Basisschool Den Doelhof in Meijel

Het team van Basisschool Den Doelhof in Meijel

Current section: team
Kerkstraat 7
5768 Meijel

Zie hier hoe het team van Basisschool Den Doelhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Den Doelhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Den Doelhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Den Doelhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Den Doelhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.1%)
Man (22.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Den Doelhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (2.8%)
25-35 jaar (38.9%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Den Doelhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (5.7%)
Indirect ondersteunend personeel (5.7%)
Management (8.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Den Doelhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Den Doelhof: Een Vlekkeloos Proces

Op Basisschool Den Doelhof zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op deskundige begeleiding, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. Binnen onze stichting, SKBM, hebben we een efficiënt intern systeem voor leerkrachtvervanging opgezet. Dit betekent dat we gebruikmaken van speciaal hiervoor gereserveerde formatie, waardoor er dagelijks een pool van flexibele en bekwame leerkrachten beschikbaar is. Deze reserveleerkrachten zijn niet alleen paraat voor directe vervanging, maar zetten hun expertise ook in voor het versterken van ons onderwijsaanbod. Ze bieden waardevolle ondersteuning binnen de units, met name op het gebied van passend onderwijs, of nemen andere belangrijke onderwijstaken op zich. Zo garanderen we continuïteit en kwaliteit van het onderwijs voor elke leerling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het team van Den Doelhof bestaat uit 36 leerkrachten daarnaast zijn er nog onderwijsassistenten, leerkrachtondersteuners en zij-instromers die volledig of in deeltijd werken. De intern begeleiders organiseren en bewaken samen met de BOC'er en de directie de extra aandacht die sommige kinderen met speciale behoeften nodig hebben. Bovendien hebben zij een ondersteunende taak naar de groepsleerkrachten.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool Den Doelhof

3

Academische Groei: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijskwaliteit
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Basisschool Den Doelhof excelleren we in het bieden van gerichte ondersteuning op het gebied van taal, rekenen en sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze toegewijde specialisten werken nauw samen binnen Professionele Leergemeenschappen (PLG's) om de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Deze samenwerking zorgt ervoor dat elke leerling de best mogelijke begeleiding ontvangt, met een focus op zowel basisvaardigheden als individuele talentontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klassengedrag
Intern Begeleider voor Educatieve Ondersteuning

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Binnen onze school is een gespecialiseerd team actief dat zich richt op de bevordering van een positieve groepssfeer en de sociale vaardigheden van elke leerling. Dit team, bestaande uit een gedragsspecialist en intern begeleider, werkt aan een veilige en stimulerende leeromgeving.

3

Gedrag, Studiehouding en Taakgericht Werken

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool Den Doelhof investeert in de ontwikkeling van een optimale studiehouding en effectieve taakaanpak. Met twee ervaren intern begeleiders en een gespecialiseerde gedragsexpert bieden we gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij hun gedrag en werkstrategieën. Deze expertise zorgt voor een gestructureerde en productieve leerervaring.

1

Motorische Vaardigheden en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Specialist Sport en Beweging

Toelichting van de school:

De fysieke ontwikkeling van onze leerlingen wordt gestimuleerd door onze gespecialiseerde bewegingsdeskundige. Deze specialist werkt samen met de groepsleerkrachten om een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma aan te bieden, wat bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Bovendien onderhouden we nauwe banden met externe therapeuten zoals logopedisten en ergotherapeuten voor aanvullende zorg.

0

Persoonlijke Verzorging en Medische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Crea-ruimte 'De Werkplaats'
Tribunetrap & theaterzaal (gebruik van SKM)
Kookcafé (gebruik van SKM)
Veel buitenruimte voor sport en natuurlijk spelen
Gymlessen in de sporthal & de speelzaal

Ontwikkeling en Ondersteuning op Maat bij Den Doelhof

Ons Toewijde Onderwijsbeleid Uitgelegd

Basisschool Den Doelhof in Meijel streeft ernaar elk kind de kans te geven om lokaal naar school te gaan, met volop mogelijkheden voor persoonlijke groei. We bieden diverse faciliteiten om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. Soms kan het voorkomen dat de geboden ondersteuning toch niet volledig aansluit bij de behoeften van een individueel kind. In dergelijke situaties starten we, in nauwe samenwerking met u als ouder, een zorgvuldig proces. Dit kan leiden tot een passend onderwijsarrangement binnen onze eigen school of het verkrijgen van een toelaatbaarheidsverklaring voor speciaal basisonderwijs (SBO) of speciaal onderwijs (SO). Voor een dieper inzicht in passend onderwijs binnen ons samenwerkingsverband kunt u terecht op de website van Primair Onderwijs Noord-Limburg: https://www.swvpo.nl. Innovatieve Ondersteuning voor de Toekomst: Professionele Leergemeenschappen Sinds schooljaar 2024-2025 zetten we binnen Den Doelhof vol in op Professionele Leergemeenschappen (PLG's). Dit zijn toegewijde ontwikkelteams binnen ons onderwijspersoneel die zich focussen op het continu verbeteren van ons procesgericht onderwijs. Met vier gespecialiseerde PLG's – gericht op taal/lezen, rekenen, gedrag en thematiseren – bevorderen we kennisdeling, verdiepen we inzichten en ontwikkelen we nieuwe, effectieve lesmethoden. Zo garanderen we samen een hoogwaardige leeromgeving die meegroeit met de behoeften van elk kind. Een tastbaar resultaat van deze PLG-aanpak is de implementatie van een vernieuwde rekenmethode. Deze methode is afgestemd op de meest recente onderwijsstandaarden en stelt hoge, maar haalbare, verwachtingen voor alle leerlingen. Hiermee leggen we een solide rekenkundige basis die perfect aansluit bij onze visie op procesgericht leren en ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Visie op Kwaliteitsonderwijs bij Den Doelhof

Wat zijn de kernpunten in ons schoolplan voor onderwijskwaliteit?

Ons schoolplan beschrijft ons beleid voor uitmuntend onderwijs, met focus op onderwijskundige strategieën, personeelsontwikkeling en continue kwaliteitsverbetering. Dit plan, geldig van 2023 tot 2027, is met zorg samengesteld in samenwerking met het schoolbestuur, de Medezeggenschapsraad (MR) en ons toegewijde team. Het vormt de basis voor onze educatieve missie en visie. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op vier strategische pijlers: het verder ontwikkelen van handelingsgericht werken voor passend onderwijs, het verhogen van de algehele onderwijskwaliteit met een sterke pedagogische basis, het intensiveren van samenwerking met onze educatieve partners, en het bevorderen van de professionele groei en ontwikkeling van onze medewerkers in samenwerking met opleidingsscholen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en stimuleren we leerlingengroei?

Ons streven naar excellentie wordt ondersteund door handelingsgericht werken, waarbij we de unieke onderwijsbehoeften van elke leerling centraal stellen. In nauwe samenwerking met ouders en specialisten bieden we op maat gemaakte ondersteuning en uitdaging, zodat elk kind zijn of haar volledige potentieel kan benutten. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, passen we ons aanbod aan. Dit geldt ook voor leerlingen die behoefte hebben aan meer uitdaging. Als de ondersteuningsbehoefte de mogelijkheden binnen de school overstijgt, zoeken we samen met de ouders naar de meest geschikte externe plek voor het kind, met prioriteit voor het welzijn van het kind. Wij geloven dat hoge betrokkenheid van leerlingen, leerkrachten, ouders en partners de sleutel is tot succes. Door de talenten van onze leerlingen te ontdekken en te stimuleren, creëren we een omgeving waarin zij voortdurend gemotiveerd worden om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kinderen krijgen inzicht in hun eigen identiteit en ontwikkelen een proactieve houding. Effectieve communicatie en samenwerking met ouders staan centraal in onze aanpak. We streven naar heldere en transparante informatievoorziening, zodat ouders volledig geïnformeerd zijn over onze werkwijze en pedagogische keuzes. Door ouders actief te betrekken bij schoolactiviteiten, zoals thema-presentaties en open middagen, versterken we de ouderbetrokkenheid en de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van het kind. Als lerende organisatie investeren we continu in de professionele ontwikkeling van onze medewerkers. Individuele groei, teamontwikkeling en samenwerking zijn essentieel voor het borgen van de onderwijskwaliteit. Door samen te werken met kinderopvangorganisaties creëren we aantrekkelijke combibanen, wat bijdraagt aan de deskundigheid en het werkplezier van onze pedagogische professionals.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool Den Doelhof in Meijel

Toelichting van de school

Basisschool Den Doelhof, gelegen aan de Kerkstraat 7 in Meijel, biedt een stimulerend leeromgeving voor jonge kinderen. Ons kindcentrum hanteert een verrijkt Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma, speciaal ontworpen voor peuters die extra ondersteuning nodig hebben bij hun taalontwikkeling. Door middel van vroege signalering en gerichte, speelse educatie, leggen wij een solide fundament voor een succesvolle schoolcarrière. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een veilige en uitdagende omgeving waarin elk kind tot bloei kan komen.

Veelgestelde vragen

Welk Speciaal Aanbod Heeft Basisschool Den Doelhof Voor Peuters en Kleuters?

Basisschool Den Doelhof in Meijel biedt een rijk en ondersteunend programma voor het jonge kind. Dit omvat een verrijkt VVE-programma, gericht op het stimuleren van de taalontwikkeling bij peuters die daar extra baat bij hebben. Ons aanbod is ontworpen om vroegtijdige signalering mogelijk te maken en gerichte begeleiding te bieden. Hiermee creëren we een optimale start voor elk kind, met aandacht voor zowel educatieve als sociale ontwikkeling binnen ons veilige kindcentrum.

Basisschool Den Doelhof in Meijel biedt een rijk en ondersteunend programma voor het jonge kind. Dit omvat een verrijkt VVE-programma, gericht op het stimuleren van de taalontwikkeling bij peuters die daar extra baat bij hebben. Ons aanbod is ontworpen om vroegtijdige signalering mogelijk te maken en gerichte begeleiding te bieden. Hiermee creëren we een optimale start voor elk kind, met aandacht voor zowel educatieve als sociale ontwikkeling binnen ons veilige kindcentrum.

Kinderopvang en Peuteropvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum Diensten voor Jonge Kinderen

Met Welke Lokale Partners Werkt Basisschool Den Doelhof Samen Voor Jonge Kinderen?

Om de beste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Basisschool Den Doelhof nauw samen met de Stichting Kinderopvang Meijel. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Via deze partnerschap bieden we een consistente en hoogwaardige aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek hoe onze samenwerking bijdraagt aan een sterke start voor uw kind.

Om de beste zorg en educatie voor onze jongste leerlingen te garanderen, werkt Basisschool Den Doelhof nauw samen met de Stichting Kinderopvang Meijel. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Via deze partnerschap bieden we een consistente en hoogwaardige aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen. Ontdek hoe onze samenwerking bijdraagt aan een sterke start voor uw kind.

Team | Basisschool Den Doelhof in Meijel | [2025] Schoolregister