Kindcentrum Amby

De resultaten van Kindcentrum Amby in Maastricht

Current section: resultaten
Koninginnestraat 2A
6225 Maastricht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Amby, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum Amby bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Amby bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau: De basis voor succes op Kindcentrum Amby

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Kindcentrum Amby meet deze vaardigheden met de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit geeft een duidelijke indicatie van de basisvaardigheden binnen ons basisonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en groei bij Kindcentrum Amby

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische prestaties te behalen in taal en rekenen. Kindcentrum Amby stimuleert leerlingen om dit ambitieuze niveau te bereiken. De inspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als maatstaf voor de prestaties ten opzichte van het streefniveau, afgestemd op de context van onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Amby?

De overstap van basisschool naar middelbare school is een cruciale stap. Bij Kindcentrum Amby begeleiden we leerlingen en ouders zorgvuldig door dit proces, met als doel de perfecte aansluiting op het voortgezet onderwijs te realiseren. Ons beleid voor de PO-VO overgang is ontworpen om elke leerling een passende plek te bieden. Het traject start in groep 7 met een voorlopig schooladvies. Gedurende groep 8 worden essentiële toetsen afgenomen, zoals de doorstroomtoets van DIA en de CITO-toetsen. Deze resultaten, samen met de observaties van de leerkrachten, vormen de basis voor het definitieve schooladvies dat in januari wordt verstrekt, inclusief een uitgebreid onderwijskundig rapport. Na de doorstroomtoets in februari, waarvan de uitslag in maart bekend wordt, vindt er indien nodig een gesprek plaats om het advies bij te stellen. Inschrijvingen op de middelbare school vinden plaats in de laatste week van maart. Alle nieuwe middelbare scholen organiseren kennismakingsgesprekken en nemen contact op voor een gedetailleerde bespreking van het onderwijskundig rapport, wat de samenwerking tussen basisschool en middelbare school benadrukt.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welbevinden op Kindcentrum Amby

Kindcentrum Amby koestert de groei van elk kind tot een sociaal vaardige en prettige persoonlijkheid. Dit is een kernonderdeel van ons pedagogisch beleid. Binnen Kindcentrum Amby creëren we een omgeving waar kinderen zich veilig en verbonden voelen. We stimuleren vertrouwen, geven aandacht en waarderen initiatief. Dit zorgt voor een veilige basis waar kinderen met plezier kunnen leren en hun unieke talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Onze school kenmerkt zich door een positief pedagogisch klimaat waarin iedereen zich gerespecteerd en verbonden voelt. Vertrouwen, zowel in jezelf als in anderen, is de sleutel tot succes. Open communicatie en een cultuur van wederzijds respect en trots zijn essentieel. Voor een gedetailleerd inzicht in onze aanpak verwijzen wij naar ons Beleidsplan Burgerschap & Integratie Kindcentrum Amby.

Een gevoel van veiligheid en verbondenheid

Samenwerken en leren van elkaar

Gedeelde vreugde en steun bij tegenslag

Hoe bevordert Kindcentrum Amby de sociale ontwikkeling bij leerlingen?

Op Kindcentrum Amby hanteren we de methode KWINK voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Voor het monitoren van welbevinden en sociale veiligheid maken we gebruik van Scol en het Digikeuzebord. Uit de Scol-monitor blijkt dat onze leerlingen van groep 6 tot en met 8 zich prettig en sociaal veilig voelen op school, zonder zorgsignalen. We nemen de mening van kinderen serieus en betrekken hen actief bij het creëren van een plezierige en veilige leeromgeving. Kinderen worden aangemoedigd om hun mening te uiten en deze te onderbouwen met argumenten. Iedereen is uniek en gelijkwaardig. Kindcentrum Amby stimuleert zowel sociaal als cognitief leren, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken. We koesteren waardering en trots in een warme, oprechte omgeving, met speciale aandacht voor de essentiële elementen van burgerschapsvorming: democratie, participatie en identiteit.

Welke registratiemiddelen gebruikt de school voor sociale opbrengsten?

Kindcentrum Amby monitort de sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratiemiddelen:

  • Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
  • Digikeuzebord

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?

Voor sociaal-emotioneel leren maakt Kindcentrum Amby gebruik van de volgende methode:

  • KWINK

Inspectierapport Kindcentrum Amby: Kwaliteit van ons onderwijs

Kindcentrum Amby hecht veel waarde aan transparantie en voldoet aan de rapportageverplichtingen van de onderwijsinspectie. Het meest recente vierjaarlijkse inspectiebezoek vond plaats op 15 januari 2013, waarbij de school het basisarrangement behield. Op 3 oktober 2013 voerde de afdeling Leerplicht van de gemeente Maastricht een controle uit op de naleving van de leerplichtwet. Kindcentrum Amby voldeed hierbij aan alle gestelde wettelijke verplichtingen, wat de toewijding aan regelgeving onderstreept. In juni 2019 bracht de inspectie nogmaals een kort bezoek aan onze school als onderdeel van het vierjaarlijkse evaluatieproces. De directeur deelde tijdens dit bezoek constructieve feedback en positieve observaties, die wij dit schooljaar actief implementeren om ons onderwijs continu te verbeteren.

Resultaten | Kindcentrum Amby in Maastricht | [2025] Schoolregister