
Het team van Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose in Margraten
Current section: teamZie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Maurice Rose: Een Zorgvuldige Aanpak
Op Rooms Katholieke Basisschool Maurice Rose volgen we de hoogwaardige richtlijnen van Stichting Kom Leren voor alle onderwijszaken, inclusief personeelsvervanging. Onze prioriteit is het waarborgen van een continue en kwalitatieve leeromgeving voor uw kind. Daarom streven we ernaar om ziektes en afwezigheid van leerkrachten zoveel mogelijk op te vangen met ons eigen, toegewijde team. Vaak nemen onze ervaren leraarondersteuners of collega's met gespecialiseerde ambulante taken de klassen waar. Wanneer dit niet toereikend is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over de bestaande groepen, wat zorgt voor minimale disruptie in het dagelijkse lesprogramma. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht zetten we alles op alles om een gekwalificeerde externe vervanger te vinden. Gezien het huidige lerarentekort is dit echter niet altijd direct realiseerbaar. In dergelijke situaties keren we terug naar onze interne oplossingen en zoeken we actief naar geschikte collega's binnen onze eigen scholen en de bredere stichting. Als allerlaatste redmiddel, en enkel in uitzonderlijke noodgevallen na overleg met het College van Bestuur, kan een incidentele vierdaagse schoolweek overwogen worden. Dit 'worst-case-scenario' willen we te allen tijde vermijden. Mocht dit toch onvermijdelijk zijn, dan informeren wij u als ouders direct en tijdig over de situatie en de te nemen maatregelen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Onze school organiseert het onderwijs zo dat er in de basis op 3 niveaus wordt gedifferentieerd. Dit gebeurt volgens het effectieve directe instructiemodel (EDI-model). Dit is een lesmodel dat uitgaat van de verschillende leervermogens van kinderen. Kinderen verschillen van elkaar in de manier en snelheid van leren. Sommige kinderen begrijpen de instructie snel en willen vlot aan de slag, andere kinderen hebben meer uitleg nodig. Daar is in het EDI-model rekening mee gehouden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Maurice Rose
Taal en Rekenen: Versterking van Basisvaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Maurice Rose zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen, essentiële basisvaardigheden voor elke leerling. Onze rekenspecialist, samen met onze interne begeleiders en een team van toegewijde leerkrachten, werkt continu aan het verbeteren van ons rekenonderwijs. In schooljaar 2023-2024 hebben we, in samenwerking met de Onderwijsbegeleidingsdienst (BCO), ons rekenonderwijs grondig geëvalueerd en verbeterd. Dit traject is in schooljaar 2024-2025 voortgezet en zal in schooljaar 2025-2026 verder worden geborgd. De rekenspecialist blijft hierbij ondersteund door BCO, met als doel duurzaam kwalitatief rekenonderwijs te garanderen. Met de subsidie voor de versterking van basisvaardigheden investeren we extra in ons rekenonderwijs. Het plan hiervoor wordt in het najaar van 2025 opgesteld. Daarnaast zijn onze intern begeleiders en een speciaal opgeleide leerkracht deskundig op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Zij dragen bij aan een optimale begeleiding en aanbod voor deze leerlingen. Hoewel onze voormalige lees- en taalspecialist ons team heeft verlaten, blijft ons taal- en leesonderwijs van hoge kwaliteit. We blijven echter alert op de resultaten van spelling en lezen, waarvoor de subsidie versterking basisvaardigheden ook een uitkomst kan bieden. Bij specifieke ondersteuningsvragen schakelen we externe deskundigen in, zoals logopedisten of remedial teachers, via onze verbonden orthopedagoog.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal op Basisschool Maurice Rose. Bij extra ondersteuningsvragen werken we nauw samen met leerkrachten, intern begeleiders, ouders en onze orthopedagoog. Vaak zetten we ambulante begeleiding (AB) in vanuit onze stichting om leerlingen te ondersteunen. Ook de inzet van externe ambulante begeleiders behoort tot de mogelijkheden, zodat we altijd de best passende hulp kunnen bieden.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team is gespecialiseerd in het bevorderen van executieve functies, cruciaal voor een succesvolle schoolloopbaan. Middels de 'Breinkrachten' uit de methode 'Breinhelden' besteden we in elke groep aandacht aan gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak. We hanteren schoolbreed een consistente aanpak om leerlingen bewust te maken van hun eigen leerproces en hen te stimuleren hier actief aan te werken. Wanneer extra ondersteuning nodig is, zorgen we voor een afgestemde aanpak in overleg met leerkrachten, intern begeleiders, ouders en de orthopedagoog. Meestal starten we met ambulante begeleiding (AB) vanuit de stichting, maar ook externe AB-specialisten kunnen worden ingeschakeld om optimale resultaten te behalen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen stimuleren we actief. Een gespecialiseerde vakleerkracht gymnastiek begeleidt de gymlessen en draagt bij aan de algehele fitheid. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met onze orthopedagoog binnen de stichting voor advisering en ondersteuning. Indien nodig, kunnen we ook altijd externe specialisten inschakelen om de ontwikkeling op dit gebied te optimaliseren.
Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Veiligheid en welzijn zijn prioriteit op Basisschool Maurice Rose. Zes van onze medewerkers zijn gecertificeerde Bedrijfs Hulp Verleners (BHV-ers) en staan klaar om in actie te komen wanneer nodig. Onze BHV-ers zijn echter geen medisch specialisten. Bij ongevallen of ziekte nemen zij altijd direct contact op met de ouders. Indien nodig, adviseren zij om een arts te raadplegen. In levensbedreigende situaties wordt uiteraard direct een ambulance ingeschakeld. Het toedienen van medicatie door personeel is niet toegestaan, tenzij het een levensbedreigende situatie betreft. Ouders dienen een verklaring te ondertekenen indien zij willen dat een medewerker een levensreddend medicijn mag toedienen in een noodsituatie.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling
Gedetailleerd Uitleg van de School's Ondersteuningsaanpak
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij Maurice Rose
Welke ambitieuze doelen omvat ons schoolplan voor de komende jaren?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen effectief?
Downloaden
Ontdek ons Schoolplan: Download nu!Stimuleer Uw Kind: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Margraten
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Maurice Rose extra educatieve programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Maurice Rose biedt diverse extra programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze programma's sluiten aan bij de behoeften van kinderen in de leeftijd voorafgaand aan en aan het begin van de basisschool.
Met welke organisaties werkt Basisschool Maurice Rose samen voor het jonge kind programma?
Voor ons aanbod voor jonge kinderen werken wij nauw samen met gerenommeerde partners zoals Spelenderwijs, een vooraanstaande organisatie voor kinderopvang en buitenschoolse opvang in Margraten.