Sint Gerardus Majella School
Europaweg 149
7766 AE Nieuw-Schoonebeek

Schoolweging

Schoolweging
31.39
Spreiding
5.17

De schoolweging van Sint Gerardus Majella School is 31,39 , met een spreiding van 5,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

99,2% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ver boven de landelijke norm van 85%. Deze score overtreft zelfs het gemiddelde van vergelijkbare scholen (95,2%) en benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

59,2% van de leerlingen haalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 43,5%. De score ligt 3,8% hoger dan bij vergelijkbare scholen (55,4%), wat duidt op effectieve onderwijsdifferentiatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen diversiteit: 25% vmbo-(g)t (i.o.m. landelijk) en 16,7% havo. Opvallend is de afwezigheid van vwo-adviezen, terwijl 8,3% van de leerlingen wel een havo/vwo-combinatieadvies krijgt. In de regio krijgen leerlingen vaker vwo-advies (18,6% vs. 0% hier), wat mogelijk samenhangt met de relatief complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSint Gerardus Majella SchoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

84,6% van de leerlingen zit op adviesniveau, significant hoger dan landelijk (62,9%). Geen enkele leerling zit structureel onder advies, tegenover 11,8% gemiddeld. De 15,4% die bovenadvies presteert, onderstreept de realiteitsgetrouwe advisering.