Basisschool IKC Panta rhei in Maassluis

Het team van IKC Panta rhei in Maassluis

Current section: team
Dennendal 145
3142 Maassluis

Zie hier hoe het team van IKC Panta rhei is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Panta rhei. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Panta rhei bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Panta rhei bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Panta rhei zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Panta rhei. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (32.1%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (10.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Panta rhei werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Panta rhei gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij IKC Panta rhei: Een Zorgeloze Aanpak

Bij IKC Panta rhei, gelegen in het hart van Maassluis, zorgen we voor een optimale continuïteit van het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we ons volledige netwerk in om snel een passende vervanging te vinden. Dit doen we zowel intern, door gebruik te maken van onze eigen talentenpool, als extern in samenwerking met andere locaties van Wijzer. Ons streven is om de impact van afwezigheid op de leerlingen te minimaliseren. Mocht het onverhoopt toch lastig zijn een externe vervanger te vinden, dan lossen we dit intern op. Dit kan betekenen dat parttime leerkrachten flexibel worden ingezet of dat een leerkracht tijdelijk een andere groep ondersteunt, altijd met het belang van de kinderen voorop. Hoewel het verdelen van groepen niet onze standaard werkwijze is, kunnen we in uitzonderlijke situaties klassen tijdelijk samenvoegen. In een uiterste geval, waarbij geen andere oplossing mogelijk is, kan een klas een dag thuiswerken met digitaal lesmateriaal. We begrijpen dat dit impact heeft op gezinnen, daarom bieden we in dergelijke situaties altijd noodopvang aan op IKC Panta rhei, mocht u geen alternatieve opvang hebben.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op IKC Panta rhei

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Op IKC Panta rhei zetten wij een team van toegewijde specialisten in om het onderwijs voor elk kind te optimaliseren. Onze leerkrachten en intern begeleiders werken nauw samen met onze rekenspecialisten, remedial teachers en taalspecialisten. De leesspecialist verzorgt wekelijks groepsinterventies, wat de leesvaardigheid van onze leerlingen ten goede komt. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, hanteren we een maximale groepsgrootte van 28 leerlingen. De plaatsing van nieuwe leerlingen gebeurt altijd in overleg, rekening houdend met de zorgvraag van de groep en de beschikbare ondersteuning. Binnen de groepen bieden leerkrachten gerichte hulp aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. De lesstructuur is erop gericht dat leerlingen na de instructie zelfstandig aan de slag kunnen, wat de leerkracht tijd geeft voor individuele begeleiding. Via groepsplannen monitoren we de voortgang van elk kind nauwgezet. Indien een kind een individuele leerlijn nodig heeft voor optimale ontwikkeling, wordt dit besproken met de Kwaliteitscoördinator en de ouders. Deze leerlijn kan afwijken van het groepsniveau. Samen met ouders stellen we een ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarin de aanpak en consequenties, zoals de uitstroom naar het voortgezet onderwijs, worden vastgelegd en ondertekend.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke gediplomeerde specialisten voor sociaal-emotionele ontwikkeling werkzaam zijn op IKC Panta rhei, zetten wij ons in voor het welzijn van elk kind. Ons ontwikkelteam 'Sociaal Emotioneel Leren', bestaande uit enthousiaste leerkrachten met een passie voor dit thema, adviseert de directie en het team. Dit team begeleidt het team bij het implementeren van effectieve strategieën en het kiezen van lesmethoden. Wij maken gebruik van de methode 'Kwink!' om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren en te ondersteunen.

1

Gedrag, Werk- en Taakaanpak Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor kinderen met specifieke gedragsbehoeften of uitdagingen in hun werkhouding, bieden wij extra ondersteuning via de arrangementen van 'Onderwijs dat past'. Dit stelt ons in staat om een passend aanbod te realiseren voor kinderen met externaliserend gedrag of kinderen die, ondanks intensieve inzet, onvoldoende tot ontwikkeling komen. Onze Kwaliteitscoördinator is het aanspreekpunt voor alle vragen en adviezen op dit gebied. Zij coördineert de ondersteuning en zorgt voor een gestructureerde aanpak, in samenwerking met de interne begeleider en externe partners indien nodig.

3

Motorische Vaardigheden en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist
Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

IKC Panta rhei investeert in de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Voor het bewegingsonderwijs werken we samen met Welzijn E25, een organisatie die gespecialiseerd is in sport en spel. Getalenteerde vakleerkrachten van Welzijn E25 verzorgen alle gymlessen en organiseren daarnaast meerdere keren per week leuke en uitdagende pauzesportactiviteiten. Deze combinatie zorgt voor een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging die nodig zijn tijdens de schooluren, werken wij samen met externe zorgverleners en volgen we de richtlijnen van de GGD. Ouders worden nauw betrokken bij het opstellen van individuele zorgplannen om een veilige en ondersteunende omgeving te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Individuele Leerlingondersteuning op IKC Panta rhei

Maatwerk in Onderwijs voor Elk Kind

Op IKC Panta rhei in Maassluis bieden we basisonderwijs aan kinderen van alle leeftijden. Wij erkennen dat elk kind uniek is, met eigen leerbehoeften en capaciteiten. Daarom hebben we een breed en flexibel lesaanbod ontwikkeld. Onze leerlingen kunnen op drie verschillende niveaus instructie ontvangen, afgestemd op hun individuele voortgang. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij de lesstof, zijn er specifieke faciliteiten en begeleiding beschikbaar. Daarnaast bieden we ook uitdagende leermogelijkheden voor cognitief sterke leerlingen. Deze kinderen krijgen binnen de groep extra stimulans en verdieping, aangepast aan hun leertempo en interesse. Zo zorgen we ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. SISA: Samenwerken aan Kindzorg IKC Panta rhei, als onderdeel van stichting Wijzer, maakt gebruik van het SISA-systeem voor effectieve zorgcoördinatie. SISA is een digitaal platform dat professionals helpt signalen over uw kind te beheren en samen te werken. Dit systeem zorgt voor een efficiënte uitwisseling van informatie tussen leerkrachten, zorgverleners en andere betrokkenen. Het doel is om de juiste ondersteuning tijdig en gecoördineerd te bieden, wat essentieel is voor de ontwikkeling van uw kind. Wat houdt SISA in? SISA brengt signalen van diverse organisaties die met een kind te maken hebben, samen op één centrale plek. Dit geeft professionals direct inzicht in alle betrokken instanties, wat de samenwerking bevordert. Door deze gestroomlijnde communicatie kunnen wij een effectieve en afgestemde aanpak creëren voor elk kind. Uw betrokkenheid en toestemming staan hierbij altijd centraal. Uw Rechten en SISA Bij het delen van informatie via SISA wordt u als ouder of verzorger altijd op de hoogte gesteld. Informatie wordt enkel gedeeld met uw expliciete toestemming en conform de privacywetgeving (AVG), inclusief geheimhoudingsplicht. U heeft het recht om de geregistreerde gegevens in te zien, te laten corrigeren of te verwijderen. Wij hechten veel waarde aan transparantie en uw privacy. Praktische werking van SISA Wanneer een professional een signaal registreert, ontvangt u als ouder direct bericht. Indien nodig vindt er overleg plaats met andere betrokken professionals, altijd in samenspraak met u. Bij meerdere signalen over uw kind, worden alle betrokken partijen geïnformeerd. Dit faciliteert een snelle en gecoördineerde samenwerking voor het opstellen van een optimaal zorgplan. Contact en Vragen over SISA Bij vragen over het SISA-systeem of als u bezwaar wilt maken tegen een signaal, kunt u contact opnemen met de betreffende professional. U kunt ook een e-mail sturen naar infosisa@rotterdam.nl voor meer informatie. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning In het schooljaar 2024-2025 heeft ons team trainingen gevolgd in de 'Kunst van het Lesgeven'. Voor het schooljaar 2025-2026 plannen we een verdiepingsslag op het gebied van didactiek. Ons team zal verdere cursussen volgen om de kwaliteit van ons onderwijs te verhogen. Daarnaast introduceren we in het schooljaar 2025-2026 de nieuwe lesmethodes ‘Lijn 3 en Estafette 3’. Deskundige werkgroepen met enthousiaste docenten begeleiden deze transitie. Ons speerpunt is het zichtbaar maken van leerlingontwikkeling, conform het Inspectiekader.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan IKC Panta rhei

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor 2025-2026?

Ons schoolplan 2025-2026 focust op de ontwikkeling van ons Kindcentrum (IKC) en het onderwijs. Voor het IKC als geheel streven we ernaar om aan het einde van het schooljaar een gezamenlijke missie en visie te formuleren. Daarnaast wordt een besluit genomen over de invoering van een 5 gelijke dagen model. Op het gebied van digitale geletterdheid bereiden we een eigen beleidsvisie voor, voortbouwend op het bredere beleid van Wijzer. Binnen het onderwijs zetten we in op een doorlopende leerlijn voor taal, die aansluit op de aanpak voor jonge kinderen. We ontwikkelen een kwaliteitskaart 'Zicht op ontwikkeling' en evalueren methodes zoals Lijn 3, Estafette, WIG 5 en Kwink om beter aan te sluiten bij de leerbehoeften van de kinderen. Ook wordt de effectiviteit van EDI geëvalueerd en waar nodig aangepast. Voor de opvang richten we ons op het gebruik van de Pedagogische Praktijk in Beeld Monitor om concrete doelen te stellen in een jaarplan. De inzet van niet-groepsgebonden uren wordt vastgelegd in de kwaliteitskaart 'Zicht op ontwikkeling'. Observaties binnen Bosos geven ons dieper inzicht in de kindontwikkeling, wat leidt tot een gerichter aanbod. Tot slot zorgen we voor een warme overdracht van elk kind, met een compleet kinddossier.

Hoe realiseren we onze kwaliteitsdoelen op IKC Panta rhei?

Onze kwaliteitsdoelen worden op diverse manieren gerealiseerd gedurende het schooljaar 2025-2026, met een focus op samenwerking en continue verbetering. Als IKC werken we aan een gezamenlijke missie en visie middels studiedagen met externe expertise. De mogelijke invoering van een 5 gelijke dagen model wordt zorgvuldig overwogen via enquêtes en focusgroepen in overleg met de Medezeggenschapsraad (MR). Voor digitale geletterdheid ontwikkelen we samen met ICT-collega's van Wijzer een eigen beleidskader. Binnen het onderwijs wordt onder begeleiding van Team Taal en Cultuur een kwaliteitskaart voor het Taalaanbod opgesteld, wat zorgt voor een consistente doorlopende leerlijn. Een werkgroep 'Zicht op Ontwikkeling' onderzoekt en deelt de voortgang en mogelijkheden met het team, resulterend in een kwaliteitskaart. Nieuwe leesmethodes (Lijn 3, Estafette) worden geïmplementeerd, terwijl bestaande methodes (WIG 5, Blink, Kwink) worden geëvalueerd. De EDI-kwaliteitskaart wordt gebruikt bij klassenbezoeken en bijgewerkt indien nodig. Voor de opvang wordt de PIB monitor ingevuld door de coördinator en pedagogisch coach, waarna doelen worden geformuleerd in teamvergaderingen. Afspraken over niet-groepsgebonden uren worden vastgelegd. Bosos-observaties informeren aanpassingen in het aanbod. Tijdens bouwvergaderingen stemmen pedagogisch medewerkers en kleuterleerkrachten af voor een optimale warme overdracht van kinderen.

Optimale Ontwikkeling Jonge Kind: Peuteropvang en Onderwijs bij IKC Panta rhei

Toelichting van de school

IKC Panta rhei biedt een integrale aanpak voor kinderen van 0 tot 13 jaar, waarbij kinderopvang en basisonderwijs naadloos op elkaar aansluiten. Wij creëren een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind in zijn eigen tempo kan groeien en ontdekken, van de eerste opvang tot en met groep 8. Een Continu Leer- en Ontwikkelpad Door opvang en onderwijs onder één dak te organiseren, garanderen wij een consistente en vertrouwde omgeving voor uw kind. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers en ervaren leerkrachten werken nauw samen, delen inzichten en zorgen voor een soepele overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Spelenderwijs Leren en Ontdekken Wij moedigen kinderen aan om actief deel te nemen aan spel, nieuwe ervaringen op te doen en kennis te vergaren. Onze professionals observeren de ontwikkeling van elk kind nauwgezet en passen het lesaanbod hierop aan. Dit zorgt ervoor dat uw kind de juiste ondersteuning krijgt om zich zelfverzekerd en veilig te voelen, terwijl het nieuwe vaardigheden ontwikkelt. Respect en Samenwerking in de Klas Binnen ons kindcentrum leren kinderen waarderen hoe belangrijk respect, samenwerking en plezier in samenspel zijn. We bevorderen een omgeving waarin verschillen worden geaccepteerd, zodat uw kind uitgroeit tot een zelfstandige en veerkrachtige persoonlijkheid, klaar voor toekomstige uitdagingen. Voor ouders betekent dit één centraal aanspreekpunt en korte, efficiënte communicatielijnen met ons deskundige team.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor peuters en jonge kinderen bij IKC Panta rhei?

IKC Panta rhei biedt uitgebreide faciliteiten voor jonge kinderen, waaronder professionele kinderopvang en een stimulerend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons Integraal Kindcentrum zorgt voor een naadloze overgang en een holistische ontwikkeling.

IKC Panta rhei biedt uitgebreide faciliteiten voor jonge kinderen, waaronder professionele kinderopvang en een stimulerend programma voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons Integraal Kindcentrum zorgt voor een naadloze overgang en een holistische ontwikkeling.

Professionele Kinderopvang Maassluis
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Peuteropvang
Integraal Kindcentrum: Een Complete Aanpak

Met welke externe partners werkt IKC Panta rhei samen voor het jonge kind programma?

Ons kindcentrum werkt succesvol samen met 'Wijzer in Opvang' om de kwaliteit en het aanbod voor de allerkleinsten te optimaliseren. Deze samenwerking garandeert deskundige begeleiding en een breed scala aan ontwikkelingsactiviteiten.

Ons kindcentrum werkt succesvol samen met 'Wijzer in Opvang' om de kwaliteit en het aanbod voor de allerkleinsten te optimaliseren. Deze samenwerking garandeert deskundige begeleiding en een breed scala aan ontwikkelingsactiviteiten.

Team | IKC Panta rhei in Maassluis | [2025] Schoolregister