bs De Klepper in Luyksgestel

Het team van bs De Klepper in Luyksgestel

Current section: team
Kapellerweg 4
5575 Luyksgestel

Zie hier hoe het team van bs De Klepper is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van bs De Klepper. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past bs De Klepper bij jullie?

Ontdek hoe goed bs De Klepper bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij bs De Klepper zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij bs De Klepper. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (27.3%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (9.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij bs De Klepper werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor bs De Klepper gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervanging bij bs De Klepper: Continuïteit in Educatie

Bij bs De Klepper waarborgen we de continuïteit van ons hoogwaardige onderwijs, ook bij afwezigheid van lesgevend personeel. Kortdurende afwezigheden, bijvoorbeeld door ziekte of een doktersbezoek, worden proactief en efficiënt intern opgelost door ons toegewijde team. Dit zorgt ervoor dat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen. Voor langdurige afwezigheden, zoals zwangerschaps- of ouderschapsverlof, maken we gebruik van een gespecialiseerde vervangerspool. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde professionals die naadloos aansluiten bij onze onderwijsmethoden en de behoeften van onze leerlingen. Daarnaast maken we op incidentele basis gebruik van een externe, betrouwbare partij voor specifieke vervangingen. Dit garandeert dat we altijd beschikken over de juiste expertise om de kwaliteit van ons onderwijs te handhaven, ongeacht de situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij bs De Klepper

8

Taal- en Rekenzwaktes: Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Intern Begeleider (IB'er)
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidscoach
Taalspecialist
Logopedist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Bij bs De Klepper zetten we onze ervaren onderwijsprofessionals in om uw kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Onze Intern Begeleider (IB'er) overziet de onderwijskwaliteit en begeleidt leerlingen met specifieke leerbehoeften, nauw samenwerkend met de leerkrachten. We werken met een breed scala aan specialisten, waaronder dyslexie-experts en rekenspecialisten, om elke leerling optimaal te faciliteren in zijn of haar ontwikkeling. Raadpleeg onze bijlage over passend onderwijs voor meer details over onze aanpak.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij hechten grote waarde aan het welzijn van onze leerlingen. Onze school biedt structureel het Rots en Water programma aan, verzorgd door speciaal opgeleide teamleden. Lees meer over ons commitment aan een positief sociaal klimaat in de bijlage over ons veiligheidsplan.

1

Gedrag en Studievaardigheden: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Breinlessen Specialist

Toelichting van de school:

Onze unieke Breinlessen, ontwikkeld door een gespecialiseerde collega, helpen leerlingen hun executieve functies te verbeteren en de leerkuil te navigeren. Uw kind leert actief hoe het leerproces werkt en hoe het invloed kan uitoefenen op de eigen ontwikkeling. Deze lessenreeks is speciaal ontworpen om leerlingen strategieën aan te reiken voor effectief leren en persoonlijke groei.

6

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Logopedist
Gymnastiekdocent

Toelichting van de school:

Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek, bieden wij toegang tot een netwerk van externe specialisten. In overleg met ouders en de groepsleerkracht, faciliteren wij het eerste contact met bijvoorbeeld kinderfysiotherapeuten of ergotherapeuten. Ons doel is om de fysieke ontwikkeling van elk kind te stimuleren en te ondersteunen waar nodig.

2

Medische Ondersteuning en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Indien er behoefte is aan extra ondersteuning op het vlak van medische zorg of persoonlijke verzorging, kan bs De Klepper een beroep doen op externe deskundigen. Wij zorgen voor een soepele coördinatie en communicatie met zowel ouders als de benodigde professionals. Uw kind kan rekenen op zorgvuldige begeleiding en de juiste professionele hulp.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Klepper

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Basisschool De Klepper geloven we in een omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontplooien. Wij bieden een veilige en stimulerende leeromgeving die is ontworpen om de unieke talenten van uw kind te koesteren. Voor een gedetailleerd overzicht van onze aanpak kunt u ons schoolondersteuningsprofiel raadplegen. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning bij De Klepper De komende jaren focussen wij ons op het verder versterken van de kernvakken. Dit doen we door continu te investeren in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten, zodat zij uw kind de best mogelijke begeleiding kunnen bieden. Onze Aandacht voor Specifieke Onderwijsbehoeften We besteden extra aandacht aan leerlingen die binnenkomen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit geldt in het bijzonder voor leerlingen met een NT2-achtergrond, waarbij we streven naar een soepele integratie en succesvolle leerervaringen. Individuele Leerlijnen en OntwikkelingsPerspectieven (OPP) Voor leerlingen die een eigen leerpad volgen, stellen wij zorgvuldig een OntwikkelingsPerspectief (OPP) op. Dit document beschrijft de individuele leerdoelen en de aanpak om deze te bereiken, zodat uw kind op zijn of haar eigen tempo kan groeien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons schoolplan en de focus op kwaliteitszorg bij bs De Klepper

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Bij Basisschool De Klepper stellen we de kwaliteit van ons onderwijs voorop. Dit realiseren we door gerichte studiedagen en intensieve groepsbesprekingen. We analyseren toetsresultaten en het werk van leerlingen om zo een passend en onderbouwd onderwijsaanbod te ontwikkelen. Ons schoolplan omvat het gebruik van effectieve onderwijsplannen en de toepassing van het directe instructiemodel. Groepsbezoeken en observaties door onze kwaliteitsondersteuner versterken dit proces. De directeur, directie-ondersteuner en kwaliteitsondersteuner overleggen regelmatig over kwaliteitszorg en de aansturing van ons toegewijde team. Voor het komende schooljaar richten we ons specifiek op het verbeteren van onze onderwijsresultaten, het bevorderen van groepsdoorbrekend werken en het ontwikkelen van 'leren leren'-vaardigheden bij alle leerlingen.

Hoe zorgen we dat schoolse doelen worden bereikt?

Onze onderwijsplannen vormen de basis voor al ons onderwijs. Deze plannen worden tweemaal per jaar grondig besproken met het gehele team, aan de hand van de methodeonafhankelijke Cito-toetsen "Leerling in Beeld". Centraal in deze besprekingen staat de vraag: "Moet het onderwijsplan aangepast worden?" De kwaliteitsondersteuner en de directeur stellen een schoolanalyse op, die ook dient als verantwoording naar het schoolbestuur. Na dit overleg werkt de kwaliteitsondersteuner samen met de groepsleerkrachten aan mogelijke aanpassingen in het onderwijsplan voor specifieke groepen. Vervolgens verdiepen we ons op leerlingniveau om te bepalen of er individuele aanpassingen nodig zijn in het groepsplan. Groepsleerkrachten monitoren de voortgang continu door observaties van het werk en methodegebonden toetsen. Dit helpt ons te beoordelen of het onderwijsaanbod passend was en wat het optimale aanbod voor de toekomst is. In de kleuterbouw focussen we volledig op observaties om de ontwikkeling van jonge kinderen te volgen, zonder het gebruik van toetsen. De school rapporteert haar resultaten aan het bestuur, terwijl de groepsleerkrachten de directe verantwoording afleggen aan de leerlingen en hun ouders.

Programma Jonge Kind: Start Uw Kind met Succes op Basisschool De Klepper

Toelichting van de school

Bij basisschool De Klepper in Luyksgestel geloven we in een vroege en warme start voor uw kind. We bieden een stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze nauwe samenwerking strekt zich uit verder dan alleen het peuterprogramma binnen onze schoolmuren. We onderhouden ook een waardevolle band met kinderopvang Kiekeboe in het dorp, om zo een naadloze overgang en consistente begeleiding te garanderen voor de allerkleinsten. Ontdek hoe wij met deze samenwerkingen een veilige en leerzame basis leggen voor de schoolcarrière van uw kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Klepper extra programma's voor jonge kinderen?

Basisschool De Klepper zet vol in op de ontwikkeling van jonge kinderen met specifieke aandacht en programma's. We streven ernaar om een rijke leeromgeving te creëren die aansluit bij de behoeften van jonge leerders. Ons aanbod is erop gericht om kinderen een vliegende start te geven, met activiteiten die spelenderwijs leren bevorderen en de nieuwsgierigheid prikkelen. Wij geloven in de kracht van een goede voorbereiding.

Met welke partners werkt Basisschool De Klepper samen voor het jonge kind?

Basisschool De Klepper werkt actief samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Een van onze gewaardeerde samenwerkingsverbanden is met het peuterprogramma van NummerEen. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren, van de kinderopvang tot aan de start van het basisonderwijs. We werken er gezamenlijk aan om een optimale ontwikkeling en een prettige overgang voor elk kind te waarborgen.

Basisschool De Klepper werkt actief samen met externe partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Een van onze gewaardeerde samenwerkingsverbanden is met het peuterprogramma van NummerEen. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren, van de kinderopvang tot aan de start van het basisonderwijs. We werken er gezamenlijk aan om een optimale ontwikkeling en een prettige overgang voor elk kind te waarborgen.

Team | bs De Klepper in Luyksgestel | [2025] Schoolregister