
Schoolweging
De schoolweging van Triangel Maarssen is 32,35 , met een spreiding van 6,84 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 94,8% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau haalt, overtreft de school duidelijk de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de sterke basisvaardigheden in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
55,2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde norm van 41,2%. Dit reflecteert de effectieve didactische aanpak voor excellente prestaties, ondanks de complexe populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een divers beeld: 38% vmbo-b/k (vs. 14,7% regio), 17,4% vmbo-(g)t/havo, en 21,7% havo/vwo/vwo (vs. 45,6% regio). Het relatief hoge aandeel praktijkgerichte adviezen (8,7% vmbo-k/gt) sluit aan bij de schoolweging. Het vwo-advies (8,7%) blijft achter bij het regionale gemiddelde van 18,6%.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Triangel Maarssen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De visie van WereldKidz op goed onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van kinderen. Onze scholen verzorgen een overwogen en gedifferentieerd aanbod vanuit de drie doelgebieden kwalificatie, persoonsontwikkeling en socialisatie. Goed onderwijs brengt met zich mee dat de leerkracht de onderwijsbehoeften en ontwikkeling van het kind in beeld heeft. Met behulp van observaties en toetsen wordt gecheckt of beelden kloppen en daarmee kan het onderwijs op de onderwijsbehoefte worden afgestemd. Het kind wordt nadrukkelijk betrokken bij het eigen leerproces. Er is daarbij steeds aandacht voor de vraag hoe het met het welbevinden en de betrokkenheid van de leerlingen is gesteld. Hoe hoger het welbevinden en de betrokkenheid, hoe groter het effect van ons onderwijs op de ontwikkeling van de kinderen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
27,3% van de leerlingen presteert onder advies – ruim boven het landelijk gemiddelde (11,8%). Dit kan wijzen op uitdagingen in de advisering of aansluiting met het VO. Positief is dat 18,2% boven het advies presteert, mogelijk door intensieve monitoring zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.
Sociale ontwikkeling
Op onze scholen vinden wij het belangrijk dat wij ons onderwijs niet alleen aanpassen op de cognitieve ontwikkeling van kinderen, maar ook op de sociaal emotionele ontwikkeling (SEO) en de ontwikkeling van de werkhouding en het leren leren. Om goed te kunnen leren is het van groot belang om goed in je vel te zitten en tools te krijgen om tot leren te komen. We willen onze leerlingen veerkracht meegeven om uitdagingen aan te durven gaan. LEES MINDER
Samenwerken
Verantwoordelijkheid
Respect
Wat is de werkwijze van WereldKidz Triangel voor sociale ontwikkeling?
WereldKidz Triangel heeft duidelijke afspraken over hoe leerlingen met elkaar omgaan tijdens het leren en spelen. De schoolwaarden zijn respect, samenwerken en verantwoordelijkheid. De school geeft wekelijks Rots & Water lessen en is een gecertificeerde Rots & Waterschool. Dit programma is gericht op het vergroten van sociale vaardigheden, samenwerking, zelfkennis en zelfvertrouwen. Er is ook aandacht voor executieve vaardigheden, mindset en zintuiglijke prikkelverwerking. Kindertalentenfluisteraars voeren talentgesprekken met kinderen. Jaarlijks zijn er vijf sociaal-emotionele themaweken. Een SEO-coördinator en interne contactpersoon (vertrouwenspersoon) zijn aanwezig op school.
Welke registratievorm(en) gebruikt WereldKidz Triangel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
WereldKidz Triangel gebruikt de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt WereldKidz Triangel?
WereldKidz Triangel gebruikt School Wide Positive Behavior Support (SWPBS), is een Rots & Water school en gebruikt methodes voor executieve vaardigheden en mindset. De school is ook een Kindertalentenfluisteraarschool.