
Het team van Openbare basisschool De Tuimelaar in Nieuw-Lekkerland
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare basisschool De Tuimelaar is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare basisschool De Tuimelaar. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare basisschool De Tuimelaar bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare basisschool De Tuimelaar bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare basisschool De Tuimelaar gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invallerregeling op Basisschool De Tuimelaar: Garandeer Continuïteit van Leren
Bij Openbare Basisschool De Tuimelaar streven we naar een ononderbroken leerervaring voor elke leerling. Wanneer een vaste leerkracht onverwacht afwezig is door ziekte of verlof, zorgen wij voor een deskundige vervanging. Ons team werft actief voor een eigen, betrouwbare pool van invalleerkrachten om de continuïteit te waarborgen. Indien onze eigen invallerspool onvoldoende dekking biedt, onderzoeken we alternatieve oplossingen. Directie neemt weloverwogen beslissingen, zoals het inschakelen van Talentiko voor gespecialiseerde kunstdocenten. Soms is het mogelijk om leerlingen tijdelijk in andere groepen te plaatsen, afhankelijk van groepsgrootte en lesprogramma. Ook kunnen onderwijsassistenten of bekwame vierdejaars studenten, onder begeleiding van een ervaren leerkracht, klassen overnemen. Bij langdurige afwezigheden kan roulatie van invallers tussen groepen zorgen voor meer stabiliteit en bekendheid voor de leerlingen. We realiseren ons dat het vinden van invallers steeds uitdagender wordt, soms zelfs voor vakdocenten. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat we ouders vragen hun kind(eren) thuis te houden, waarover zo spoedig mogelijk wordt gecommuniceerd. Mocht dit logistieke uitdagingen met zich meebrengen, dan denken wij graag met u mee om tot een passende oplossing te komen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
We werken met thuisgroepen, waarin kinderen van verschillende leeftijden bij elkaar gegroepeerd zijn. Ieder kind is een keer de jongste en de oudste van de groep. Oudere kinderen kunnen jongere kinderen helpen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op Basisschool De Tuimelaar: Een Diepgaande Kijk
Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Tuimelaar bieden we gerichte, extra ondersteuning voor de essentiële vakken taal en rekenen. Deze hulp valt binnen de eerste twee niveaus van onze ondersteuningspiramide, en we werken nauw samen met het derde niveau indien nodig. Rekenen: Succes door Gestructureerd Leren Voor rekenonderwijs maken we gebruik van innovatieve methoden zoals de Bareka Rekenmuur. Hiermee analyseren we de rekenontwikkeling van elke leerling en identificeren we specifieke leerbehoeften. Leerlingen met uitdagingen, zoals het automatiseren van tafels of het rekenen over tientallen, ontvangen begeleiding volgens het bewezen drieslagmodel: van concreet naar schematisch, en uiteindelijk naar abstract denken. Taal en Woordenschat: Groeien in Communicatie Ons taalonderwijs is versterkt met LOGO 3000, een programma dat de woordenschat van leerlingen effectief uitbreidt. We bieden op maat gemaakte instructie voor spelling, grammatica en begrijpend lezen, zowel tijdens de reguliere lessen als in kleinere groepen. Leerlingen krijgen extra tijd voor lezen, tekstbegrip en het bespreken van complexe woorden. Leesvaardigheid: Vanaf de Basis tot Gevorderd Voor beginnende lezers zetten we BOUW in, een gestructureerd programma dat de leesontwikkeling monitort en ondersteunt. Leerlingen die extra leesstimulatie nodig hebben, krijgen meer leestijd, vaak onder begeleiding van onderwijsassistenten of toegewijde vrijwilligers. We gebruiken diverse materialen gericht op technisch lezen, begrip en leesplezier. Onze school kan rekenen op een netwerk van interne en externe specialisten die deskundige hulp bieden bij alle onderwijs- en ondersteuningsvragen van uw kind.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Gedrag en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedrag en Sociaal-Emotioneel Leren: Een Positieve Aanpak Wij hanteren PBS (Positive Behavior Support), een bewezen methode die zich richt op het stimuleren van positief gedrag op schoolbreed niveau. Dit programma helpt kinderen hun eigen gedrag en emoties te begrijpen en er effectief mee om te gaan. Preventie staat centraal; we bespreken uitdagende situaties vooraf met leerlingen en ontwikkelen samen strategieën. Leerkrachten en onderwijsassistenten bieden hierbij nabijheid en structuur, wat essentieel is voor een veilige leeromgeving. Externe Samenwerking voor Optimale Zorg Hoewel de ergotherapeut geen vast onderdeel is van ons schoolteam, is er wel een ergotherapeut gevestigd in hetzelfde gebouw, wat de samenwerking vergemakkelijkt.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Structuur
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Vakinhoudelijke Specialisten en Co-teaching: Samen Sterk Onze school beschikt over vakinhoudelijke specialisten, zoals een rekencoördinator, die de nieuwste ontwikkelingen volgen, leerkrachten coachen en helpen bij de analyse van leerresultaten. Zij dragen bij aan de verbetering van ons onderwijsaanbod. De intern begeleider coördineert de ondersteuning en waarborgt de continuïteit. Extra Ondersteuning door Onderwijsassistenten Elke groep profiteert van de extra inzet van onderwijsassistenten op specifieke dagen. Via het co-teaching model werken twee professionals effectief samen om de instructie en begeleiding te optimaliseren. Dit bevordert inclusief onderwijs, omdat we met meer ogen en handen gedifferentieerd lesgeven. Leerlingen die extra oefening nodig hebben, krijgen gerichte hulp in kleine groepen, zowel binnen als buiten de klas, met ondersteuning van leerkrachten of onderwijsassistenten. We maken gebruik van een breed netwerk van interne en externe professionals om de unieke leerbehoeften van elk kind te vervullen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Alle leerlingen van Basisschool De Tuimelaar ontvangen tweemaal per week gespecialiseerd bewegingsonderwijs, verzorgd door onze eigen leerkrachten met een gymbevoegdheid. Dit zorgt voor een consistente en kwalitatief hoogwaardige lichamelijke ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Medische Ondersteuning op School: Een Protocollaire Aanpak Voor leerlingen met specifieke medische behoeften op school, werken we volgens strikte protocollen in samenwerking met ouders en stichting O2A5. We bieden ondersteuning bij medicatie-inname en andere medische handelingen, mits dit binnen de mogelijkheden van de school valt. Hierbij garanderen we duidelijke instructies, schriftelijke afspraken en de inzet van deskundig personeel. Continu Verbeteren van Zorgprotocollen Ons protocol voor medische handelingen wordt momenteel herzien om nog beter aan te sluiten bij de dagelijkse praktijk op onze school, met als doel de zorg en veiligheid voor alle leerlingen te optimaliseren.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool De Tuimelaar
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid voor Elk Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij De Tuimelaar
Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor komend schooljaar?
Hoe realiseren we onze educatieve doelstellingen op De Tuimelaar?
Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Tuimelaar
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft Basisschool De Tuimelaar voor jonge kinderen?
Openbare Basisschool De Tuimelaar biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen. Dit omvat speciale aandacht voor kinderen die extra uitdaging of begeleiding nodig hebben. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basis te leggen voor een leven lang leren. We focussen op spelenderwijs ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Door deze gerichte aanpak zorgen we ervoor dat elk jong kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten vanaf de allereerste schooldagen.
Met welke partners werkt Basisschool De Tuimelaar samen voor het jonge kind programma?
Voor ons programma voor jonge kinderen werken we nauw samen met Peuterspeelzaal De Speeltrommel. Deze samenwerking is cruciaal voor een soepele overgang naar de basisschool. Door gezamenlijke overdrachten en afstemming van pedagogische benaderingen, zorgen we ervoor dat de ontwikkeling van uw kind optimaal wordt ondersteund. Dit partnerschap garandeert continuïteit in de leerervaring. Ons doel is om een vertrouwde en stimulerende omgeving te creëren, waarin zowel kinderen als ouders zich welkom en ondersteund voelen vanaf het begin.