
Het team van Godelindeschool in Naarden
Current section: teamZie hier hoe het team van Godelindeschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Godelindeschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Godelindeschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Godelindeschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Godelindeschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 81.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Godelindeschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Godelindeschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Godelindeschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op de Godelindeschool
Op de Godelindeschool zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We maken hiervoor gebruik van een gespecialiseerde vervangingspool om snel gekwalificeerde leerkrachten in te zetten. Indien een externe vervanger niet beschikbaar is, schakelen we intern over. Ons toegewijde schoolteam, inclusief flexibele en ervaren gepensioneerde collega's, staat klaar om bij te springen en de lessen zo soepel mogelijk te laten verlopen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer directe vervanging niet mogelijk is, informeren we ouders proactief. We vragen dan of kinderen thuis de lesstof online kunnen volgen. We begrijpen dat dit niet voor alle gezinnen haalbaar is. Daarom bieden we opvang op school in een andere groep voor kinderen wiens ouders geen alternatieve opvang kunnen regelen. Zo garanderen we altijd een veilige en leerzame omgeving voor elk kind.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Wij hebben zes combinatiegroepen 1/2 en vanaf groep 3 drie homogene jaargroepen (leerstofjaarklassen). Behalve in leerjaar 5: dit zijn twee grotere groepen.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op de Godelindeschool: Specialisten voor Elke Uitdaging
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Godelindeschool zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Twee toegewijde intern begeleiders (IB-ers) coördineren de ondersteuning, met een specifieke focus voor de onderbouw (groepen 1-5) en de bovenbouw (groepen 6-8). Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen ondersteuning op verschillende niveaus: adaptief binnen de klas, extra begeleiding in de klas, of gespecialiseerde hulp buiten de klas. Voor leerlingen in de groepen 3 tot en met 8 staat een ervaren remedial teacher drie dagen per week klaar. Deze specialist biedt individuele begeleiding of ondersteuning in kleine groepjes, specifiek gericht op taal en rekenen, conform ons gedetailleerde RT-protocol. Daarnaast verrijkt onze specialist meer- en hoogbegaafdheid het leerproces door twee dagen per week verrijkingslessen en gerichte ondersteuning in de klas. Zo verzekeren we dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Godelindeschool hecht veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Onze intern begeleiders en de specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden proactieve ondersteuning om een positief sociaal-emotioneel klimaat te bevorderen. Zij monitoren de ontwikkeling van de leerlingen en grijpen vroegtijdig in waar nodig. Indien de specifieke behoeften van een leerling dit vereisen, schakelen wij met zorgvuldigheid externe expertise in om de best mogelijke begeleiding te garanderen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Positieve Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Godelindeschool hanteren we het Positive Behaviour Support (PBS) programma in alle groepen. Deze gestructureerde aanpak is gericht op het stimuleren van positief gedrag en het bevorderen van optimale leerprestaties. Onze kernwaarden - Plezier, Groei, Veiligheid, Respect en Verantwoordelijkheid - vormen de basis van ons schoolbeleid. Wij definiëren concreet gedrag dat deze waarden weerspiegelt en leren de kinderen dit actief aan door middel van interactieve gedragslessen. Onze intern begeleiders en de specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, en werken nauw samen met ouders en externe professionals waar nodig.
Motorische Ontwikkeling: Een Vliegende Start voor Groep 2
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor alle leerlingen in groep 2 voeren wij een uitgebreide motorische screening uit. Deze screening beoordeelt of de kinderen de voor hun leeftijd relevante motorische vaardigheden beheersen. Kinderen die op meerdere onderdelen extra ondersteuning nodig hebben, worden uitgenodigd voor een gespecialiseerde cursus Motorische Remedial Teaching (MRT). Deze intensieve lessen vinden plaats buiten de reguliere schooluren en buiten de schoolomgeving, met een kleine eigen bijdrage van de ouders. Zo zorgen we ervoor dat ook de motorische ontwikkeling van onze leerlingen optimaal gestimuleerd wordt.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Veiligheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op de Godelindeschool
Hoe de Godelindeschool Leerlingen Extra Ondersteunt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.