
Schoolweging
De schoolweging van St. Antoniusschool Musselkanaal is 31,40 , met een spreiding van 4,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95,15% van de leerlingen dat het fundamentele niveau haalt, overschrijdt de school ruimschoots de landelijke norm van 85%. De score ligt in lijn met vergelijkbare scholen (95,23%), wat een stevige basiskwaliteit aantoont.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
56,36% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 43,5%. De school presteert hiermee ook beter dan vergelijkbare scholen (55,36%). Dit duidt op effectieve differentiatie in een complexe populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen laten een nadruk op midden- en bovenbouw zien: 29,41% vmbo-k/-(g)t en 23,53% havo/vwo-advies. Dit is significant hoger dan bij vergelijkbare scholen (5,64% vmbo-k/-(g)t en 10,93% havo/vwo). Het vmbo-b-advies blijft met 5,88% juist onder het regionale gemiddelde (5,52%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | St. Antoniusschool Musselkanaal | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.28 | 175.23 | 176.1 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Alle leerlingen vanaf groep 3 maken tussentijdse toetsen in januari / februari en mei / juni. Dit zijn de CITO toetsen van het leerlingvolgsysteem Leerling in Beeld van CITO. Vanaf groep 5 kunnen onze leerlingen adaptief getoetst worden, dit betekent dat de leerling op eigen niveau getoetst wordt. De (tussentijdse) toetsen worden gebruikt om de kinderen te volgen in hun ontwikkeling. Het geeft de leerkracht informatie over wat een kind beheerst en waar extra aandacht nodig is. De resultaten worden op school- en individueel niveau geëvalueerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
85,71% van de leerlingen zit op adviesniveau, ruim boven het landelijk gemiddelde (62,93%). Slechts 4,76% presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk). De school toont hiermee realistische advisering en effectieve begeleiding, zoals beschreven in het intensieve overdrachtsprotocol.
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.
Veiligheid
Vertrouwen
Respect
Wat is de werkwijze van de St. Antoniusschool voor sociale ontwikkeling?
De St. Antoniusschool besteedt aandacht aan sociaal-emotioneel leren, waarbij kinderen vaardigheden verwerven om sociaal competent te worden. Het gaat om de omgang met zichzelf en met elkaar. De school monitort de sociale ontwikkeling van de kinderen met behulp van vragenlijsten over sociale en fysieke veiligheid en werkt aan het vergroten van het eigenaarschap van leerlingen door gepersonaliseerd leren.
Welke registratievorm(en) gebruikt de St. Antoniusschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De St. Antoniusschool gebruikt 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de St. Antoniusschool?
De St. Antoniusschool gebruikt de methode 'ZIEN' voor sociaal-emotioneel leren.