
Het team van Basisschool St. Lambertus in Maasbommel
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool St. Lambertus is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool St. Lambertus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool St. Lambertus bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool St. Lambertus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool St. Lambertus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool St. Lambertus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool St. Lambertus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool St. Lambertus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool St. Lambertus: Een Duidelijk Plan
Bij Basisschool St. Lambertus zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons volledig in om ziekte of verlof van ons team intern op te vangen. Hiervoor hebben we een flexibele pool van ambulante leerkrachten die op bepaalde dagdelen beschikbaar zijn om klassen te ondersteunen. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, maken we gebruik van een professionele invalpool. Deze externe krachten zijn zorgvuldig geselecteerd en beschikken over de nodige expertise om het onderwijs naadloos voort te zetten. Zo garanderen we dat uw kind altijd les krijgt van een bekwame professional. In zeldzame, uitzonderlijke situaties kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn om ouders te vragen hun kind (tijdelijk) thuis te houden. Dit gebeurt alleen na zorgvuldige overweging en wanneer alternatieve oplossingen echt niet mogelijk zijn. Mocht dit zich voordoen, dan is er altijd opvang op school geregeld voor kinderen waarvan de ouders zelf geen opvang kunnen bieden. Bij langdurige afwezigheid die meerdere dagen beslaat, zullen we proactief communiceren over eventuele aanpassingen in de lesroosters of groepsindelingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool St. Lambertus: Taal, Rekenen, Gedrag en Meer
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool St. Lambertus stellen we hoge, maar haalbare verwachtingen. Wanneer leerlingen extra ondersteuning nodig hebben om leerdoelen te bereiken, bieden we op maat gemaakte hulp. We zorgen ervoor dat kinderen zo lang mogelijk bij de groep kunnen blijven door gerichte oefening en extra begeleiding. Dit helpt hen om eventuele achterstanden in te lopen en het gemiddelde niveau van de klas te evenaren. Voor leerlingen die meer individuele aandacht behoeven, stellen we in overleg met ouders een persoonlijk leertraject op. Dit traject is erop gericht om hun specifieke leerbehoeften te vervullen en hen optimaal te laten groeien, zelfs als dit betekent dat de einddoelen van groep 8 anders worden ingevuld.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis om te Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal. Onze toegewijde leerkrachten, ondersteund door onze intern begeleider, creëren een veilige en vertrouwde omgeving. Met extra scholing op gebieden zoals 'mindset' bevorderen we een positieve leerhouding. Een veilige omgeving is immers de essentiële basis voor effectief leren en persoonlijke groei. Wij geloven dat kinderen die zich emotioneel geborgen voelen, beter in staat zijn om nieuwe kennis op te nemen en zich volledig te ontwikkelen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool St. Lambertus besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van positief gedrag en een effectieve werkhouding. Onze leerkrachten worden hierin ondersteund door de intern begeleider. Indien nodig, biedt de intern begeleider ook individuele begeleiding aan leerlingen. Dit kan gericht zijn op het verbeteren van de taakaanpak, concentratie of het gedrag binnen de klas. Ons doel is om elke leerling te helpen succesvol te zijn in zijn of haar leerproces, met de juiste ondersteuning voor een optimale ontwikkeling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij stimuleren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door samen te werken met gespecialiseerde professionals. Onze vakleerkracht gymnastiek zorgt voor plezierige en uitdagende bewegingslessen. Daarnaast maken we gebruik van de expertise van de kinderfysiotherapiepraktijk Vos & Jager. Deze samenwerkingen waarborgen dat leerlingen de best mogelijke ondersteuning krijgen voor hun fysieke welzijn en ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment bieden wij geen gespecialiseerde medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging aan via externe specialisten. Wij richten ons primair op het onderwijs en de brede ontwikkeling van onze leerlingen binnen de schoolmuren. Voor specifieke medische of verzorgingsvragen verwijzen wij ouders graag naar de juiste externe instanties.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling van St. Lambertus
Gedetailleerde Uitleg van Onze Ondersteuningsstructuur
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling Basisschool St. Lambertus
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseert Basisschool St. Lambertus deze onderwijsdoelen?
Downloaden
Download ons SchoolplanStimuleren van Jonge Talenten: Ons Aanbod voor Peuters en Kleuters
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool St. Lambertus voor de allerkleinsten?
Basisschool St. Lambertus verrijkt het aanbod voor jonge kinderen met een speciale peutergroep die twee ochtenden per week plaatsvindt. Dit biedt een uitstekende gelegenheid voor kinderen vanaf 2 jaar om spelenderwijs te leren en zich voor te bereiden op de basisschool. Deze initiatieven zijn ontworpen om een soepele start te garanderen en de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen, in lijn met de visie op vroeg- en voorschoolse educatie.
Met welke organisaties werkt Basisschool St. Lambertus samen voor het jonge kind?
Basisschool St. Lambertus hecht veel waarde aan een sterke samenwerking om het beste aanbod voor jonge kinderen te garanderen. We werken nauw samen met KION, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om onze peuteropvang op maandag- en woensdagochtend te faciliteren. Daarnaast onderhouden we een waardevolle relatie met Partout, wat bijdraagt aan een breed en ondersteunend netwerk voor onze leerlingen en hun ouders. Deze samenwerkingen zorgen voor een geïntegreerde aanpak in de ontwikkeling van jonge kinderen.