
De resultaten van Basisschool Megelsheim in Meerlo
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Megelsheim, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Megelsheim bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Megelsheim bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze bekwaamheid wordt getoetst in groep acht middels de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert de norm dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle Nederlandse basisscholen. Op Basisschool Megelsheim zetten we ons in om dit essentiële niveau te waarborgen voor al onze leerlingen. Een hoge score hier betekent dat onze leerlingen goed voorbereid zijn op de volgende onderwijs fase.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie Streefniveau: Hogere Prestaties voor Toekomstig Succes
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een eigen streefpercentage vast. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van de betreffende school. Basisschool Megelsheim streeft ernaar om dit ambitieuze niveau te stimuleren, zodat onze leerlingen uitblinken en optimaal voorbereid zijn op vervolgonderwijs en toekomstige uitdagingen. Onze resultaten tonen aan dat we leerlingen uitdagen om hun potentieel volledig te benutten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Megelsheim?
Bij Basisschool Megelsheim geloven we sterk in kansrijk adviseren, waarbij elke leerling de juiste begeleiding krijgt. Ons onderwijs is gebaseerd op drie kernpijlers die samen het schooladvies vormen. Het adviesproces is een gezamenlijke inspanning. Leerkrachten die de leerling recent hebben onderwezen, werken nauw samen met een teamlid van onze kwaliteitsafdeling. Deze betrokkenheid garandeert een holistische kijk op de ontwikkeling van uw kind. We betrekken zowel de leerprestaties als de bredere ontwikkeling van de leerling bij het advies. Denk hierbij aan werkhouding, inzet, doorzettingsvermogen en andere essentiële vaardigheden. Ook persoons- en gedragskenmerken spelen een belangrijke rol in ons adviesproces. We hanteren hoge verwachtingen en focussen op de sterke punten van elke leerling, met een blik op toekomstige mogelijkheden. In groep 7 bespreken we een pre-advies met leerling en ouders, gevolgd door het definitieve advies in groep 8. Na de doorstroomtoets wordt dit advies, indien nodig, aangepast.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Megelsheim
Bij Basisschool Megelsheim geloven we sterk in de cruciale rol van sociale ontwikkeling voor de toekomst van elk kind. We zetten ons actief in om leerlingen te begeleiden bij het deelnemen aan de maatschappij, nu en later. Onze aanpak richt zich op het bevorderen van positief gedrag en het creëren van een veilige leeromgeving. Hierbij horen duidelijke schoolregels en afspraken die we samen met de leerlingen vormgeven. We hanteren een positieve benadering van gedrag en zorgen voor een schoolinrichting die dit ondersteunt. Daarnaast implementeren we een gestructureerde werkwijze om kinderen te leren omgaan met elkaar en met volwassenen. Dit draagt bij aan hun sociaal-emotionele groei en hun vermogen om effectief te communiceren en samen te werken.
Individuele Ontwikkeling en Zelfexpressie
Een Veilige en Ondersteunende Omgeving
Wederzijds Respect en Tolerantie
Hoe bevordert Basisschool Megelsheim de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool Megelsheim stimuleert sociale ontwikkeling door middel van een positieve benadering van gedrag, het vaststellen van duidelijke schoolregels en afspraken, en een stimulerende schoolinrichting. We leren kinderen omgaan met elkaar en met volwassenen via een gestructureerde aanpak, gericht op maatschappelijke participatie.
Welke registratievormen gebruikt Basisschool Megelsheim voor sociale opbrengsten?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool Megelsheim gebruik van de volgende registratievormen:
- Parnassys leerlijnen 1-2-3
- Leerling in Beeld van Cito
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden ingezet op Basisschool Megelsheim?
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maakt Basisschool Megelsheim gebruik van de volgende methode:
- Jeelo
Inspectierapport Basisschool Megelsheim: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Ontdek de officiële beoordeling van Basisschool Megelsheim door de onderwijsinspectie. Dit rapport biedt een gedetailleerd overzicht van de onderwijskwaliteit, de schoolorganisatie en de leerresultaten. Leer hoe onze school presteert op cruciale gebieden zoals pedagogisch klimaat, leeropbrengsten en de ontwikkeling van leerlingen. Wij streven naar excellentie en transparantie in ons onderwijs. Onze toewijding aan hoogwaardig onderwijs wordt weerspiegeld in de bevindingen van de inspectie. Bekijk het volledige rapport voor een compleet beeld van onze educatieve missie en prestaties.