Basisschool OBS De Toonladder Zuilenstein in Nieuwegein

Het team van OBS De Toonladder Zuilenstein in Nieuwegein

Current section: team
Lohengrinhof 11 - 13
3438 Nieuwegein

Zie hier hoe het team van OBS De Toonladder Zuilenstein is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS De Toonladder Zuilenstein. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS De Toonladder Zuilenstein bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS De Toonladder Zuilenstein bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS De Toonladder Zuilenstein zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS De Toonladder Zuilenstein. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (34.5%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (13.8%)
55-65 jaar (13.8%)
&ge;65 jaar (6.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS De Toonladder Zuilenstein werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.7%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Indirect ondersteunend personeel (3.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS De Toonladder Zuilenstein gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Leerlingopvang: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging op De Toonladder

Bij OBS De Toonladder Zuilenstein garanderen we een continuïteit van onderwijs, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. We begrijpen het belang van stabiele groepen voor uw kind en hebben daarom een proactief beleid voor leerkrachtvervanging. Onze eerste stap is het inschakelen van Transvita, onze partner binnen Stichting Robijn voor professionele invallers. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we snel beschikken over gekwalificeerde vervangers om de lessen soepel te laten verlopen. We zetten ons maximaal in om de onderwijskwaliteit te handhaven. Indien het niet mogelijk is om een externe invaller te vinden, mobiliseren we onze interne expertise. Teamleden kunnen tijdelijk extra groepen begeleiden, of leerlingen worden op een georganiseerde wijze opgevangen in andere klassen. Deze flexibele aanpak vereist een goede coördinatie, maar staat altijd in het teken van het waarborgen van het leerproces en de pedagogische continuïteit voor elke leerling op onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Als een kind 4 jaar wordt mag het naar de basisschool. Op De Toonladder krijgt het dan een plek in één van onze groepen 1/2. Hierin zitten kinderen in de leeftijd van 4 tot 6 jaar bij elkaar. Daar kiezen we bewust voor; in deze leeftijd kunnen kinderen zich goed ontwikkelen als zij zich kunnen spiegelen aan andere (oudere) kinderen. Daarnaast staat het elkaar helpen ook centraal in de dagelijkse praktijk en dat is in een combinatiegroep 1/2 goed te realiseren.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool OBS De Toonladder: Onze Specialisten

1

Taal en Rekenen Expertise

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Rekenspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde rekenspecialist speelt een cruciale rol in het optimaliseren van rekenonderwijs op OBS De Toonladder. Zij ondersteunt onze leerkrachten actief bij de implementatie van innovatieve rekenmethodes en de analyse van leerresultaten. De specialist biedt praktische begeleiding voor gerichte vervolgstappen, zodat elke leerling succesvol kan rekenen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke sociaal-emotionele specialist is aangesteld, hecht OBS De Toonladder grote waarde aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen. We zetten ons actief in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS De Toonladder Nieuwegein besteedt veel aandacht aan positief gedrag en een effectieve werkhouding. We werken met duidelijke routines en bieden individuele ondersteuning waar nodig om leerlingen te helpen bij hun taakaanpak en schoolse succes.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal bij OBS De Toonladder. Via diverse bewegingsactiviteiten en spel stimuleren we de fysieke vaardigheden en een gezonde levensstijl van elk kind in onze basisschool.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging bieden de leerkrachten van OBS De Toonladder een luisterend oor en passende ondersteuning. We werken nauw samen met ouders om het welzijn van elk kind te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
1
Totaal specialisten
1
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
ruimte voor logopedische en motorische ondersteuning

Individuele Leerondersteuning op OBS De Toonladder Zuilenstein

Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning

Op OBS De Toonladder Zuilenstein verwelkomen we elk kind met open armen en streven we ernaar hun persoonlijke ontwikkeling optimaal te stimuleren. We beschikken over een breed scala aan aanvullend lesmateriaal dat we inzetten wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft. Omdat de ontwikkeling van elk kind uniek is, kunnen er situaties ontstaan waarin we als school aanvullende expertise nodig hebben. In nauwe samenwerking met ouders zoeken we naar de beste oplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van uw kind. Ons ondersteuningsprofiel biedt gedetailleerde informatie over hoe wij deze extra zorg en begeleiding vormgeven. Passend onderwijs garandeert dat elk kind, ongeacht speciale behoeften zoals leerproblemen, gedragsuitdagingen, meer- of hoogbegaafdheid, de juiste educatieve omgeving krijgt. Dit geldt voor zowel reguliere basisscholen als speciale (basis)scholen. Om passend onderwijs te realiseren, bundelen wij onze krachten met andere scholen en besturen binnen Samenwerkingsverband Profi Pendi in de regio Lekstroom. Zo zorgen we gezamenlijk dat iedere leerling onderwijs op maat ontvangt, afgestemd op individuele leerbehoeften en ontwikkelingsmogelijkheden. Het Samenwerkingsverband Profi Pendi ondersteunt onze zorgplicht door ons te voorzien van financiële middelen, deskundige begeleiding en actuele kennis. De consulenten passend onderwijs van Profi Pendi adviseren ons en denken mee over de optimale plaatsing en begeleiding van leerlingen. Zij beheren ook de toewijzing van extra hulp (arrangementen) en de toelating tot het speciaal (basis)onderwijs. Wij geloven in een sterke samenwerking met ouders, gemeenten, jeugdzorg en andere partners. Samen met u en de experts van Profi Pendi bepalen we wat uw kind nodig heeft en welke onderwijsplek het meest geschikt is. Bezoek www.profipendi.nl of bel 030 2751288 voor meer informatie over passend onderwijs. Toekomstige ontwikkelingen in ons ondersteuningsaanbod omvatten verdieping van onze rekenmethodiek met specifieke aandacht voor leerlingen die extra uitdaging of ondersteuning zoeken. We ontwikkelen een visie op het jonge kind en versterken de ondersteuning voor NT2-leerlingen. Tevens streven we naar het keurmerk voor een VVTO-school en integreren we burgerschapsonderwijs in ons curriculum.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Ontdek Onze Educatieve Visie

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij OBS De Toonladder Zuilenstein streven we ernaar om met ons lesmodel, dat de slogan “...nét een toontje hoger” waarmaakt, uitstekend onderwijs te garanderen. Onze leerlingen hebben recht op de hoogste kwaliteit, die we continu waarborgen door onze Onderwijsplannen jaarlijks te evalueren en aan te passen. Het Expliciete Directe Instructie (EDI)-model vormt de kern van onze dagelijkse lespraktijk. Dit model benadrukt de centrale rol van de leerkracht bij het helder formuleren van lesdoelen en de leerwegen ernaartoe. Samen met de leerlingen oefenen we de stof intensief, waarbij samenwerken centraal staat: "samen weet en kan je méér dan alleen". Na gezamenlijke oefening volgt individuele verwerking, met extra ondersteuning of uitdaging voor elke leerling. De les wordt afgesloten met een gezamenlijke evaluatie: "Hebben we het lesdoel bereikt?" De kwaliteit van de uitvoering van ons lesmodel wordt gemonitord via lesobservaties door de Intern Begeleider en directie, en door collegiale visitatie. Regelmatige intervisie zorgt voor continue verbetering en professionele groei van ons team. Leerkrachten blijven zich ontwikkelen door middel van team- en individuele professionalisering, zoals het volgen van cursussen en workshops, en het delen van opgedane kennis.

Hoe realiseren we de schoolontwikkelingsdoelen?

Elk schooljaar stellen we een gedetailleerd schoolontwikkelplan op, dat voortbouwt op eerdere successen en wordt gevoed door de strategische visie van Stichting Robijn en ons eigen vierjarige schoolplan. Onverwachte ontwikkelingen integreren we proactief. Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op verdieping van Expliciete Directe Instructie (EDI) en de implementatie van een nieuwe rekenmethode. We breiden het aanbod van Engelse taal uit, met als doel het VVTO-keurmerk te behalen en internationalisering te bevorderen. Ook versterken we onze visie op het jonge kind en integreren we burgerschapsonderwijs. Onze teamleden werken actief in Leerteams (PLG) om gezamenlijk het spelling- en begrijpend leesonderwijs te optimaliseren. Dit plan wordt twee keer per jaar voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR) voor feedback en afstemming, wat zorgt voor een transparante en gezamenlijke aanpak.

Hoe monitoren en evalueren we de voortgang van onze schoolontwikkelingsdoelen?

Aan het begin van elk schooljaar wordt het schoolontwikkelplan opgesteld. Dit plan wordt samengesteld op basis van het voorgaande plan, de strategische ontwikkelingen binnen de Stichting, adviezen van de Intern Begeleider (IB) gericht op kwaliteitsverbetering, en de expertise van teamleden. De vastgestelde jaardoelen worden vertaald naar concrete activiteiten die verspreid worden over de vijf periodes van het schooljaar. Na elke periode monitoren we de voortgang en passen we, indien nodig, activiteiten aan om de gestelde doelen te waarborgen. Aan het einde van het schooljaar evalueren we het plan grondig. Niet-behaalde doelen worden geïntegreerd in het nieuwe schoolplan, aangevuld met nieuwe doelstellingen. Dit cyclische proces zorgt voor continue verbetering en borgt dat we onze educatieve ambities waarmaken.

Stimuleren van jonge kinderen: OBS De Toonladder Zuilenstein

Toelichting van de school

OBS De Toonladder Zuilenstein hecht veel waarde aan een soepele start voor onze jongste leerlingen. Daarom werken we nauw samen met peuterspeelzaal Pippeloentje, een onderdeel van Kind en Co ludens. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de peuters al vertrouwd raken met onze schoolomgeving en faciliteiten, zoals ons speellokaal. Dit bevordert een warme en vertrouwde overgang naar groep 1/2, waar de kinderen hun basisschoolavontuur beginnen. Onze focus ligt op een positieve ontwikkeling en een goede voorbereiding op het basisonderwijs voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt OBS De Toonladder Zuilenstein voor peuters?

OBS De Toonladder Zuilenstein biedt geen apart programma voor peuters aan. Onze focus ligt op de doorgaande lijn van peuterspeelzaal naar onze kleutergroepen. We faciliteren een warme overgang door samenwerking met onze externe partners. Dit zorgt voor een prettige start in groep 1/2, waar de ontwikkeling van jonge kinderen centraal staat.

Met welke organisaties werkt OBS De Toonladder Zuilenstein samen voor jonge kinderen?

OBS De Toonladder Zuilenstein werkt nauw samen met peuterspeelzaal Pippeloentje, die deel uitmaakt van Kind en Co ludens. Deze samenwerking is essentieel voor een goede afstemming en een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar onze basisschool. Meer informatie over Kind en Co ludens vindt u op hun website.

OBS De Toonladder Zuilenstein werkt nauw samen met peuterspeelzaal Pippeloentje, die deel uitmaakt van Kind en Co ludens. Deze samenwerking is essentieel voor een goede afstemming en een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar onze basisschool. Meer informatie over Kind en Co ludens vindt u op hun website.

Team | OBS De Toonladder Zuilenstein in Nieuwegein | [2025] Schoolregister