Basisschool Basisschool St. Lambertus in Maasbommel

Het team van Basisschool St. Lambertus in Maasbommel

Current section: team
Kampstraat 21 A
6627 Maasbommel

Zie hier hoe het team van Basisschool St. Lambertus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool St. Lambertus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool St. Lambertus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool St. Lambertus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool St. Lambertus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool St. Lambertus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool St. Lambertus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool St. Lambertus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool St. Lambertus: Een Duidelijk Plan

Bij Basisschool St. Lambertus zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons volledig in om ziekte of verlof van ons team intern op te vangen. Hiervoor hebben we een flexibele pool van ambulante leerkrachten die op bepaalde dagdelen beschikbaar zijn om klassen te ondersteunen. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, maken we gebruik van een professionele invalpool. Deze externe krachten zijn zorgvuldig geselecteerd en beschikken over de nodige expertise om het onderwijs naadloos voort te zetten. Zo garanderen we dat uw kind altijd les krijgt van een bekwame professional. In zeldzame, uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn om ouders te vragen hun kind (tijdelijk) thuis te houden. Dit gebeurt alleen na zorgvuldige overweging en wanneer alternatieve oplossingen echt niet mogelijk zijn. Mocht dit zich voordoen, dan is er altijd opvang op school geregeld voor kinderen waarvan de ouders zelf geen opvang kunnen bieden. Bij langdurige afwezigheid die meerdere dagen beslaat, zullen we proactief communiceren over eventuele aanpassingen in de lesroosters of groepsindelingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool St. Lambertus: Taal, Rekenen, Gedrag en Meer

2

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerlingontwikkeling
Gespecialiseerde Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool St. Lambertus stellen we hoge, maar haalbare verwachtingen. Wanneer leerlingen extra ondersteuning nodig hebben om leerdoelen te bereiken, bieden we op maat gemaakte hulp. We zorgen ervoor dat kinderen zo lang mogelijk bij de groep kunnen blijven door gerichte oefening en extra begeleiding. Dit helpt hen om eventuele achterstanden in te lopen en het gemiddelde niveau van de klas te evenaren. Voor leerlingen die meer individuele aandacht behoeven, stellen we in overleg met ouders een persoonlijk leertraject op. Dit traject is erop gericht om hun specifieke leerbehoeften te vervullen en hen optimaal te laten groeien, zelfs als dit betekent dat de einddoelen van groep 8 anders worden ingevuld.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis om te Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze toegewijde leerkrachten, ondersteund door onze intern begeleider, creëren een veilige en vertrouwde omgeving. Met extra scholing op gebieden zoals 'mindset' bevorderen we een positieve leerhouding. Een veilige omgeving is immers de essentiële basis voor effectief leren en persoonlijke groei. Wij geloven dat kinderen die zich emotioneel geborgen voelen, beter in staat zijn om nieuwe kennis op te nemen en zich volledig te ontwikkelen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gedrag en Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Basisschool St. Lambertus besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van positief gedrag en een effectieve werkhouding. Onze leerkrachten worden hierin ondersteund door de intern begeleider. Indien nodig, biedt de intern begeleider ook individuele begeleiding aan leerlingen. Dit kan gericht zijn op het verbeteren van de taakaanpak, concentratie of het gedrag binnen de klas. Ons doel is om elke leerling te helpen succesvol te zijn in zijn of haar leerproces, met de juiste ondersteuning voor een optimale ontwikkeling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Deskundige Fysiotherapeut
Gekwalificeerde Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door samen te werken met gespecialiseerde professionals. Onze vakleerkracht gymnastiek zorgt voor plezierige en uitdagende bewegingslessen. Daarnaast maken we gebruik van de expertise van de kinderfysiotherapiepraktijk Vos & Jager. Deze samenwerkingen waarborgen dat leerlingen de best mogelijke ondersteuning krijgen voor hun fysieke welzijn en ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen gespecialiseerde medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging aan via externe specialisten. Wij richten ons primair op het onderwijs en de brede ontwikkeling van onze leerlingen binnen de schoolmuren. Voor specifieke medische of verzorgingsvragen verwijzen wij ouders graag naar de juiste externe instanties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
BSO: drie middagen per week
VSO: een ochtend per week
Peuterspeelzaal: twee ochtenden per week

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling van St. Lambertus

Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur

De intern begeleider (IB-er) van Basisschool St. Lambertus speelt een centrale rol in de coördinatie van leerlingenzorg en de ondersteuning van leerkrachten. Deze expert bevordert de kwaliteit van het onderwijs door nauw overleg met leerkrachten over leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De IB-er faciliteert ook gesprekken met ouders en onderhoudt contacten met externe deskundigen, waardoor een integrale aanpak van zorg gegarandeerd wordt. Wanneer de ontwikkeling van een leerling speciale aandacht vereist, wordt in samenspraak met ouders gezocht naar passende oplossingen. Indien interne begeleiding ontoereikend is, kan een extern onderzoek worden ingeschakeld. De resultaten hiervan bieden waardevolle inzichten voor de leerkracht en kunnen leiden tot aanvullende ondersteuning. Bij complexe hulpvragen wordt het kind aangemeld bij het Ondersteuningsplatform Maas en Waal van Stromenland. Dit proces, vastgelegd in een groeidocument dat door ouders wordt ondertekend, zorgt voor een gestroomlijnde samenwerking en toegang tot gespecialiseerde hulp. Bij uitstroom van een leerling van Basisschool St. Lambertus wordt een onderwijskundig rapport (OKR) opgesteld. Dit rapport documenteert de onderwijsloopbaan en specifieke onderwijsbehoeften van de leerling. Het OKR wordt door de basisschool opgesteld en mondeling toegelicht aan de ouders, die het origineel ontvangen. De school bewaart een kopie. Ouders zijn verantwoordelijk voor het overhandigen van het rapport aan de nieuwe school, of de school kan dit verzorgen in overleg. Voor plaatsing in het speciaal basisonderwijs is een toelaatbaarheidsverklaring vereist, gebaseerd op een gedetailleerd groeidocument dat door ouders moet worden goedgekeurd. Basisschool St. Lambertus participeert actief in het Ondersteuningsplatform Tussen de Rivieren, een onderdeel van het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Stromenland te Nijmegen. Dit netwerk van basisscholen en scholen voor speciaal basisonderwijs in de regio garandeert een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden. Wij streven ernaar om elk kind een optimale ontwikkeling te bieden. Ouders van kinderen met speciale onderwijsbehoeften kunnen hun kind aanmelden bij onze school. We beoordelen zorgvuldig of onze expertise aansluit bij de behoeften van het kind, waarbij we samenwerken met het ondersteuningsplatform om de meest geschikte begeleiding te vinden. Externe ondersteuning tijdens schooltijd is in principe niet toegestaan, aangezien de school de eindverantwoordelijkheid draagt voor het onderwijsprogramma. In uitzonderlijke gevallen kan dit, na overleg met ouders en het samenwerkingsverband, na goedkeuring door de directeur en intern begeleider plaatsvinden. De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) werkt nauw samen met ouders en school om de ontwikkeling van elk kind te waarborgen. Regelmatige onderzoeken door de JGZ monitoren vriendschappen, schoolprestaties, gezondheid en ontwikkeling. De JGZ nodigt kinderen uit voor specifieke onderzoeken, waarbij ouders kunnen aangeven of ze aanwezig willen zijn of bezwaar hebben. Communicatie hierover verloopt via jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl, met vermelding van naam en geboortedatum van het kind. De GGD biedt gezondheidsonderzoeken aan in het jaar dat een kind 6 en 11 wordt. Deze metingen omvatten lengte, gewicht, zicht- en gehoortests (indien nodig). Bij 10/11-jarigen wordt een gesprek gevoerd met behulp van een 'praatplaat'. Kinderen van 9 en 10 jaar ontvangen uitnodigingen voor groepsvaccinaties die beschermen tegen ernstige infectieziekten. Meer informatie is beschikbaar op de schoolwebsite en die van het RIVM. Voor vragen over vaccinaties of gemiste afspraken kan contact worden opgenomen met jeugdvaccinaties@ggdgelderlandzuid.nl. Mijn Kinddossier is het digitale platform van de Jeugdgezondheidszorg voor het volgen van de ontwikkeling en groei van uw kind. Hier kunt u afspraken wijzigen en vragenlijsten invullen met uw DigiD. Indien u geen gebruik maakt van Mijn Kinddossier, ontvangt u alle informatie per post. Voor meer informatie over Mijn Kinddossier, zie jgz.ggdgelderlandzuid.nl/mkd/. Voor opvoedkundige ondersteuning en informatie over groei en ontwikkeling, download de GroeiGids app of bezoek www.groeigids.nl. Vragen kunnen ook gesteld worden via de GroeiGids chat. Direct contact met de Jeugdgezondheidszorg is mogelijk via telefoon (088) 144 71 11 of e-mail jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur. Basisschool St. Lambertus blijft zich ontwikkelen op het gebied van cognitieve en gedragsproblematiek om alle leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen. We streven ernaar dat kinderen uit Alphen en Maas en omstreken thuisnabij kwalitatief goed onderwijs ontvangen in een veilige omgeving, waarin iedere stap in hun ontwikkeling wordt gestimuleerd. Hiervoor zetten we diverse interne en externe expertise in, om zo de best mogelijke onderwijsresultaten voor elk kind te realiseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling Basisschool St. Lambertus

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan, dat loopt van 2023 tot 2027, focust op vijf essentiële pijlers voor onderwijsverbetering en ontwikkeling: 1. **Onderwijskwaliteit en Resultaten:** We streven ernaar dat leerlingen, met name op basisschool Mariënhof in de midden- en bovenbouw, de verwachte resultaten behalen voor tussentijdse toetsen. Het merendeel van de leerlingen moet de S-niveaus voor lezen en rekenen bereiken. Het automatiseren van rekenvaardigheden krijgt een prominente plaats binnen het rekenonderwijs, aangestuurd door onze interne rekencoördinator. 2. **Pedagogisch-Didactisch en Schoolklimaat:** We waarborgen een veilig pedagogisch klimaat in alle groepen, waarbij de kernwaarden van onze school door iedereen worden uitgedragen en beleefd. 3. **Onderwijsontwikkeling en Innovatie:** Ons burgerschapsplan is volledig geïntegreerd in het dagelijkse onderwijs. Leerlingen worden meer mede-eigenaar van hun leerproces, met duidelijke afbakening van hun invloedssfeer en begeleiding door de leerkrachten. Kwaliteitskaarten documenteren onze werkwijzen, doelstellingen en ambities. De overgangen van groep 2 naar 3 en van groep 8 naar het voortgezet onderwijs zijn verbeterd en geborgd. We onderzoeken de balans tussen spelend leren en doelgerichte activiteiten, vooral in de onderbouw. Een doorlopende leerlijn digitale geletterdheid, gebaseerd op vier pijlers, is geïmplementeerd. Het taalaanbod is versterkt met actuele, rijke teksten in betekenisvolle contexten. Ons aanbod voor wereldoriëntatie is uitgebreid, met aandacht voor een solide kennisbasis en een heldere keuze voor vakoverstijgend of thematisch werken. 4. **Extra Ondersteuning en Inclusiviteit:** We bieden alle kinderen uit Alphen en Maasbommel een plek binnen onze groepsstructuren, wat bijdraagt aan inclusiever onderwijs. Uitzonderingen worden gemaakt wanneer dit strikt noodzakelijk is voor het welzijn van het kind of de groep, met duidelijke grenzen. 5. **Professionalisering en Leerkrachtvaardigheden:** Ons instructiemodel is robuust, waardoor leerkrachten effectieve en gedifferentieerde instructies kunnen geven, zelfs in combinatiegroepen. We verzorgen kwalitatief hoogwaardige cultuurlessen, waaronder beeldende vorming, volgens een procesgerichte didactiek. Het team wordt voortdurend geprofessionaliseerd door middel van feedback en gedeelde verantwoordelijkheid voor schoolontwikkeling, versterkt door gestructureerde ontwikkelgroepen die leiderschap binnen het team bevorderen. We koesteren en borgen wat goed is, terwijl we continu streven naar verbetering.

Hoe realiseert Basisschool St. Lambertus deze onderwijsdoelen?

Onze brede ambities, zoals vastgelegd in het schoolplan, worden vertaald naar concrete, meetbare doelen in de jaarplannen. Deze jaarplannen worden jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld om de voortgang te waarborgen. De realisatie van deze doelen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van het gehele schoolteam. Alle personeelsleden dragen bij aan meerdere doelen door actief deel te nemen aan inhoudelijke ontwikkelgroepen. Deze samenwerking vindt plaats binnen onze school en ook schooloverstijgend, in nauwe verbinding met onze partnerschool, basisschool Mariënhof in Alphen.

Stimuleren van Jonge Talenten: Ons Aanbod voor Peuters en Kleuters

Toelichting van de school

Bij Basisschool St. Lambertus bieden we een unieke kans voor jonge kinderen om al vroeg te wennen aan een schoolse omgeving. Onze school huisvest de Peutergroep Maasbommel, die elke maandag- en woensdagochtend plaatsvindt. Kinderen vanaf 2 jaar zijn van harte welkom om deel te nemen aan deze stimulerende peuteropvang. Meer gedetailleerde informatie over de peutergroep vindt u op de website van KION. Wij geloven in een naadloze overgang en werken daarom nauw samen met de peutergroep. Deze samenwerking uit zich in afgestemde activiteiten, zowel binnen als buiten de schoolmuren, en gezamenlijk spel in diverse hoeken, wat de ontwikkeling van uw kind ten goede komt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool St. Lambertus voor de allerkleinsten?

Basisschool St. Lambertus verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met een speciale peutergroep die twee ochtenden per week plaatsvindt. Dit biedt een uitstekende gelegenheid voor kinderen vanaf 2 jaar om spelenderwijs te leren en zich voor te bereiden op de basisschool. Deze initiatieven zijn ontworpen om een soepele start te garanderen en de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen, in lijn met de visie op vroeg- en voorschoolse educatie.

Basisschool St. Lambertus verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met een speciale peutergroep die twee ochtenden per week plaatsvindt. Dit biedt een uitstekende gelegenheid voor kinderen vanaf 2 jaar om spelenderwijs te leren en zich voor te bereiden op de basisschool. Deze initiatieven zijn ontworpen om een soepele start te garanderen en de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen, in lijn met de visie op vroeg- en voorschoolse educatie.

Ontdek onze brede kinderopvang opties
Meer weten over Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang?

Met welke organisaties werkt Basisschool St. Lambertus samen voor het jonge kind?

Basisschool St. Lambertus hecht veel waarde aan een sterke samenwerking om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. We werken nauw samen met KION, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om onze peuteropvang op maandag- en woensdagochtend te faciliteren. Daarnaast onderhouden we een waardevolle relatie met Partout, wat bijdraagt aan een breed en ondersteunend netwerk voor onze leerlingen en hun ouders. Deze samenwerkingen zorgen voor een geïntegreerde aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen.

Basisschool St. Lambertus hecht veel waarde aan een sterke samenwerking om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. We werken nauw samen met KION, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om onze peuteropvang op maandag- en woensdagochtend te faciliteren. Daarnaast onderhouden we een waardevolle relatie met Partout, wat bijdraagt aan een breed en ondersteunend netwerk voor onze leerlingen en hun ouders. Deze samenwerkingen zorgen voor een geïntegreerde aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen.

Team | Basisschool St. Lambertus in Maasbommel | [2025] Schoolregister