
De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool St Pieter in Maastricht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool St Pieter, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool St Pieter bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool St Pieter bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau: Taal en Rekenen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit biedt een objectieve maatstaf voor basisscholen in heel Nederland. Op Rooms Katholieke Basisschool St Pieter Maastricht excelleren onze leerlingen in het behalen van dit cruciale basisniveau. Met een score van 99,76% laten we zien dat we onze leerlingen optimaal voorbereiden op hun verdere schoolcarrière. Dit resultaat ligt ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% en ook boven het vergelijkingsgemiddelde van 98,96%.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaat op Basisschool St Pieter
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te leveren. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie, om de voortgang te meten. Rooms Katholieke Basisschool St Pieter Maastricht zet zich actief in om ook het streefniveau te optimaliseren. Met een score van 85,58% laten we zien dat we niet alleen de basis leggen, maar ook streven naar uitmuntendheid. Dit resultaat overtreft de specifieke signaleringswaarde van 68,3% voor onze school en presteert beter dan het vergelijkingsgemiddelde van 78,74%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool St Pieter?
Basisschool St. Pieter in Maastricht hecht veel waarde aan een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. Jaarlijks organiseren we een warme overdracht met de middelbare scholen. Tijdens dit proces bespreken we de individuele leerlingen die de overstap maken en evalueren we de resultaten van voorgaande jaren. Dit stelt ons in staat om het onderwijs continu te optimaliseren. In het derde leerjaar van het voortgezet onderwijs wordt de bestendigheid van de schooladviezen geanalyseerd. Hierbij wordt gekeken naar het daadwerkelijke niveau van de leerling ten opzichte van het initiële schooladvies, onderverdeeld in categorieën zoals 'boven', 'op' en 'onder advies'.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool St Pieter Maastricht
Op Basisschool St Pieter in Maastricht stimuleren we een omgeving waarin elk kind zichzelf kan zijn. We moedigen open communicatie aan, waarbij leerlingen leren problemen samen op te lossen en naar elkaar te luisteren. Respect voor elkaar staat centraal; we leren kinderen rekening te houden met de ander en iedereen te accepteren zoals die is. Dit creëert een veilige leeromgeving waarin het zelfvertrouwen van onze leerlingen wordt versterkt. Wij tonen ons vertrouwen in hun kunnen en zetten ons in om de unieke kwaliteiten van ieder kind te ontdekken en te laten groeien. Zo ervaren onze leerlingen succes en ontwikkelen ze zich optimaal. Onze aanpak richt zich op het bevorderen van sociaal-emotionele vaardigheden, essentieel voor een positieve schoolervaring en toekomstig succes. We geloven dat een sterke sociale basis cruciaal is voor academische prestaties en algemeen welzijn.
Open Communicatie en Respect
Ondersteuning en Samenwerking
Persoonlijke Ontwikkeling en Groei
Hoe bevordert Basisschool St Pieter de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Voor het monitoren van de sociale opbrengsten maken we gebruik van gevalideerde instrumenten die het welbevinden van onze leerlingen in kaart brengen. Dit gebeurt op individueel niveau, binnen de groep, maar ook op cluster- en schoolniveau. De verzamelde gegevens worden geanalyseerd door onze onderwijsprofessionals, in nauwe samenwerking met de intern begeleiders. Indien nodig stellen we gerichte interventies vast om de sociale ontwikkeling te ondersteunen. Deze inzichten worden besproken in groepsvergaderingen en diepgaande analyses, en bij specifieke aandachtspunten betrekken we ouders als partners in het onderwijs.
Welke registratiemiddelen gebruikt Basisschool St Pieter voor sociale opbrengsten?
Basisschool St Pieter hanteert de volgende registratiemiddelen om de sociale ontwikkeling en het welbevinden van onze leerlingen te meten en te volgen:
- Kleuter in Beeld (Cito)
- Leerling in Beeld (Cito)
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op Basisschool St Pieter?
Om het sociaal-emotioneel leren te versterken, maakt Basisschool St Pieter gebruik van de volgende erkende methodiek:
- KWINK
Inspectierapport Rooms Katholieke Basisschool St Pieter: Kwaliteit en Resultaten
Ontdek de pedagogische visie en onderwijskwaliteit van Rooms Katholieke Basisschool St Pieter. Op deze pagina vindt u gedetailleerde informatie over de resultaten en bevindingen van de onderwijsinspectie. We nodigen u uit om de officiële rapporten in te zien voor een compleet beeld van ons schoolbeleid en de leeropbrengsten. Voor de meest actuele schoolresultaten en specifieke details, verwijzen wij u graag naar de officiële website van onze school: www.pieter-bs.nl. Hier vindt u ook alle bijlagen met de inspectierapporten. Wij hechten veel waarde aan transparantie en delen graag de inzichten uit de inspecties om onze voortdurende inzet voor kwalitatief hoogstaand onderwijs te onderstrepen.