Basisschool De Wikkeling in Nieuw-Vennep

Het team van De Wikkeling in Nieuw-Vennep

Current section: team
Laan van Gildestein 76
2151 Nieuw-Vennep

Zie hier hoe het team van De Wikkeling is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Wikkeling. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Wikkeling bij jullie?

Ontdek hoe goed De Wikkeling bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Wikkeling zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Wikkeling. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.5%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (22.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Wikkeling werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.3%)
Direct ondersteunend personeel (13.6%)
Indirect ondersteunend personeel (4.5%)
Management (4.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Wikkeling gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Basisschool De Wikkeling: Lescontinuïteit Gegarandeerd

Bij Basisschool De Wikkeling staan we voor de continuïteit van het onderwijs. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten onverhoopt afwezig is, stellen we alles in het werk om een passende vervanging te regelen. Vaak wordt dit opgevangen door een deskundige collega binnen ons eigen team, wat zorgt voor een vertrouwde leeromgeving. Voor situaties van ziekte maken we gebruik van een speciaal ingerichte invalpool op stichtingsniveau. Dit garandeert snelle en professionele vervanging. Mocht de invalpool onverhoopt geen geschikte leerkracht kunnen aanbieden, dan schakelen we ons zorgvuldig opgestelde opdeelplan in. Hierbij worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen, die dan uitdagend werk meekrijgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk vanuit huis verder werkt aan de lesstof. Dit noodplan is in nauw overleg met de Medezeggenschapsraad (MR) van onze school tot stand gekomen, met als primair doel de educatieve voortgang van uw kind te waarborgen, ook bij onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Wikkeling werkt volgens het leerstofjaarklassensysteem. Dit houdt in dat leerlingen van ongeveer dezelfde leeftijd groepsgewijs de leerstof aangeboden krijgt. De kinderen van de groepen 1 en 2 zitten bij elkaar in de groep. De kinderen van groep 3 t/m 8 zitten in enkelvoudige groepen. We proberen het aantal leerlingen in een groep zo klein mogelijk te houden, zodat we de kinderen zoveel mogelijk hulp kunnen bieden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op De Wikkeling: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor gerichte aanpak
Intern Begeleider voor integrale zorg
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor individuele ondersteuning
Hoogbegaafdheidsspecialist voor uitdaging

Toelichting van de school:

Op De Wikkeling werken onze ervaren leerkrachten nauw samen met gespecialiseerde professionals om elke leerling optimale kansen te bieden. Ons team werkt intensief samen met een logopedist, wat zorgt voor een gecoördineerde aanpak. Regelmatig overleg met het Regionaal Instituut voor Dyslexie (RID) garandeert dat onze aanpak voor dyslexie altijd up-to-date en effectief is, met de beste ondersteuning voor leerlingen met lees- en spellinguitdagingen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief gedrag
Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Remedial Teacher voor persoonlijke groei
Hoogbegaafdheidsspecialist voor sociale integratie

Toelichting van de school:

Ons team van specialisten staat klaar om individuele leerlingen, kleine groepen en zelfs hele klassen te ondersteunen bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij geloven in een proactieve benadering om een veilige en positieve leeromgeving te creëren. Indien gewenst, werken we samen met het gerenommeerde Kanjertraining instituut. Deze samenwerking versterkt onze methoden om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van veerkracht, zelfvertrouwen en positieve sociale vaardigheden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede begeleiding
Hoogbegaafdheidsspecialist voor optimale prestaties

Toelichting van de school:

De Wikkeling zet de expertise van haar interne specialisten in om de gedragspatronen, werkhouding en taakaanpak van leerlingen te optimaliseren. We bieden praktische ondersteuning op maat. Onze gedragsspecialist werkt nauw samen met leerkrachten, biedt inzichten en ontwikkelt strategieën voor zowel individuele leerlingen als de dynamiek binnen klassen, wat leidt tot een betere leerervaring voor iedereen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling, werkt De Wikkeling samen met een gediplomeerde externe ergotherapeut. Deze samenwerking waarborgt gespecialiseerde zorg. Onze focus ligt op het bevorderen van de fysieke vaardigheden en het welzijn van elke leerling, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen onze schoolomgeving.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zekerheid en Comfort

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Wikkeling hecht veel waarde aan het welzijn en de persoonlijke verzorging van al haar leerlingen. Voor specifieke medische handelingen of gespecialiseerde verzorging werken wij samen met externe experts. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we, indien nodig, de juiste professionele hulp kunnen inschakelen om een veilige en ondersteunende omgeving te garanderen voor elk kind op onze school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Handarbeidlokaal/technieklokaal
Plusklas
Day a Weekschool (extern)
Peuteropvang de Wikkeling
Muziek

Extra Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Wikkeling

Ons Toewijde Ondersteuningsbeleid

Bij De Wikkeling staat uw kind centraal. Tijdens de inschrijving bespreken we samen hoe we uw kind optimaal kunnen ondersteunen. Ons gedetailleerde 'Aanname Protocol' vindt u op www.wijwijzer.nu/ouders, waarin de stappen voor extra begeleiding duidelijk worden uiteengezet. Speciaal onderwijs en samenwerking voor passend onderwijs. Wij geloven in de unieke talenten van elk kind. Als een leerling extra hulp nodig heeft bij het leren of deelnemen, werken wij nauw samen met gespecialiseerde scholen en experts. Dit doen we binnen het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer, conform www.passendonderwijshaarlemmermeer.nl, om een plek te garanderen waar uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Voor- en vroegschoolse educatie: Geen VVE-school, wel nauwe samenwerking. Hoewel De Wikkeling geen VVE-school is, werken we intensief samen met Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) binnen onze schoolmuren. Deze korte communicatielijnen en regelmatige overleggen zorgen voor een naadloze aansluiting. Toekomstig aanbod: Uitbreiding expertise voor optimale begeleiding. Ons toegewijde team, versterkt door een intern begeleider, gedragsspecialist en specialist meer- en hoogbegaafdheid, biedt al uitstekende ondersteuning. Aankomend schooljaar verwelkomen we een leerkracht die de opleiding 'Coördinator voor nieuwkomers/NT2' volgt, waardoor we onze begeleiding voor nieuwkomers verder uitbreiden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij De Wikkeling streven we ernaar om uitmuntend onderwijs te bieden dat voortdurend verbetert. We investeren in de professionele groei van onze medewerkers en hanteren bewezen kwaliteitssystemen om dit te waarborgen. Ons onderwijs is gericht op de toekomst en gefundeerd op drie pijlers: Leren (nieuwsgierigheid en kennisontwikkeling), Werken (praktische vaardigheden) en Leven (een proactieve en betrokken houding). We moedigen kinderen aan om zelf keuzes te maken en een positieve bijdrage te leveren aan de gemeenschap. Vanuit onze christelijke traditie respecteren en waarderen we de diverse achtergronden en levensbeschouwingen van onze leerlingen en hun families. Ons schoolplan bevat vier strategische focuspunten voor schoolontwikkeling: het versterken van burgerschapsvorming, het optimaliseren van rekenonderwijs, het stimuleren van talentontwikkeling onder het motto 'Nieuwsgierig naar morgen', en het verdiepen van de betrokkenheid van ouders. Deze doelstellingen zijn direct afgeleid van onze kernwaarden: Vertrouwen, Inspireren en Samenwerken. Ze vormen de leidraad voor ons onderwijs en de persoonlijke ontwikkeling van elk kind. We zijn ervan overtuigd dat een omgeving van wederzijds vertrouwen essentieel is voor succesvol leren en groeien. Dit geldt voor de relatie tussen leerling en leerkracht, tussen school en ouders, en tussen de leerlingen onderling. Dit vertrouwen is cruciaal voor het ontwikkelen van fundamentele vaardigheden zoals rekenen, maar ook voor het bevorderen van kritisch burgerschap en het ontdekken van individuele talenten. De leerlingenraad speelt een sleutelrol in burgerschapsvorming; meer informatie hierover vindt u in onze kwaliteitskaart Leerlingenraad en ons beleid Burgerschapsonderwijs op www.dewikkeling.nu. Daarnaast creëren we een stimulerende leeromgeving die nieuwsgierigheid aanwakkert. Leerlingen worden aangemoedigd om vragen te stellen, zelfstandig te ontdekken en hun unieke talenten te ontwikkelen. Door innovatieve lesmethoden en talentgerichte programma's zetten we zowel leerlingen als leerkrachten aan tot voortdurende ontwikkeling en levenslang leren. Tot slot geloven we sterk in de kracht van samenwerking. We werken nauw samen met ouders, collega's en externe partners om ons onderwijsaanbod te verrijken en kinderen optimaal te begeleiden. De pedagogische driehoek van ouder-kind-school vereist actieve participatie van alle betrokkenen. We beschouwen ouders als onmisbare partners in het leerproces van hun kind. Onze kernwaarden – Vertrouwen, Inspireren en Samenwerken – zijn de rode draad in alles wat we doen. Ze bundelen onze ambities tot één visie: een school waar elk kind gezien, uitgedaagd en ondersteund wordt, binnen een sfeer van vertrouwen, inspiratie en samenwerking. Bovendien besteden we veel aandacht aan de professionele ontwikkeling en groei van ons onderwijspersoneel.

Hoe monitoren we de voortgang richting onze onderwijsdoelen?

Het schoolplan, dat fungeert als meerjarenplan, wordt besproken met de Medezeggenschapsraad (MR). Op basis hiervan wordt jaarlijks een gedetailleerd jaarplan opgesteld, inclusief een evaluatie van het voorgaande schooljaar en de specifieke doelen voor het komende jaar. Dit jaarplan is eveneens een vast agendapunt voor de MR. Voor elk doel in het jaarplan worden concrete vernieuwingen, activiteiten, interventies en benodigde bijscholing gedefinieerd. Bovendien passen we een gestructureerd systeem toe van audits, zelfevaluaties en schoolbezoeken, gecoördineerd door het bestuur van WijWijzer. Binnen De Wikkeling hanteren we de Plan-Do-Check-Act (PDCA) cyclus voor continue verbetering. De ontwikkeldoelen worden actief besproken in diverse teamoverleggen, zoals teamvergaderingen, bouwvergaderingen en teamleidersvergaderingen, onder begeleiding van specialisten, de directie en het managementteam. De voortgang van de schoolontwikkeling wordt periodiek voorgelegd aan en besproken met de MR.

Downloaden

Optimale Start: Het Jonge Kind Programma op Basisschool De Wikkeling

Toelichting van de school

Basisschool De Wikkeling biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Onze school werkt nauw samen met een lokale kinderopvangorganisatie die twee peuteropvang groepen huisvest binnen ons schoolgebouw. Deze samenwerking is gericht op het aanbieden van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Wij ontwikkelen gezamenlijk doorlopende leerlijnen en verkennen gedeelde thema's om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Doordat de peuters en onze kleuterklassen fysiek dicht bij elkaar zijn, faciliteren we regelmatige bezoekjes. Dit zorgt voor een soepele en vertrouwde overgang voor peuters naar groep 1/2 van Basisschool De Wikkeling. De Wikkeling onderhoudt actieve samenwerkingsverbanden met alle peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in de directe omgeving. Dit versterkt de continuïteit in de educatieve reis van elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Wikkeling voor jonge kinderen?

Basisschool De Wikkeling faciliteert een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen, met de nadruk op een vroege en effectieve voorbereiding op de basisschool. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's worden aangeboden in samenwerking met onze partner voor peuteropvang, die gevestigd is in ons schoolgebouw. Het doel is om een naadloze overgang te creëren van de opvang naar de kleuterklassen, met gedeelde leerdoelen en thema's. Door deze geïntegreerde aanpak, waarbij peuters al vertrouwd raken met de schoolomgeving en leerkrachten, wordt de drempel voor de start van de basisschool aanzienlijk verlaagd. Dit bevordert een positieve start en een gestage ontwikkeling.

Basisschool De Wikkeling faciliteert een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen, met de nadruk op een vroege en effectieve voorbereiding op de basisschool. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's worden aangeboden in samenwerking met onze partner voor peuteropvang, die gevestigd is in ons schoolgebouw. Het doel is om een naadloze overgang te creëren van de opvang naar de kleuterklassen, met gedeelde leerdoelen en thema's. Door deze geïntegreerde aanpak, waarbij peuters al vertrouwd raken met de schoolomgeving en leerkrachten, wordt de drempel voor de start van de basisschool aanzienlijk verlaagd. Dit bevordert een positieve start en een gestage ontwikkeling.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt De Wikkeling samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Wikkeling onderhoudt een sterke samenwerking met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in de regio. Een van onze belangrijkste partners is de Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH). Deze samenwerking met SKH garandeert een hoogwaardige invulling van onze peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie. Door gezamenlijk te werken aan doorlopende leerlijnen en gedeelde pedagogische doelen, zorgen we voor een consistente en stimulerende leeromgeving voor de jongste kinderen. Onze gezamenlijke inspanningen, zoals het faciliteren van bezoekjes tussen peuters en kleuters, versterken de pedagogische continuïteit en bereiden kinderen optimaal voor op hun schoolcarrière bij De Wikkeling.

Basisschool De Wikkeling onderhoudt een sterke samenwerking met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in de regio. Een van onze belangrijkste partners is de Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH). Deze samenwerking met SKH garandeert een hoogwaardige invulling van onze peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie. Door gezamenlijk te werken aan doorlopende leerlijnen en gedeelde pedagogische doelen, zorgen we voor een consistente en stimulerende leeromgeving voor de jongste kinderen. Onze gezamenlijke inspanningen, zoals het faciliteren van bezoekjes tussen peuters en kleuters, versterken de pedagogische continuïteit en bereiden kinderen optimaal voor op hun schoolcarrière bij De Wikkeling.

Team | De Wikkeling in Nieuw-Vennep | [2025] Schoolregister