Basisschool IKC Panta rhei in Maassluis

De resultaten van IKC Panta rhei in Maassluis

Current section: resultaten
Dennendal 145
3142 Maassluis

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Panta rhei, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Panta rhei bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Panta rhei bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen IKC Panta rhei

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke basisschoolleerling aan het einde van groep acht zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten via de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen, ongeacht de school, dit niveau zou moeten bereiken. Bij IKC Panta rhei streven we ernaar dit percentage te overtreffen en alle leerlingen een solide basis mee te geven voor hun verdere schoolloopbaan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie op IKC Panta rhei

Het streefniveau is een ambitieuzer niveau dat we nastreven voor onze leerlingen, bovenop het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten behalen. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn om de prestaties van IKC Panta rhei te beoordelen en te stimuleren tot verdere groei. Wij zetten ons dagelijks in om leerlingen uit te dagen en hun potentieel volledig te benutten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Panta rhei?

Het schooladvies van IKC Panta rhei biedt een helder beeld van het meest geschikte niveau voor uw kind op de middelbare school. Dit advies is gebaseerd op de gehele ontwikkeling van uw kind gedurende de basisschoolperiode, met speciale aandacht voor de laatste jaren. Onze school maakt gebruik van de resultaten uit het leerlingvolgsysteem als essentiële basis voor het schooladvies. Daarnaast wegen we ook belangrijke 'zachte' factoren mee, zoals de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding, motivatie en het vermogen tot plannen en organiseren. Het proces van het schooladvies start in januari met een voorlopig advies. Na de doorstroomtoets in februari ontvangen de leerlingen in maart het definitieve schooladvies. Dit zorgt voor een zorgvuldige afweging van alle factoren. Indien de resultaten van de doorstroomtoets hoger uitvallen dan het voorlopige advies, passen wij dit conform de wet aan. Dit geldt zelfs bij een verschil van een halve schoolsoort. In uitzonderlijke gevallen kan een gemotiveerde afwijking van deze regel plaatsvinden, indien dit aantoonbaar beter is voor de ontwikkeling van uw kind. Blijven de toetsscores gelijk aan of lager dan het voorlopige advies, dan blijft het eerder gegeven advies van kracht. Zo waarborgen we een passend advies voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op IKC Panta rhei: Samen Groeien

In onze dynamische samenleving is oog hebben voor diversiteit en inclusie essentieel. Op IKC Panta rhei leren kinderen vanaf jonge leeftijd om open te staan voor verschillen, elkaar te waarderen en met respect te behandelen. Wij creëren een veilige leeromgeving waar deze waarden centraal staan en kinderen actief betrokken worden. Onze missie is duidelijk: ‘Bij ons ontdek je hoe je samen verder komt. Door open te staan voor de ander en goed voor elkaar te zorgen, groeien we samen uit tot trotse, zelfbewuste wereldburgers die klaar zijn voor de toekomst.’

Kinderen ontwikkelen zelfbewustzijn

We staan open voor elkaar en de wereld

Kinderen worden vaardig in hun ontwikkeling

Hoe bevordert IKC Panta rhei de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Tweemaal per jaar voeren we een kind-enquête uit om de onderlinge groepsdynamiek te peilen. Dit stelt ons in staat om een veilig leerklimaat te waarborgen en de sociale-emotionele ontwikkeling van elk kind te monitoren. Op basis van de resultaten implementeren leerkrachten gerichte activiteiten op individueel en klassikaal niveau. Het schooljaar starten we met de 'gouden weken', waarin groepsvorming centraal staat. Deze periode, die de eerste zes weken beslaat, doorloopt verschillende fases: 'Forming' (kennismaken), 'Storming' (onderlinge strijd om invloed), 'Norming' (ontwikkelen van groepsnormen), 'Performing' (stabiliteit en samenwerking) en 'Adjourning' (afronding). Door deze fases bewust te begeleiden, stimuleren we een optimaal werkklimaat. Na de fase 'Norming' evalueren we of aanvullende interventies of trainingen, zoals Rots en Water, nodig zijn om de groepsvorming verder te ondersteunen.

Welke methoden gebruikt IKC Panta rhei voor het registreren van sociale opbrengsten?

IKC Panta rhei maakt gebruik van het registratiesysteem 'Zien' om de sociale opbrengsten van leerlingen systematisch in kaart te brengen.

  • Zien

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op IKC Panta rhei?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maken wij gebruik van de effectieve methode 'Kwink'.

  • Kwink

Inspectierapport IKC Panta rhei: Kwaliteit en ontwikkeling van ons onderwijs

IKC Panta rhei in Maassluis, met 159 leerlingen, biedt hoogwaardig basisonderwijs. Wij nodigen u uit om de bevindingen van de onderwijsinspectie te bekijken en de kwaliteit van onze educatieve aanpak te ontdekken. Ons team zet zich dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Resultaten | IKC Panta rhei in Maassluis | [2025] Schoolregister