Basisschool Openbare Basisschool De Dordtse Til in Nieuw-Dordrecht

Het team van Openbare Basisschool De Dordtse Til in Nieuw-Dordrecht

Current section: team
Walevest 10
7885 Nieuw-Dordrecht

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Dordtse Til is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Dordtse Til. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Dordtse Til bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Dordtse Til bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Dordtse Til zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Dordtse Til. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Dordtse Til werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Dordtse Til gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Professionele Vervanging van Leerkrachten op De Dordtse Til

Op Openbare Basisschool De Dordtse Til zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Bij ziekte of andere noodzakelijke afwezigheid zetten wij bevoegde en ervaren invallers in om de lessen naadloos te laten doorlopen. Deze invallers worden centraal geregeld, wat zorgt voor een efficiënte en betrouwbare inzet. We streven ernaar om zoveel mogelijk dezelfde gezichten in te zetten voor de vervanging, zodat uw kind een vertrouwde omgeving behoudt. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zoeken wij binnen de school naar de beste alternatieve oplossingen. Ons schoolbestuur heeft een gedetailleerd protocol 'Vervanging bij Ziekte' opgesteld, dat de procedures en afspraken duidelijk uiteenzet. Dit protocol is beschikbaar voor inzage bij onze locatiedirecteur. Uw kind kan rekenen op een stabiele en kwalitatieve leerervaring, ongeacht de omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool De Dordtse Til

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met focus op leerontwikkeling
Gespecialiseerde Rekencoach
Taalexpert voor lees- en schrijfvaardigheid
Taalondersteuner voor brede taalontwikkeling
Rekendocent voor rekenkundige vaardigheden

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Dordtse Til zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. We beschikken over een leerkracht met een afgeronde opleiding tot taalexpert, die onze onderwijskwaliteit versterkt. Onze ambitie is om de rekencoördinator verder te scholen, zodat we ook op het gebied van rekenen de allerbeste ondersteuning kunnen bieden. Samen met onze intern begeleider en gespecialiseerde collega's zorgen we voor een solide basis en extra uitdaging waar nodig.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal welzijn
Gecertificeerde Mindfulness Coach voor emotionele balans

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind staan centraal bij De Dordtse Til. Onze intern begeleider is een vast aanspreekpunt voor leerlingen en leerkrachten. Daarnaast zetten we een gecertificeerde mindfulness coach in om leerlingen te helpen met emotieregulatie en stressmanagement. Deze specialistische ondersteuning wordt flexibel ingezet op basis van de behoefte van onze leerlingen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Een Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Openbare Basisschool De Dordtse Til geloven we dat een positieve en veilige schoolstructuur de basis vormt voor optimaal leren. Respect, betrokkenheid en plezier zijn de kernwaarden die ons dagelijks begeleiden. We creëren een omgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd en uitgedaagd voelt. Om dit te realiseren, hanteren we een schoolbrede basisleerhouding. Deze leerhouding schetst duidelijke verwachtingen voor zowel leerlingen als leerkrachten, wat zorgt voor voorspelbaarheid en een consequente aanpak. Onze verwachtingen van leerlingen zijn helder: een leergierige houding, respectvol omgaan met anderen, naleven van afspraken, zorgdragen voor eigen spullen en een rustige start van de les. Leerlingen mogen van ons team het volgende verwachten: een goed voorbeeld, duidelijke instructies, positieve bekrachtiging en een consequente, corrigerende aanpak waar nodig. Met deze gestructureerde aanpak streven we ernaar dat al onze leerlingen zich maximaal kunnen ontwikkelen en elke dag met een glimlach naar school gaan en terugkeren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen en Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Externe Motorisch Remedial Teacher (MRT)
Externe Logopedist voor communicatieve vaardigheden

Toelichting van de school:

De Dordtse Til besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van haar leerlingen. Wij schakelen externe specialisten in om kinderen hierin optimaal te ondersteunen. Zo maken we gebruik van een Motorisch Remedial Teacher (MRT) en een externe Logopedist, afgestemd op de specifieke behoeften van onze leerlingen. Voor gedetailleerde informatie over deze ondersteuning kunt u altijd contact opnemen met de leerkracht of de intern begeleider van onze school.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Elke donderdag komt de bibliobus
Gymzaal in de directe omgeving

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling

Ontwikkelingsperspectief en Extra Hulp op De Dordtse Til

Op Openbare Basisschool De Dordtse Til geloven we dat elk kind uniek is en specifieke ondersteuning verdient. Wanneer een leerling meer nodig heeft dan de standaard basisondersteuning, stellen we in nauwe samenwerking met ouders, de leerling zelf en onze onderwijsadviseurs een persoonlijk Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit OPP beschrijft de doelen en de aanpak om uw kind optimaal te laten groeien en ontwikkelen. Het is een dynamisch document dat we regelmatig evalueren en aanpassen aan de voortgang van uw kind. Voor een gedetailleerd overzicht van onze uitgebreide ondersteuningsmogelijkheden, inclusief specifieke programma's en expertise, nodigen we u uit om de ondersteuningsstructuur van OOE te raadplegen. Hier vindt u alle informatie over de aanvullende hulp die wij bieden: https://www.oo-emmen.nl/documenten/#onderwijs. We werken continu aan het uitbreiden van ons aanbod. Zo is er binnenkort een gecertificeerde rekenspecialist beschikbaar om leerlingen extra te begeleiden bij rekenvaardigheden, wat bijdraagt aan een sterke basis voor de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie voor Basisonderwijs

Welke Innovatieve Schoolplan Doelen Zorgen Voor Toekomstig Succes?

Ons actuele schoolplan, met een vierjarige horizon, legt de fundering voor een voortdurende verbetering van ons onderwijs. Voor het komende schooljaar focussen we op cruciale ontwikkelingen: - Het creëren van een optimaal leerklimaat door de implementatie van de Basisleerhouding en gerichte teamscholing rondom het Process Communication Model (PCM). - De succesvolle integratie van de Staal-methode voor de kernvakken Taal, Spelling en Begrijpend Lezen, wat de leerresultaten zal verhogen. - Het waarborgen van een consistente en uitdagende leerlijn voor Reken- en Wiskundeonderwijs, evenals voor Digitale Geletterdheid. - Het verkrijgen van een dieper inzicht in de unieke ontwikkeling en specifieke behoeften van elke individuele leerling. - Het systematisch structureren van onze vakgebieden, om heldere afspraken te faciliteren en een optimale doorlopende leerlijn te realiseren.

Hoe Garandeert Onze School Continue Verbetering en Doelrealisatie?

Wij hanteren een dynamisch 'levend schoolplan', dat wij gedurende het schooljaar continu bijwerken en verfijnen om actueel te blijven. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat we de gestelde doelen scherp in beeld houden en levend houden. De schoolplan doelen zijn nauwkeurig verankerd in onze jaarlijkse vergaderplanning. Door middel van een gestructureerde Plan-Do-Check-Act cyclus werken we continu aan het verbeteren van onze school. In onze reguliere teamvergaderingen bespreken we de voortgang van de doelen, waardoor alle teamleden actief betrokken zijn bij de implementatie en het succes. Halverwege het schooljaar voeren we een tussentijdse evaluatie uit, waarbij we de status van de doelen analyseren en indien nodig bijsturen. Voltooide doelen worden zorgvuldig gedocumenteerd in het verslag 'Verantwoording en dialoog', dat gedetailleerde inzichten biedt in de behaalde resultaten en de geleverde inspanningen.

Stimuleer Uw Kind: Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie

Toelichting van de school

Ontdek de voordelen van onze peuteropvang bij Openbare Basisschool De Dordtse Til. Sinds januari 2024 is onze school, in samenwerking met Onderwijs en Opvang Emmen (OOE), een trotse aanbieder van hoogwaardige peuteropvang. Onze peuteropvang is meer dan alleen een plek om te spelen; het is een omgeving waar jonge kinderen floreren. Met onze voorschoolse educatie leggen we een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière. Kinderen ontwikkelen hier essentiële sociale vaardigheden, vergroten hun zelfvertrouwen en wennen aan een gestructureerde leeromgeving. Investeren in de vroege educatie van uw kind is investeren in hun toekomst. Wij maken gebruik van de beproefde methode 'Uk en Puk', een interactief en educatief programma ontworpen voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Dit programma is bijzonder geschikt voor kinderen met een Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) indicatie, en bevordert de taalontwikkeling, motoriek en sociale interactie. De gevarieerde thema's, zoals familie, seizoenen, dieren en verkeer, nodigen kinderen uit om de wereld actief te ontdekken en te begrijpen. De peuteropvang van OOE is een erkende VVE-locatie, en onze pedagogisch medewerkers zijn specifiek hiervoor opgeleid. Dit garandeert een optimale ontwikkeling voor elk kind. Door de nauwe integratie van onze peuteropvang met de buitenschoolse opvang en de basisschool, zorgen we voor een naadloze overgang. Thema's die in de peuteropvang aan bod komen, worden herkenbaar teruggezien in groep 1, wat zorgt voor continuïteit en herkenning. Ter voorbereiding op de basisschool maken peuters die bijna vier worden, alvast kennis met groep 1 door middel van proefdraaimomenten. Gezamenlijke activiteiten, zoals feestdagen en buitenspelen, versterken de band tussen de opvang en de school. Een persoonlijk gesprek tussen de pedagogisch medewerker en de leerkracht van groep 1 zorgt ervoor dat uw kind zich veilig en vertrouwd voelt bij de overstap. Regelmatig overleg tussen de locatiedirecteur en de clustermanager waarborgt bovendien de constante kwaliteit van onze opvangfaciliteiten.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Dordtse Til extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut! Onze school biedt gespecialiseerde programma's zoals onze peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Absoluut! Onze school biedt gespecialiseerde programma's zoals onze peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren.

Ontdek onze Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt De Dordtse Til samen voor kinderopvang en educatie?

Wij werken nauw samen met Onderwijs Opvang Emmen (OOE) om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen, van peuteropvang tot aan het einde van de basisschoolperiode.

Wij werken nauw samen met Onderwijs Opvang Emmen (OOE) om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen, van peuteropvang tot aan het einde van de basisschoolperiode.