De Antoniusschool in Nieuw-Vennep

Het team van De Antoniusschool in Nieuw-Vennep

Current section: team
Ridderspoorstraat 24
2153 Nieuw-Vennep

Zie hier hoe het team van De Antoniusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Antoniusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Antoniusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Antoniusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Antoniusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Antoniusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (15.4%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Antoniusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Antoniusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Vervangingsregeling voor Ononderbroken Leren bij De Antoniusschool

Bij De Antoniusschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Wanneer een leerkracht een cursus volgt of gebruikmaakt van buitengewoon verlof, neemt een deskundige invalkracht de les over. Dit garandeert dat uw kind ongestoord kan blijven leren en ontwikkelen. In geval van ziekte streven we ernaar om altijd een passende vervanging te regelen. Hoewel we ons uiterste best doen, kan het incidenteel voorkomen dat er geen invalkracht beschikbaar is. In deze zeldzame situaties vragen we uw begrip en flexibiliteit. Indien het niet mogelijk is om uw kind zelf op te vangen tijdens een dergelijk incident, garandeert De Antoniusschool passende opvang op school. Uw kind zal dan onder toezicht staan, maar zal geen reguliere les volgen. We waarderen uw medewerking en flexibiliteit enorm om de onderwijscontinuïteit te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Antoniusschool

7

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist
Coördinator Vroegtijdige Tussentijdse Observatie (VVTO) Engels
Nederlands als Tweede Taal (NT2) Specialist
Meer- en Hoogbegaafdheid (MB/HB) Specialist

Toelichting van de school:

Ontdek hoe De Antoniusschool leerlingen optimaal ondersteunt op het gebied van taal en rekenen. Ons toegewijde team van zeven gespecialiseerde professionals biedt gerichte hulp aan leerlingen en ondersteunt tevens onze leerkrachten. Wij geloven in leren met en van elkaar, wat leidt tot een onderwijs dat perfect aansluit bij de individuele leerbehoeften. Met het EDI-model als fundament en een combinatie van methodegebonden toetsen, IEP LVS en observaties, waarborgen we de voortgang. Structurele interventies zoals pre-teaching, verlengde instructie en groepsplannen garanderen effectieve leerondersteuning. Leerlingen met specifieke behoeften ontvangen extra hulp via programma's zoals Bouw, gerichte rekenondersteuning en verrijkingsmateriaal. Problematiek wordt besproken in het ondersteuningsteam en indien nodig vastgelegd in een OntwikkelingsPerspectief Plan (OPP).

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

De Interne Begeleider (IB) speelt een cruciale rol in het monitoren van leerresultaten en het waarborgen van de onderwijskwaliteit. De IB’er analyseert toetsresultaten en observaties, vertaalt deze naar concrete actieplannen en ondersteunt leerkrachten bij het optimaliseren van hun didactisch handelen. Als organisator van leerprocessen bewaakt de IB’er de doorlopende leerlijnen en adviseert zij leerkrachten bij het realiseren van landelijke doelen. Zij is het aanspreekpunt voor onderwijsinhoudelijke zaken en begeleidt leerkrachten bij het omgaan met specifieke onderwijsbehoeften en oudergesprekken. Daarnaast functioneert de IB’er als zorgcoördinator, met zicht op de leerlingpopulatie en bijbehorende zorgplannen. Ze onderhoudt contacten met externe partners zoals jeugdzorginstanties en onderwijsbegeleidingsdiensten, en vertaalt relevante kennis naar de schoolpraktijk. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen biedt De Antoniusschool extra uitdaging, zowel binnen de lesstof als via speciaal materiaal. We werken samen met de Day a Week School (DWS), een project dat cognitief getalenteerde kinderen een uitdagend deeltijd onderwijs biedt. DWS bevordert zelfsturend leren en leerplezier door middel van diverse activiteiten zoals filosofie en wiskunde. Een jaarlijkse identificatieprocedure, inclusief observaties en gesprekken, bepaalt de deelname aan DWS. Ellen van Lieshout, onze Interne Begeleider, is het eerste aanspreekpunt voor hoogbegaafdheid. De Kanjertraining is onze methodiek voor sociaal-emotionele ontwikkeling en groepsvorming. Kinderen leren emoties herkennen, opkomen voor zichzelf en samenwerken. Vroegtijdige signalering van problemen via observaties en gesprekken maakt tijdige ondersteuning door de onderwijsassistent of IB’er mogelijk. Bij complexe vragen wordt het ZAT ingeschakeld.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Remedial Teacher
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider en Hoogbegaafdheid Specialist bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen, leerkrachten en ouders bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. We creëren een gestructureerde leeromgeving met duidelijke routines en klassenregels, aangevuld met de Kanjertraining. Leerkrachten geven expliciete instructie over werkhouding en stimuleren reflectie bij leerlingen. Bij uitdagingen op het gebied van gedrag of motivatie werken we nauw samen met ouders. Extra begeleiding in kleine groepjes of individueel door een onderwijsassistent is beschikbaar. Bij aanhoudende zorgen wordt een OntwikkelingsPerspectief Plan (OPP) opgesteld.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze leerlingen stimuleren we via twee wekelijkse bewegingslessen door een gespecialiseerde vakdocent. Bij signalen van motorische achterstanden bieden we gerichte interventies zoals motoriekspelletjes of oefeningen. We werken samen met Motorische Remedial Teachers om leerlingen in de onderbouw extra ondersteuning te bieden tijdens schooltijd in de gymzaal. Indien nodig betrekken we de schoolarts of fysiotherapeut. Aangepast meubilair of schrijfmaterialen kunnen worden ingezet om de leeromgeving te optimaliseren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Antoniusschool volgt strikt het protocol ‘medisch handelen’ van Stichting WijWijzer Scholen. Medische handelingen worden uitsluitend uitgevoerd na schriftelijke toestemming en duidelijke instructie. Leerkrachten voeren geen verpleegkundige handelingen uit zonder specifieke training. Afspraken met ouders worden zorgvuldig vastgelegd, met continue aandacht voor privacy, veiligheid en een goede samenwerking met externe zorgprofessionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Extra Ondersteuning op De Antoniusschool: Elk Kind Telt

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

De Antoniusschool zet zich in voor hoogwaardig onderwijs en optimale ontwikkelingskansen voor al onze leerlingen. We bieden extra ondersteuning aan kinderen die daar behoefte aan hebben, zodat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Het team van De Antoniusschool heeft ruime ervaring in het inspelen op individuele leerbehoeften. Ons streven is om elk kind te laten excelleren, een doel dat we al jaren met passie nastreven. Door uit te gaan van de mogelijkheden en kennis te delen, verrijken we ons onderwijs. We focussen op het benutten van interne expertise en effectieve lesmethoden, zodat onze leraren zelfverzekerd en bekwaam zijn in het bieden van passend onderwijs. Dit is de kern van onze missie voor de komende jaren. Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning De samenwerking met een Motorische Remedial Teacher is een recente ontwikkeling binnen De Antoniusschool. We onderzoeken momenteel de meest effectieve manieren om deze specialistische ondersteuning op school in te zetten. Daarnaast werkt een toegewijde werkgroep aan de verfijning van ons beleid voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, evenals voor leerlingen die NT2-onderwijs volgen. De uitgebreide kwaliteitskaart documenteert ons beleid. Vorig schooljaar hebben we de ondersteuning voor specifieke groepen leerlingen geïntroduceerd; dit schooljaar breiden we dit aanbod verder uit en verankeren we het. Ontdek meer over ons rijke onderwijsaanbod en hoe wij elk kind de aandacht geven die het verdient op De Antoniusschool.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de focuspunten van ons schoolplan voor onderwijsverbetering?

Bij De Antoniusschool streven we continu naar hoogwaardig onderwijs. Daarom focussen we in ons schoolplan op een aantal kerngebieden. We borgen de effectieve toepassing van het Directe Instructiemodel (EDI) om de leerresultaten te maximaliseren. Daarnaast stemmen we ons aanbod voor Vroeg Tijdige Onderwijs (VVTO) Engels, zoals Early Bird, opnieuw af op onze diverse leerlingen. Voor het schooljaar 2025-2026 verkennen we nieuwe methodes voor taal, begrijpend en technisch lezen. Ook werken we aan het borgen en uitbreiden van ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit alles met aandacht voor een soepele overgang van de kleuterklas naar groep 3, te starten in het schooljaar 2025-2026. Verder implementeren we de Kanjertraining voor sociale en emotionele ontwikkeling en verduurzamen we ons aanbod op het gebied van digitale geletterdheid met middelen als 'App Noot Muis' en digitale leiders. Ook het borgen en uitbreiden van ons aanbod voor NT2-leerlingen krijgt prioriteit. Tot slot starten we met de voorbereidingen voor de renovatie van ons schoolgebouw en investeren we in de scholing van onze Interne Cultuur Coördinator voor een consistente rode lijn in ons aanbod. We werken aan kwaliteitskaarten voor Gezonde School en voegen inclusieve leskisten toe die verschillende geloofsovertuigingen belichten.

Hoe evalueert De Antoniusschool de voortgang op de gestelde onderwijsdoelen?

De Antoniusschool evalueert de ontwikkeldoelen jaarlijks grondig. Deze evaluaties stellen ons in staat om het onderwijs continu te verbeteren en waar nodig bij te schaven. De bevindingen uit deze jaarlijkse evaluaties worden direct meegenomen in ons jaarplan. Zo zorgen we ervoor dat onze plannen altijd actueel zijn en aansluiten bij de behoeften van onze leerlingen en de nieuwste inzichten in het onderwijs.

Start uw Kind met Succes: Het Jonge Kind Programma op De Antoniusschool

Toelichting van de school

Op De Antoniusschool zorgen we voor een soepele overgang van de kinderopvang naar onze school. Met uw toestemming delen we belangrijke informatie met voorschoolse opvanglocaties, zoals De Boshoeve en Mamaloe. Dit zorgt voor een warme en veilige start voor elk nieuw kind. Onze leerkrachten werken nauw samen met de voorschoolse opvang om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen.

Veelgestelde vragen

Biedt De Antoniusschool extra activiteiten voor jonge kinderen?

De Antoniusschool richt zich op een naadloze overgang en een stimulerende leeromgeving voor alle jonge kinderen. We integreren de kennis van de voorschoolse opvang in ons onderwijs.

Met welke partners werkt De Antoniusschool samen voor het jonge kind?

De Antoniusschool werkt samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in de regio om een doorlopende leerlijn te garanderen. Dit omvat samenwerkingen met Kinderdagverblijf De Boshoeve en Mamaloe Kinderopvang.

De Antoniusschool werkt samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in de regio om een doorlopende leerlijn te garanderen. Dit omvat samenwerkingen met Kinderdagverblijf De Boshoeve en Mamaloe Kinderopvang.

Team | De Antoniusschool in Nieuw-Vennep | [2025] Schoolregister