Basisschool WereldKidz Meent in Maarn

Het team van Basisschool WereldKidz Meent in Maarn

Current section: team
Trompplein 3
3951 Maarn

Zie hier hoe het team van Basisschool WereldKidz Meent is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool WereldKidz Meent. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool WereldKidz Meent bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool WereldKidz Meent bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool WereldKidz Meent zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool WereldKidz Meent. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (21.4%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (7.1%)
&ge;65 jaar (14.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool WereldKidz Meent werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool WereldKidz Meent gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op WereldKidz Meent: Continuïteit en Kwaliteit Gewaarborgd

Bij WereldKidz Meent geloven we in een teamgerichte aanpak om de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen. Naast onze toegewijde leerkrachten, werken we nauw samen met leraarondersteuners, onderwijsassistenten, intern begeleiders, externe expertise en de schoolleiding. Ieder teamlid draagt vanuit een unieke rol bij aan de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor ons onderwijs. Onze onderwijsassistenten en leraarondersteuners opereren onder de directe begeleiding van de leerkrachten. Ze bieden intensieve ondersteuning aan kleine groepen leerlingen, waarbij een leraarondersteuner ook de volledige verantwoordelijkheid voor een groep kan dragen. De leerkracht speelt een cruciale rol in het bepalen van de taken en de pedagogische aanpak van de ondersteunende professionals. In overleg tussen leerkracht, schoolleiding en leraarondersteuner wordt bepaald wie de communicatie met ouders verzorgt. Door de huidige uitdagingen op de arbeidsmarkt, zoals het lerarentekort, is directe vervanging door een leerkracht niet altijd mogelijk. Onze gestructureerde inzet van diverse onderwijsprofessionals helpt ons echter de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs te waarborgen. In uitzonderlijke gevallen waarin vervanging niet geregeld kan worden, vragen we ouders vriendelijk om hun kind thuis te houden. Waar mogelijk bieden we in deze situaties ondersteuning middels thuisonderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool WereldKidz Meent

3

Taal en Rekenen: Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ervaren Rekenspecialist
Deskundige Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gespecialiseerde Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachten, in nauwe samenwerking met de intern begeleider en de remedial teacher, zijn erop gericht om taal- en rekenuitdagingen vroegtijdig te signaleren. We organiseren effectieve ondersteuning, zowel intern als met de inzet van externe experts, om elke leerling optimaal te laten presteren. Wij geloven in een proactieve aanpak om de basisvaardigheden van uw kind te versterken. Onze specialisten werken samen om een stimulerende leeromgeving te creëren waarin succes in taal en rekenen centraal staat.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien met Talent

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Ondersteunende Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedreven Talentenbouwers

Toelichting van de school:

Wekelijks besteden we in alle groepen aandacht aan de unieke talenten van elk kind, geïnspireerd door de visie van Luk Dewulf en Els Pronk. Ons doel is het bevorderen van een positief zelfbeeld, veerkracht en weerbaarheid bij alle leerlingen. Onze gespecialiseerde leerkrachten hanteren een talentgerichte benadering en stimuleren het hele team om op deze manier te werken. Bij opvallend gedrag observeren onze Kindertalent leerkrachten om de onderliggende talenten te ontdekken. We zetten deze talenten in om elk kind van binnenuit te versterken en te laten floreren.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Positieve Groei

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Ervaren Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedreven Talentenbouwers

Toelichting van de school:

Binnen ons team is een intern begeleider gespecialiseerd in gedrag. Op aanvraag stellen wij haar expertise beschikbaar om uw kind optimaal te ondersteunen. Wij focussen op het ontwikkelen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. Onze specialisten bieden gerichte begeleiding om leerlingen te helpen bij het stellen en behalen van hun leerdoelen, met een focus op succes en zelfvertrouwen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Ondersteunende Intern Begeleider
Vakbekwame Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling werken we nauw samen met een externe fysiotherapeut. Samen zorgen we voor een gezonde ontwikkeling van uw kind. Onze school stimuleert een actieve levensstijl en besteedt aandacht aan de fysieke ontwikkeling van alle leerlingen. Door middel van gymnastiek en samenwerking met professionals zorgen we voor een brede ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool WereldKidz Meent heeft momenteel geen specifieke ervaring met het begeleiden van kinderen met een medische hulpvraag. Wij streven ernaar om alle leerlingen een veilige en ondersteunende omgeving te bieden. Voor specifieke medische zorg en persoonlijke verzorging verwijzen wij naar gespecialiseerde instanties. Wij staan open voor overleg om de best mogelijke ondersteuning te garanderen voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
BSO ruimte
Vergader ruimtes
Moestuin
Grote speelpleinen

Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling bij WereldKidz Meent

Onze Aanpak voor Individuele Groei

Bij Basisschool WereldKidz Meent zetten we ons volledig in om alle leerlingen de best mogelijke begeleiding te bieden. We geloven in een verantwoorde aanpak waarbij we kansen creëren voor ieder kind om te excelleren. Dit doen we door middel van gedifferentieerde instructie binnen de klas, zodat zowel leerlingen die extra uitdaging zoeken als leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben, optimaal worden bediend. Kinderen met specifieke leerbehoeften, zoals dyslexie of dyscalculie, ontvangen gerichte hulp met aangepaste hulpmiddelen en extra oefenmomenten. Ook bieden we ondersteuning aan leerlingen die behoefte hebben aan meer structuur of sociaal-emotionele begeleiding. Onze intern begeleider werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om de juiste ondersteuning te adviseren en waar nodig externe expertise in te schakelen via ons samenwerkingsverband. Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften voeren we een open dialoog met ouders om te beoordelen of onze school de meest geschikte omgeving biedt. Hierbij kijken we naar de benodigde ondersteuning in relatie tot de groepsdynamiek en de expertise van de leerkracht. De veiligheid en optimale ontwikkeling van elk kind staan hierbij altijd voorop. We monitoren de voortgang nauwlettend, in samenwerking met ouders en, indien nodig, het samenwerkingsverband. Als reguliere basisschool met een vastgestelde bekostiging, waaronder middelen vanuit het samenwerkingsverband voor passend onderwijs, zijn er grenzen aan de extra ondersteuning die we kunnen bieden. Mocht onze school niet de juiste plek zijn voor een kind, dan zoeken we samen met de ouders naar alternatieven binnen het reguliere of speciaal (basis)onderwijs, met ondersteuning van ons regionale samenwerkingsverband. Leerlingenparticipatie en Hoorrecht in het Onderwijs: Vanaf schooljaar 2025-2026 wordt het hoorrecht voor leerlingen officieel verankerd. Dit betekent dat leerlingen, samen met hun ouders, actief worden betrokken bij beslissingen over hun onderwijs en ondersteuning, met name bij het Ontwikkelingsperspectief (OPP). Alle leerlingen worden bovendien uitgenodigd om hun mening te geven over het ondersteuningsaanbod op onze school. Dit houdt in dat leerlingen worden betrokken bij het opstellen van hun OPP, dat pas definitief wordt na instemming van ouders en overleg met de leerling. De input van alle leerlingen over ons ondersteuningsaanbod wordt verwerkt in de schoolgids. We garanderen een veilige en passende manier voor leerlingen om hun stem te laten horen, zowel over hun OPP als over de ondersteuning binnen de school. Onze aanpak voor het implementeren van het hoorrecht omvat een grondige voorbereiding van gesprekken met behulp van gesprekskaarten of visuele hulpmiddelen. Ons personeel wordt getraind in effectieve gespreksvoering met leerlingen, rekening houdend met leeftijd, taal en individuele behoeften. Er worden speciale formats ontwikkeld om de inbreng van leerlingen voor te bereiden en vast te leggen. Door actief te luisteren, verbeteren we ons onderwijs en vergroten we de betrokkenheid van leerlingen bij hun eigen leerproces. Toekomstige ontwikkelingen in ons ondersteuningsaanbod omvatten een focus op executieve functies, talentontwikkeling, intensieve begeleiding door specialisten, continue scholing van ons team en een verdere verdieping van de samenwerking met externe partners.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan WereldKidz Meent

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan voor Basisschool WereldKidz Meent?

Ons actuele schoolplan 2024-2028, beschikbaar op onze website, stippelt onze ambitieuze koers uit. Het hoofdstuk 'Onze ambities' onthult onze kernfocus op het verdiepen van burgerschapsvorming en digitale geletterdheid. De nadruk ligt op het ontwikkelen van een positieve attitude en proactief gedrag, geworteld in een sterk moreel kompas. Dit kompas begeleidt leerlingen bij hun keuzes en handelen, zowel in de fysieke als de digitale wereld, waar burgerschap en digitale vaardigheden samenkomen. Een moreel kompas wordt hierbij gedefinieerd als 'een innerlijk leidraad, gebaseerd op ethische principes en respect voor medemensen, dat sturend is voor houding, besluitvorming en handelen'. In het schooljaar 2025-2026 presenteren we de uitwerking van de leerlijnen als een integraal onderdeel van ons beleidsplan digitale geletterdheid. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op het versterken van rekenonderwijs middels concreet materiaal, het optimaliseren van instructies met Enhanced Direct Instruction (EDI), en het stimuleren van talentontwikkeling door middel van interne en externe scholingstrajecten.

Hoe realiseert WereldKidz Meent de gestelde onderwijsdoelen?

De ambitieuze doelstellingen uit ons schoolplan worden concreet vertaald naar een gedetailleerd jaarplan. Bepaalde doelen worden uitgewerkt binnen onze onderwijsteams, met een specifieke focus op TalentenAcademieOnderwijs (TAO). Voor schoolbrede ambities stellen we expertteams samen of benutten we studiedagen voor gezamenlijke verdieping van de materie. Indien nodig, schakelen we externe expertise in om onze onderwijskwaliteit te waarborgen en te verhogen. Het proces rondom de realisatie van de jaarplan-doelen wordt periodiek besproken tijdens de vergaderingen van de Medezeggenschapsraad (MR). Aan het einde van elk schooljaar evalueren we het jaarplan gezamenlijk met het voltallige team en de MR, om continu te leren en te verbeteren.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op WereldKidz Meent

Toelichting van de school

Op Basisschool WereldKidz Meent bieden we een uniek programma voor jonge kinderen, speciaal ontworpen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren. Wij geloven in een veilige en uitdagende omgeving waar elk kind kan groeien en ontdekken. Ons onderwijs is gericht op spelend leren en het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Door middel van diverse activiteiten en een warme sfeer zorgen we ervoor dat uw kind zich snel thuis voelt en met plezier naar school gaat. We zetten ons in voor een sterke basis voor de toekomst van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool WereldKidz Meent?

Basisschool WereldKidz Meent biedt gespecialiseerde programma's om jonge kinderen te ondersteunen in hun leerproces. Dit omvat ook extra begeleiding voor kinderen die de Nederlandse taal nog aan het leren zijn (NT2). Deze ondersteuning is erop gericht om alle kinderen een gelijke kans te geven en hen te helpen excelleren. We creëren een inclusieve omgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt en de nodige hulp krijgt om succesvol te zijn.

Basisschool WereldKidz Meent biedt gespecialiseerde programma's om jonge kinderen te ondersteunen in hun leerproces. Dit omvat ook extra begeleiding voor kinderen die de Nederlandse taal nog aan het leren zijn (NT2). Deze ondersteuning is erop gericht om alle kinderen een gelijke kans te geven en hen te helpen excelleren. We creëren een inclusieve omgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt en de nodige hulp krijgt om succesvol te zijn.

Specifieke ondersteuning voor NT2 leerlingen

Met welke partners werkt WereldKidz Meent samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor het verrijken van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Basisschool WereldKidz Meent nauw samen met lokale partners. Een belangrijke samenwerking is die met 'Kind en Co'. Deze samenwerking stelt ons in staat om aanvullende expertise en activiteiten aan te bieden, die bijdragen aan een brede ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Samen zorgen we voor een optimale start en groei voor elk kind.

Voor het verrijken van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Basisschool WereldKidz Meent nauw samen met lokale partners. Een belangrijke samenwerking is die met 'Kind en Co'. Deze samenwerking stelt ons in staat om aanvullende expertise en activiteiten aan te bieden, die bijdragen aan een brede ontwikkeling van onze jongste leerlingen. Samen zorgen we voor een optimale start en groei voor elk kind.

Samenwerking met Kind en Co
Team | Basisschool WereldKidz Meent in Maarn | [2025] Schoolregister