
Schoolweging
De schoolweging van De Verrekijker Losser is 30,14 , met een spreiding van 6,18 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 94,6% behaald fundamenteel niveau overtreft de school de inspectienorm (85%) ruimschoots. Dit resultaat, iets onder het regionale gemiddelde (95,9%), verankert de basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
57,4% van de leerlingen haalt het streefniveau, ruim boven de schoolspecifieke norm van 47,1%. Hoewel dit net onder het regionale gemiddelde (57,8%) ligt, benadrukt het de effectieve aanpak voor gevorderde leerdoelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een breed spectrum: 23,3% praktische vmbo-richtingen (boven regionaal gemiddelde) versus 60% theoretische leerwegen (vmbo-(g)t en hoger). Het percentage vwo-adviezen (10%) blijft achter bij regionale benchmarks (18,6%), wat past bij de complexe leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Verrekijker Losser | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 172.91 | 173.57 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
52% presteert boven advies – dubbel zo hoog als landelijk (25,3%). Slechts 8% zit onder advies, tegen 11,8% nationaal. Deze cijfers reflecteren een zorgvuldig adviesproces en intensieve begeleiding.