
Het team van Basisschool Anne Frank in Maastricht
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Anne Frank is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Anne Frank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Anne Frank bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Anne Frank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Anne Frank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Anne Frank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Anne Frank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Basisschool Anne Frank
Bij Basisschool Anne Frank begrijpen we hoe belangrijk consistente educatie is. Daarom hebben we een doordacht plan voor leerkrachtvervanging bij onverwachte afwezigheid. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen voor uw kind. We zetten flexibele leerkrachten in die direct beschikbaar zijn, evenals collega's die op de betreffende dag geen lesgevende taak hebben, zoals onze IB'er of directeur. Daarnaast maken we gebruik van getalenteerd onderwijsondersteunend personeel onder supervisie van een vaste groepsleerkracht. Indien nodig, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen om de continuïteit te waarborgen. In zeldzame gevallen, wanneer alle opties zijn uitgeput en conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie, kan een klas vrijaf krijgen. Dit gebeurt uitsluitend als laatste redmiddel, doorgaans niet op de eerste dag van afwezigheid. Ouders worden hierover tijdig en schriftelijk geïnformeerd, met verwijzing naar onze schoolgids. Voor leerlingen zonder alternatieve opvang op de eerste dag van een klassenvrijaf, bieden we noodopvang binnen de school. Opvolgende dagen kan dit per klas verschillen. De uren die hierdoor verloren gaan, hoeven niet gecompenseerd te worden, conform de geldende inspectierichtlijnen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Het team
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Maat: Ontdek Onze Schoolspecialisten
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Anne Frank in Maastricht bieden we gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Onze toegewijde rekencoördinator waarborgt de hoge kwaliteit van ons rekenonderwijs. De intern begeleider signaleert vroegtijdig onderwijsbehoeften, in nauwe samenwerking met leerkrachten en ouders. Onze leerkrachten beschikken over aanvullende scholing in de begeleiding van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Tevens onderhouden wij een waardevolle samenwerking met een gespecialiseerde praktijk voor ergotherapie en logopedie, om een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden te garanderen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij streven naar een veilig en ondersteunend pedagogisch klimaat voor zowel leerlingen als medewerkers. Fysieke veiligheid is essentieel, maar sociale veiligheid is de basis voor optimale persoonlijke ontwikkeling. Iedereen moet zich welkom en gewaardeerd voelen, met ruimte voor eigenheid en wederzijds respect. Onze school hanteert duidelijke omgangsregels, gebaseerd op de gedragscode van MosaLira. We pakken pestgedrag direct aan en bevorderen een cultuur van onderlinge hulp en begrip. Ons schoolbrede veiligheidsplan, ontwikkeld in samenwerking met externe experts, garandeert een veilige leeromgeving voor elk kind.
Gedrag, Werkhouding en Taalaanpak: Op Maat Gemaakt
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning gericht op het verbeteren van gedrag, werkhouding en taalvaardigheden. Onze gedragsspecialisten werken samen met leerkrachten en ouders om individuele leerplannen op te stellen. De intern begeleider coördineert de zorgstructuur en monitort de voortgang van leerlingen. Wij zetten gespecialiseerde methodieken in om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van een effectieve werkhouding en een sterke taalbasis. Onze ergotherapeut adviseert over hulpmiddelen en aanpassingen die het leerproces kunnen optimaliseren.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Anne Frank stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt uitdagende lessen die de grove en fijne motoriek bevorderen. De intern begeleider coördineert de ondersteuning voor leerlingen met specifieke motorische behoeften. Onze samenwerking met fysiotherapeuten en ergotherapeuten zorgt voor een brede expertise op het gebied van lichamelijke gezondheid en beweging. Logopedisten ondersteunen de spraak- en taalontwikkeling, wat essentieel is voor algehele communicatie.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke medische professionals in vaste dienst hebben, werken we nauw samen met externe zorgverleners indien nodig. Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen staan voorop. We creëren een omgeving waarin leerlingen zich veilig en verzorgd voelen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school zet zich actief in voor het optimaliseren van gedrag, werkhouding en taalaanpak. Door middel van gerichte interventies en individuele begeleiding ondersteunen we leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve leerhouding en succesvolle leerstrategieën.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning voor elke Leerling op Basisschool Anne Frank
Ons Zorgbeleid en Ondersteuningsmogelijkheden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool Anne Frank
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor de komende jaren?
Hoe waarborgt Basisschool Anne Frank de kwaliteit van het onderwijs?
Optimale Start: Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij Kindcentrum Anne Frank
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft Basisschool Anne Frank voor jonge kinderen?
Basisschool Anne Frank biedt een gespecialiseerd programma voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en toegankelijke peuteropvang. Dit programma is ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind optimaal te stimuleren, nog voordat de basisschoolperiode begint. Door deze vroege stimulans leggen we een solide basis voor toekomstig schoolsucces en een positieve leerervaring.
Met welke partners werkt Basisschool Anne Frank samen voor het aanbod voor jonge kinderen?
Basisschool Anne Frank werkt nauw samen met MIK Kinderopvang om een compleet en geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen. MIK Kinderopvang verzorgt zowel de peuteropvang als de buitenschoolse opvang, en deelt onze visie op een doorlopende leerlijn. Deze samenwerking zorgt voor optimale begeleiding en een soepele overgang van de kinderopvang naar de basisschool, met een consistente pedagogische aanpak.