
De resultaten van KKC De Loper in Maastricht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KKC De Loper, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past KKC De Loper bij jullie?
Ontdek hoe goed KKC De Loper bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op KKC De Loper
Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen bij het verlaten van de basisschool. Dit niveau wordt met de doorstroomtoets in groep acht gemeten en streeft ernaar dat alle leerlingen een solide basis hebben. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een standaard die we nastreven voor elke leerling op KKC De Loper. Bij KKC De Loper zetten we ons in om dit cruciale niveau voor al onze leerlingen te waarborgen. De resultaten tonen aan dat we deze belangrijke onderwijsstandaard serieus nemen en ons inspannen voor de academische ontwikkeling van elk kind. Ons team werkt continu aan effectieve lesmethoden om deze doelen te bereiken.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie en Resultaten: Het Streefniveau op KKC De Loper
Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagend leerdoel dat verder gaat dan de basale vaardigheden. Op KKC De Loper stimuleren we onze leerlingen om dit hogere niveau te bereiken, wat bijdraagt aan hun verdere academische en persoonlijke groei. De inspectie bepaalt per school een specifiek streefpercentage, afgestemd op onze unieke leerlingenpopulatie, als leidraad voor excellentie. Onze school streeft ernaar om de individuele potentie van elke leerling te maximaliseren. De behaalde scores voor het streefniveau weerspiegelen onze toewijding aan het bieden van uitdagend en motiverend onderwijs. Wij geloven in het continu ontwikkelen van onze onderwijsaanpak om zo de beste resultaten voor onze leerlingen te garanderen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van KKC De Loper?
KKC De Loper in Maastricht hecht veel waarde aan een passend schooladvies. Het is essentieel dat elk kind doorstroomt naar het juiste niveau binnen het voortgezet onderwijs, de plek waar hun talenten optimaal tot bloei kunnen komen. Onze school volgt de leerprestaties van oud-leerlingen drie jaar lang in het voortgezet onderwijs. Deze gegevens tonen aan dat onze schooladviezen de afgelopen jaren consistent betrouwbaar zijn geweest. Bovendien horen we van scholen in het voortgezet onderwijs dat leerlingen die onze school hebben doorlopen, zich sociaal-emotioneel sterk hebben ontwikkeld. Ze tonen een bewonderenswaardige zelfstandigheid en durven hun mening te uiten.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling Basisschool Maastricht | KKC De Loper
Bij KKC De Loper Maastricht staat een sterke pedagogische visie centraal. Wij creëren een positief pedagogisch klimaat waarin elk kind optimaal kan floreren. Als rolmodellen geven wij het goede voorbeeld en reflecteren we continu op ons eigen handelen. Samen met u als ouder werken we aan de opvoeding van uw kind en dragen we de waarden die we belangrijk vinden uit. Onze aanpak is gebaseerd op wederzijds respect: tussen leerlingen en leerkrachten, onderling en tussen de volwassenen. Iedereen is welkom en wordt geaccepteerd zoals hij of zij is. We luisteren aandachtig naar de kinderen en nemen hun emoties serieus. Vertrouwen vormt de basis van onze interacties. We stimuleren gewenst gedrag en bieden ruimte voor fouten als leermomenten. Kinderen bewegen zich binnen duidelijke, maar flexibele kaders. Deze kaders zijn geen rigide regels, maar heldere grenzen die we vanaf de start aanleren. De mate van vrijheid hangt af van de individuele ontwikkeling van het kind, wat vraagt om een diepgaande kennis van elke leerling. Wij leren kinderen zelfstandigheid en verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag. Door oprechte nieuwsgierigheid en open gesprekken, zonder vooroordelen, onderzoeken we het gedrag van kinderen. We stellen grenzen waar nodig, waarbij we het gedrag afkeuren, nooit de persoon. Vervolgens begeleiden we kinderen bij het ontwikkelen van alternatieve, positieve gedragingen en leren we hen conflicten constructief op te lossen, waarbij iedereen een nieuwe kans krijgt.
Samen spelen en leren
Samenwerken aan groei
Samen leven in verbinding
Hoe volgt KKC De Loper de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?
Wij maken gebruik van de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen nauwgezet te volgen. Deze lijst wordt tweemaal per schooljaar door alle leerkrachten ingevuld voor elke leerling. Leerlingen uit groep 6, 7 en 8 vullen de SCOL ook zelf in. De resultaten worden vervolgens besproken in de groepsvergaderingen om de voortgang te monitoren.
Welke methoden gebruikt onze basisschool in Maastricht voor het registreren van sociale opbrengsten?
KKC De Loper Maastricht hanteert de volgende registratiemethoden om sociale opbrengsten systematisch in kaart te brengen:
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Inspectierapport KKC De Loper: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over KKC De Loper, uw vertrouwde basisschool in Maastricht. Deze pagina biedt een gedetailleerd overzicht van de meest recente inspectieresultaten, zodat u een helder beeld krijgt van de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze school. Wij streven naar excellentie en transparantie in ons onderwijs. Lees hoe KKC De Loper zich inzet voor een stimulerende leeromgeving en optimale resultaten voor alle leerlingen. Wij nodigen u uit om de officiële rapporten te bekijken voor een compleet inzicht.