
Het team van Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn
Current section: teamZie hier hoe het team van Oecumenische Basisschool De Ladder is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische Basisschool De Ladder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie?
Ontdek hoe goed Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Oecumenische Basisschool De Ladder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische Basisschool De Ladder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Oecumenische Basisschool De Ladder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische Basisschool De Ladder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invallersregeling op Basisschool De Ladder
Op Oecumenische Basisschool De Ladder zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om gepland verlof voor studiedagen, cursussen, opleidingen of andere schoolgerelateerde verplichtingen, wij zetten ons in om tijdig gekwalificeerde invalleerkrachten te regelen. Bij ziekte van een leerkracht hanteren we een gestructureerd plan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Ons toegewijde team heeft duidelijke afspraken gemaakt voor een efficiënte invulling van de ontstane vacatures. We starten met interne oproepen binnen ons eigen team, met name bij de duopartner, om snel een passende oplossing te vinden. Indien de duopartner niet beschikbaar is en er geen directe invallers uit onze eigen pool beschikbaar zijn, neemt de directeur de regie. De directeur kan dan besluiten om ondersteunend personeel, zoals de adjunct-directeur, intern begeleiders, RT'ers of de vakleerkracht natuur, in te zetten. Deze ambulante professionals vormen een belangrijke schakel in onze flexibele vervangingsstrategie. Als ook de ambulante ondersteuning niet toereikend is, treedt ons verdeelplan in werking. Dit houdt in dat grotere klassen worden opgedeeld en verdeeld over kleinere groepen. Waar mogelijk voegen we zelfs twee kleine groepen samen om zo een leerkracht vrij te maken die de opengevallen plek kan opvullen. Dit alles met als doel om de onderwijskwaliteit te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle bovengenoemde opties ontoereikend zijn, kunnen we genoodzaakt zijn leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. We streven ernaar om ouders hierover minimaal één dag van tevoren te informeren. Echter, bij grootschalige uitval van leerkrachten is dit niet altijd haalbaar. We danken u voor uw begrip in deze situaties.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning op Oecumenische Basisschool De Ladder: Onze Specialisten
Taal- en Rekenhulp voor Succesvolle Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer een leerling extra hulp nodig heeft die verder gaat dan de klassikale aanpak, schakelen we gespecialiseerde krachten in. Afhankelijk van de specifieke leerbehoefte bieden onze Remedial Teachers (RT) of de RT-extra, gespecialiseerd in meer- en hoogbegaafdheid, gerichte ondersteuning. Deze intensieve hulp is altijd tijdelijk en gericht op het vergroten van zelfstandigheid en schoolsucces. De coördinatie van al deze zorg ligt in handen van ons toegewijde zorgteam. Dit team bestaat uit onze ervaren intern begeleiders, de remedial teacher, de specialist meer- en hoogbegaafdheid en onze directeur, die samenwerken voor optimale leerlingontwikkeling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied zetten we primair in op de klasomgeving. Onze intern begeleiders coachen leerkrachten bij het implementeren van effectieve strategieën om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Indien de hulpvraag specifieker is, kunnen de expertise van onze remedial teacher of de specialist meer- en hoogbegaafdheid worden ingezet. Mocht dit onvoldoende resultaat bieden, dan werken we nauw samen met ouders om geschikte externe specialisten te vinden. Deze externe professionals kunnen hun begeleiding op school aanbieden, zodat de leerling optimaal ondersteund wordt tijdens schooltijd.
Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, bieden we eerst ondersteuning binnen de vertrouwde klasomgeving. Onze intern begeleiders ondersteunen de leerkrachten hierbij met praktische handvatten en adviezen. Indien nodig, wordt de expertise van onze remedial teacher of de specialist meer- en hoogbegaafdheid ingeschakeld om de leerling gerichte hulp te bieden. Wanneer deze interne expertise niet volstaat, gaan we in overleg met ouders op zoek naar externe specialisten die de leerling op school kunnen begeleiden gedurende de schooldagen.
Motorische en Lichamelijke Vaardigheden Ontwikkelen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een gespecialiseerde motoriek-expert die het beleid rondom motorische en lichamelijke ontwikkeling coördineert. Zij adviseert leerkrachten en ondersteunt waar nodig om de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Daarnaast werken we samen met een kinderfysiotherapeut die wekelijks op school aanwezig is. Zij biedt gespecialiseerde behandeling aan leerlingen met specifieke hulpvragen op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling, en bevordert zo een gezonde levensstijl.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging voorieder Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Momenteel ervaren we weinig behoefte aan specifieke ondersteuning voor fysieke beperkingen, medisch handelen of langdurige ziekte onder onze leerlingen. Mocht u als ouder echter specifieke vragen hebben over de mogelijke begeleiding in dergelijke situaties, dan staan we klaar om ons hierin te verdiepen. We streven ernaar om, indien nodig, onze kennis te vergroten en een passende aanpak te ontwikkelen. Door nauwe samenwerking met ouders kunnen we de individuele behoeften van elk kind beter begrijpen en de benodigde begeleiding vormgeven.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling
Innovatieve Aanpak voor Rekenonderwijs: Toekomstgericht Leren
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitsborging en Schoolplan 2024-2028
Wat zijn de kernambities van Basisschool De Ladder voor de komende vier jaar?
Hoe realiseert De Ladder haar onderwijsdoelen en waarborgt ze kwaliteit?
Peuterontwikkeling en VVE Programma op De Ladder
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Oecumenische Basisschool De Ladder extra ondersteuning voor peuters en jonge kinderen?
Met welke partners werkt De Ladder samen voor het jonge kind programma?
Oecumenische Basisschool De Ladder werkt nauw samen met Kind & Co Kinderdagverblijf De Trommelaar. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting en een rijke leeromgeving voor de allerkleinsten, met een focus op voor- en vroegschoolse educatie.