Jozefschool Muiden in Muiden

Het team van Jozefschool Muiden in Muiden

Current section: team
Kloosterstraat 14
1398 Muiden

Zie hier hoe het team van Jozefschool Muiden is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jozefschool Muiden. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jozefschool Muiden bij jullie?

Ontdek hoe goed Jozefschool Muiden bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Jozefschool Muiden zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jozefschool Muiden. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (17.6%)
25-35 jaar (5.9%)
35-45 jaar (29.4%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Jozefschool Muiden werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jozefschool Muiden gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Jozefschool Muiden

Op de Jozefschool Muiden begrijpen we dat onverwachte afwezigheid van leerkrachten kan gebeuren. We zetten ons in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij ziekte of andere dringende redenen. Onze school beschikt over een team van toegewijde, flexibele leerkrachten die direct inzetbaar zijn als er een vervanging nodig is. Zij zorgen ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van de afwezigheid van de reguliere leerkracht. Indien er onverhoopt geen directe vervanger beschikbaar is, organiseren we de klassen zo efficiënt mogelijk. In uitzonderlijke situaties, waarbij de continuïteit van het onderwijs echt in het geding komt, informeren we ouders proactief. We vragen dan tijdelijk begrip en medewerking om kinderen thuis op te vangen, voorzien van specifieke thuiswerkopdrachten om het leerproces te ondersteunen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Expertise en Extra Ondersteuning op de Jozefschool Muiden

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor een gestructureerde aanpak
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Ervaren Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de Jozefschool Muiden excelleren onze leerkrachten in het bieden van gespecialiseerde begeleiding op het gebied van taal en rekenen. Wij omarmen de verschillen in de klas en passen onze instructiemethoden aan om elke leerling optimaal te faciliteren. Ons doel is om iedere leerling de nodige ondersteuning en uitdaging te bieden, zodat zij zich in hun eigen tempo en op hun eigen niveau maximaal kunnen ontplooien. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners versterken dit proces door gerichte hulp aan individuele leerlingen of kleine groepen. Onze taalspecialist en rekenspecialist bieden bovendien waardevolle ondersteuning aan het docententeam en dragen bij aan de verdere ontwikkeling van ons onderwijsbeleid. Bij specifieke taaluitdagingen werken we nauw samen met externe partners zoals Auris Midden-Nederland en diverse logopediepraktijken in de regio, waaronder Weesp. Dit garandeert een brede en deskundige aanpak voor alle leerlingen. **Taalondersteuning en Dyslexieprotocol** De Jozefschool hanteert een proactief dyslexieprotocol. Vanaf groep 2 monitoren we de beginnende geletterdheid van alle kinderen nauwgezet. Indien nodig starten we in januari met het speciaal ontwikkelde BOUW-programma, gevolgd door een gepersonaliseerd leestraject. Onderwijsassistenten bieden hierbij de benodigde extra ondersteuning. Indien leesproblemen aanhouden, initiëren we een ED-traject en onderzoeken we de mogelijkheid van enkelvoudige dyslexie. Hierin werken we samen met Opdidakt en de behandelaren van de leerlingen. Voor articulatie- en fonemische problemen verwijzen we regelmatig naar logopediepraktijk Weesp. Voor spelling zetten we het programma Taalblobs in, waarbij een Pi-dictee vaak de basis vormt voor een effectief plan van aanpak. **Extra Begeleiding bij Rekenen** Leerlingen met rekenuitdagingen ontvangen extra begeleiding van onze onderwijsassistenten. Indien nodig voeren we de DLE-rekentoets uit om de specifieke onderwijsbehoefte te bepalen. Sommige leerlingen volgen de 1F-leerlijn, waarvoor we de rekenroute van WIG V benutten. Bij zorgen over de rekenontwikkeling stellen we een groeidocument op en kunnen we een rekenonderzoek aanvragen bij Unita. Sinds het schooljaar 2024-2025 kan ook de intern begeleider zelfstandig rekenonderzoek uitvoeren voor een nog gerichtere ondersteuning.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsexpert
Betrokken Intern Begeleider
Ervaren Remedial Teacher
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Jozefschool Muiden hanteert 'Hart van Onderwijs' (HvO), een uniek onderwijsprogramma gericht op het versterken van welbevinden, sociaal-emotionele groei en de ontwikkeling van persoonlijke vaardigheden zoals werkhouding en taakaanpak. HvO creëert een positieve en veilige leeromgeving die zowel leerlingen als leerkrachten ten goede komt. Onze gedragsspecialist en psycholoog, Douwe Hoitsma, speelt een cruciale rol in dit programma. Hij verzorgt groepstrainingen en biedt, in nauwe samenwerking met ouders, individuele begeleiding aan leerlingen. Hij ontwikkelde tevens de HvO-methode, die we dagelijks inzetten voor het monitoren en bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Bij leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, is de intern begeleider nauw betrokken. Zij initieert kindgesprekken en werkt samen met de leerkracht om de specifieke behoeften van de leerling te identificeren en te adresseren wanneer deze moeite heeft met functioneren in de klas. Op woensdagen is Nieneke Bouvy, met haar eigen praktijk, beschikbaar om kinderen te begeleiden die kampen met faalangst of een laag zelfvertrouwen. Haar expertise draagt bij aan het versterken van het zelfbeeld van onze leerlingen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsexpert
Ondersteunende Intern Begeleider
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten begeleiden leerlingen actief bij het ontwikkelen van een solide werkhouding en een efficiënte taakaanpak, ondersteund door hulpmiddelen zoals 'ik-kaartjes'. De gedragsspecialist biedt hierbij essentiële ondersteuning en denkt mee over effectieve klassenstrategieën. Hij verleent tevens gerichte hulp aan individuele leerlingen die concentratieproblemen ervaren of tijdelijk vastlopen in hun werk. De intern begeleider is eveneens een sleutelfiguur in dit proces. Zij onderhoudt contact met leerkrachten en ouders, voert gesprekken met leerlingen en bewaakt samen met het schoolteam de continuïteit van de benodigde ondersteuning. Bij behoefte aan gespecialiseerde kennis, werken we samen met externe professionals, zoals orthopedagogen, om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsontwikkeling
Ergotherapeut voor Fijne Motoriek

Toelichting van de school:

Op de Jozefschool Muiden hechten we groot belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. De vakleerkracht gym en andere betrokken leerkrachten volgen de voortgang van de leerlingen nauwgezet, en eventuele vragen of zorgen worden openlijk met ouders besproken. In de kleuterklassen (groep 1 en 2) voeren we jaarlijks een motorische screening uit, gericht op de grove motoriek door Fysio Weesp (MRT). Daarnaast evalueert fysiotherapie SMC Diemen de fijne motoriek. Op basis van deze screenings kunnen, in afstemming met ouders, gespecialiseerde begeleidingstrajecten worden opgestart om de ontwikkeling optimaal te ondersteunen.

1

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde EHBO'ers en BHV'ers ter plaatse

Toelichting van de school:

Onze BHV- en EHBO-getrainde medewerkers volgen jaarlijks een opfriscursus. Dit waarborgt dat hun kennis en vaardigheden altijd up-to-date zijn, wat essentieel is voor de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers op de Jozefschool Muiden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Beeldende vorming lokaal

Optimale Leerlingondersteuning op de Jozefschool Muiden

Ontdek ons aanbod voor extra uitdaging en talentontwikkeling

Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen: Een Verrijkend Leertraject De Jozefschool Muiden zet zich actief in om leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, optimaal te ondersteunen. Naast onze ambitie om het aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen te verdiepen, bieden we diverse mogelijkheden om talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Onze Plusklas en Verrijkingslessen: Diepgaande Studie en Franse Taal In onze speciale plusklas kunnen leerlingen op een ander niveau werken en zich verdiepen in complexere onderwerpen. Dit stimuleert hun intellectuele groei en nieuwsgierigheid. Om taalvaardigheden te ontwikkelen en de horizon van leerlingen te verbreden, bieden we ook Franse les aan. Vooruitwerken in Rekenen en Wiskunde: Individuele Aandacht Op het gebied van rekenen geven we verrijkingslessen in kleine, gerichte groepjes. Leerlingen die daar baat bij hebben, krijgen de kans om een jaar vooruit te werken. Dit geldt ook voor groep 8, waar leerlingen die de reguliere methode hebben afgerond, soms zelfs wiskunde volgen. Toekomstgericht Onderwijs: Talent in Zicht, Talent Ontwikkeld De Jozefschool Muiden biedt een breed en rijk onderwijsaanbod waarin leerlingen hun unieke talenten kunnen ontdekken én ontwikkelen. We benutten de kwaliteiten van de gehele schoolgemeenschap – leerlingen, ouders en leerkrachten – om recht te doen aan de individuele verschillen tussen kinderen. Thematisch Leren en Inclusieve Groei: Potentieel Maximaal Benutten Met thematisch onderwijs als rode draad spelen we in op uiteenlopende interesses en specifieke leerbehoeften. Daarbij besteden we extra aandacht aan talentontwikkeling en verrijking voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zo creëren we een inclusieve en uitdagende leeromgeving waarin ieder kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te benutten en te floreren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Jozefschool Muiden

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij de Jozefschool in Muiden zetten we ons in voor een breed en stimulerend lesaanbod. Hier ontdekken leerlingen hun unieke talenten en ontwikkelen deze verder, dankzij de expertise van ons hele team: leerlingen, ouders en leerkrachten. We bieden betekenisvol onderwijs dat is gestructureerd rondom boeiende thema's. Dit maakt leren relevant en inspirerend voor elk kind. Ouders zijn essentieel voor ons succes. Wij verwelkomen hen en werken nauw samen aan de optimale ontwikkeling van hun kinderen. Een duidelijke, doorlopende leerlijn is zichtbaar in ons onderwijsconcept 'Hart van Onderwijs'. Hierin integreren we wereldburgerschap, zodat leerlingen zich bewust worden van hun rol in de wereld. De Jozefschool is een lerende organisatie. Onze teamleden zijn continu in ontwikkeling en delen actief kennis en ervaringen met elkaar, wat de kwaliteit van het onderwijs ten goede komt.

Hoe realiseert de Jozefschool haar onderwijsdoelen?

De Jozefschool streeft continu naar verbetering van de onderwijskwaliteit. We focussen ons op het verder optimaliseren van onze sterke punten en het continu professionaliseren van ons team. Hoge eisen aan de onderwijskwaliteit staan centraal in onze aanpak. Als school evalueren, passen en vernieuwen we voortdurend diverse onderwijsaspecten. Ons team leert en groeit gezamenlijk door middel van werkgroepen, team- en bouwoverleggen. Indien specifieke expertise ontbreekt, zorgen we voor de juiste externe ondersteuning. Elk schooljaar stellen we gezamenlijk concrete speerpunten vast, gebaseerd op ons schoolplan, aanbevelingen van de onderwijsinspectie, observaties in de klas, zelfevaluaties en de resultaten uit ons leerlingvolgsysteem. Ook de Doorstroomtoets en wettelijke vereisten vormen de basis voor onze jaarlijkse focusgebieden.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Jozefschool Muiden

Toelichting van de school

De Jozefschool Muiden biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een integrale aanpak waarbij we de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunen, met aandacht voor zowel spelenderwijs leren als sociale vaardigheden. Onze school is uitgerust met moderne faciliteiten en een team van toegewijde professionals die klaarstaan om elk kind een fantastische start te geven.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft de Jozefschool Muiden voor jonge kinderen?

De Jozefschool Muiden richt zich op een brede en solide basis voor alle jonge kinderen. We integreren specifieke ontwikkelingsstimulansen binnen het reguliere lesprogramma, zodat elk kind op zijn eigen tempo kan groeien. Onze focus ligt op het creëren van een rijke leeromgeving waarin nieuwsgierigheid en ontdekking centraal staan.

Met welke partners werkt de Jozefschool Muiden samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

De Jozefschool Muiden onderhoudt waardevolle samenwerkingen met lokale partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een continuüm in de ontwikkeling, van de kinderopvang tot aan de basisschool. We werken nauw samen met Kinderopvang Zonnebloem en Kinderkade.

De Jozefschool Muiden onderhoudt waardevolle samenwerkingen met lokale partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een continuüm in de ontwikkeling, van de kinderopvang tot aan de basisschool. We werken nauw samen met Kinderopvang Zonnebloem en Kinderkade.

Team | Jozefschool Muiden in Muiden | [2025] Schoolregister