
De resultaten van Basisschool Ondersteboven in Moorveld
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Ondersteboven, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Ondersteboven bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Ondersteboven bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Succes met het Fundamentele Niveau op Basisschool Ondersteboven
Basisschool Ondersteboven streeft ernaar dat alle leerlingen aan het einde van groep 8 een solide basis beheersen in taal en rekenen. Dit essentiële niveau, gemeten via de eindtoets, garandeert een goede start voor vervolgonderwijs. Onze school toont trots aan dat 91,99% van onze leerlingen dit fundamentele niveau bereikt, wat ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% ligt. Dit resultaat benadrukt de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerlingen en leerkrachten.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitieus Streefniveau: Uitzonderlijke Resultaten op Basisschool Ondersteboven
Naast de basis leggen we op Basisschool Ondersteboven de lat hoger met het streefniveau. Dit ambitieuze doel daagt leerlingen uit om hun talenten volledig te benutten en excelleren in hun academische ontwikkeling. Met 53,33% van onze leerlingen die het streefniveau behalen, overtreffen we de specifieke verwachting voor onze school. Dit succes is een direct gevolg van ons gedifferentieerde onderwijs en de voortdurende focus op persoonlijke groei voor elke leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Ondersteboven?
Elke leerling in groep 8 ontvangt een persoonlijk schooladvies, essentieel voor de overstap naar het voortgezet onderwijs. Dit advies weerspiegelt het optimale onderwijsniveau, afgestemd op de unieke leerprestaties, aanleg en ontwikkeling van uw kind. Het adviesproces start met een voorlopig schooladvies, gevolgd door een landelijke eindtoets. Een hogere score op de toets kan leiden tot een bijstelling van het advies, mits dit in het belang van de leerling is. We streven naar een optimale match tussen leerling en vervolgonderwijs. Ons schooladvies wordt zorgvuldig samengesteld op basis van een breed scala aan gegevens. Hieronder vallen de resultaten van de Leerling In Beeld-toetsen (begrijpend lezen, rekenen, spelling en de Drie Minuten Dictatie), het sociaal-emotioneel welbevinden via ons leerlingvolgsysteem, en methodegebonden toetsen. Daarnaast nemen we observaties mee over zelfstandigheid, taakaanpak en werkhouding, eventuele diagnoses en leerlingbesprekingen. Ook de resultaten van de ADIT-toets (indien afgenomen in groep 6 of 7) worden meegenomen. Ouders die het niet eens zijn met het (voorlopig) advies, kunnen de bezwaarprocedure volgen zoals beschreven in onze schoolgids.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Ondersteboven: Een Veilige Basis voor Elk Kind
Bij Basisschool Ondersteboven waarderen we de unieke eigenschappen van elk kind. Onze toegewijde leerkrachten creëren een stimulerende en veilige leeromgeving waarin ieder kind zich gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wij geloven dat sterke pedagogische kwaliteiten de sleutel zijn tot succesvolle leer- en ontwikkelingsprocessen. Onze focus ligt op het welzijn en de groei van uw kind. Leerkrachten zetten hun pedagogische expertise in om een sfeer te scheppen waarin kinderen zich veilig voelen, vol vertrouwen uitdagingen aangaan en worden aangemoedigd om hun potentieel te verkennen. De interactie tussen leerkracht en leerling staat centraal, gericht op het bevorderen van zowel academische als persoonlijke ontwikkeling. Wij stimuleren de drie basisbehoeften van elk kind: waardering en acceptatie (relatie), het vermogen om uitdagingen aan te gaan (competentie) en de vrijheid om zelf beslissingen te nemen en verantwoordelijkheid te dragen (autonomie). Door pedagogische afstemming op de individuele behoeften en het leertempo van elk kind, zorgen we voor een onderwijsaanpak die aansluit bij hun ontwikkelingskenmerken. Dit draagt bij aan een positieve schoolervaring en een vliegende start met leren.
Een open en veilig schoolklimaat voor alle leerlingen
Focus op het welbevinden van elk kind
Respect en waardering voor elkaar
Hoe bevordert Basisschool Ondersteboven de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool Ondersteboven stimuleert de sociale ontwikkeling door een veilige en respectvolle leeromgeving te creëren, waarin kinderen zich gewaardeerd voelen en aangemoedigd worden om zelfvertrouwen op te bouwen. Onze leerkrachten zetten hun pedagogische kwaliteiten in om leerlingen te begeleiden bij het ontwikkelen van relationele vaardigheden, competentiegevoel en autonomie.
Welke registratiemethoden gebruikt Basisschool Ondersteboven voor sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool Ondersteboven gebruik van het registratiemiddel 'Kindbegrip' binnen ParnasSys. Hiermee volgen we de ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet.
- Kindbegrip van ParnasSys
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op Basisschool Ondersteboven?
Basisschool Ondersteboven zet de methode 'HiRO' in voor het sociaal-emotioneel leren. Deze methode ondersteunt onze leerlingen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden.
- HiRO
Inspectierapport Basisschool Ondersteboven: Vertrouwen in Kwaliteit
Basisschool Ondersteboven heeft een 'basisarrangement' verkregen, wat aangeeft dat de Onderwijsinspectie vol vertrouwen is in de geboden onderwijskwaliteit. Dit arrangement wordt toegekend na een grondig bezoek en evaluatie door de inspectie. Het bevestigt de sterke basis en de betrouwbare leeromgeving die wij bieden aan alle leerlingen. Ontdek de positieve bevindingen en het commitment aan excellentie dat Basisschool Ondersteboven kenmerkt.