BS de Tweesprong in Nederweert-Eind

Het team van BS de Tweesprong in Nederweert-Eind

Current section: team
Sint Gerardusstraat 22
6034 Nederweert-Eind

Zie hier hoe het team van BS de Tweesprong is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van BS de Tweesprong. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past BS de Tweesprong bij jullie?

Ontdek hoe goed BS de Tweesprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij BS de Tweesprong zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij BS de Tweesprong. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij BS de Tweesprong werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor BS de Tweesprong gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging bij Basisschool De Tweesprong

Bij Basisschool De Tweesprong staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten tijdelijk afwezig is, bijvoorbeeld voor een studiedag, een bijzondere persoonlijke gebeurtenis zoals een huwelijk, jubileum of het bijwonen van een uitvaart, zetten wij alles op alles om dit intern op te vangen. Onze prioriteit is een stabiele leeromgeving voor elk kind. Mocht interne vervanging onverhoopt niet mogelijk zijn, dan maken wij gebruik van de professionele vervangerspool van Meerderweert, zodat uw kind altijd les krijgt van gekwalificeerd personeel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school kent acht jaargroepen, die onderverdeeld zijn in heterogene groepen (ook wel combinatiegroepen; een dubbel leerjaar bij elkaar, bijvoorbeeld groep 4-5) of homogene groepen (een enkele groep als één groep, bijvoorbeeld één groep 7). Deze combinaties kunnen per schooljaar verschillend zijn. In de heterogene groepen zijn samenwerken en leren van elkaar erg belangrijk.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op BS de Tweesprong

5

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Orthopedagoog voor Educatieve Uitdagingen
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op BS de Tweesprong zetten we ons in voor een optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze intern begeleider werkt nauw samen met leerkrachten om de lesstof perfect af te stemmen op elke leerling. Indien nodig, betrekken we externe expertise, zoals een orthopedagoog of didactisch specialist, om gepersonaliseerde ondersteuning te bieden. Onze gespecialiseerde leerkrachten beschikken over diepgaande kennis van leerstoornissen, spelling en taalverzorging. We maken ook gebruik van het Intern Ondersteunings Team (IOT) van Stichting Meerderweert en werken samen met lokale logopedisten om onze leerlingen de best mogelijke begeleiding te garanderen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid in Sociaal Contact
Pedagogisch Educatief Professional voor Brede Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Bij BS de Tweesprong stimuleren we de sociaal-emotionele groei en burgerschapsvorming met de Kwink-methodiek. In het schooljaar 2025-2026 wordt ons team verder getraind in de implementatie hiervan. Veel van onze teamleden hebben zich gespecialiseerd in gedragsanalyse via de opleiding 'Gedrag beter leren begrijpen' van Bureau Wolters. Dit stelt ons in staat om proactief in te spelen op de behoeften van onze leerlingen. Bij specifieke uitdagingen op sociaal-emotioneel gebied, schakelen we het deskundige IOT van Meerderweert in, waar gedragsexperts en orthopedagogen deel van uitmaken.

1

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Effectieve Leermethoden

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten zijn getraind in het herkennen en begeleiden van gedrag, werk- en leerhouding via de opleiding 'Gedrag beter leren begrijpen' van Bureau Wolters. Bij specifieke leer- of gedragsvragen bieden we gerichte ondersteuning. Zo nodig doen we een beroep op het IOT van Meerderweert, inclusief hun gedragsspecialisten en orthopedagogen. Ons doel is een positieve en productieve leeromgeving waarin elke leerling zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Combinatiefunctionaris Bewegingsonderwijs voor Actieve Lessen

Toelichting van de school:

BS de Tweesprong bevordert de fysieke ontwikkeling door middel van professionele bewegingslessen. Onze combinatiefunctionaris bewegingsonderwijs, aangesteld door de gemeente Nederweert, verzorgt deze lessen. Daarnaast biedt deze functionaris coaching aan onze leerkrachten, zodat de kwaliteit van het bewegingsonderwijs continu gewaarborgd blijft. Wij geloven dat een actieve levensstijl bijdraagt aan zowel de fysieke als de cognitieve ontwikkeling van onze leerlingen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

BHV-ers voor Noodsituaties en Zorg

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn staan voorop op BS de Tweesprong. Meerdere teamleden beschikken over een actueel Bedrijfshulpverlening (BHV) diploma, inclusief jaarlijkse bijscholing. We hanteren een duidelijk protocol voor medische handelingen en verzorging, evenals voor situaties waarin een kind zich niet lekker voelt op school. Dit zorgt voor een veilige en zorgzame omgeving voor alle leerlingen. Onze BHV-ers zijn getraind om adequaat te handelen bij calamiteiten en eerste hulp te verlenen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning op BS de Tweesprong

Ons Streven naar Maatwerk voor Elke Leerling

Sinds 1 augustus 2014 is de wet passend onderwijs van kracht, wat betekent dat elke basisschool, inclusief BS de Tweesprong, de verantwoordelijkheid draagt voor het bieden van een passende onderwijsplek aan alle leerlingen. Wij verwelkomen in principe alle kinderen op onze school en streven ernaar om voor ieder kind optimale zorg te garanderen. Wanneer een specifieke ondersteuningsbehoefte echter niet volledig binnen onze school kan worden vervuld, werken we nauw samen met regionale samenwerkingsverbanden en speciale scholen om een geschikte oplossing te vinden. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd welke zorg wij als BS de Tweesprong kunnen bieden. Mocht een gevraagde ondersteuning niet direct mogelijk zijn, dan zoeken wij samen met u, als ouder, naar een passend alternatief. Om een onderwijsarrangement op maat te garanderen, vindt er bij elke nieuwe aanmelding een intakegesprek plaats. Hierin verkennen we samen met u de mogelijkheden en behoeften van uw kind. Voor specifieke vragen over aanmeldingen, de procedure, ons SOP of andere zorggerelateerde zaken, nodigen wij u van harte uit contact op te nemen met de directie of intern begeleider. Zij adviseren u graag over de mogelijkheden voor uw kind. Het SOP is beschikbaar op onze website of kan opgevraagd worden via school. Toekomstgericht: Uitbreiding van Ondersteuningsaanbod De komende jaren verstevigen wij onze samenwerking met het Interregionaal Ondersteuningsteam (IOT). Deze samenwerking stelt ons in staat om leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte nog beter te begeleiden, bij voorkeur binnen de vertrouwde omgeving van BS de Tweesprong.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitszorgplan en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij BS de Tweesprong

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Het strategische schoolplan en het dynamische Jaarplan van BS de Tweesprong vormen de ruggengraat van onze educatieve visie. Deze plannen zijn nauwkeurig afgestemd op de vier kernpijlers van Meerderweert: Onderwijs en Kwaliteit, Personeelsontwikkeling en Professionalisering, Huisvesting en Facilitaire Zaken, en een Solide Financieel Beleid. Ons Jaarplan vertaalt deze strategische doelen naar concrete actiepunten, gericht op pedagogische ontwikkeling, sociaal-emotionele groei, didactische innovaties zoals Hoogbegaafd Gelijkwaardig (HGW) en Expliciete Directe Instructie (EDI), en de versterking van ons taalonderwijs. Door nauwe samenwerking met ouders en externe partners, en door het opstellen van heldere kwaliteitskaarten, waarborgen we de implementatie en naleving van onze schoolafspraken.

Hoe realiseren wij onze educatieve doelstellingen?

Bij BS de Tweesprong werken we met een zorgvuldig opgesteld, schoolspecifiek Jaarplan dat is geworteld in onze unieke visie en kernwaarden. Elk schooljaar evalueren en optimaliseren we dit plan, waarbij we ons focussen op 3 tot 4 strategische speerpunten om gerichte vooruitgang te boeken. Efficiëntie en expertise worden bevorderd door onze regiegroepen, waarin elke leerkracht een actieve rol speelt. Deze groepen, gespecialiseerd in vakgebieden zoals spelling en rekenen, zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van concrete actieplannen. Leerkrachten blijven op de hoogte van de laatste ontwikkelingen door deelname aan de koersbijeenkomsten van Meerderweert, wat zorgt voor continue verbetering van ons onderwijs.

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij BS de Tweesprong geloven we in een naadloze ontwikkeling, startend bij de allerkleinsten. Daarom bieden we een uitgebreid programma voor voor- en vroegschoolse educatie. Onze peuteropvang, verzorgd door Stichting Okido op drie ochtenden per week, is gevestigd in hetzelfde gebouw. Dit bevordert een soepele overgang naar de basisschool. We maken gebruik van de innovatieve lesmethodes Peuterplein en Kleuterplein. Door gezamenlijke thema's en projecten stimuleren we de samenwerking tussen peuters en kleuters, wat de leergierigheid ten goede komt. Met Mijn Peutergroep en Mijn Kleutergroep monitoren we de ontwikkeling nauwgezet. Dit zorgt voor een continuïteit in het leerproces van elk kind. Een 'warme overdracht' via driehoeksgesprekken tussen ouders, pedagogisch medewerkers en leerkrachten garandeert een vliegende start op de basisschool. De ontwikkeling van uw kind staat hierbij centraal.

Veelgestelde vragen

Biedt BS de Tweesprong extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, BS de Tweesprong biedt een rijk aanbod speciaal voor jonge kinderen, inclusief voor- en vroegschoolse educatie en nauwe samenwerking met kinderopvang.

Ja, BS de Tweesprong biedt een rijk aanbod speciaal voor jonge kinderen, inclusief voor- en vroegschoolse educatie en nauwe samenwerking met kinderopvang.

Kinderopvang van Stichting Okido
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt BS de Tweesprong samen voor het jonge kind programma?

BS de Tweesprong werkt nauw samen met Stichting Okido om een stimulerende omgeving te creëren voor peuters, met als doel een soepele overgang naar de basisschool te waarborgen.

BS de Tweesprong werkt nauw samen met Stichting Okido om een stimulerende omgeving te creëren voor peuters, met als doel een soepele overgang naar de basisschool te waarborgen.

Team | BS de Tweesprong in Nederweert-Eind | [2025] Schoolregister