De Rietlanden in Marken

Het team van De Rietlanden in Marken

Current section: team
Buurterstraat 3
1156 Marken

Zie hier hoe het team van De Rietlanden is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Rietlanden. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Rietlanden bij jullie?

Ontdek hoe goed De Rietlanden bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Rietlanden zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Rietlanden. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Rietlanden werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Rietlanden gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Rietlanden

Op basisschool De Rietlanden begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Door het landelijke lerarentekort kan vervanging van leerkrachten soms een uitdaging zijn. We zetten ons maximaal in om flexibele oplossingen te vinden binnen onze vervangingspool. Gelukkig hebben we een waardevolle kracht in Aaltje Maas, een ervaren leerkracht die eerder met veel plezier op De Rietlanden heeft gewerkt. Na haar welverdiende vervroegde pensioen blijft zij ons team ondersteunen waar mogelijk, wat zorgt voor vertrouwde gezichten voor de leerlingen. Ondanks deze inspanningen kan het voorkomen dat er onverwacht geen leerkrachten beschikbaar zijn vanuit onze flexibele pool of dat Aaltje Maas verhinderd is. In zulke zeldzame gevallen informeren we ouders direct. Indien een groep incidenteel niet opgevangen kan worden, zijn we helaas genoodzaakt de betreffende groep naar huis te sturen, met de nadruk op minimale impact op het leerproces.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsindeling 2022-2023

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Rietlanden: Onze Specialisten

0

Verbetering Taal en Rekenen voor Betere Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Rietlanden heeft de subsidie basisvaardigheden ontvangen om de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen te versterken. We vernieuwen onze schoolbibliotheek met inspirerende boeken, gericht op natuuronderwijs en jeugdliteratuur, om het leesplezier te stimuleren en het leesbegrip te verdiepen. Dit schooljaar verkennen we nieuwe taalmethodes. Volgend schooljaar implementeren we de gekozen methode om ons onderwijs op het gebied van taal naar een hoger niveau te tillen en optimale leerresultaten te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Op De Rietlanden bieden we gespecialiseerde begeleiding voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We werken nauw samen met een schoolmaatschappelijk werker van de SMD voor individuele ondersteuning. Daarnaast zetten onze interne begeleiders en remedial teachers zich in om leerlingen op diverse vlakken te begeleiden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen in hun sociale en emotionele welzijn.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher

Toelichting van de school:

Basisschool De Rietlanden ondersteunt leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. Onze intern begeleiders en remedial teachers bieden gerichte begeleiding. Door middel van gespecialiseerde RT-uren helpen we leerlingen om hun gedrag en werkmethoden te verbeteren, wat leidt tot meer succeservaringen en een betere schoolprestatie.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
MRT-specialist

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht op De Rietlanden. Onze bevoegde vakleerkracht gym verzorgt gespecialiseerde MRT-lessen. Daarnaast is fysiotherapeut Liesbeth Schouten van Fysiotherapie Waterland aan onze school verbonden, zij biedt expertise op het gebied van fysieke ontwikkeling en gezondheid, wat bijdraagt aan een actieve en gezonde levensstijl van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging binnen het Onderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op basisschool De Rietlanden bieden we geen specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging door gespecialiseerde professionals. Voor dergelijke behoeften verwijzen we ouders graag naar externe hulpverleners. Onze focus ligt op het bieden van hoogwaardig onderwijs en algemene ondersteuning binnen onze expertisegebieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
RT-lokaal

Ontdek Ons Uitgebreide Zorgbeleid voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van de Ondersteuningsstructuur op De Rietlanden

Op basisschool De Rietlanden geloven we in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. Ons zorgbeleid is zorgvuldig opgebouwd in vijf duidelijke niveaus, zodat we optimaal kunnen inspelen op de individuele onderwijsbehoeften. Niveau 1: Klassikale Ondersteuning en Preventie. De leerkracht staat centraal in dit eerste niveau van zorg. Door proactief te handelen en in te spelen op uitdagingen die zich voordoen in de dagelijkse lespraktijk, creëert de leerkracht een veilige en stimulerende leeromgeving. Preventie van mogelijke problemen is hierbij een kernactiviteit. Niveau 2: Gerichte Ondersteuning Binnen de Groep. Voor een gestructureerde aanpak werken we met groepsplannen voor essentiële vakgebieden zoals rekenen, spelling, technisch en begrijpend lezen. Deze plannen bevatten activiteiten voor de hele klas, subgroepen en individuele leerlingen, afgestemd op hun specifieke leerbehoeften. Als een leerling extra ondersteuning nodig heeft, zoals verlengde instructie, wordt dit geïntegreerd in het groepsplan. Niveau 3: Individuele Ontwikkelingsperspectief (OPP) en Talentontwikkeling. Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen een op maat gemaakt Ontwikkelingsperspectief (OPP), inclusief een Individueel Handelingsplan. Dit is voor leerlingen die naar verwachting niet het eindniveau van groep 8 zullen behalen. Een belangrijk speerpunt is de begeleiding van meer- en hoogbegaafde kinderen, waarvoor we werken met de Pittige Plustorens en Faqta Talent. Bij specifieke signalen gebruiken we het DHH-protocol. Indien nodig, kunnen leerlingen worden aangemeld voor de bovenschoolse plusklas VOSTOK. Niveau 4: Samenwerking in het Ondersteuningsteam. De intern begeleider coördineert overleg binnen ons multidisciplinaire ondersteuningsteam. Dit team bestaat uit de directeur, intern begeleider, groepsleerkracht, adviseur passend onderwijs (APO) en, indien nodig, de ondersteuningsadviseur, schoolarts, schoolverpleegkundige of maatschappelijk werker. Ouderlijke toestemming en participatie zijn essentieel. Naar aanleiding van de teamadviezen worden groepsplannen aangepast of individuele plannen opgesteld, met mogelijkheid tot extern onderzoek en aanvullende ondersteuning. Niveau 5: Verwijzing naar Speciaal Passend Onderwijs. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de expertise van De Rietlanden ontoereikend is. Na een grondige evaluatie in het ondersteuningsteam, wordt in samenspraak met ouders en de adviseur passend onderwijs een aanvraag voor verwijzing naar speciaal (basis)onderwijs ingediend bij BOOT. Dit gebeurt pas nadat alle mogelijkheden binnen onze school zijn benut. Toekomstvisie: Doorontwikkeling van Talent. We blijven ons inzetten voor het verbreden van het aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen en streven naar een optimale balans tussen cognitieve en creatieve ontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Basisschool De Rietlanden streeft naar uitmuntend onderwijs door continu te werken aan onze kwaliteitszorg. We maken gebruik van de Monitor Goed Onderwijs (MGO), een krachtig instrument waarmee directie en intern begeleiders de onderwijskwaliteit nauwlettend volgen. Deze monitor is volledig afgestemd op de wettelijke kaders en richtlijnen van de onderwijsinspectie. Voor het schooljaar 2023-2024 richten we ons primair op vier strategische veranderthema's die ons onderwijs verrijken. We willen onze natuurschool verder ontwikkelen in nauwe samenwerking met het IVN, waarmee we natuurbeleving en duurzaamheid integreren in het lesprogramma. Dit doen we als koploper binnen een netwerk van tien Nederlandse scholen. Daarnaast borgen we de effectieve instructiemethodiek van EDI (Expliciete Directe Instructie) binnen al onze lespraktijken. Teamprofessionalisering staat centraal om onze docenten te ondersteunen in hun ontwikkeling en expertise. Tot slot onderzoeken we actief hoe we de balans tussen cognitieve en creatieve ontwikkeling van onze leerlingen optimaal kunnen stimuleren en verbeteren. Ons uitgebreide schoolplan 2023-2027 schetst onze ambities voor de komende vijf jaar en bevat tevens het gedetailleerde jaarplan, waarin deze belangrijke thema's nader worden toegelicht en uitgewerkt.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Bij De Rietlanden koppelen we onze ambitieuze doelen aan concrete acties door te werken met gestructureerde bordsessies en sprints, conform de bewezen methodiek van leerKRACHT. Deze aanpak zorgt voor een duidelijke focus en meetbare voortgang. Daarnaast spelen diverse actieve werkgroepen een cruciale rol in het behalen van onze resultaten. In samenwerking met de directie formuleren zij concrete doelen en werken deze uit volgens het SMART-model (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden). Drie keer per schooljaar evalueert de directie samen met de werkgroepen de geboekte voortgang, bespreekt ze potentiële uitdagingen en viert ze de behaalde successen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Marken

Toelichting van de school

Basisschool De Rietlanden in Marken biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allereerste schooljaren. Wij geloven in een speelse en ontdekkende aanpak om de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen te prikkelen. Onze focus ligt op de brede ontwikkeling, waarbij we aandacht besteden aan sociale, emotionele, cognitieve en motorische vaardigheden. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren, met gekwalificeerde leerkrachten en een warm welkom voor elk kind. Meld uw kind vandaag nog aan voor een kennismaking.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Rietlanden voor jonge kinderen?

Basisschool De Rietlanden in Marken zet zich in voor een optimale start voor jonge kinderen. Hoewel er geen specifiek apart programma is, integreren we de behoeften van jonge leerlingen in ons reguliere onderwijs. Dit betekent veel aandacht voor spelend leren en een rustige, voorspelbare dagindeling. Onze leerkrachten zijn getraind om de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen en te stimuleren binnen de vertrouwde schoolomgeving.

Met welke partners werkt Basisschool De Rietlanden samen voor het jonge kind?

Voor een doorlopende ontwikkeling en opvang buiten schooltijd werkt Basisschool De Rietlanden in Marken nauw samen met. Deze samenwerking zorgt voor een prettige overgang tussen school en naschoolse activiteiten, wat bijdraagt aan het welzijn en de ontwikkeling van uw kind. U vindt meer informatie over onze partner op hun website.

Voor een doorlopende ontwikkeling en opvang buiten schooltijd werkt Basisschool De Rietlanden in Marken nauw samen met. Deze samenwerking zorgt voor een prettige overgang tussen school en naschoolse activiteiten, wat bijdraagt aan het welzijn en de ontwikkeling van uw kind. U vindt meer informatie over onze partner op hun website.

Team | De Rietlanden in Marken | [2025] Schoolregister