Basisschool Het Talent in Mookhoek

Het team van Basisschool Het Talent in Mookhoek

Current section: team
Kreekstraat 1
3293 Mookhoek

Zie hier hoe het team van Basisschool Het Talent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Het Talent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Het Talent bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Het Talent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Het Talent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Het Talent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (0%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (57.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Het Talent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Het Talent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Het Talent: Een Betrouwbare Aanpak

Bij Basisschool Het Talent begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons volledig in om uitval op te vangen en onze leerlingen een stabiele leeromgeving te bieden. Onze interne flexibiliteit is groot: bij ziekte van een leerkracht wordt de groep opgevangen door een collega-leerkracht, onze intern begeleider of de directeur. Dit zorgt ervoor dat de lesdoelen zoveel mogelijk worden gehaald en de dagelijkse routine behouden blijft. Indien interne vervanging niet toereikend is, schakelen we externe invallers in om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen. We streven ernaar om altijd een passende oplossing te vinden voor elke situatie. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle vervangingsopties zijn uitgeput, kunnen leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere klassen. Het naar huis sturen van leerlingen is een allerlaatste redmiddel. Ouders worden in zo'n geval direct geïnformeerd via telefoon, e-mail of ons communicatieplatform Parro om de communicatie soepel te laten verlopen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Vind Expertise: Specialisten die Extra Ondersteuning Bieden op Basisschool Het Talent

5

Academische Ondersteuning: Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Onze toegewijde Intern Begeleider
Specialistische Rekenkennis door onze Rekenspecialist
Daltoncoördinatie voor zelfstandig leren
Culturele Ontwikkeling met onze Coördinator Cultuur
Digitale Vaardigheden met onze ICT- en Digitale Geletterdheidscoördinator

Toelichting van de school:

De directeur van Basisschool Het Talent fungeert tevens als onze ervaren Intern Begeleider. Dit zorgt voor directe lijnen en een efficiënte aanpak bij de begeleiding van onze leerlingen. Ze staan klaar om elke leerling te helpen excelleren in taal en rekenen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Geluk op School

Beschikbare specialisten:

Onze ondersteunende Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan onze specialisten paraat. We werken nauw samen met Jong JGZ en maatschappelijke dienstverlening om de beste ondersteuning te bieden. Mocht er een specifieke behoefte zijn, dan schakelen we deze experts direct in voor een integrale aanpak.

1

Gedrag en Studiemethoden: Effectieve Werk- en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Onze deskundige Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is uw aanspreekpunt voor gedrag en werkhouding. Zij bieden begeleiding en stellen de juiste aanpak voor uw kind voor. Indien nodig kan de Intern Begeleider ook doorverwijzen naar externe specialisten voor een optimale ontwikkeling.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Bewegen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke specialisten voor motorische ontwikkeling hebben aangewezen, stimuleren we actieve beweging en gezonde leefstijl. We integreren beweging in onze dagelijkse lessen en activiteiten. Onze leerkrachten zetten zich in voor een brede ontwikkeling van alle kinderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging volgen we de richtlijnen van het RIVM en GGD. Onze leerkrachten zijn getraind om zorgvuldig om te gaan met de gezondheid en het welzijn van alle leerlingen. Veiligheid en een gezonde leeromgeving staan bij ons voorop.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

We lenen als school boeken uit aan de kinderen. Elke week zijn er biebmoeders die dit verzorgen.
We gymmen 1 x per week in de zaal van het verenigingsgebouw dat naast de school staat. Ook gymmen we 1 x per week in de grote sportzaal in Strijen.

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning: Elk Kind Telt

Ons Toekomstig Aanbod: Meer Mogelijkheden voor Uw Kind

Bij Basisschool Het Talent geloven we in het potentieel van elk kind. We bieden op maat gemaakte ondersteuning om uw kind te helpen excelleren. Bij de aanmelding van een kind met specifieke onderwijsbehoeften, onderzoeken we zorgvuldig hoe we onze zorgplicht optimaal kunnen vervullen. Ons team staat klaar om een passende leeromgeving te creëren. Ontdek hoe wij uw kind begeleiden naar succes. We zijn er om elke leerling de kans te geven zich volledig te ontwikkelen en te stralen in ons stimulerende onderwijsklimaat.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool Het Talent

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor dit schooljaar?

Ons schoolplan 2023-2024 richt zich op de continue verbetering van ons onderwijs. We streven ernaar de basiskwaliteit te waarborgen en te excelleren in onze Daltonidentiteit, wat bevestigd wordt door positieve visitatieresultaten. Onze focus ligt op doelgericht onderwijs met een stimulerende leeromgeving. Dit integreren we in weektaken, lesplannen en door aandacht te besteden aan executieve functies en 'leren leren'. Bewegingsonderwijs, ook buiten, is een vast onderdeel van onze aanpak. Specifieke aandacht gaat uit naar leerlingen met extra onderwijsbehoeften, zoals meer- of hoogbegaafdheid. We bieden hen een passend aanbod om hun volledige potentieel te bereiken. Ook voor rekenvaardigheid hanteren we hoge standaarden, met doelgerichte instructie en betekenisvolle didactiek om onze ambities te overtreffen. Daarnaast zetten we in op vakintegratie voor betekenisvol onderwijs, waarbij wereldoriëntatie, taal, lezen, muziek en cultuur hand in hand gaan. Tot slot werken we nauw samen met kinderopvang en lokale voorzieningen aan de ontwikkeling van een multifunctioneel centrum, zowel in de voorbereidingsfase als in de nieuwbouw zelf.

Hoe waarborgt Basisschool Het Talent de onderwijskwaliteit en bereikt zij haar doelen?

Bij Basisschool Het Talent borgen we onze kwaliteitsdoelen via heldere kwaliteitskaarten. Deze documenten leggen besluiten, afspraken en implementaties vast, wat zorgt voor een consistente en doorlopende kwaliteitslijn. Voor de bewaking van de onderwijskwaliteit maken we gebruik van het WMK-PO (Werken Met Kwaliteitskaarten Primair Onderwijs). Dit instrument stelt ons in staat om alle 27 beleidsterreinen cyclisch te evalueren. De resulterende sterkte-zwakteanalyses leiden tot concrete verbeterpunten die we integreren in onze jaarplannen. De tevredenheid van ouders en leerlingen is essentieel. In mei 2023 beoordeelden ouders ons gemiddeld met een 8 en de leerlingen uit groep 5-8 eveneens met een 8. De Veiligheids Vragenlijst voor kinderen in maart 2023 resulteerde ook in een rapportcijfer 8. We analyseren de onderwijsopbrengsten nauwkeurig met het IEP LVS. Deze analyses vormen de basis voor aanpassingen in ons aanbod, de timing, didactische en pedagogische werkwijzen en klassenmanagement. Het team bespreekt deze analyses tweemaal per jaar, waarbij de resultaten per groep ook met de intern begeleider worden geëvalueerd.

Ontdek Ons Aanbod voor het Jonge Kind in Groep 1-2

Toelichting van de school

Bij Basisschool Het Talent geloven we sterk in de kracht van spelend leren voor jonge kinderen in de groepen 1 en 2. Onze onderwijsvisie is gericht op het kind dat actief ontdekt en leert door betekenisvolle ervaringen. Onze leerlijnen sluiten nauw aan bij de SLO-doelen, met een focus op taalontwikkeling, rekenvaardigheden, motorische vaardigheden (zowel grove als fijne), sociaal-emotionele groei, wereldoriëntatie, verkeerseducatie, creatieve vorming en digitale geletterdheid. We integreren deze leergebieden zoveel mogelijk binnen zes boeiende thema's per schooljaar, waardoor leerstof samenhangend en relevant wordt aangeboden. We maken gebruik van bewezen methodes zoals 'Sil Op School', 'De Vreedzame School', 'Routekaarten digitale geletterdheid', 'Veilig Verkeer Nederland', 'Met Sprongen Vooruit' en '123 Zing'. Deze methodes ondersteunen de ontwikkeling van kennis, houding en vaardigheden op een gebalanceerde manier, verwerkt in een themaplan per periode. Onze speel- en leeractiviteiten omvatten vrije keuze, gerichte opdrachten, klassikale momenten en samenwerkingsopdrachten. Spel wordt gezien als een fundamentele activiteit die fantasie en probleemoplossend vermogen stimuleert. We activeren de fantasie van kinderen zonder deze voor te schrijven en zetten coöperatieve werkvormen in om leren en denken te bevorderen. De leeromgeving is ontworpen om spel te stimuleren door de inrichting van onze thematische hoeken. Het onderwijs is doelgericht en maakt gebruik van het IGDI-model. We sluiten aan bij de Zone van Naaste Ontwikkeling door spelenderwijs te werken aan leerdoelen. Onze kleuterleerkrachten spelen een cruciale rol in dit proces. Zij bieden betekenisvol onderwijs, spelen mee, geven gerichte instructie, differentiëren en stemmen af op individuele ondersteuningsbehoeften. Hun rol varieert van instructeur en coach tot begeleider en pedagoog, afhankelijk van de activiteit en het moment. Naarmate kinderen vorderen, worden opdrachten uitdagender. Groep 2-leerlingen werken vaker met werkbladen, waarbij differentiatie in instructie en verwerking centraal staat. Kinderen worden aangemoedigd om met diverse materialen en in alle hoeken te werken om een brede ontwikkeling te waarborgen. Wij bieden een rijke variëteit aan materialen die passen bij de thema's, afkomstig uit de echte wereld, boeken, tastbare objecten en ontwikkelings- en constructiematerialen die de motoriek stimuleren. Groep 1 en 2 werken veelal samen, waarbij het onderwijs wordt afgestemd op de individuele ontwikkelingsbehoeften, bepaald door de Zone van Naaste Ontwikkeling, niet enkel door leeftijd. Tutoractiviteiten met oudere leerlingen en gezamenlijk buitenspelen met de hele school versterken het gemeenschapsgevoel. De leeromgeving en klaslokalen zijn ordelijk, schoon en prikkelend ingericht om leren te stimuleren. Regelmatig wisselen de inrichting van hoeken en spelvormen om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Kasten zijn overzichtelijk, zodat kinderen zelfstandig materialen kunnen vinden en opruimen, wat bijdraagt aan verantwoordelijkheidsgevoel. De dag is gestructureerd met een helder rooster dat afwisseling biedt tussen inspanning en ontspanning, binnen en buiten, stil en actief, individueel en samenwerken. Visuele ondersteuning van het dagritme helpt jonge kinderen bij het begrijpen van de structuur. De ochtend begint met een kwartier inloop, waarin kinderen rustig kunnen wennen aan de dag met begeleide, maar laagdrempelige activiteiten. Dagelijkse observaties vormen de basis voor het aanpassen van het onderwijs en de ondersteuning. We monitoren de beginnende geletterdheid met het 'BOUW'-programma. Leerkrachten houden de ontwikkeling nauwlettend in de gaten door doelgericht aan te bieden, te observeren, te differentiëren en adaptief te werken. Ontwikkelingsdoelen worden vastgelegd in blokplannen, dagelijkse observaties in de groepsklapper, en voortgang wordt bijgehouden in jaarplanningen. 'Sil op School' is een veelzijdig programma voor groep 1-2 dat alle SLO-doelen omvat, met aandacht voor taal, rekenen, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het stimuleert spel, met specifieke aandacht voor het 'doen alsof'-spel, en biedt drie niveaus van begeleiding per activiteit.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Het Talent specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Het Talent heeft een uitgebreid aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen in groep 1-2, met een focus op spelend leren en betekenisvolle thema's.

Ja, Basisschool Het Talent heeft een uitgebreid aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen in groep 1-2, met een focus op spelend leren en betekenisvolle thema's.

Samenwerking met Kinderopvang van de Hoeksche school voor een doorlopende ontwikkeling.
Toekomstige ontwikkeling tot Integraal Kindcentrum voor enhanced vroege educatie.

Met welke partners werkt Basisschool Het Talent samen voor het jonge kind programma?

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Hoekschse school om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen.

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kinderopvang Hoekschse school om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen.

Kinderopvang Hoekschse school: Essentiële partner voor een naadloze overgang en doorlopende leerlijn.
Team | Basisschool Het Talent in Mookhoek | [2025] Schoolregister