
Schoolweging
De schoolweging van Godelindeschool Naarden is 19,88 , met een spreiding van 2,99 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Een indrukwekkende 99,7% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de signaleringswaarde van 85%. Dit bevestigt de sterke basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen zijn sterk theoretisch gericht: 46,99% vwo-advies (vs. 18,61% regio) en 19,28% havo/vwo-combinatie. Praktijkgerichte adviezen blijven beperkt (slechts 7,23% vmbo-(g)t), wat aansluit bij de lagere schoolweging en academische focus van de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Godelindeschool Naarden | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 179.71 | 181.95 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Naast de toetsen die behoren bij de methodes die we gebruiken, werken we in de groepen 3 t/m 8 met het leerlingvolgsysteem van Cito. Twee keer per schooljaar (in januari en mei/juni) worden de toetsen op de basisvakken technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en rekenen afgenomen. De resultaten worden geanalyseerd op kind-, groeps- en schoolniveau. De leerkracht en de intern begeleider bespreken de analyses op kind- en groepsniveau: zij kijken wat een individueel kind of de groep nodig heeft in de volgende periode. De intern begeleiders en de directie bespreken de resultaten op schoolniveau en zij kijken of de gestelde doelen op schoolniveau zijn bereikt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
44,87% van de leerlingen presteert boven advies (landelijk: 25,27%), terwijl slechts 1,28% onder advies zit. Deze cijfers onderstrepen de kwaliteit van advisering en doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het leerlingvolgsysteem.
Sociale ontwikkeling
Het merendeel van onze leerlingen zijn kinderen uit de hogere sociaal-economische milieus. Ze zijn veelal mondig en hebben van huis uit veel toegang tot kennis over de wereld. Tegelijkertijd zien we dat onze leerlingen soms een wat beperkt beeld van de samenleving hebben. Wij schenken daarom als school aandacht aan sociale vaardigheden met betrekking tot positief en respectvol gedrag en het verbreden van de blik op de wereld van onze leerlingen. LEES MINDER
Plezier
Veiligheid en Respect
Groei en Verantwoordelijkheid
Wat is de werkwijze van de Godelindeschool voor sociale ontwikkeling?
De Godelindeschool werkt in alle groepen met het programma "Positive Behavior Support" (PBS), een schoolbrede aanpak om gewenst gedrag te versterken en een positieve en sociale omgeving te creëren. De schoolwaarden RESPECT, VEILIGHEID, VERANTWOORDELIJKHEID en GROEI, onder de paraplu van PLEZIER, vormen het uitgangspunt. De leerlingenraad, bestaande uit leerlingen van de groepen 5 t/m 8, praat en denkt mee over schoolse zaken. De leerlingen van de groepen 1 t/m 6 krijgen wekelijks vormingsonderwijs waarbij kritisch denken en reflectie centraal staan, met respect voor mensen die anders in het leven staan. De school werkt aan een plan om structureel aandacht te besteden aan burgerschap en duurzaamheid.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Godelindeschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Godelindeschool gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien, Sometics, Leerling in Beeld.