
Schoolweging
De schoolweging van De Triangel Lunteren is 29,92 , met een spreiding van 5,85 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,9% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Hoewel dit 2 procentpunt lager is dan bij vergelijkbare scholen (95,9%), toont het een stevige basiskwaliteit. De school zet extra in op rekenzwakke leerlingen via gepersonaliseerde leerlijnen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
47,3% van de leerlingen behaalt het streefniveau, exact gelijk aan de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde (47,1%). Dit percentage ligt wel 10,5 procentpunt onder het gemiddelde van vergelijkbare scholen (57,8%), wat mogelijk samenhangt met de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweeledig profiel: 21,4% havo/vwo-advies (dubbel zo hoog als regio) tegenover 4,8% praktijkonderwijs. Opvallend is het lage percentage vwo-advies (4,8% vs 18,6% bij vergelijkbare scholen), wat mogelijk verklaard wordt door de relatief jonge leerlingenpopulatie (gemiddeld 1,6km woonafstand).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Triangel Lunteren | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 8,8% van de leerlingen presteert onder advies (vs 11,8% landelijk), terwijl 26,5% bovenadvies functioneert. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige advisering en de 'warme overdracht' waar de school in haar visie op wijst. De doorlopende leerlijnen met het Christelijk Lyceum Veenendaal spelen hierin vermoedelijk een rol.
Sociale ontwikkeling
CNS De Triangel hanteert de methode 'De Vreedzame School'. Aan het begin van iedere week wordt er in alle groepen een les gegeven uit deze methode. Daarnaast lopen er dagelijks kinderen als mediatoren op het plein om kleine conflicten waar nodig te helpen oplossen.
Leerlingenraad
Anti-pestcoordinator
Mediatoren
Hoe bevordert C N S De Triangel de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Bij aanvang van een kind op C N S De Triangel vindt er na zes weken een gesprek plaats tussen ouders en leerkracht aan de hand van een KIJK-lijst om de ontwikkeling van het kind te bespreken. In groep 1 en 3 worden huisbezoeken afgelegd. In de groepen 4 t/m 8 worden naast de reguliere rapportgesprekken met ouders ook jaarlijks kindgesprekken gevoerd. Kinderen kunnen zaken aankaarten via de leerlingenraad. Naast het Vreedzame School programma is er de mogelijkheid tot een Kanjer-, SOVA-, Rots & Water- of faalangsttraining. De school werkt samen met een kindercoach, kinderfysiotherapeut en heeft gedragsspecialisten in het team.
Welke instrumenten gebruikt C N S De Triangel om de sociale ontwikkeling van leerlingen te registreren?
C N S De Triangel gebruikt Kijk!, IEP Hart en Handen en de lijst veiligheid en welbevinden WMK uit WMK om de sociale ontwikkeling van leerlingen te registreren.