Kindcentrum Anne Frank in Meppel

Het team van Kindcentrum Anne Frank in Meppel

Current section: team
K.P.-Laan 20
7943 Meppel

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Anne Frank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Anne Frank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Anne Frank bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Anne Frank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Ontdek Ons Beleid: Soepele Personeelsvervanging op Kindcentrum Anne Frank

Bij Kindcentrum Anne Frank zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. We hanteren een proactief beleid om de lesgang zo min mogelijk te verstoren. Onze eerste stap is altijd het inschakelen van de duo-partner van de betreffende leerkracht. Deze collega is volledig ingewerkt en kan de lessen naadloos overnemen. Dit garandeert een vertrouwde omgeving voor onze leerlingen. Indien de duo-partner niet beschikbaar is, wenden we ons tot het gespecialiseerde invallersbureau 'Slim'. Zij beschikken over een pool van gekwalificeerde onderwijsprofessionals die snel ingezet kunnen worden. Mocht er onverhoopt toch geen externe invaller gevonden worden, dan hebben we interne oplossingen. Een onderwijsassistent of een leerkracht met een ambulante taak neemt de lesactiviteiten over. Indien nodig, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen binnen de school. In uitzonderlijke noodsituaties, die we tot op heden gelukkig nog niet hebben meegemaakt, zouden leerlingen naar huis gestuurd kunnen worden. De prioriteit ligt echter altijd bij het waarborgen van een veilige en educatieve omgeving op school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op dinsdag, woensdag en donderdag krijgen alle groepen les van een bevoegde vakleerkracht gymnastiek. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de gemeentelijke sportzaal. het interne speellokaal, het schoolplein en de speelvelden in de nabijheid van het kindcentrum

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Werken met ontwikkelingsmateriaal ( incl. rek/ wis.)
36.2%
Lichamelijke oefening
27.7%
Taal
21.3%
Godsdienst
9.6%
Muziek
3.2%
Engels
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
21.3%
Rekenen/wiskunde
20.7%
Lezen
19.7%
Levensbeschouwing
9.3%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7%
Overig
7%
Bewegingsonderwijs
6.7%
Wereldoriëntatie
6.2%
Engelse taal
2.2%

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Kinderopvang van 0-13 jaar; peuterspeelzaal op 5 ochtenden; tussenschoolse opvang (TSO); naschoolse opvang (BSO)
Ergo therapie; fysiotherapie; logopedie; G.G.D. onderzoeken; Jeugdarts; ambulante begeleiding van leerlingen en leerkrachten.
School maatschappelijk werk

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum Anne Frank

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Kindcentrum Anne Frank geloven we in het bieden van de best mogelijke begeleiding aan al onze leerlingen. We categoriseren de ondersteuning om een gestructureerde aanpak te garanderen. Onze eerste categorie omvat leerlingen die basisondersteuning nodig hebben. Deze kinderen krijgen de aandacht die ze verdienen binnen ons reguliere lesprogramma, waarbij we focussen op hun individuele leerbehoeften. Voor leerlingen die extra aandacht behoeven, bieden we 'basisondersteuning plus'. Deze groep is besproken binnen ons gespecialiseerde ondersteuningsteam en, indien nodig, extern gediagnosticeerd. Hierdoor kunnen we gerichte hulp bieden die aansluit bij hun specifieke uitdagingen. Leerlingen met een speciale onderwijs- of zorgvraag vallen onder 'extra ondersteuning'. Zij ontvangen gespecialiseerd onderwijs, vaak vastgelegd in een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Deze begeleiding wordt zowel intern als extern verzorgd om een optimaal leerresultaat te behalen. Ten slotte, leerlingen met zeer specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften krijgen intensieve, gespecialiseerde begeleiding. Ook voor hen wordt een OPP opgesteld, waarbij we nauw samenwerken met interne en externe specialisten om hen de best passende educatie te bieden. Specifieke ondersteuningsarrangementen die wij bieden omvatten: begeleiding bij cluster 3 en 4 problematieken, cluster 2 problematieken, NT2-onderwijs, ondersteuning voor hoogbegaafde leerlingen en begeleiding voor leerlingen die functioneren op ZMLK-niveau. Tevens bieden wij hulp aan leerlingen met angststoornissen en aan leerlingen die vanuit het SBO geplaatst of teruggeplaatst zijn. We realiseren passend onderwijs voor leerlingen met significante uitdagingen, waarvoor de gemeente een PGB en het samenwerkingsverband een arrangement toekent. Dit stelt ons in staat om onderwijs op maat te bieden. Daarnaast begeleiden we leerlingen die niet doorstromen naar het reguliere voortgezet onderwijs naar een passende, specifieke vervolgopleiding, die geen VSO is.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij Anne Frank

Welke Belangrijke Doelstellingen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is de ruggengraat van onze kwaliteitszorg. We richten ons op diverse aspecten, zoals de interactie met ouders, de professionele houding van ons team en de actieve rol van leerlingen in hun eigen ontwikkeling. Daarnaast besteden we veel aandacht aan de levensbeschouwelijke identiteit van de school, de effectiviteit van onze schoolleiding en een integraal personeelsbeleid. Een belangrijk onderdeel is ook de zorg en begeleiding die we bieden, zoals uitgewerkt in ons beleid. Door periodiek de mening van ons personeel te peilen via de WMK-kaarten, inventariseren we continu de kwaliteit van ons onderwijs. Dit helpt ons om verbeterpunten te identificeren en een plan van aanpak op te stellen, waarbij ook de medezeggenschapsraad wordt betrokken.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelen?

Sinds 2021 integreren we diverse programma's, waaronder 'Mijn Schoolplan', 'W.M.K.', 'Mijn Schoolteam' en 'Ultimview' binnen ons leerlingvolgsysteem ParnasSys. Deze systemen ondersteunen ons brede schoolprogramma met rapportages, jaarplannen en monitors. Met behulp van specifieke indicatoren hebben we onze doelen voor de periode tot 2023 geformuleerd. Tijdens de Corona-periode hebben we de onderdelen 'Schoolprogramma', 'Schoolrapportage' en de 'Menukaart' verder ontwikkeld, zowel op schoolniveau als stichtingsniveau. In 2022 evalueren we deze doelen en stellen we onze plannen bij om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Bovendien zetten we financiering uit het Nationaal Programma Onderwijs in om onze ambitieuze doelstellingen te bereiken en de leerervaringen van onze leerlingen te optimaliseren.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum Anne Frank

Toelichting van de school

Kindcentrum Anne Frank in Meppel biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om te groeien en te leren. Wij geloven in een warme en veilige start voor elk kind, waarbij spelenderwijs ontdekken centraal staat. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen op zowel sociaal-emotioneel als cognitief gebied. Ontdek hoe wij de eerste schooljaren van uw kind onvergetelijk maken met een breed scala aan activiteiten en een persoonlijke aanpak, afgestemd op de behoeften van elk uniek kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma heeft Kindcentrum Anne Frank voor jonge kinderen?

Kindcentrum Anne Frank biedt een uitgebreid programma speciaal gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich voorbereiden op de basisschool. We zetten in op vroeg- en voorschoolse educatie om een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolloopbaan. Ons aanbod is ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen en zelfvertrouwen te vergroten, zodat elk kind met plezier de wereld ontdekt.

Kindcentrum Anne Frank biedt een uitgebreid programma speciaal gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een veilige en uitdagende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich voorbereiden op de basisschool. We zetten in op vroeg- en voorschoolse educatie om een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolloopbaan. Ons aanbod is ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen en zelfvertrouwen te vergroten, zodat elk kind met plezier de wereld ontdekt.

Met welke organisaties werkt Kindcentrum Anne Frank samen voor het jonge kind?

Kindcentrum Anne Frank werkt nauw samen met Plus Kinderopvang om een naadloze doorgaande lijn te garanderen in de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de overgang van kinderopvang naar de basisschool soepel verloopt en dat de pedagogische visies op elkaar zijn afgestemd. Door deze sterke partnerschappen kunnen wij een consistent en hoogwaardig aanbod bieden dat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

Kindcentrum Anne Frank werkt nauw samen met Plus Kinderopvang om een naadloze doorgaande lijn te garanderen in de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de overgang van kinderopvang naar de basisschool soepel verloopt en dat de pedagogische visies op elkaar zijn afgestemd. Door deze sterke partnerschappen kunnen wij een consistent en hoogwaardig aanbod bieden dat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

Team | Kindcentrum Anne Frank in Meppel | [2025] Schoolregister