Godelindeschool

Het team van Godelindeschool in Naarden

Current section: team
Godelindeweg 14 C
1412 Naarden

Zie hier hoe het team van Godelindeschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Godelindeschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Godelindeschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Godelindeschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Godelindeschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.1%)
Man (18.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Godelindeschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.4%)
25-35 jaar (21.6%)
35-45 jaar (13.5%)
45-55 jaar (21.6%)
55-65 jaar (29.7%)
&ge;65 jaar (8.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Godelindeschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73%)
Direct ondersteunend personeel (13.5%)
Indirect ondersteunend personeel (8.1%)
Management (5.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Godelindeschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Godelindeschool

Op de Godelindeschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We maken hiervoor gebruik van een gespecialiseerde vervangingspool om snel gekwalificeerde leerkrachten in te zetten. Indien een externe vervanger niet beschikbaar is, schakelen we intern over. Ons toegewijde schoolteam, inclusief flexibele en ervaren gepensioneerde collega's, staat klaar om bij te springen en de lessen zo soepel mogelijk te laten verlopen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer directe vervanging niet mogelijk is, informeren we ouders proactief. We vragen dan of kinderen thuis de lesstof online kunnen volgen. We begrijpen dat dit niet voor alle gezinnen haalbaar is. Daarom bieden we opvang op school in een andere groep voor kinderen wiens ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen. Zo garanderen we altijd een veilige en leerzame omgeving voor elk kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij hebben zes combinatiegroepen 1/2 en vanaf groep 3 drie homogene jaargroepen (leerstofjaarklassen). Behalve in leerjaar 5: dit zijn twee grotere groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Godelindeschool: Specialisten voor Elke Uitdaging

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Godelindeschool zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Twee toegewijde intern begeleiders (IB-ers) coördineren de ondersteuning, met een specifieke focus voor de onderbouw (groepen 1-5) en de bovenbouw (groepen 6-8). Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen ondersteuning op verschillende niveaus: adaptief binnen de klas, extra begeleiding in de klas, of gespecialiseerde hulp buiten de klas. Voor leerlingen in de groepen 3 tot en met 8 staat een ervaren remedial teacher drie dagen per week klaar. Deze specialist biedt individuele begeleiding of ondersteuning in kleine groepjes, specifiek gericht op taal en rekenen, conform ons gedetailleerde RT-protocol. Daarnaast verrijkt onze specialist meer- en hoogbegaafdheid het leerproces door twee dagen per week verrijkingslessen en gerichte ondersteuning in de klas. Zo verzekeren we dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Godelindeschool hecht veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Onze intern begeleiders en de specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden proactieve ondersteuning om een positief sociaal-emotioneel klimaat te bevorderen. Zij monitoren de ontwikkeling van de leerlingen en grijpen vroegtijdig in waar nodig. Indien de specifieke behoeften van een leerling dit vereisen, schakelen wij met zorgvuldigheid externe expertise in om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Positieve Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Godelindeschool hanteren we het Positive Behaviour Support (PBS) programma in alle groepen. Deze gestructureerde aanpak is gericht op het stimuleren van positief gedrag en het bevorderen van optimale leerprestaties. Onze kernwaarden - Plezier, Groei, Veiligheid, Respect en Verantwoordelijkheid - vormen de basis van ons schoolbeleid. Wij definiëren concreet gedrag dat deze waarden weerspiegelt en leren de kinderen dit actief aan door middel van interactieve gedragslessen. Onze intern begeleiders en de specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, en werken nauw samen met ouders en externe professionals waar nodig.

0

Motorische Ontwikkeling: Een Vliegende Start voor Groep 2

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor alle leerlingen in groep 2 voeren wij een uitgebreide motorische screening uit. Deze screening beoordeelt of de kinderen de voor hun leeftijd relevante motorische vaardigheden beheersen. Kinderen die op meerdere onderdelen extra ondersteuning nodig hebben, worden uitgenodigd voor een gespecialiseerde cursus Motorische Remedial Teaching (MRT). Deze intensieve lessen vinden plaats buiten de reguliere schooluren en buiten de schoolomgeving, met een kleine eigen bijdrage van de ouders. Zo zorgen we ervoor dat ook de motorische ontwikkeling van onze leerlingen optimaal gestimuleerd wordt.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op de Godelindeschool

Hoe de Godelindeschool Leerlingen Extra Ondersteunt

De Godelindeschool investeert continu in het verbeteren van de onderwijskwaliteit voor elke leerling. We optimaliseren de didactische en pedagogische aanpak van onze toegewijde leerkrachten door de principes van Positive Behavior Support (PBS) en Expliciete Directe Instructie (EDI) te implementeren. Deze methoden verrijken het leerproces voor alle kinderen, met speciale aandacht voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Daarnaast vernieuwen en versterken we ons aanbod voor leerlingen die uitblinken en behoefte hebben aan cognitieve uitdagingen. Zo zorgen we ervoor dat elk kind op zijn of haar eigen tempo kan groeien en excelleren binnen onze veilige en stimulerende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Ontwikkelingsplan Godelindeschool

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2021-2025?

Onze missie en visie vormen de basis voor de meerjarenambities en speerpunten van ons schoolplan 2021-2025. Deze zijn zorgvuldig afgeleid uit een grondige analyse van de schoolprestaties. Een positief pedagogisch klimaat staat centraal. Dit realiseren we door het versterken en borgen van Positive Behavior Support (PBS). We focussen op meer en betere doorlopende lijnen in het klassenmanagement en de schoolorganisatie, inclusief consequente regels en afspraken. Een uitdagend leerklimaat wordt bevorderd door kwalitatief hoogstaande en prikkelende lessen, gebaseerd op het EDI-model en afgestemd op onze leerlingenpopulatie. Leerkrachten gebruiken methodes als leidraad, stellen leerdoelen voorop, differentiëren effectief en stimuleren actieve deelname van alle leerlingen. Ons onderwijsaanbod is gericht op kwalitatief sterke lessen bij de basisvakken, waarbij innovatieve werkwijzen en inzichten worden toegepast. We streven naar een gezonde balans tussen cognitieve, sociale en creatieve ontwikkeling. Duurzaamheid en burgerschap integreren we in onze dagelijkse praktijk, schoolorganisatie en lesprogramma, met een focus op respect, gelijkheid, diversiteit (people), efficiënt materiaalgebruik en hergebruik (profit), en zorg voor milieu, klimaat en natuur (planet). Zicht op leerlingontwikkeling is cruciaal. Leerkrachten stemmen het aanbod en hun aanpak af op de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling. In de onderbouw hanteren we een duidelijke visie en consequente werkwijze, ondersteund door een leerlingvolgsysteem. In de groepen 7 en 8 gebruiken we referentieniveaus om het onderwijs optimaal aan te laten sluiten bij de leerbehoeften. Een professionele cultuur kenmerkt onze school. We hanteren een professionele houding naar collega's, ouders en leerlingen, waarbij ons gedrag bijdraagt aan het realiseren van schoolse doelen en het welbevinden van iedereen. Teamleden geven en ontvangen feedback effectief, delen kennis en kunde, en reflecteren continu op hun aanpak en gedrag.

Hoe monitort de Godelindeschool de voortgang richting de gestelde doelen?

De ambities uit ons schoolplan worden vertaald naar concrete jaarplannen. Deze plannen bevatten specifieke doelen, de activiteiten die we ondernemen om deze te behalen, en de methoden voor evaluatie. Gedurende het schooljaar evalueren we meerdere malen de voortgang van onze jaarplannen. Aan het begin of einde van elk schooljaar vindt een teambrede evaluatie plaats van het jaarplan. Hierbij bespreken we de behaalde doelen en stellen we actiepunten vast voor het komende schooljaar. Op stichtingsniveau worden de jaarplannen besproken tijdens het jaarlijkse kwaliteitsgesprek. Zowel het vierjaarlijkse schoolplan als de jaarplannen worden ter goedkeuring voorgelegd aan onze medezeggenschapsraad, conform de geldende procedures.

Ontdek het Jonge Kind Programma op de Godelindeschool

Toelichting van de school

Op de Godelindeschool Naarden excelleren onze toegewijde leerkrachten in de onderbouw. Zij stemmen het onderwijs naadloos af op de individuele behoeften en de belevingswereld van elk jong kind. Door constante observatie van de ontwikkeling van uw kind, bieden wij gerichte begeleiding. We ondersteunen elk kind bij het zetten van de volgende leerstap, altijd op het eigen, unieke tempo en niveau. Ons doel is een stimulerende omgeving te creëren waarin jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel sociaal als cognitief. De Godelindeschool is dé plek voor een vliegende start in het basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Biedt de Godelindeschool Naarden speciaal aanbod voor jonge kinderen?

Ja, de Godelindeschool Naarden heeft een rijk en afgestemd programma voor het jonge kind. Onze leerkrachten creëren een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de belevingswereld en ontwikkelingsfase van jonge leerlingen.

Met welke partners werkt de Godelindeschool samen voor het jonge kind programma?

De Godelindeschool Naarden werkt nauw samen met diverse externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen waarborgen een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden en expertise, ten gunste van uw kind.
Team | Godelindeschool in Naarden | [2025] Schoolregister