
Het team van Christelijke Basisschool De Fontein in Lutten
Current section: teamZie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Fontein is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Fontein. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Christelijke Basisschool De Fontein bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Fontein bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Fontein gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsplanning: Hoe Wij Uw Kind Blijven Onderwijzen bij Afwezigheid
Bij Christelijke Basisschool De Fontein zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We hanteren een proactieve aanpak voor personeelsvervanging, waarbij we prioriteit geven aan continuïteit en de vertrouwde leeromgeving. Onze interne flexibiliteit is een groot pluspunt. Vaak kan een duo-collega of een gespecialiseerde leerkracht de les overnemen. Ook de intern begeleider, directeur of een onderwijsassistent springt bij waar nodig om de lessen door te laten gaan. Dit zorgt ervoor dat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt van afwezigheid. Indien een langdurige afwezigheid een externe invaller vereist, doen we ons uiterste best om gekwalificeerd personeel te vinden. Desondanks kan het voorkomen dat we klassen tijdelijk samenvoegen om een optimale bezetting te garanderen. We communiceren hierover altijd open en tijdig met u als ouder. Uw kind kan rekenen op opvang op school, zelfs op de eerste ziektedag van de leerkracht. Mocht vervanging op de tweede dag nog niet geregeld zijn, dan informeren we u direct over eventuele aanpassingen, zoals het tijdelijk naar huis sturen van een klas. Mocht u hierdoor onverhoopt geen opvang kunnen regelen, dan bieden we altijd een oplossing door uw kind op te vangen in een andere groep binnen onze school.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Ons gebouw is in 2017 in gebruik genomen. We hebben onze grote wens kunnen realiseren, nl. het bouwen van een kindcentrum. Een plek voor onze doelgroep 0-12 jarigen. Kinderdagverblijf De Dassenburcht is in het gebouw gevestigd. Daarnaast hebben we de kans gekregen om er een gymzaal bij te bouwen. Van deze gymzaal wordt dagelijks gebruik gemaakt door alle groepen voor gym, spel, drama, muziek, feesten, vieringen etc. Ook de kinderen van het kinderdagverblijf kunen hiervan gebruik maken. In 2023 is er een nieuw lokaal bijgebouwd voor het basisonderwijs en er is door de vereniging zelf een lokaal bijgebouwd voor het kinderdagverblijf. Er zijn nu 8 lokalen voor het basisonderwijs beschikbaar, 1 ruimte voor baby's en dreumesen en 1 ruimte voor de peuters. Ook is er een ruimte voor de buitenschoolse opvang.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Fontein: Specialisten voor Elke Leerbehoefte
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Academische Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Christelijke Basisschool De Fontein stemmen we ons onderwijs af op de individuele onderwijsbehoeften van elk kind. Onze toegewijde leerkrachten bieden dagelijks begeleiding op maat. Voor taal en rekenen zetten we gespecialiseerde expertise in. Sinds 2023 is een van onze leerkrachten geslaagd als rekencoördinator, wat onze rekenvaardigheden versterkt. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, worden nauwkeurig gemonitord in het zorgdocument van de leerkracht. Zij ontvangen gerichte instructie en begeleiding, waarbij de hulp flexibel en vaak tijdelijk van aard is. Leerlingen die structurele leeruitdagingen ervaren, werken met een persoonlijk ontwikkelingsperspectief en volgen hun eigen leerlijn. We streven naar maatwerk, waarbij de lesinhoud en instructie zoveel mogelijk aansluiten bij het niveau van elk kind. Tijdens rekenlessen werken leerlingen deels met individuele werkpakketten. Bij technisch lezen zijn alle kinderen ingedeeld in ondersteuningsniveaus (1, 2 of 3), met een vastgestelde aanpak per niveau. Deze niveaus worden jaarlijks geëvalueerd en aangepast, met de mogelijkheid tot herplaatsing. Onze school heeft onderwijsassistenten in dienst die kinderen, naast hun eigen leerkracht, extra begeleiden in de klas of daarbuiten. Sinds 2022 ondersteunt een kansencoach leerlingen door observatie en gerichte begeleiding, wat bijdraagt aan een optimaal leerklimaat.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen is een prioriteit op De Fontein. Onze missie is 'Gelukkige kinderen met passende resultaten', omdat we weten dat welzijn de basis vormt voor prestaties. We hanteren de Kanjermethode, een aanpak die schoolbreed wordt gedragen en waarvoor onze leerkrachten gecertificeerd zijn. Door wekelijkse lessen, individuele kindgesprekken en gerichte observaties bevorderen we een positieve sociaal-emotionele groei. Met behulp van Kanvaslijsten evalueren we de voortgang van de kinderen één tot twee keer per jaar. Indien nodig stellen we speciale handelingsplannen op. De interactie tussen kinderen, en het naleven van waarden en normen, staan centraal in onze dagelijkse praktijk. Onderwijsassistenten ondersteunen hierbij, zowel in de klas als bij specifieke hulpvragen. Bij zichtbare gedragsproblemen zoeken we proactief contact met ouders en stellen we, indien nodig, individuele afspraken vast in een 'contractje'.
Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Zelfstandigheid en Verantwoordelijkheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Dagelijks besteden we aandacht aan gedrag, werkhouding en taakaanpak in de klas. We leren kinderen zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun aanpak, waarbij we hen begeleiden om proactief te zijn. Sommige leerlingen hebben hierbij extra ondersteuning nodig. Tijdens het startgesprek aan het begin van het schooljaar stellen kinderen, in samenspraak met de leerkracht, persoonlijke doelen op. Deze doelen worden ook met de ouders besproken en gedurende het jaar geëvalueerd en bijgesteld tijdens kind- of oudergesprekken. De Kanjermethodiek versterkt deze aanpak. We hechten veel belang aan de onderlinge omgang en het naleven van waarden en normen. Ons anti-pestprotocol biedt een duidelijk kader voor een veilige leeromgeving. We stimuleren kinderen om proactief te zijn in hun eigen leerproces en ontwikkeling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leren en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over twee Intern Begeleiders (IB'ers) die zijn opgeleid als zorgcoördinator. Zij monitoren de ontwikkeling van alle leerlingen nauwlettend en signaleren eventuele behoeften. Voor de motorische ontwikkeling hebben we een gespecialiseerde vakdocent gymnastiek in dienst. Deze docent ziet toe op de lichamelijke vooruitgang van de kinderen en signaleert bijzondere aandachtspunten, wat bijdraagt aan een algehele gezonde ontwikkeling.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Zorg
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij medische zorgverlening werken we altijd nauw samen met ouders. Eventuele zorgbehoeften en verantwoordelijkheden worden duidelijk vastgelegd in overleg. De school verleent geen medische handelingen op eigen initiatief, met uitzondering van eerste hulp volgens de geldende protocollen. Onze school is goed voorbereid op calamiteiten, dankzij drie gediplomeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners). Zij zorgen voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen en medewerkers.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Gerichte Ondersteuning voor Elke Leerling op De Fontein
Strategieën voor Succes op Christelijke Basisschool De Fontein
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Het Schoolplan van De Fontein
Wat Zijn de Ambiteuze Doelen in Ons Schoolplan 2023-2027?
Hoe Zorgt De Fontein Voor het Behalen van Schoolse Doelen?
Downloaden
Download het Schoolplan van De FonteinVoorbereiding op de Basisschool: Programma voor Jonge Kinderen bij De Fontein
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?
Onze school biedt een rijk aanbod speciaal voor jonge kinderen om een optimale start te garanderen. Dit omvat nauwe samenwerking met kinderopvangorganisaties en deelname aan Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's. We gebruiken het volgsysteem 'Mijn Kleutergroep' om de vroege ontwikkeling van uw kind nauwgezet te volgen en te ondersteunen.
Met welke partners werkt De Fontein samen voor het jonge kind programma?
Christelijke Basisschool De Fontein werkt nauw samen met Kinderdagverblijf De Dassenburcht. Deze samenwerking zorgt voor een warme en begeleide overgang van de kinderopvang naar onze basisschool. Via deze partnerschappen versterken we de educatieve continuïteit voor de allerkleinsten.