Basisschool St. Antoniusschool in Musselkanaal

Het team van St. Antoniusschool in Musselkanaal

Current section: team
Floralaan 41
9581 Musselkanaal

Zie hier hoe het team van St. Antoniusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Antoniusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Antoniusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Antoniusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Antoniusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 60% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (60%)
Man (40%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Antoniusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Antoniusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Antoniusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Vervangingsregelingen voor Continuïteit op de St. Antoniusschool

Optimalisatie van Onderwijscontinuïteit: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging Bij onvoorziene afwezigheid van een van onze toegewijde leerkrachten, zetten wij ons maximaal in om direct een gekwalificeerde vervanger te vinden. Via onze samenwerking met SLIM personeelsbemiddeling streven we ernaar dat uw kind naadloos kan doorgaan met leren in een vertrouwde omgeving. Flexibele Oplossingen bij Uitdagingen Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat het vinden van een externe vervanger niet direct lukt. In dergelijke situaties activeren we eerst onze interne flexibele schil van ambulante leerkrachten. Zij staan klaar om in te springen en de onderwijsactiviteiten voort te zetten, zodat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt. Collega-ondersteuning en Communicatie Indien geen ambulante leerkracht beschikbaar is, zorgen we voor een eerlijke verdeling van de leerlingen over de aanwezige leerkrachten. Transparante communicatie met ouders is hierbij essentieel. In uiterste, zeldzame gevallen waarin geen enkele oplossing haalbaar is, zullen we ouders tijdig informeren met het verzoek de kinderen thuis te houden om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er is een vakdocent bewegingsonderwijs werkzaam op de St. Antoniusschool. Hij verzorgt voor alle kinderen van de school de gymlessen. Iedere groep heeft een eigen groepsleerkracht. Voor verschillende vakken wordt er groepsdoorbroken gewerkt.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteunende Specialisten op St. Antoniusschool

1

Expertise in Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde rekenspecialist bewaakt de kwaliteit en continuïteit van het rekenonderwijs op St. Antoniusschool. Deze expert zorgt ervoor dat onze leerlingen de best mogelijke begeleiding krijgen bij het ontwikkelen van essentiële rekenvaardigheden. De rekenspecialist speelt een cruciale rol in het curriculum, door innovatieve lesmethoden te implementeren en leerkrachten te ondersteunen bij het aanpakken van specifieke leeruitdagingen. Zo garanderen we een solide basis voor toekomstig succes.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met de Kwink Methode

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op St. Antoniusschool geloven we sterk in een holistische ontwikkeling, waarbij niet alleen academische prestaties, maar ook sociaal-emotionele groei centraal staan. Daarom integreren we de Kwink methode, een bewezen aanpak voor sociaal-emotioneel leren, in ons dagelijkse onderwijs. Kwink bevordert vijf kerncompetenties: zelfbewustzijn, zelfmanagement, empathie, effectieve communicatie en verantwoordelijkheidsgevoel. Door deze vaardigheden te cultiveren, creëren we een veilige, positieve en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en gesteund voelt. Deze proactieve benadering draagt bij aan een harmonieuze schoolcultuur en helpt leerlingen om te groeien tot zelfverzekerde en veerkrachtige individuen, klaar om uitdagingen aan te gaan.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school zet zich in voor een optimale leeromgeving waarin elk kind zich kan ontwikkelen, zowel qua gedrag als werkhouding. We bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij hun taakaanpak. Door middel van individuele aandacht en aangepaste strategieën helpen we leerlingen om hun concentratie te verbeteren en hun schoolwerk effectiever aan te pakken. Dit draagt bij aan een positieve schoolervaring en academische vooruitgang voor iedereen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leerervaringen

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Meester Rick Tieben verzorgt elke woensdag met enthousiasme bewegingsonderwijs voor alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen. Dit bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze kinderen. Het lesrooster is als volgt ingedeeld voor optimale groepsdynamiek: 8.30 – 9.45 uur: Groepen 7 en 8 9.45 – 11.00 uur: Groepen 5 en 6 11.00 – 12.00 uur: Groepen 3 en 4 12.45 – 13.45 uur: Groepen 1 en 2 Deze gestructureerde aanpak zorgt ervoor dat alle leerlingen profiteren van actieve en uitdagende bewegingslessen die bijdragen aan hun algehele welzijn.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de veilige toediening van medicatie op school is een gedetailleerd toestemmingsformulier vereist, verkrijgbaar bij de schooladministratie. Dit formulier dient door ouders te worden ingevuld en ondertekend. Medicatie mag uitsluitend worden toegediend na specifieke instructies van medisch geschoold personeel aan de betrokken leerkrachten. Ouders zijn verantwoordelijk voor het tijdig organiseren van deze instructie, bijvoorbeeld via de huisarts of wijkverpleegkundige. Deze procedures waarborgen de gezondheid en veiligheid van uw kind tijdens schooltijd, en zorgen voor een correcte en verantwoorde omgang met medicatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Leerplein
Speel / werkplein

Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning voor elke Leerling

Ons Beleid voor Kindgerichte Educatie

Op de St. Antoniusschool geloven we in de kracht van passend onderwijs voor ieder kind. Alle basisscholen, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs in Groningen werken samen binnen het samenwerkingsverband Passend Onderwijs 20-01. Dit samenwerkingsverband is onderverdeeld in vijf regionale deelverbanden, waaronder het onze, om ervoor te zorgen dat elke leerling optimaal kan participeren in het onderwijs. Wij streven ernaar om het onderwijs zo vorm te geven dat het aansluit bij de individuele capaciteiten en behoeften van elk kind, wat we basisondersteuning noemen. Soms kan het voorkomen dat een school extra hulp nodig heeft om aan deze behoeften te voldoen. In dergelijke situaties gaan we in gesprek met ouders om gezamenlijk te kijken naar de beste oplossingen en eventuele externe mogelijkheden. Onze school staat er niet alleen voor; we kunnen terugvallen op een netwerk van deskundigen. De intern begeleider speelt een cruciale rol in het identificeren van ondersteuningsbehoeften. Daarnaast zijn er expertiseteams binnen onze schoolbesturen en kunnen we via het samenwerkingsverband en het eigen onderwijsondersteuningsteam gespecialiseerde hulp inschakelen. Dit team, bestaande uit orthopedagogen en specialisten, werkt nauw samen met ouders om de meest geschikte vervolgstappen voor de ontwikkeling van de leerling te bepalen. Indien er behoefte is aan meer gespecialiseerde zorg, kunnen leerlingen terecht op scholen voor Speciaal BasisOnderwijs of Speciaal Onderwijs. Deze scholen beschikken over leerkrachten met specialistische kennis en ervaring, ondersteund door deskundigen zoals orthopedagogen of psychologen. Vaak zijn de klassen hier kleiner, en plaatsing gebeurt op basis van een door de basisschool aangevraagde toelaatbaarheidsverklaring (TLV), conform wettelijke richtlijnen. Voor meer gedetailleerde informatie over ons samenwerkingsverband kunt u terecht op de website swv 20-01. Uiteraard kunt u ook altijd contact opnemen met onze intern begeleider voor persoonlijk advies. Daarnaast kunnen wij, indien nodig, specialistische hulp inzetten via het Onderwijs Ondersteunings Team van Primenius voor specifieke zorgvragen van ouders, leerkrachten of de intern begeleider.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

De St. Antoniusschool is een dynamische, lerende organisatie die volop inzet op gepersonaliseerd onderwijs. We beschouwen elk kind als een uniek individu en stemmen onze lesmethoden af op hun specifieke onderwijsbehoeften. Dit zorgt voor een duidelijke en zichtbare doorgaande leerlijn door de hele school. Leerlingen weten precies wat er van hen verwacht wordt, wat hen mede-eigenaar maakt van hun eigen leerproces. Ons schoolplan en de bijbehorende jaarplannen beschrijven gedetailleerd hoe we onze ambitieuze doelen realiseren. De voortgang wordt jaarlijks geëvalueerd in het schooljaarverslag. We streven ernaar dat alle leerlingen na de basisschool een solide referentieniveau beheersen, met een speciale focus op het verhogen van het aantal leerlingen dat uitstroomt op het 1S/2F niveau. De plaatsing van onze leerlingen in het voortgezet onderwijs is succesvol, met weinig doorstroomproblemen. Sinds het schooljaar 2022-2023 voldoen we aan de door de inspectie gestelde driejaarlijkse gemiddelden, wat onze toewijding aan onderwijskwaliteit onderstreept.

Hoe realiseren we onze educatieve doelstellingen?

De St. Antoniusschool hanteert het programma Schoolmonitor als leidraad voor ons schooljaarplan, waarin alle doelstellingen helder zijn uitgewerkt. Evaluatie van Doelen 2024-2025: * Het project 'Didactisch Handelen' is gedeeltelijk afgerond, met de ontwikkeling van een uniform instructiemodel gebaseerd op EDI. De implementatie is gestart en wordt verder geborgd. * Het project 'Rekenen' is succesvol afgerond met de implementatie van de differentiatie methode Pluspunt voor groep 3 t/m 8. * Het project 'Identiteit' is voltooid; onze Missie & Visie is herijkt en opgenomen in de schoolgids. * Het project 'Taal' is afgerond met de focus op een taalrijke omgeving en cyclische boekpromoties in samenwerking met 'De bibliotheek op school'. * Het project '(Hoog)begaafdheid' is nog niet volledig afgerond. De kwaliteitskaart is herzien, maar de inhoud vereist verdere implementatie in het cyclische basisaanbod voor groep 1 t/m 8. * Het project 'SEO' (Oriëntatie op passend onderwijs) is afgerond met de selectie en aanschaf van een nieuwe methode. Focus Doelen 2025-2026: * SEO: Implementatie van de nieuwe methode in alle groepen. * Didactisch Handelen: Verdere implementatie en borging van het uniform instructiemodel. * (Hoog)begaafdheid: Doorontwikkeling van het cyclische basisaanbod voor groep 1 t/m 8. * Taal: Versterking van de thematische aanpak en doorgaande lijn van groep 1 t/m 8. Voor een gedetailleerd overzicht van onze plannen en resultaten, nodigen wij u uit om ons schooljaarverslag en schooljaarplan te raadplegen op onze website.

Optimale Start: Programma voor Jonge Kinderen op St. Antoniusschool

Toelichting van de school

St. Antoniusschool in Musselkanaal biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. We werken nauw samen met kinderopvang Partou 't Speelhoukje, gevestigd aan de Badstraat. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en ondersteuning, waarbij kinderen van de opvang gemakkelijk naar en van school gebracht en gehaald kunnen worden. Onze pedagogische visie is gericht op het bieden van een aanbod dat perfect aansluit bij de individuele behoeften van elk kind. In de kleuterklassen, groep 1 en 2, ligt de nadruk sterk op de taalontwikkeling. We hanteren thematische projecten die nauw verbonden zijn met de belevingswereld van jonge kinderen, wat leren leuk en betekenisvol maakt. Daarnaast bieden we specifieke ondersteuning voor kinderen met een VVE-indicatie, waarbij we gebruikmaken van bewezen methodieken zoals LOGO3000. Bij de overstap van kinderopvang of peuterspeelzaal naar onze groepen 1 en 2 garanderen we een warme en zorgvuldige introductie. Ouders en verzorgers worden uitgenodigd voor een uitgebreid kennismakingsgesprek met de leerkracht om een vliegende start te waarborgen.

Veelgestelde vragen

Biedt St. Antoniusschool extra ontwikkelingsmogelijkheden voor jonge kinderen?

Ja, St. Antoniusschool investeert in de vroege ontwikkeling van jonge kinderen door een sterke focus op taalontwikkeling en een speciaal programma voor kinderen met een VVE-indicatie.

Met welke kinderopvangpartners werkt St. Antoniusschool samen voor het jonge kind?

St. Antoniusschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Partou 't Speelhoukje in Musselkanaal om een optimale doorstroom en ondersteuning voor jonge kinderen te garanderen.

St. Antoniusschool onderhoudt een waardevolle samenwerking met Partou 't Speelhoukje in Musselkanaal om een optimale doorstroom en ondersteuning voor jonge kinderen te garanderen.

Team | St. Antoniusschool in Musselkanaal | [2025] Schoolregister