Basisschool Katholieke Basisschool De Verrekijker in Losser

Het team van Katholieke Basisschool De Verrekijker in Losser

Current section: team
Jan Jansstraat 2
7582 Losser

Zie hier hoe het team van Katholieke Basisschool De Verrekijker is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Katholieke Basisschool De Verrekijker. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Katholieke Basisschool De Verrekijker bij jullie?

Ontdek hoe goed Katholieke Basisschool De Verrekijker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Katholieke Basisschool De Verrekijker zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Katholieke Basisschool De Verrekijker. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Katholieke Basisschool De Verrekijker werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (20%)

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Verrekijker: Ons Specialisten Team

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost uw Kind's Prestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op onze basisschool in Losser staat een schat aan expertise tot uw beschikking. Veel van de ondersteuning wordt direct in de klas geboden, waardoor uw kind profiteert van gerichte hulp in een vertrouwde omgeving. Voor het schooljaar 2025-2026 breiden we onze capaciteit uit met extra personeel. Deze uitbreiding stelt ons in staat om de begeleiding op het gebied van rekenen, taal en lezen verder te intensiveren, ook binnen de groepsverbanden. We kunnen nu zorgniveau 3 bieden voor zowel taal/lezen als rekenen, wat een significante verbetering betekent voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Kinderen met dyslexie ontvangen bij ons speciale aandacht. We maken gebruik van geavanceerde digitale programma's die teksten omzetten naar luisterbestanden. Dit is een bewezen effectieve methode voor leerlingen met dyslexie, conform de adviezen uit hun officiële verklaringen.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
PBS-Coach
Tekencoach

Toelichting van de school:

Wij geloven in een holistische aanpak voor de ontwikkeling van elk kind. Binnen onze school bieden we gespecialiseerde ondersteuning om sociaal-emotionele vaardigheden te bevorderen en een veilige leeromgeving te creëren. Ons team van experts staat klaar om uw kind te begeleiden bij het navigeren door sociale uitdagingen en het versterken van zelfvertrouwen. Ons doel is om kinderen te helpen floreren, zowel op academisch als op persoonlijk vlak. Door middel van gerichte interventies en individuele aandacht zorgen we ervoor dat elk kind zich gewaardeerd en gesteund voelt. Meer details over onze aanpak vindt u hieronder, waar we dieper ingaan op specifieke gebieden.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
PBS-Coach (tevens Co-Teacher)
Tekencoach
Onderwijscoach vanuit het OOC

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Verrekijker hanteren we Positive Behavioral Support (PBS) als leidraad voor een positief schoolklimaat. Het 'groene niveau' is ons basisaanbod, dat voor de meeste leerlingen volstaat. Echter, sommige kinderen hebben extra ondersteuning nodig, waarvoor we het 'gele' en 'rode' interventieniveau inzetten. Leerlingen met een verhoogd risico op gedragsproblemen kunnen profiteren van intensieve interventies die gericht zijn op het ombuigen van ongewenst gedrag en het aanleren van positieve sociale en werkvaardigheden. Voordat we deze interventies inzetten, borgen we eerst het groene basisniveau binnen de groep, geëvalueerd met de 'checklist groene basisniveau'. Indicaties voor interventies worden altijd gekoppeld aan concrete data, zoals incidentenregistraties, CITO-gegevens, sociogrammen, observaties en gesprekken met leerlingen en ouders. Maandelijks analyseert onze datamanager (Intern Begeleider) de gegevens op school-, groeps- en leerlingniveau. Deze analyses worden besproken in het PBS-team, en alle teamleden ontvangen de inzichten. De Intern Begeleider monitort wekelijks de leerlinggegevens in SWIS om snelle signalering van incidenten mogelijk te maken. Interventies, vastgelegd in het groepsplan gedrag, sluiten aan bij de functie van het gedrag en de PBS-principes: schoolbreed, aansluitend bij basiswaarden, gericht op aanleren en bekrachtigen, en data-ondersteund. Oudercontact is hierbij essentieel; zorgen worden altijd gedeeld en ouders worden actief betrokken bij het opstellen en evalueren van interventies. Bij aanhoudende zorgen schakelen we, na overleg met ouders, ook ketenpartners in zoals JGZ, GGZ-instellingen, huisartsen, WIJZ, en particuliere praktijken voor de best mogelijke, afgestemde zorg.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons schoolgebouw is ontworpen met oog voor de behoeften van alle leerlingen, inclusief die met motorische uitdagingen. Hoewel we geen specifieke motorische specialisten op locatie hebben, is de faciliteit zo ingericht dat we kinderen effectief kunnen begeleiden. Afhankelijk van de individuele zorgbehoefte van een leerling, kunnen we passende ondersteuning bieden binnen onze mogelijkheden. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, ook op fysiek vlak.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Verrekijker bieden we geen gespecialiseerde medische handelingen of persoonlijke verzorging aan. Ons primaire focus ligt op het onderwijs en de pedagogische ondersteuning binnen onze expertise. Voor specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging die buiten ons directe aanbod valt, werken we nauw samen met externe professionals en instanties. Wij verwijzen u graag door naar de juiste zorgverleners om ervoor te zorgen dat uw kind de benodigde ondersteuning ontvangt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Verrekijker

Ontwikkeling van Toekomstig Ondersteuningsaanbod

Katholieke Basisschool De Verrekijker biedt regulier basisonderwijs, waarbij we vertrouwen op de effectiviteit van Positive Behavior Support (PBS). Dit programma voorziet voor de meeste van onze leerlingen in een solide basis. Naar aanleiding van ondersteuningsvragen vanuit ons toegewijde team, hebben we via co-teaching met Attendiz, gespecialiseerd in speciaal onderwijs, kennisgemaakt met de ABC-methodiek. Deze aanpak, gericht op Agressievisie, Basishouding en Communicatie, willen we nu implementeren om ons team uniform te toerusten. Ons doel is om de gedragsmatige behoeften van leerlingen die extra aandacht vragen beter te begrijpen en te adresseren. De ABC-methodiek biedt concrete handvatten voor het omgaan met uitdagend gedrag. Daarom volgen alle teamleden in de eerste maanden van 2025-2026 de basistrainingen van deze methode. Onze medewerkers leren spanningen vroegtijdig te signaleren en proactief te reageren om escalatie te voorkomen. Ze ontwikkelen vaardigheden om beter aan te sluiten bij de individuele leerling, effectieve begrenzing te bieden vanuit een rustige eigen houding en win-win situaties te creëren. Dit leidt tot een kalmere leeromgeving met minder fysieke conflicten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Katholieke Basisschool De Verrekijker in Losser | [2025] Schoolregister