Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn

De resultaten van Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn

Current section: resultaten
Breeschotenlaan 26
3951 Maarn

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Oecumenische Basisschool De Ladder, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische Basisschool De Ladder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op De Ladder

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemeten middels de eindtoets in groep 8, ook wel de doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit geldt als een standaard voor alle basisscholen in Nederland. Op Oecumenische Basisschool De Ladder streven we ernaar dit fundamentele niveau te overtreffen. Ons team zet zich dagelijks in om iedere leerling de benodigde basis mee te geven voor een succesvolle toekomst. De resultaten tonen aan dat we hierin succesvol zijn, met een score die de landelijke norm ruimschoots haalt.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau op Oecumenische Basisschool De Ladder

Het streefniveau op onze school ligt hoger dan het fundamentele niveau. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen in groep 8 dit hogere niveau te laten bereiken, wat een indicatie is van verdiepte kennis en vaardigheden. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de samenstelling van de leerlingenpopulatie. Oecumenische Basisschool De Ladder zet zich in om de individuele potentie van elke leerling te maximaliseren. We bieden uitdagende leermogelijkheden die aansluiten bij diverse leerstijlen. De behaalde resultaten voor het streefniveau weerspiegelen de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van zowel leerlingen als leerkrachten.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Oecumenische Basisschool De Ladder?

Op Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn bieden we een holistische kijk op de ontwikkeling van uw kind. Vanaf groep 7 geven we ouders een weloverwogen beeld van het verwachte niveau voor het voortgezet onderwijs. Dit advies baseren we niet enkel op toetsresultaten, maar ook op de sociale, emotionele en cognitieve groei die uw kind gedurende de jaren heeft doorgemaakt. Doorzettingsvermogen, samenwerking, werkhouding en eigen initiatief zijn essentiële eigenschappen die we bij onze leerlingen stimuleren. Deze brede benadering zorgt voor een realistisch en passend advies, dat de unieke talenten van elk kind erkent. We kijken verder dan alleen cito-scores en toetsgegevens om een compleet beeld te vormen. Het schooladvies op De Ladder wordt samengesteld door een team van ervaren leerkrachten uit groep 6, 7 en 8, intern begeleiders en de directeur. Zij beoordelen de inzet, concentratie en verantwoordelijkheidsgevoel van de leerling, aangevuld met resultaten van methodetoetsen en het Cito Leerlingvolgsysteem. Ook de richtlijnen van het voortgezet onderwijs spelen een rol in dit proces. Wij geloven dat elk kind het verdient om te presteren naar zijn of haar volledige potentieel. Daarom moedigen we leerlingen en ouders aan om een schoolkeuze te maken waar ze niet alleen gelukkig zijn, maar waar ze ook hun persoonlijke talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Een schooladvies dat de basis legt voor een succesvolle en plezierige schoolloopbaan.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op De Ladder Maarn

Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn focust op de unieke kwaliteiten van elk kind. Wij geloven dat elk kind van nature het goede wil doen en stimuleren een omgeving waar persoonlijke groei en sociale vaardigheden centraal staan. Onze aanpak is gebaseerd op de Kanjertraining, wat resulteert in duidelijke Kanjerafspraken. Deze afspraken – vertrouwen, helpen, samenwerken, plezier en meedoen – vormen de basis van ons pedagogisch beleid. Ze worden dagelijks gebruikt om de klassfeer en de interactie tussen leerlingen te bespreken. Door deze methodiek leren kinderen bewust sociale vaardigheden aan, krijgen ze inzicht in hun eigen gedrag en begrijpen ze de impact daarvan op anderen. Dit draagt bij aan een positieve en ondersteunende leeromgeving voor alle 197 leerlingen.

Vertrouwen in elkaar

Elkaar helpen

Samen plezier maken

Hoe bevordert De Ladder in Maarn de sociale ontwikkeling van uw kind?

De Ladder Maarn creëert een veilige omgeving waar kinderen kunnen leren en floreren. We hanteren de Kanjertraining, gericht op het opbouwen van vertrouwen. Dit vertrouwen, zowel in zichzelf als in elkaar, is essentieel voor positieve interacties. Wij gaan uit van de intrinsieke goedheid van elk kind en zien de school als een plek voor ontwikkeling, oefening in sociale interactie, en ruimte voor het maken van fouten. Kinderen groeien hierin emotioneel en persoonlijk. Conflicten worden aangepakt als leermomenten, waarbij we de focus leggen op de wereld van vertrouwen. Wanneer er toch onvertrouwen ontstaat, lossen we dit professioneel op om zo snel mogelijk weer vanuit vertrouwen te kunnen handelen. Wekelijks vinden Kanjerlessen plaats in alle groepen. Deze interactieve sessies met oefeningen, gesprekken en verhalen versterken sociale competenties en zelfinzicht. De leerkracht begeleidt en observeert dit proces continu. Daarnaast stimuleren we positief gedrag door de 'kanjer van de dag/week' te benoemen, thema-kringen te organiseren bij specifieke behoeften, en conflicten op een consistente manier te hanteren.

Welke registratiemethoden gebruikt De Ladder voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Oecumenische Basisschool De Ladder Maarn monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met behulp van Kanvas.

  • Kanvas

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op De Ladder?

Basisschool De Ladder in Maarn maakt gebruik van de Kanjertrainingen om sociaal-emotioneel leren te bevorderen.

Inspectierapport Oecumenische Basisschool De Ladder: Een Beoordeling van Kwaliteit

Oecumenische Basisschool De Ladder is uitzonderlijk trots op het positieve oordeel van de onderwijsinspectie. De school wordt met een 'goed' beoordeeld, wat de toewijding aan uitstekend onderwijs onderstreept. Het schoolbestuur erkent de waarde van de aanbevelingen in het inspectierapport, die essentieel worden geacht voor de verdere ontwikkeling van De Ladder. Dit inspectierapport biedt een accurate en gedetailleerde weergave van de significante vooruitgang die de school heeft geboekt in de afgelopen vier jaar. Het bevestigt de sterke punten en identificeert gebieden waar verdere groei mogelijk is, wat bijdraagt aan een continue kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Wij nodigen u uit om de resultaten van de onderwijsinspectie zelf te bekijken en meer te ontdekken over de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van Oecumenische Basisschool De Ladder. Onze school streeft ernaar om een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden voor elk kind.

Resultaten | Oecumenische Basisschool De Ladder in Maarn | [2025] Schoolregister