Basisschool Basisschool De Stuifhoek in Made

Het team van Basisschool De Stuifhoek in Made

Current section: team
Norbartstraat 55
4921 Made

Zie hier hoe het team van Basisschool De Stuifhoek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Stuifhoek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Stuifhoek bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Stuifhoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Stuifhoek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Stuifhoek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Stuifhoek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Stuifhoek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Deskundige Leerkrachtvervanging op Basisschool De Stuifhoek

Op Basisschool De Stuifhoek zijn alle medewerkers gebonden aan een vast lesurenrooster. Daarnaast zijn er tal van voorschoolse en naschoolse activiteiten die door ons toegewijde team worden uitgevoerd. Elk teamlid volgt tevens verplichte nascholingsuren om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Ons personeel geniet van de schoolvakanties, maar we begrijpen dat onvoorziene omstandigheden kunnen leiden tot afwezigheid. Denk hierbij aan persoonlijk verlof voor speciale gelegenheden zoals bruiloften, zorgverlof voor naasten, of ziekte. Wij streven ernaar om lesuitval tot een minimum te beperken en zorgen voor deskundige vervanging. Bij voorkeur zetten we hiervoor onze eigen parttimers of vaste vervangers in. Helas wordt het vinden van geschikte vervangers steeds uitdagender. In uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat groepen tijdelijk worden samengevoegd, of dat een onderwijsassistent of stagiaire de les verzorgt. Onze prioriteit is dat alle leerlingen naar school kunnen komen. Mocht het desondanks toch voorkomen dat leerlingen onverhoopt thuis moeten blijven, dan gebeurt dit uitsluitend na goedkeuring van de Bestuurder. Ouders worden hiervan uiterlijk een dag van tevoren op de hoogte gesteld.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Stuifhoek werkt met een leerstofjaarklassensysteem, wat wil zeggen dat kinderen van eenzelfde leerjaar in één groep zitten. We hebben dit schooljaar 1 combinatiegroep. Bij de kleutergroepen kiezen we in principe altijd voor een gecombineerde groep 1/2. De kleutergroepen zitten samen met de peuters in een unit. Ook de middenbouwgroepen zitten bij elkaar in een unit en hetzelfde geldt voor de bovenbouwgroepen. Op bepaalde momenten in de week wordt er binnen die unit groepsoverstijgend gewerkt. Dit doen we in de kleutergroepen tijdens het digikeuzebord en vanaf groep 3 bij de wereld oriënterende vakken, en/of de creatieve en expressieve vakken en/of techniek en/of het sociaal ontwerpend leren. Naast het groepsoverstijgend werken, vindt er ook maatjeswerken plaats. Kinderen uit een hogere groep gaan dan voorlezen aan of lezen met een kind uit een lagere groep. Zowel aan het groepsoverstijgend werken met de kleuters als het maatjeslezen nemen op bepaalde momenten de peuters van de peuterspeelgroep en de peutergroep dagopvang van Kibeo deel. In ons nieuwe gebouw waar we ook leerpleinen hebben gaan we het groepsonderwijs steeds verder door ontwikkelen. Betekenisvol leren en vak integratie: In ons lesgeven leggen we verbinding met de dagelijkse praktijk. Zo Krijgt het leerstof context en wordt het betekenisvol voor kinderen. Ook laten we geboden lesstof en geleerde vaardigheden terugkomen in andere vakken als dit van toepassing is. Op deze manier leren kinderen de samenhang tot de verschillende vakgebieden zien en zal de aangeboden lesstof beter beklijven.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van experts voor een optimale schoolervaring en extra ondersteuning op Basisschool De Stuifhoek.

1

Taal- en rekenvaardigheden versterken

Beschikbare specialisten:

Leescoördinator voor leesbevordering.

Toelichting van de school:

Onze leescoördinator implementeert een dynamisch leesplan. Dit plan omvat diverse leesactiviteiten gericht op het stimuleren van leesplezier en leesvaardigheid bij alle leerlingen. Samen bouwen we aan een rijke leesomgeving.

4

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsontwikkeling.
Happy coach voor positieve emotionele groei.
Beeldbegeleider en SOVA trainer voor sociale vaardigheden.
Jeugdprofessional van het CJG voor brede ondersteuning.

Toelichting van de school:

Elk lid van ons onderwijsteam is gespecialiseerd in pedagogiek en kinderpsychologie. Wij bieden structureel kindercoaching aan, waarbij een traject uit 6 tot 7 gesprekken bestaat, bedoeld voor kinderen die extra begeleiding wensen. Daarnaast beschikken we over interne specialisten die projectmatig ingezet kunnen worden, en een uitgebreid netwerk van externe deskundigen voor gespecialiseerde hulp. De jeugdprofessional van het CJG ondersteunt bij sociaal-emotionele vraagstukken en problematiek rondom de thuissituatie, met een wekelijks inloopspreekuur voor ouders en leerkrachten.

5

Gedrag, studiehouding en effectieve taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsproblemen.
Intern begeleider voor onderwijsondersteuning.
Happy coach voor motivatie en welzijn.
SOVA trainer en beeldbegeleider voor sociale vaardigheden.
Jeugdprofessional van het CJG voor integrale begeleiding.

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team is extra geschoold in pedagogische vaardigheden en ondersteuning. We faciliteren wekelijks kindercoaching sessies voor leerlingen die daar baat bij hebben, met trajecten van 6 tot 7 gesprekken. Interne specialisten staan klaar voor projectmatige inzet, en ons netwerk van externe experts garandeert deskundige hulp waar nodig. De jeugdprofessional van het CJG biedt ondersteuning bij sociaal-emotionele uitdagingen en thuisgerelateerde vraagstukken, met een toegankelijk inloopspreekuur.

1

Motorische en fysieke ontwikkeling stimuleren

Beschikbare specialisten:

Jeugdprofessional van het CJG voor brede ondersteuning.

Toelichting van de school:

De jeugdprofessional van het CJG denkt actief mee met leerlingen en ouders. Zij bieden ondersteuning bij sociaal-emotionele ontwikkeling en vraagstukken rondom de thuissituatie van het kind. Er is een laagdrempelig inloopspreekuur beschikbaar voor ouders en leerkrachten kunnen te allen tijde overleggen.

1

Medische ondersteuning en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Jeugdprofessional van het CJG voor brede ondersteuning.

Toelichting van de school:

De jeugdprofessional van het CJG is een waardevolle schakel in het welzijn van onze leerlingen. Zij bieden expertise op sociaal-emotioneel gebied en bij aspecten die de thuissituatie raken. Ouders en leerkrachten kunnen gebruikmaken van het inloopspreekuur voor advies en ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aula
BSO De Stuifhoek
Kinderdagverblijf De Stuifhoek
Peuterspeelgroep De Stuifhoek

Optimale Leerontwikkeling: Extra Ondersteuning op De Stuifhoek

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Basisschool De Stuifhoek biedt dagelijks hoogwaardig onderwijs, waarbij we de unieke onderwijsbehoeften van ieder kind centraal stellen. We garanderen basisondersteuning die voldoet aan de strengste kwaliteitsnormen, inclusief preventieve maatregelen en lichte vormen van hulp. Dit vormt de solide basis van ons onderwijs en lesaanbod. Voor leerlingen die specifieke ondersteuning nodig hebben, beschikt De Stuifhoek over diverse interne expertise en voorzieningen. We werken nauw samen met externe partners om een breed scala aan begeleiding te bieden, afgestemd op individuele leerbehoeften. Ons doel is om elke leerling de best mogelijke kansen te geven voor succesvolle ontwikkeling. Hoewel we ons inzetten voor alle leerlingen, zijn er grenzen aan de individuele begeleiding die we kunnen bieden, met name bij kinderen met externaliserend gedrag. We evalueren elke situatie zorgvuldig, met oog voor zowel het kind als de klassensituatie, om te verzekeren dat onze ondersteuning deskundig en verantwoord blijft. Toekomstige Focuspunten voor Verbeterde Ondersteuning: We zetten sterk in op het versterken van leesvaardigheden door middel van gerichte aanpakplannen om de begrijpend lezen-resultaten te verbeteren. Daarnaast stimuleren we leer- en veerkracht met een speciaal traject, gericht op het welbevinden en de weerbaarheid van onze leerlingen. Daarnaast creëren we een rijke en betekenisvolle leeromgeving door thematisch en activerend te werken. De nadruk ligt hierbij niet alleen op het eindproduct, maar juist ook op het leerproces zelf. Door actieve werkvormen in al onze lessen integreren, bevorderen we de betrokkenheid en het leerplezier van elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool De Stuifhoek

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan is een dynamisch document dat de ambities voor de komende jaren vastlegt. Voor het schooljaar 2024-2025 lag de focus op vijf essentiële thema's, met als doel het onderwijs continu te verbeteren en te optimaliseren. Opbrengstgericht werken staat centraal, met verdere verfijning van onze methodieken zoals OGW4D. We bouwen voort op succesvolle samenwerkingen en verbeteren onze lesobservaties door middel van gerichte trainingen. Differentiatie in de klas blijft een belangrijk speerpunt om aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften. Daarnaast hebben we onze zorgstructuur aangescherpt en procedures geoptimaliseerd. Het helder in kaart brengen van de leerlingpopulatie en de ondersteuningsniveaus zorgt voor een effectief en afgestemd zorgbeleid, met de focus op ondersteuning binnen de klas. Het pedagogisch klimaat is versterkt, met een focus op sociale veiligheid, waaruit blijkt dat onze interventies effectief zijn. We werken aan de afronding van ons beleid "Grenzen aan gedrag" en zetten in op een positieve, consequente aanpak die de gezamenlijke visie versterkt. De nieuwbouw van IKC De Stuifhoek vordert gestaag. We realiseren tijdelijke huisvesting en werken aan de definitieve inrichting en het verhuisplan om een soepele overgang naar een integraal kindcentrum te waarborgen. Ten slotte borgen we onze kwaliteit via een gestructureerd systeem, waarbij we opbrengsten monitoren en analyseren om de onderwijskwaliteit continu te verhogen. Voor het schooljaar 2025-2026 voegen we NT-2 onderwijs toe als zesde thema, om onze ondersteuning aan anderstalige nieuwkomers te optimaliseren. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons onderwijs. We bieden onze leerlingen kennis en vaardigheden aan die nodig zijn voor actieve participatie in de samenleving. Vanuit onze kernwaarden ontwikkelen zij zich tot verantwoordelijke en zelfbewuste burgers. Monitoring gebeurt via diverse schoolse instrumenten en de veiligheidsmonitor.

Hoe waarborgt De Stuifhoek de onderwijskwaliteit en de realisatie van doelen?

De kwaliteitsborging op Basisschool De Stuifhoek is een cyclisch proces dat begint met een meerjarenplan, waarin onze langetermijnambities worden vastgelegd. Dit plan vormt de basis voor het jaarlijkse schoolplan, dat de specifieke doelstellingen voor het komende schooljaar uiteenzet. Het opstellen van het jaarplan is een gezamenlijke inspanning. In de periode mei-juni evalueren we het afgelopen schooljaar en stellen we het nieuwe jaarplan op. Hierbij zijn zowel het onderwijsteam als de Medezeggenschapsraad (MR) nauw betrokken, wat zorgt voor draagvlak en gedeelde verantwoordelijkheid. De voortgang van het jaarplan wordt gedurende het schooljaar gemonitord via structurele overleggen, zoals het DMIK, en via ons monitoringsbord. Dit stelt ons in staat om tijdig bij te sturen waar nodig en de voortgang te bewaken. We gebruiken hiervoor ook speciaal ontwikkelde systemen, zoals Cube, voor SKOD-brede opbrengstmonitoring. Daarnaast worden diverse borgingsdocumenten geïntegreerd in onze kwaliteitskaarten om de continuïteit en de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Voor het schooljaar 2025-2026 plannen we een verdiepingsslag in de opbrengstanalyses, wederom in samenwerking met CED, en implementeren we een kwaliteitszorgkalender om alle afspraken helder en structureel vast te leggen.

Specifiek Aanbod Jonge Kind Basisschool De Stuifhoek

Toelichting van de school

Basisschool De Stuifhoek biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief kinderopvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Onze school werkt nauw samen met Kinderdagverblijf en Peutergroep De Stuifhoek, gevestigd in ons schoolgebouw. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een doorlopende leerlijn, cruciaal voor de ontwikkeling van uw kind. VVE is een belangrijk onderdeel van ons onderwijsachterstandenbeleid (OAB). Het programma is ontworpen om kinderen met een risico op onderwijsachterstanden een optimale start te geven in groep 3. We richten ons op kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Peutergroep De Stuifhoek is een gecertificeerde VVE-locatie. Als toekomstige Integrale Kindvoorziening (IKC) waarborgen we een afgestemd aanbod en een consistente pedagogische aanpak tussen de peuteropvang en de kleutergroepen. Bij kinderen met een VVE-indicatie zorgen we voor een soepele 'warme overdracht' van de pedagogisch medewerker naar de leerkracht van groep 1. Onze intern begeleider kan hierbij ondersteunen, en in specifieke gevallen al vroegtijdig betrokken worden.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Stuifhoek voor jonge kinderen?

Basisschool De Stuifhoek biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Dit omvat toegankelijke kinderopvang en een erkend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze diensten zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een voorsprong te geven in hun schoolcarrière. We focussen op een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen kunnen groeien.

Basisschool De Stuifhoek biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen. Dit omvat toegankelijke kinderopvang en een erkend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze diensten zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen een voorsprong te geven in hun schoolcarrière. We focussen op een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen kunnen groeien.

Kinderopvang De Stuifhoek
Peuteropvang & VVE met Voor- en Vroegschoolse Educatie

Met welke kinderopvangpartnerschappen werkt De Stuifhoek samen?

Basisschool De Stuifhoek werkt nauw samen met Kibeo voor haar kinderopvangfaciliteiten. Deze samenwerking omvat zowel Kinderdagverblijf De Stuifhoek als Peutergroep De Stuifhoek. Beide locaties zijn toegewijd aan het bieden van hoogwaardige zorg en educatie voor de allerkleinsten.

Basisschool De Stuifhoek werkt nauw samen met Kibeo voor haar kinderopvangfaciliteiten. Deze samenwerking omvat zowel Kinderdagverblijf De Stuifhoek als Peutergroep De Stuifhoek. Beide locaties zijn toegewijd aan het bieden van hoogwaardige zorg en educatie voor de allerkleinsten.

Team | Basisschool De Stuifhoek in Made | [2025] Schoolregister