Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn

Het team van Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn

Current section: team
Breeschotenlaan 26
3951 Maarn

Zie hier hoe het team van Oecumenische Basisschool De Ladder is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische Basisschool De Ladder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Oecumenische Basisschool De Ladder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische Basisschool De Ladder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (13.3%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Oecumenische Basisschool De Ladder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische Basisschool De Ladder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Flexibele Invallersregeling op Basisschool De Ladder

Op Oecumenische Basisschool De Ladder zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om gepland verlof voor studiedagen, cursussen, opleidingen of andere schoolgerelateerde verplichtingen, wij zetten ons in om tijdig gekwalificeerde invalleerkrachten te regelen. Bij ziekte van een leerkracht hanteren we een gestructureerd plan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Ons toegewijde team heeft duidelijke afspraken gemaakt voor een efficiënte invulling van de ontstane vacatures. We starten met interne oproepen binnen ons eigen team, met name bij de duopartner, om snel een passende oplossing te vinden. Indien de duopartner niet beschikbaar is en er geen directe invallers uit onze eigen pool beschikbaar zijn, neemt de directeur de regie. De directeur kan dan besluiten om ondersteunend personeel, zoals de adjunct-directeur, intern begeleiders, RT'ers of de vakleerkracht natuur, in te zetten. Deze ambulante professionals vormen een belangrijke schakel in onze flexibele vervangingsstrategie. Als ook de ambulante ondersteuning niet toereikend is, treedt ons verdeelplan in werking. Dit houdt in dat grotere klassen worden opgedeeld en verdeeld over kleinere groepen. Waar mogelijk voegen we zelfs twee kleine groepen samen om zo een leerkracht vrij te maken die de opengevallen plek kan opvullen. Dit alles met als doel om de onderwijskwaliteit te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle bovengenoemde opties ontoereikend zijn, kunnen we genoodzaakt zijn leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. We streven ernaar om ouders hierover minimaal één dag van tevoren te informeren. Echter, bij grootschalige uitval van leerkrachten is dit niet altijd haalbaar. We danken u voor uw begrip in deze situaties.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Oecumenische Basisschool De Ladder: Onze Specialisten

4

Taal- en Rekenhulp voor Succesvolle Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling extra hulp nodig heeft die verder gaat dan de klassikale aanpak, schakelen we gespecialiseerde krachten in. Afhankelijk van de specifieke leerbehoefte bieden onze Remedial Teachers (RT) of de RT-extra, gespecialiseerd in meer- en hoogbegaafdheid, gerichte ondersteuning. Deze intensieve hulp is altijd tijdelijk en gericht op het vergroten van zelfstandigheid en schoolsucces. De coördinatie van al deze zorg ligt in handen van ons toegewijde zorgteam. Dit team bestaat uit onze ervaren intern begeleiders, de remedial teacher, de specialist meer- en hoogbegaafdheid en onze directeur, die samenwerken voor optimale leerlingontwikkeling.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjercoördinatoren

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied zetten we primair in op de klasomgeving. Onze intern begeleiders coachen leerkrachten bij het implementeren van effectieve strategieën om een positief sociaal klimaat te bevorderen. Indien de hulpvraag specifieker is, kunnen de expertise van onze remedial teacher of de specialist meer- en hoogbegaafdheid worden ingezet. Mocht dit onvoldoende resultaat bieden, dan werken we nauw samen met ouders om geschikte externe specialisten te vinden. Deze externe professionals kunnen hun begeleiding op school aanbieden, zodat de leerling optimaal ondersteund wordt tijdens schooltijd.

3

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, bieden we eerst ondersteuning binnen de vertrouwde klasomgeving. Onze intern begeleiders ondersteunen de leerkrachten hierbij met praktische handvatten en adviezen. Indien nodig, wordt de expertise van onze remedial teacher of de specialist meer- en hoogbegaafdheid ingeschakeld om de leerling gerichte hulp te bieden. Wanneer deze interne expertise niet volstaat, gaan we in overleg met ouders op zoek naar externe specialisten die de leerling op school kunnen begeleiden gedurende de schooldagen.

1

Motorische en Lichamelijke Vaardigheden Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Specialist Motoriek

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een gespecialiseerde motoriek-expert die het beleid rondom motorische en lichamelijke ontwikkeling coördineert. Zij adviseert leerkrachten en ondersteunt waar nodig om de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Daarnaast werken we samen met een kinderfysiotherapeut die wekelijks op school aanwezig is. Zij biedt gespecialiseerde behandeling aan leerlingen met specifieke hulpvragen op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling, en bevordert zo een gezonde levensstijl.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging voorieder Kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel ervaren we weinig behoefte aan specifieke ondersteuning voor fysieke beperkingen, medisch handelen of langdurige ziekte onder onze leerlingen. Mocht u als ouder echter specifieke vragen hebben over de mogelijke begeleiding in dergelijke situaties, dan staan we klaar om ons hierin te verdiepen. We streven ernaar om, indien nodig, onze kennis te vergroten en een passende aanpak te ontwikkelen. Door nauwe samenwerking met ouders kunnen we de individuele behoeften van elk kind beter begrijpen en de benodigde begeleiding vormgeven.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Innovatieve Aanpak voor Rekenonderwijs: Toekomstgericht Leren

Op Oecumenische Basisschool De Ladder excelleren we in het vroegtijdig signaleren en effectief aanpakken van lees- en spellingsproblemen. We beschikken over een breed scala aan lesmaterialen om onze leerlingen hierin optimaal te begeleiden. Onze focus voor de komende jaren ligt op het versterken van ons rekenonderwijs. Sinds schooljaar 2023-2024 werken we met de moderne rekenmethode 'Getal & Ruimte Junior'. Dit vormt de basis voor verdere innovatie. In schooljaar 2024-2025 integreren we 'bewegend leren' in ons rekenonderwijs. Tevens ontwikkelen we een kwaliteitskaart Rekenen met duidelijke afspraken over de lesinhoud en didactiek. Zo verzekeren we een consistente en effectieve aanpak. We investeren continu in de expertise van ons team op het gebied van rekenproblemen, signalering en didactiek. Dit doen we tijdens geplande studiedagen en door het inkopen van specifieke scholing. Zo garanderen we de hoogste kwaliteit van ons onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitsborging en Schoolplan 2024-2028

Wat zijn de kernambities van Basisschool De Ladder voor de komende vier jaar?

Oecumenische Basisschool De Ladder investeert continu in de verbetering en ontwikkeling van ons onderwijsaanbod. We stellen daarom vier strategische ambities centraal voor de periode 2024-2028. Deze ambities richten zich op 'Mens & natuur', 'Digitale geletterdheid', 'Creatieve ontwikkeling' en 'Leren leren'. Elke ambitie is gedetailleerd uitgewerkt in onze ambitiekaarten, die integraal onderdeel uitmaken van het schoolplan. Hierin vindt u de precieze invulling van elke ambitie, de gewenste toekomstige situatie en de concrete activiteiten die we ondernemen om onze educatieve doelen te realiseren. We waarborgen hiermee een toekomstgerichte aanpak, die flexibel inspeelt op maatschappelijke en onderwijsontwikkelingen.

Hoe realiseert De Ladder haar onderwijsdoelen en waarborgt ze kwaliteit?

Onze school werkt planmatig aan de realisatie van de vier kernambities via de Plan-Do-Check-Act (PDCA) cyclus. Deze cyclus is vastgelegd in de jaarlijkse ambitiekaarten en wordt ondersteund door specifieke ontwikkelteams, waarin alle leerkrachten actief participeren. Elk schooljaar stellen deze teams concrete doelen vast en maken deze behapbaar met 90-dagenplannen. Na elke cyclus evalueren we de voortgang en stellen we nieuwe plannen op. Jaarlijks evalueren we tevens de algemene ambitie om de relevantie en haalbaarheid te waarborgen. Daarnaast hanteren we kwaliteitskaarten als een robuust borgingssysteem. Deze kaarten documenteren afspraken en werkwijzen, inclusief aanleiding, doelstellingen, aanpak en communicatieplannen. Jaarlijkse evaluatie en aanpassing zorgen ervoor dat onze kwaliteitsstandaarden continu worden aangescherpt en relevant blijven voor ons onderwijs.

Downloaden

Peuterontwikkeling en VVE Programma op De Ladder

Toelichting van de school

Oecumenische Basisschool De Ladder biedt een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen. Kinderen die vanuit Kind & Co Kinderdagverblijf De Trommelaar instromen, kunnen deelnemen aan ons stimulerende VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) programma. Dit programma wordt met veel zorg en aandacht aangeboden op onze vertrouwde locatie, Kind & Co De Trommelaar. Hierdoor waarborgen we een soepele overgang en een veilige start in het onderwijs voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Oecumenische Basisschool De Ladder extra ondersteuning voor peuters en jonge kinderen?

Ja, Oecumenische Basisschool De Ladder biedt een speciaal VVE programma voor jonge kinderen die instromen vanuit Kind & Co Kinderdagverblijf De Trommelaar. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Met welke partners werkt De Ladder samen voor het jonge kind programma?

Oecumenische Basisschool De Ladder werkt nauw samen met Kind & Co Kinderdagverblijf De Trommelaar. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting en een rijke leeromgeving voor de allerkleinsten, met een focus op voor- en vroegschoolse educatie.

Oecumenische Basisschool De Ladder werkt nauw samen met Kind & Co Kinderdagverblijf De Trommelaar. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting en een rijke leeromgeving voor de allerkleinsten, met een focus op voor- en vroegschoolse educatie.

Team | Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn | [2025] Schoolregister