Basisschool de Den in Mheer

Het team van Basisschool de Den in Mheer

Current section: team
Burgemeester Beckersweg 45
6261 Mheer

Zie hier hoe het team van Basisschool de Den is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Den. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Den bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Den bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Den zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Den. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (45.5%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Den werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Den gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool de Den

Op Basisschool de Den zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Wanneer een leerkracht door ziekte of ander verlof niet aanwezig kan zijn, onderzoeken we direct de mogelijkheden voor directe vervanging. Uw kind kan rekenen op continuïteit in het onderwijs. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de lescontinuïteit. Eerst kijken we intern binnen ons toegewijde team of een collega de groep kan overnemen. Als dit niet haalbaar is, verdelen we de leerlingen zorgvuldig over de andere klassen. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse lesprogramma's. In uitzonderlijke gevallen, wanneer interne oplossingen niet volstaan, kan het voorkomen dat leerlingen naar huis moeten. Deze beslissing nemen we uitsluitend in nauw overleg met het bestuur van onze stichting. Ouders worden hierover altijd minimaal één dag van tevoren geïnformeerd, zodat u tijdig op de hoogte bent.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten van Basisschool de Den

3

Taal en Rekenen: Boost de Academische Vaardigheden van uw Kind

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor Vloeiend Lezen
Intern Begeleider voor Brede Leerondersteuning
Rekenspecialist voor Sterke Rekenvaardigheden

Toelichting van de school:

Onze school telt drie gespecialiseerde krachten die klaarstaan om uw kind te ondersteunen. Een Master SEN met expertise in lezen en dyslexie helpt kinderen met leesuitdagingen. Daarnaast is er een Master SEN gespecialiseerd in leerproblemen die zich richt op diverse leeruitdagingen. Tot slot is er een reken coördinator met een WIZZ scholing (CORWO) die de rekenvaardigheden van onze leerlingen naar een hoger niveau tilt.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Omgeving voor Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke sociaal-emotionele specialisten direct vermeld zijn, integreert Basisschool de Den sociaal-emotionele ontwikkeling in het dagelijkse onderwijs en de algemene begeleiding, met aandacht voor het welzijn van elk kind.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Optimale Werkhouding

Toelichting van de school:

Met drie collega's die de Master SEN opleiding tot gedragsspecialist hebben afgerond, biedt Basisschool de Den gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag en werkhouding. Deze experts helpen leerlingen om hun taakaanpak te verbeteren en een positieve leeromgeving te creëren, wat essentieel is voor academisch succes.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs voor Sportieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Een toegewijde vakdocent bewegingsonderwijs zorgt voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma op Basisschool de Den. Deze specialist bevordert de motorische vaardigheden en een gezonde levensstijl bij alle leerlingen, zodat ze zowel fysiek als mentaal sterk worden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool de Den hecht belang aan de persoonlijke verzorging en het welzijn van elk kind. Hoewel er geen specifieke medische specialisten direct geïdentificeerd zijn, werkt de school nauw samen met ouders en indien nodig externe partners om aan de individuele behoeften te voldoen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Peuteropvang
Buitenschoolse opvang
Gymzaal
Jongere kindplein & Oudere kindplein (speel-leerpleinen aangrenzend aan de klaslokalen)

Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Den

Onze Aanpak voor Ontwikkeling en Succes

Basisschool 'De Den' in Mheer verwelkomt leerlingen uit diverse omliggende dorpen. Met wortels in een katholieke traditie integreren we deze waarden in onze jaarkalender en vieringen. De lokale gemeenschappen en hun tradities zijn essentieel voor onze samenwerking, het lesprogramma en de jaarlijkse activiteiten. Ons speerpunt voor de komende jaren is eigenaarschap, mede vormgegeven door onze deelname aan stichting leerKRACHT. Wij streven naar onderwijskwaliteit en expertise door nauwe samenwerking binnen onderwijsteams en met gespecialiseerde expertteams. Deze teams focussen op cruciale gebieden zoals rekenen, taal, lezen (technisch en begrijpend), meerbegaafdheid, gedrag en het bevorderen van zelfstandig leren. De school biedt proactief ondersteuning aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Wij beschikken over interne specialisten op het gebied van dyslexie, meer- en hoogbegaafdheid, alsook sociale veiligheid en gedragsmanagement. Ons dyslexieprotocol wordt strikt gevolgd en we maken effectief gebruik van het interventieprogramma Bouw. Meer- en hoogbegaafdheid blijft een belangrijk ontwikkelingsgebied waar we continu aan werken. Indien er behoefte is aan gespecialiseerde hulp van een orthopedagoog of psycholoog, kunnen wij rekenen op de expertise binnen onze Stichting kom Leren (Interkomschil). Daarnaast onderhouden we waardevolle samenwerkingsverbanden met onze ketenpartners, waaronder jeugdgezondheidszorg, schoolmaatschappelijk werk, jeugdhulp, GGZ, revalidatieartsen, ziekenhuizen, integrale vroeghulp en logopedisten. Passend Primair Onderwijs in Zuid-Limburg Alle schoolbesturen en hun scholen zetten zich in voor passend onderwijs voor iedere leerling. Dit betekent onderwijs dichtbij huis en zo inclusief mogelijk. De zorgplicht wordt gezamenlijk ingevuld door de schoolbesturen. Het samenwerkingsverband zorgt voor een dekkend aanbod, zodat elke leerling een passende onderwijsplek vindt. Er zijn drie samenwerkingsverbanden primair onderwijs actief in Zuid-Limburg: Regio Westelijke Mijnstreek (Beek, Beekdaelen, Sittard-Geleen, Stein), Regio Maastricht-Heuvelland (Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals, Valkenburg aan de Geul) en Regio Parkstad (Brunssum, Beekdaelen, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Simpelveld, Voerendaal). Schoolondersteuningsprofiel en Onderwijsondersteuning Elke school hanteert een schoolondersteuningsprofiel (SOP), een gedetailleerde beschrijving van de geboden onderwijsondersteuning. Dit profiel is beschikbaar op de website van de school en het samenwerkingsverband. De onderwijsondersteuning is onderverdeeld in vijf niveaus. Ondersteuningsniveau 1: Onderwijs binnen de reguliere groep. Ondersteuningsniveau 2: Extra ondersteuning binnen de reguliere groep. Ondersteuningsniveau 3: Gespecialiseerde ondersteuning op school met interne deskundigen. Ondersteuningsniveau 4: Ondersteuning op school met externe specialisten. Ondersteuningsniveau 5: Intensieve ondersteuning in speciaal (basis)onderwijs. Alle basisscholen verzorgen basisondersteuning (niveaus 1 t/m 4), zelfstandig of met netwerkpartners. Bij meningsverschillen over de inzet van ondersteuning binnen niveaus 1 t/m 4, biedt het samenwerkingsverband onafhankelijk extern deskundig advies. Niveau 5 vereist een toelaatbaarheidsverklaring van het samenwerkingsverband. Gemeentelijke Ondersteuning en Jeugdgezondheidszorg Gemeenten zijn verantwoordelijk voor jeugdhulp, jeugdgezondheidszorg en schoolmaatschappelijk werk. Deze voorzieningen worden ingezet als aanvulling op de onderwijsondersteuning, bijvoorbeeld voor individuele begeleiding of behandeling conform de Jeugdwet. De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Zuid Limburg monitort en beschermt de algehele ontwikkeling van kinderen van 0 tot 18 jaar. Dit gebeurt via periodieke gezondheidsonderzoeken en vaccinaties. De JGZ neemt deel aan schooloverleggen om het welzijn van leerlingen te bespreken. Uw kind wordt rond de leeftijd van 5 en 10 jaar uitgenodigd voor een onderzoek. Hierbij wordt gekeken naar groei, motoriek, spraak en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het doel is om mogelijke problemen vroegtijdig te signaleren en te voorkomen. Bij een indicatie voor extra hulp werken we nauw samen met school en andere organisaties. De onderzoeken vinden plaats bij de JGZ of op school. Uw input is hierbij van groot belang. Contactgegevens JGZ Heuvelland: E: infojgz.heuvelland@ggdzl.nl T: 088-880 5044 Website: www.ggdzl.nl Infectieziektebestrijding GGD Zuid Limburg Kinderen met hoge koorts, braken of pijn kunnen niet effectief deelnemen aan lessen en hebben rust en verzorging nodig. Kinderen met milde symptomen zoals een loopneus of huiduitslag kunnen doorgaans deelnemen, maar dit kan afhangen van de actuele situatie en eventuele testen, in overleg met de school. Bij ernstige besmettelijke ziekten is het verboden voor zieke kinderen om naar school te komen om verdere verspreiding te voorkomen. Dit verbod wordt 'wering' genoemd. Bij ziekte of vermoeden van een infectieziekte is het cruciaal dit direct aan de school te melden. De school kan dan overleggen met de GGD Zuid Limburg over mogelijke wering of andere maatregelen. Meldingen zijn essentieel voor de school om, eventueel in overleg met de GGD, maatregelen te treffen zoals het informeren van andere ouders of het starten van een uitbraakonderzoek. Voor vragen over infectieziekten kunt u contact opnemen met de unit infectieziektebestrijding van GGD Zuid Limburg via 088 8805070 (ma-vr 8:00-16:30 uur) of infosim@ggdzl.nl. Zorgondersteuning en Knooppunt Indien een kind zorgondersteuning nodig heeft vanuit de Wet Langdurige Zorg of Zorgverzekeringswet, worden afspraken gemaakt over de inzet en frequentie tijdens schooltijd. Als de school de ondersteuningsbehoefte van een leerling niet volledig kan bieden, wordt een 'knooppunt' georganiseerd. Hierin participeren kernpartners zoals ouders, school, jeugdarts, schoolmaatschappelijk werk, leerplicht en gemeentelijke toegang, aangevuld met incidentele partners naar behoefte. Aanmelding, Zorgplicht en Toelaatbaarheid Speciaal (Basis)onderwijs Ouders melden hun kind schriftelijk aan, minimaal 10 weken voor de gewenste startdatum. Een aanmelding garandeert geen plaatsing. De school reageert op elke aanvraag en neemt geen mondelinge doorverwijzingen aan. Elk samenwerkingsverband en elke school hanteert eigen aanmeldformulieren, die op de schoolwebsite te vinden zijn. De plaatsingstermijn start na de schriftelijke aanmelding. Ouders informeren de school over eventuele ondersteuningsbehoeften van hun kind. De school vraagt informatie op bij de vorige onderwijsinstelling om de benodigde ondersteuning te kunnen beoordelen. De school beslist binnen zes weken na aanmelding over toelating, met een mogelijke verlenging van vier weken. Bij niet-plaatsing zoekt de school of het schoolbestuur een passende plek op een andere school, rekening houdend met de mogelijkheden van het kind, de wensen van ouders en de capaciteit van scholen. Voor extra ondersteuning in het speciaal (basis)onderwijs is een toelaatbaarheidstraject via de trajectbegeleider van het samenwerkingsverband vereist. Het samenwerkingsverband bepaalt de toelaatbaarheid en duur. Bij een schoolwissel zorgen de betrokken scholen voor een soepele overgang en correcte informatieoverdracht, altijd in overleg met de ouders. Informatie Samenwerkingsverbanden Voor meer details en informatie over medezeggenschap (OPR) bezoekt u www.passendonderwijszuid.nl. Contactgegevens Samenwerkingsverbanden: Samenwerkingsverband Westelijke Mijnstreek Adres: Eloystraat 1a, 6166 XM Geleen Directeur: Tiny Meijers-Troquet Telefoon: 085 - 488 12 80 E-mail: t.meijers@swvpo-wm.nl Samenwerkingsverband Maastricht-Heuvelland Adres: Nieuw Eyckholt 290E, 6419 DJ Heerlen Directeur: Doreen Kersemakers Telefoon: 085 - 488 12 80 E-mail: info-po@swvzl.nl Samenwerkingsverband Parkstad Adres: Nieuw Eyckholt 290E, 6419 DJ Heerlen Directeur: Doreen Kersemakers Telefoon: 085 - 488 12 80 E-mail: info-po@swvzl.nl Toekomstig Aanbod Extra Ondersteuning Momenteel niet van toepassing.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool de Den

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Sinds schooljaar 2018-2019 cultiveren we een sterke verbetercultuur op Basisschool de Den door middel van nascholing via Stichting leerKRACHT. Deze methodiek focust op de expertise en kracht van elke leerkracht, ondersteund door de schoolleiding, om zo het eigenaarschap binnen ons team en bij onze leerlingen te vergroten. Elke ambitie is gericht op de ontwikkeling van de leerling. Gezamenlijk stellen we verbeterdoelen vast en reflecteren we hierop, wat bijdraagt aan een dynamische en gedeelde verbetercultuur. Onze resultaten worden twee keer per jaar geëvalueerd met het voltallige team. De uitkomsten hiervan vormen de basis voor aanpassingen en verbeteringen in ons onderwijsaanbod, gedocumenteerd in ons KWINKleren verslag dat jaarlijks op stichtingsniveau wordt besproken voor externe feedback. We hanteren het directe instructiemodel, waardoor we flexibel kunnen inspelen op individuele leerbehoeften. Binnen elke groep bieden we onderwijs aan op drie verschillende instructieniveaus. Leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften (niveau 4) ontvangen gerichte 'duiden en doen' interventies. De afgelopen schooljaren hebben we geïnvesteerd in de vernieuwing van ons onderwijsconcept. Voor de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten maken we gebruik van de Kom Leren Academie, gericht op zowel individuele groei als de collectieve schoolontwikkeling, wat wordt vastgelegd in ons scholingsplan.

Hoe monitoren wij de voortgang van onze onderwijsdoelen?

De jaardoelen worden nauwgezet ingepland op de jaarlijkse kalender en verder uitgewerkt tijdens de sessies van onze onderwijsteams. Evaluaties worden opgesteld door onze expertteams en onderwijsteams, waarna ze worden geïntegreerd in ons jaarverslag. Op deze manier waarborgen we een gezamenlijke monitoring van de voortgang en resultaten, waarbij het hele team betrokken is bij het succes van onze onderwijsambities.

Ontdek het Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool de Den

Toelichting van de school

Start de educatieve reis van uw kind bij Basisschool de Den. Wij adviseren peuters ongeveer negen maanden voor hun vierde verjaardag aan te melden. Neem contact op met onze directie voor een persoonlijke kennismaking. Tijdens dit gesprek bespreken we de mogelijkheden en beantwoorden we al uw vragen. U ontvangt vervolgens het aanmeldingsformulier. Na indiening van het formulier volgt een nauwe afstemming tussen de peuterspeelzaalleidster en de groepsleerkracht van groep 1/2. Vervolgens plant de groepsleerkracht een intakegesprek met u, de ouders, om een soepele overgang naar de basisschool te garanderen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool de Den voor jonge kinderen?

Basisschool de Den biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat speciale activiteiten en een warme, stimulerende omgeving die de ontwikkeling van uw peuter bevordert. Wij geloven in een vroege en positieve kennismaking met het onderwijs.

Basisschool de Den biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen. Dit omvat speciale activiteiten en een warme, stimulerende omgeving die de ontwikkeling van uw peuter bevordert. Wij geloven in een vroege en positieve kennismaking met het onderwijs.

Ontdek de voordelen van onze peuteropvang: Peuteropvang de Den (Stichting Spelenderwijs)

Met welke partners werkt Basisschool de Den samen voor het jonge kind programma?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool de Den nauw samen met Peuteropvang en BSO de Den. Deze samenwerking waarborgt een consistente en verrijkende leerervaring, van de peuteropvang tot de basisschool.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool de Den nauw samen met Peuteropvang en BSO de Den. Deze samenwerking waarborgt een consistente en verrijkende leerervaring, van de peuteropvang tot de basisschool.

Team | Basisschool de Den in Mheer | [2025] Schoolregister