
De resultaten van Basisschool Anne Frank in Maastricht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Anne Frank, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Anne Frank bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op Basisschool Anne Frank
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep 8 via de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde, een universele maatstaf voor alle basisscholen in Nederland, die de basiskwaliteit van het onderwijs waarborgt.
Grafiek
Grafiek laden...
Behalen van het Streefniveau op Basisschool Anne Frank Maastricht
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en hogere academische doelen te bereiken. Het is ons streven dat zoveel mogelijk leerlingen deze ambitieuze norm overtreffen aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt specifieke streefniveaudrempels vast per school, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze drempel, de signaleringswaarde, weerspiegelt de verwachte prestaties van onze leerlingen en dient als leidraad voor ons onderwijsbeleid.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Anne Frank?
Basisschool Anne Frank in Maastricht biedt kwalitatief basisonderwijs aan 182 leerlingen. Deze school streeft ernaar om elke leerling een passend schooladvies te geven dat aansluit bij hun capaciteiten en ambities. Op deze pagina vindt u een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die zijn uitgebracht aan de leerlingen van Basisschool Anne Frank. Dit geeft inzicht in de doorstroommogelijkheden naar het voortgezet onderwijs. Wij presenteren de verdeling van schooladviezen, zodat u kunt zien welk percentage van de leerlingen een advies heeft ontvangen voor verschillende niveaus binnen het VMBO, HAVO en VWO. Dit helpt bij het maken van een weloverwogen keuze voor de middelbare school.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Vaardigheden en Emotionele Ontwikkeling Basisschool Maastricht
Op Basisschool Anne Frank in Maastricht stimuleren we de sociale ontwikkeling van uw kind actief. Sociale competentie is essentieel; het leert kinderen hoe ze effectief kunnen omgaan met zichzelf en hun omgeving. Dit betekent niet alleen meegaan met de groep, maar ook actief deelnemen en invloed uitoefenen. We begrijpen dat sociale vaardigheden per leeftijd verschillen. Een kleuter lost conflicten anders op dan een leerling in de bovenbouw. Sociaal competent zijn betekent rekening houden met eigen belangen én die van anderen, binnen de geldende maatschappelijke normen en waarden. Dit vereist kennis (weten), vaardigheden (kunnen) en de juiste houding (willen en durven). Factoren zoals gevoelens en zelfbeeld spelen hierin een belangrijke rol. Wij bieden een veilige omgeving waarin deze groei centraal staat.
Individuele groei en ontwikkeling
Respectvolle omgang met elkaar
Positief welbevinden en schoolplezier
Hoe bevordert Basisschool Anne Frank de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool Anne Frank hanteert een proactieve aanpak om de sociale ontwikkeling van alle leerlingen te ondersteunen. We integreren sociale en emotionele leerdoelen in ons dagelijks onderwijs en bieden gerichte activiteiten om sociale competenties te versterken. Onze leerkrachten creëren een positieve en inclusieve klassfeer waar samenwerking, respect en empathie centraal staan. We moedigen kinderen aan om problemen op te lossen, effectief te communiceren en positieve relaties op te bouwen. Door middel van praktische oefeningen en begeleiding helpen we kinderen omgaan met hun emoties en uitdagende sociale situaties. Dit draagt bij aan een gezonde ontwikkeling en een prettig schoolklimaat.
Welke methodes gebruikt Basisschool Anne Frank voor het meten van sociale vooruitgang?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen systematisch in kaart te brengen, maken we gebruik van gevalideerde registratievormen. Deze tools helpen ons om ontwikkelingen te volgen en indien nodig extra ondersteuning te bieden.
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Welke lesprogramma's zet Basisschool Anne Frank in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool Anne Frank gebruik van erkende en effectieve methodieken. Deze programma's zijn specifiek ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden.
- Kinderen en… hun sociale talenten
Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Anne Frank: Inzichten en Kwaliteitsbeoordeling
Basisschool Anne Frank in Maastricht, met 182 leerlingen, streeft naar excellent basisonderwijs. Onze school wordt regelmatig getoetst door de Onderwijsinspectie om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen en te verbeteren. Hier vindt u de officiële rapporten en inzichten. Ontdek hoe Basisschool Anne Frank zich inzet voor een stimulerende leeromgeving en een optimale ontwikkeling van elke leerling.