Basisschool De Reiziger in Maassluis

Het team van De Reiziger in Maassluis

Current section: team
Dennendal 147
3142 Maassluis

Zie hier hoe het team van De Reiziger is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Reiziger. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Reiziger bij jullie?

Ontdek hoe goed De Reiziger bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Reiziger zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Reiziger. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Reiziger werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (42.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Reiziger gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Basisschool De Reiziger: Continuïteit van Onderwijs

Op Basisschool De Reiziger zorgen we voor een stabiele leeromgeving, ook bij afwezigheid van leerkrachten. Dankzij de CAO PO en de regeling duurzame inzetbaarheid kunnen leerkrachten jaarlijks tot 40 klokuren besteden aan professionele ontwikkeling en andere schoolgerelateerde activiteiten. Dit draagt bij aan de kwaliteit van ons onderwijs. Deze regeling maakt het soms mogelijk dat specifieke groepen door twee leerkrachten worden begeleid, wat extra aandacht en ondersteuning biedt. We zetten ons in om vaste, vertrouwde gezichten in te zetten als vervangers. Dit zijn leerkrachten die de school, de leerlingen en de lesmethoden al goed kennen, waardoor de overgang soepel verloopt. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte, schakelen we direct onze pool van ervaren invallers in. Indien nodig, wordt de klas tijdelijk verdeeld over andere groepen om de continuïteit van de lesactiviteiten te waarborgen en de impact op de leerlingen te minimaliseren. Zo garanderen we dat elk kind de aandacht krijgt die het verdient.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leesonderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
48.1%
Lichamelijke en zintuigelijke oefening
17.3%
Rekenen
11.5%
Expressie
7.7%
Kennisgebieden
5.8%
SEO / Kwink
3.8%
Godsdienst / burgerschap
3.8%
Verkeer
1.9%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
39.1%
Rekenen/wiskunde
22.1%
Lezen
11.6%
Bewegingsonderwijs
7.7%
Wereldoriëntatie
7.2%
Overig
5.8%
Levensbeschouwing
3.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
2.6%

Extra Ondersteuning op Basisschool De Reiziger: Deskundige Specialisten

6

Taal en Rekenen: Boost de Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider voor Leerlingen
Rekenspecialist voor Topresultaten
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Nederlands
Kindercoach voor Welzijn

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Reiziger staat een ervaren Remedial Teacher (M/RT'er) klaar om leerkrachten te ondersteunen en te voorzien van waardevolle bijscholing. Dit bevordert de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast beschikt onze school over een toegewijde taalspecialist. Deze expert begeleidt leerkrachten bij specifieke taaluitdagingen en adviseert over de benodigde ondersteuning voor individuele leerlingen, groepen of de school als geheel. De taalspecialist geeft geen directe taallessen, maar versterkt de expertise van het team. Verder werken we nauw samen met externe specialisten. In overleg met leerkrachten, ouders en de interne begeleider kunnen wij een orthopedagoog, kindercoach en gespecialiseerde leesbegeleider (SLB) inschakelen. Deze samenwerking garandeert een brede en effectieve aanpak voor elke leerling.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Interne Begeleider voor Sociaal Welzijn
Preventiemedewerker voor een Veilige Sfeer

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten bieden essentiële ondersteuning aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied. Wij streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving voor iedereen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Focus
Interne Begeleider voor Studievaardigheden
Remedial Teacher voor Studiehulp
Specialist voor Talentontwikkeling
Pedagogisch Educatief Professional voor Ondersteuning

Toelichting van de school:

Onze deskundige specialisten werken intensief samen met de interne begeleider. Zij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding en het aanpakken van schooltaken.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Specialistische Motorische Remedial Teacher (MRT-er)

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde MRT-er biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen met motorische uitdagingen. Indien nodig wordt er ook doorverwezen voor senso-motorische fysiotherapie om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverlener (BHV)

Toelichting van de school:

Basisschool De Reiziger beschikt over meerdere medewerkers met een geldig BHV-certificaat. Hale Avci coördineert de BHV-zaken, wat de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers waarborgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Individuele Ondersteuning en Ontwikkeling op Basisschool De Reiziger

Ons Zorgbeleid en Passend Onderwijs

Basisschool De Reiziger in Maassluis streeft naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich thuis voelt en zijn of haar unieke talenten kan ontplooien. Wij geloven dat elk kind anders is en daarom ook op een eigen tempo leert. Differentiatie, verrijking en remediëring zijn essentieel om de ontwikkeling van iedere leerling optimaal te begeleiden. Met behulp van het leerlingvolgsysteem (LVS) volgen we de voortgang nauwkeurig, zowel op cognitief als op sociaal-emotioneel en psychomotorisch gebied. We geven aandacht aan de persoonlijkheid en zelfontplooiing van elk kind. Als toegewijd team zetten wij ons in om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften optimaal te ondersteunen en te integreren. Ons doel is om het onderwijs zo in te richten dat elke leerling het beste uit zichzelf kan halen. Dit doen we door continu te kijken naar de individuele mogelijkheden en ontwikkelingen van de kinderen. Visie op Passend Onderwijs: Wij bieden elke leerling de kans om zijn of haar talenten te ontwikkelen. Indien nodig, bespreken we de voortgang van leerlingen met specifieke behoeften binnen ons ondersteuningsteam, uiteraard in overleg met de ouders. Dit team denkt mee over passende interventies. De zorg op onze basisschool is gestructureerd volgens het zorgmodel IBS De Reiziger, onderverdeeld in vijf zorgniveaus. Voor gedetailleerde informatie verwijzen we naar het volledige schoolondersteuningsprofiel. Toekomstige Doelen 2025/2026: IBS De Reiziger wil de juiste zorg garanderen voor elke leerling en flexibel inspelen op veranderingen binnen het samenwerkingsverband. Dit alles met als doel de interne zorg op school continu te optimaliseren. Onze zorg richt zich op het vormgeven van basisonderwijs dat aansluit bij de individuele mogelijkheden en talenten van elk kind, zodat zij zich volledig kunnen ontwikkelen. Handelingsgericht Werken (HGW): Bij het bieden van extra zorg volgen we de principes van handelingsgericht werken. Hierbij staan de onderwijsbehoeften en beïnvloedende factoren van het kind centraal, evenals de wisselwerking tussen kind en omgeving. Positieve aspecten van het kind, de groep, de school en de ouders zijn hierbij cruciaal. Samenwerking is essentieel voor een effectieve aanpak. We werken nauw samen met leerkrachten, leerlingen, ouders en begeleiders. We formuleren doelgerichte korte- en langetermijndoelen voor zowel leren als sociaal-emotioneel functioneren. Onze werkwijze is systematisch, transparant en voor iedereen duidelijk. Opbrengstgericht Werken: Wij streven naar maximale opbrengsten op cognitief en sociaal-emotioneel gebied, evenals naar de tevredenheid van leerlingen en ouders. Hoge verwachtingen en doelgericht werken zijn hierbij leidend. Groepsplannen en individuele ontwikkelingsperspectieven (OPP) helpen ons om differentiatie effectief toe te passen en verschillen binnen de groep te hanteren. Kwaliteitskaarten DIM: Om de opbrengsten te verhogen, hebben we kwaliteitskaarten ontwikkeld die onze werkafspraken vastleggen. Deze zijn essentieel voor de bewustwording en de vaardigheden van onze leerkrachten, die hierin geschoold zijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan De Reiziger

Wat zijn de onderwijsdoelen van De Reiziger voor de komende vier jaar?

De Reiziger zet vol in op een geleidelijke en gezonde groei, met het onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen als hoogste prioriteit. We streven ernaar om elke leerling de best mogelijke leerervaring te bieden door onderwijs op maat aan te bieden en differentiatiestrategieën te optimaliseren. Onze focus ligt op het leren kennen van elke leerling, zodat we individuele behoeften en talenten optimaal kunnen ondersteunen. Met een sterk team van ervaren leerkrachten en ondersteuners zorgen we ervoor dat onze leerlingen de juiste bagage meekrijgen voor hun toekomst. Onze belangrijkste ontwikkeldoelen voor de komende vier jaar omvatten het versterken van de onderwijskwaliteit door continue evaluatie, het professionaliseren van ons team via trainingen, het vergroten van ouderbetrokkenheid en het creëren van een positieve, veilige en stimulerende leeromgeving. We willen dat onze leerlingen aan het einde van hun basisschooltijd uitblinken in taal en rekenen, optimaal participeren in de maatschappij en de basisvaardigheden voor burgerschap beheersen.

Hoe waarborgt De Reiziger de kwaliteit van het onderwijs?

Bij De Reiziger hanteren we een gestructureerde aanpak om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren, vastgelegd in diverse beleidsplannen. Elke werkgroep vertaalt dit beleid naar concrete werkwijzen. We maken gebruik van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om onze doelen te realiseren. Na het opstellen van plannen, zoals ons schoolplan, zorgen coördinatoren en de intern begeleider voor een soepele uitvoering. Regelmatige metingen, zoals klassen- en flitsbezoeken, helpen ons om de voortgang te monitoren en bij te sturen. De resultaten van CITO- en KIJK!-toetsen worden tweemaal per jaar geanalyseerd in het managementteam. Hierbij kijken we kritisch naar de kwaliteit en evalueren we langetermijndoelen. Leerkrachten stellen vervolgens nieuwe groepsplannen op, en in overleg met de intern begeleider worden individuele leerlingbesprekingen gevoerd om interventies te bepalen. Ook het sociaal-emotioneel welbevinden van onze leerlingen is een belangrijk aandachtspunt. Dit bespreken we per leerling met de intern begeleider en groepsleerkracht.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Spelend Leren bij De Reiziger

Toelichting van de school

Basisschool De Reiziger in Maassluis biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Noah om een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar kleuterklas te garanderen. Deze samenwerking vormt de basis voor onze Vroegschoolse Educatie (VVE). In onze kleutergroepen staat 'Spelend Leren' centraal. Kinderen verkennen de wereld actief door te spelen, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Onze leerkrachten begeleiden dit proces interactief, waarbij alle zintuigen worden aangesproken. Dit aanbod is ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen met rijke spelmaterialen en om de leerlingen te ondersteunen waar nodig. De leerkracht observeert en sluit aan bij het spel om optimale leermomenten te creëren. De overgang van groep 2 naar groep 3 wordt soepel begeleid. In de klas stimuleren we taal- en denkontwikkeling door middel van kringactiviteiten, liedjes, verhalen en thematische hoeken zoals de bouwhoek en huishoek. We maken gebruik van de Piramide-methode, die spelenderwijs aandacht besteedt aan cognitieve, sociaal-emotionele, motorische en creatieve vaardigheden. Een onderwijsassistent ondersteunt de leerkracht, onder andere met gerichte instructie en extra uitdaging voor talentvolle leerlingen. Om de overgang naar groep 3 te vergemakkelijken, leggen we vanaf groep 1 een sterke nadruk op leesvoorwaarden, zoals luisteren, auditieve discriminatie en het herkennen van klanken en letters. Dit creëert een solide basis voor het leren lezen en schrijven.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Reiziger extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Reiziger biedt specifieke programma's voor de jongste leerlingen, inclusief VVE-programma's, om een optimale start in het onderwijs te garanderen.

Ja, Basisschool De Reiziger biedt specifieke programma's voor de jongste leerlingen, inclusief VVE-programma's, om een optimale start in het onderwijs te garanderen.

Peuteropvang & Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kinderopvang Maassluis

Met welke partners werkt De Reiziger samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Basisschool De Reiziger werkt nauw samen met Noah Kinderopvang om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te bieden.

Basisschool De Reiziger werkt nauw samen met Noah Kinderopvang om een geïntegreerde aanpak voor jonge kinderen te bieden.

Noah Kinderopvang Maassluis
Team | De Reiziger in Maassluis | [2025] Schoolregister