Basisschool Archipelschool Magistraal in Middelburg

Het team van Archipelschool Magistraal in Middelburg

Current section: team
Baljuwlaan 4
4336 Middelburg

Zie hier hoe het team van Archipelschool Magistraal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Archipelschool Magistraal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Archipelschool Magistraal bij jullie?

Ontdek hoe goed Archipelschool Magistraal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Archipelschool Magistraal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Archipelschool Magistraal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.8%)
25-35 jaar (32.4%)
35-45 jaar (20.6%)
45-55 jaar (14.7%)
55-65 jaar (20.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Archipelschool Magistraal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (56.3%)
Direct ondersteunend personeel (37.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Archipelschool Magistraal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij Archipelschool Magistraal vinden we het belangrijk dat er altijd voldoende personeel aanwezig is om het onderwijs voor de leerlingen te waarborgen. Daarom hebben we een vervangingsbeleid opgesteld waarbij we in eerste instantie kijken naar interne oplossingen voordat we externe partijen inschakelen. Als een leerkracht verlof heeft, proberen we dit binnen ons team op te lossen door een andere leerkracht in te zetten. We vinden het namelijk belangrijk dat er voldoende continuïteit is in het onderwijs, zodat leerlingen niet onnodig worden belast. Bij ziektevervanging hanteren we een specifiek stappenplan om ervoor te zorgen dat er zo snel mogelijk een geschikte vervanger wordt gevonden. We beginnen met het inzetten van een vervanger vanuit de Archipel A-pool, gevolgd door een andere leerkracht van de school, een onderwijsassistent, de intern begeleider of de directeur. Als dat niet mogelijk is, dan verdelen we de leerlingen over de andere groepen. We streven er altijd naar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen en ervoor te zorgen dat de lessen zo min mogelijk verstoord worden. LEES MINDER

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsondersteuners op Archipelschool Magistraal

8

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Archipelschool Magistraal zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenvaardigheden. Ons team beschikt over gespecialiseerde leerkrachten en externe partners, waaronder Logopedie en Stottercentrum Zeeland. Wij bieden deskundige begeleiding bij dyslexie en rekenproblemen. Onze toegewijde taal- en rekencoördinatoren staan klaar om uw kind te ondersteunen. Voor directe vragen of een afspraak met onze specialisten, kunt u contact opnemen met onze Intern Begeleider. Zij coördineert alle ondersteuningsvragen.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal op onze school. Ons team van professionals werkt nauw samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Wij hebben experts in huis op het gebied van gedrag en sociaal-emotionele ondersteuning. Ook voor motorische ontwikkeling bieden wij gespecialiseerde hulp. Maak een afspraak via onze Intern Begeleider om de mogelijkheden voor uw kind te bespreken. Samen werken we aan een positieve schoolervaring.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Heeft uw kind ondersteuning nodig bij gedrag, het ontwikkelen van een goede werkhouding of het aanpakken van schooltaken? Onze school beschikt over ervaren specialisten die hierbij kunnen helpen. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders bieden gerichte begeleiding en strategieën. Wij streven ernaar om elk kind te helpen zijn of haar potentieel te benutten. Neem contact op met onze school om de specifieke ondersteuningsmogelijkheden voor uw kind te ontdekken.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Archipelschool Magistraal werkt nauw samen met Kinderfysiotherapie en Kinderergotherapie Middelburg, gevestigd in ons schoolgebouw. Deze samenwerking garandeert deskundige hulp voor leerlingen met motorische uitdagingen. Onze fysiotherapeuten en ergotherapeuten stimuleren de lichamelijke ontwikkeling en bieden praktische oplossingen voor belemmeringen. Zo zorgen we dat elk kind volop mee kan doen. Voor meer informatie over deze gespecialiseerde ondersteuning, kunt u contact opnemen met onze Intern Begeleider.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider coördineert de ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen onze school. Wij zorgen voor een zorgvuldige en respectvolle aanpak. Wij bieden begeleiding en afstemming met externe zorgverleners waar nodig. Het welzijn van uw kind is hierbij ons hoogste prioriteit. Neem contact op met onze school voor een persoonlijk gesprek over de ondersteuning die wij bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
22
Totaal specialisten
22
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Magistraal Naschools Aanbod

Extra Ondersteuning en Begeleiding voor Elke Leerling op de Archipelschool Magistraal

Ons Schoolondersteuningsprofiel: KindOp1 voor Optimale Groei

Op de Archipelschool Magistraal zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van al onze leerlingen. Wij hanteren het KindOp1-stappenplan om kinderen die extra zorg nodig hebben, effectief te ondersteunen. Dit plan is er zowel voor leerlingen met een ontwikkelingsachterstand als voor kinderen die een ontwikkelingsvoorsprong hebben. Wanneer een leerkracht een hulpvraag signaleert bij een leerling, doorlopen we een gestructureerd proces. De groepsleerkracht start met het zelf zoeken naar oplossingen, vaak in samenwerking met collega's. Als de geboden hulp onvoldoende is, wordt de intern begeleider ingeschakeld om het probleem te analyseren en een handelingsplan (of Ontwikkelingsperspectief - OPP) op te stellen, altijd in overleg met ouders of verzorgers. Dit OPP bevat de verwachte uitstroomniveaus en onderwijsdoelen voor de leerling. De ondersteuning kan plaatsvinden binnen of buiten de klas, vaak door onze gespecialiseerde remedial teacher. Als een aanpak na een bepaalde periode onvoldoende effect heeft, bekijken we de noodzaak van externe hulp, zoals van het RPCZ, om specifieke problemen in kaart te brengen. We bieden op maat gemaakte programma's, inclusief de mogelijkheid van een extra jaar basisonderwijs bij verwachte leerwinst, altijd in samenspraak met de intern begeleider en ouders. Leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong volgen een uitdagend programma in onze plusklas, begeleid door een specialist hoogbegaafdheid. De Archipelschool Magistraal werkt met de Verwijsindex, een digitaal systeem dat de samenwerking tussen professionals bevordert. Dit systeem signaleert wanneer meerdere professionals betrokken zijn bij een kind, wat zorgt voor een gecoördineerde aanpak en optimale ondersteuning. Enkel basisgegevens zoals naam, geslacht en geboortedatum worden geregistreerd om de privacy te waarborgen. Wij streven ernaar ons aanbod continu te verbeteren en innoveren samen met onze partners om de leerlingen de best mogelijke begeleiding te bieden. Ons huidige aanbod is al zeer sterk, en we evalueren jaarlijks om te blijven voldoen aan de veranderende onderwijsbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteitsborging voor Uitmuntend Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Het schoolplan van Archipelschool Magistraal is de spil van onze onderwijsvisie. Het beschrijft de missie en toekomstplannen van Archipel voor het openbaar onderwijs op Walcheren. We identificeren succesfactoren en hanteren een heldere managementfilosofie voor onze gehele organisatie. Kwaliteitszorg is hierbij essentieel; we streven naar voortdurende verbetering van het onderwijs en de expertise van onze leerkrachten, met de juiste randvoorwaarden voor succes. Onze scholen focussen op adaptief onderwijs en een proactief personeelsbeleid. Als lerende organisatie stellen we kritische vragen: Doen we de juiste dingen? Doen we ze goed? Hoe meten we dit? Hoe kijken anderen hiernaar? En hoe benutten we deze inzichten? De school draagt de primaire verantwoordelijkheid voor kwaliteitsbeleid en -zorg, inclusief een robuust zelfevaluatiesysteem. We waarborgen dat alle kwaliteitsaspecten worden aangepakt, dat evaluaties betrouwbaar zijn en dat onze doelen ambitieus zijn. Dit omvat ook het betrekken van ouders en leerlingen via tevredenheidsonderzoeken, die eens per vier jaar plaatsvinden en resultaten worden besproken in schoolteam en medezeggenschapsraad. Ouders worden geïnformeerd via nieuwsbrieven en de schoolwebsite.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en kwaliteitsverbeteringen?

Archipelschool Magistraal is een school in constante ontwikkeling, altijd op zoek naar verbeterpunten en aansluiting bij actuele maatschappelijke en onderwijsvernieuwingen. Ons onderwijs is eigentijds en innovatief, ondersteund door een vierjarig schoolplan dat richting geeft aan onze schoolontwikkeling. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan op, dat direct voortvloeit uit ons strategische schoolplan. Dit jaarplan wordt tweemaal per jaar grondig geëvalueerd. Tijdens deze evaluaties beoordelen we kritisch de gestelde doelen en de voortgang in het realiseren ervan. Voor een diepgaand inzicht in onze specifieke onderwijsdoelen, nodigen we u uit om het jaarplan op te vragen bij de directie.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij Archipelschool Magistraal zetten we ons actief in voor de optimale ontwikkeling van elk jong kind. Ons beleid is gericht op het bieden van een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen van 2 tot 4 jaar zich optimaal kunnen voorbereiden op hun schoolcarrière. Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE): Een Cruciale Start Ons VVE-programma is een gemeentelijke stimuleringsmaatregel die erop gericht is ontwikkelingsachterstanden bij jonge kinderen te voorkomen. Kinderen die hiervoor in aanmerking komen, worden geïdentificeerd aan de hand van landelijk vastgestelde richtlijnen. We werken nauw samen met Kinderopvang Walcheren om een naadloze overgang en hoogwaardige educatie te garanderen. Onderwijsachterstandenbeleid (OAB): Een Doorlopende Leerlijn Al jaren werken we samen met de gemeente aan een effectief onderwijsachterstandenbeleid. Dit resulteert in een doorlopende leerlijn voor kinderen van 2 tot 12 jaar. Ons OAB-plan is een specifiek taalverrijkingsprogramma, ontworpen om kinderen met taalachterstanden te ondersteunen bij het behalen van hun leerdoelen. Onze gespecialiseerde leerkrachten, met expertise in taal en NT2, zorgen voor gerichte begeleiding. Onze Peutergroep: Een Zachte Landing op de Basisschool De peutergroep verwelkomt kinderen van 2 tot 4 jaar en faciliteert een soepele overgang naar de basisschool. Doordat de pedagogisch medewerker van Kinderopvang Walcheren ook werkzaam is op onze school, ontmoeten de peuters hun toekomstige leerkracht al in groep 1. Deze herkenning creëert vertrouwen en een gevoel van veiligheid, wat essentieel is voor een positieve start. Naadloze Aansluiting van Educatieve Methoden Kinderopvang Walcheren hanteert de ontwikkelingsgerichte methodes Uk & Puk en Bas. Deze methodes sluiten perfect aan bij Schatkist, de methode die wij gebruiken in groep 1 en 2 van Archipelschool Magistraal. Dit zorgt voor een consistente en effectieve leerervaring. Praktische Informatie Peuters Kinderen bezoeken de peutergroep twee dagdelen per week, telkens vier uur. Houd er rekening mee dat de peutergroep gesloten is tijdens de zomervakantie.

Veelgestelde vragen

Biedt Archipelschool Magistraal extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Archipelschool Magistraal biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren en voor te bereiden op de basisschool.

Ja, Archipelschool Magistraal biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen om hun ontwikkeling te stimuleren en voor te bereiden op de basisschool.

Ontdek de mogelijkheden van onze peuteropvang.
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) voor een sterke start.

Met welke partners werkt Archipelschool Magistraal samen voor programma's voor jonge kinderen?

Wij werken nauw samen met Kinderopvang Walcheren om een breed scala aan diensten voor jonge kinderen aan te bieden.

Wij werken nauw samen met Kinderopvang Walcheren om een breed scala aan diensten voor jonge kinderen aan te bieden.

Team | Archipelschool Magistraal in Middelburg | [2025] Schoolregister