KKC De Loper

Het team van KKC De Loper in Maastricht

Current section: team
Regentesselaan 2
6224 Maastricht

Zie hier hoe het team van KKC De Loper is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van KKC De Loper. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past KKC De Loper bij jullie?

Ontdek hoe goed KKC De Loper bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij KKC De Loper zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.7%)
Man (23.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij KKC De Loper. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (17.2%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (27.6%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij KKC De Loper werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.4%)
Direct ondersteunend personeel (20.7%)
Indirect ondersteunend personeel (3.4%)
Management (3.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor KKC De Loper gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging bij Afwezigheid: Zorgeloos Onderwijs bij KKC De Loper

Bij KKC De Loper zorgen we voor continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Onze stichting heeft een proactief beleid om de impact op uw kind te minimaliseren. Voor kortdurende afwezigheden zetten we primair in op interne oplossingen. Vaak kan ondersteunend personeel van onze school de lessen overnemen. Mochten er geen directe vervangers beschikbaar zijn, dan kunnen groepen tijdelijk samengevoegd worden. In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen alternatief mogelijk is, blijven kinderen thuis. Ouders worden in dergelijke situaties altijd direct geïnformeerd. Bij langdurige afwezigheid werken we nauw samen met de afdeling Management & Organisatie van Stichting Kom Leren. Samen zoeken we naar de beste oplossing, zoals het inzetten van externe, gekwalificeerde vervangers of het uitbreiden van uren voor ons eigen toegewijde personeel. Zo waarborgen we de kwaliteit en continuïteit van het leerproces voor elk kind op onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Maat door Specialisten bij KKC De Loper

1

Taal en Rekenen: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Taalspecialist KKC De Loper

Toelichting van de school:

Bij KKC De Loper geloven we in het bieden van optimale ondersteuning. Onze teamleden met een expertrol hebben aanvullende scholing gevolgd. In nauwe samenwerking met onze Intern Begeleiders (IB'ers) zorgen zij ervoor dat het onderwijs perfect aansluit bij de individuele leerbehoeften van elk kind. Deze gespecialiseerde aanpak garandeert dat leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en rekenen, de juiste begeleiding krijgen om succesvol te zijn in hun ontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist KKC De Loper
Intern Begeleider KKC De Loper

Toelichting van de school:

KKC De Loper zet zich in voor de brede ontwikkeling van uw kind, inclusief de sociaal-emotionele groei en een positieve gedragshouding. Onze experts, waaronder gedragsspecialisten en intern begeleiders, zijn speciaal opgeleid om kinderen te ondersteunen. Zij werken samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen, zowel op sociaal als op emotioneel vlak. Wij streven naar een onderwijs dat aansluit bij de specifieke behoeften van elk kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist KKC De Loper
Intern Begeleider KKC De Loper

Toelichting van de school:

Effectief gedrag, een goede werkhouding en een gestructureerde taakaanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Bij KKC De Loper hebben we toegewijde specialisten, zoals onze gedragsspecialisten en intern begeleiders, die hierin uitblinken. Deze professionals bieden gerichte ondersteuning en advies aan zowel leerlingen als leerkrachten, met als doel de leeromgeving te optimaliseren en ervoor te zorgen dat ieder kind zijn of haar potentieel kan bereiken. Hun expertise helpt bij het aanpakken van uitdagingen en het bevorderen van een positieve leerervaring.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Leerkracht met specialisatie Ergotherapie

Toelichting van de school:

De fysieke en motorische ontwikkeling van kinderen is een belangrijk onderdeel van ons totaalaanbod bij KKC De Loper. Wij beschikken over een leerkracht die zich verder heeft gespecialiseerd in ergotherapie. Deze expertise stelt ons in staat om kinderen met specifieke motorische uitdagingen extra ondersteuning te bieden, zodat zij optimaal kunnen deelnemen aan alle schoolactiviteiten en zich volledig kunnen ontplooien. Wij zorgen voor een inclusieve aanpak waarbij de fysieke vaardigheden van elk kind worden gestimuleerd.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel bieden wij geen specifieke specialistische ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen ons directe team. Wij verwijzen in dergelijke gevallen graag naar externe zorgprofessionals en werken nauw samen met ouders om de benodigde zorg te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aula
Peuteropvang en naschoolse opvang (MIK)

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij KKC De Loper

Inclusief Onderwijs en Diversiteit als Kracht

Bij KKC De Loper omarmen we de unieke achtergronden van al onze 303 leerlingen. Als stadsschool in Maastricht-Oost, met een diversiteit aan 19 nationaliteiten en 15 gesproken talen thuis, creëren we een rijke leeromgeving. Deze culturele diversiteit, met leerlingen uit verschillende wijken, verrijkt ons onderwijs en bevordert wederzijds begrip en respect. We geloven dat onze school de ideale plek is om samen te leren en te leven, waarbij we de kracht van verschillen benutten. Onze Toekomstvisie: Groeiende Expertise in Extra Ondersteuning KKC De Loper zet actief stappen om de expertise binnen ons eigen team verder te ontwikkelen. Hiermee versterken we ons aanbod voor inclusief onderwijs en zorgen we voor nog kortere lijnen in de ondersteuning van elk kind. We streven ernaar om proactief in te spelen op individuele leerbehoeften, zodat elke leerling optimaal kan floreren en zich persoonlijk kan ontwikkelen binnen onze schoolgemeenschap.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie voor Succesvol Leren

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

KKC De Loper hanteert een gestructureerde aanpak voor kwaliteitszorg, volledig in lijn met de richtlijnen van Stichting Kom Leren. Deze aanpak is specifiek vertaald naar onze school, met een focus op teamgerichte organisatie en ontwikkeling. Ons schoolplan omvat duidelijke doelen gericht op de educatieve vooruitgang van elke leerling. We streven naar een continue verbetering van ons onderwijs, waarbij we de talenten van onze leerlingen optimaal benutten.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

De voortgang en effectiviteit van onze educatieve strategieën worden nauwlettend gemonitord. Dit gebeurt tijdens geplande studiedagen, door grondige analyse van leerresultaten en in regelmatige teamoverleggen. Ook de ondersteuningsstructuren spelen hierin een cruciale rol. We stellen onszelf continu de vraag of we de juiste dingen doen en of we ze ook efficiënt uitvoeren. Dit proces van continue verbetering is essentieel voor ons onderwijs. In nauwe samenwerking met de Medezeggenschapsraad (MR) voeren we een open dialoog over beleidsontwikkeling. De MR wordt vanaf de beginfase betrokken bij strategische overwegingen en volgt het proces tot aan het definitieve advies of instemmingsbesluit. Deze transparante samenwerking garandeert een gedragen en effectief beleid.

Ontdek 'Speelplezier': Ons Unieke Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij KKC De Loper Maastricht geloven we in de kracht van spel. Onze onderwijsmethodiek 'Speelplezier' plaatst spel centraal als de belangrijkste activiteit voor jonge kinderen. Via spel bieden we nieuwe leerstof aan en stimuleren we kinderen om te leren door spel, onder begeleiding van onze leerkrachten. Zij volgen en verrijken het spel van uw kind, waardoor een rijke leeromgeving ontstaat. 'Speelplezier' benadrukt dat kinderen taal, sociale en cognitieve vaardigheden ontwikkelen door interactie, imitatie, verbeelding en constructie. Dit alles gebeurt onder de inspirerende leiding van onze sensitieve en responsieve volwassenen. Spelen is de essentie van kinderlijke ontwikkeling. Kinderen leren spelenderwijs, gedreven door hun nieuwsgierigheid en intrinsieke motivatie. Door te spelen ontwikkelen zij ontspanning, concentratie, inventiviteit en een gevoel van competentie. Wij zetten spel bewust in om kinderen optimaal te laten leren en groeien.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft KKC De Loper voor jonge kinderen?

KKC De Loper Maastricht biedt uitgebreide mogelijkheden voor de allerkleinsten. Ons programma omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en verzorgt tevens peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om jonge kinderen een stimulerende start te geven, waarbij spel en educatie hand in hand gaan. We richten ons op de brede ontwikkeling van uw kind, met speciale aandacht voor taal, sociaal-emotionele vaardigheden en cognitieve groei.

KKC De Loper Maastricht biedt uitgebreide mogelijkheden voor de allerkleinsten. Ons programma omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en verzorgt tevens peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om jonge kinderen een stimulerende start te geven, waarbij spel en educatie hand in hand gaan. We richten ons op de brede ontwikkeling van uw kind, met speciale aandacht voor taal, sociaal-emotionele vaardigheden en cognitieve groei.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt KKC De Loper samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt KKC De Loper Maastricht nauw samen met diverse partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is 'Peanuts'. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze programma's voor jonge kinderen te versterken en te verrijken. Door deze samenwerkingen garanderen we een doorlopende leerlijn en hoogwaardige educatie, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt KKC De Loper Maastricht nauw samen met diverse partners. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is 'Peanuts'. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze programma's voor jonge kinderen te versterken en te verrijken. Door deze samenwerkingen garanderen we een doorlopende leerlijn en hoogwaardige educatie, afgestemd op de behoeften van elk kind.

Peanuts
Team | KKC De Loper in Maastricht | [2025] Schoolregister