
Het team van Openbare basisschool Pr. Beatrix in Loppersum
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare basisschool Pr. Beatrix is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare basisschool Pr. Beatrix. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare basisschool Pr. Beatrix bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare basisschool Pr. Beatrix bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare basisschool Pr. Beatrix zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare basisschool Pr. Beatrix. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare basisschool Pr. Beatrix werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare basisschool Pr. Beatrix gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Prinses Beatrix
Bij Openbare Basisschool Prinses Beatrix streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. In geval van ziekte van een leerkracht zetten wij alles op alles om direct gekwalificeerde vervanging te regelen. Dit om ervoor te zorgen dat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen in een vertrouwde omgeving. Indien het onverhoopt toch niet lukt om directe vervanging te vinden, informeren wij u onmiddellijk via Social Schools. In dergelijke uitzonderlijke situaties kunnen leerlingen tijdelijk worden opgevangen in andere klassen, om de impact op hun leerproces te minimaliseren. Wij begrijpen dat dit vragen kan oproepen en doen er alles aan om de situatie zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling: Ontdek Onze Specialisten
Optimale Taal- en Rekenzorg voor Succesvolle Leerontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Openbare Basisschool Pr. Beatrix streven we ernaar dat elk kind zijn unieke potentieel volledig benut en zich optimaal kan ontwikkelen. We erkennen dat leertrajecten individueel zijn. Wanneer toetsresultaten en observaties aangeven dat een leerling extra ondersteuning nodig heeft om het gemiddelde leertempo bij te houden, bieden we aangepaste lesstof of gerichte hulp binnen de klas. Deze extra begeleiding binnen de groep wordt verzorgd door de eigen leerkracht, die na de klassikale instructie individuele kinderen of kleine groepjes van verlengde instructie voorziet. Dit stelt ons in staat om effectief in te spelen op de specifieke behoeften van leerlingen die extra aandacht vereisen. Voor kinderen die baat hebben bij ondersteuning buiten de klas, bieden we individuele sessies of begeleiding in kleine groepjes, gegeven door de leerkracht of een onderwijsassistent. Bij signalen van stagnatie in de ontwikkeling van een kind, vindt er nauw overleg plaats tussen de groepsleerkracht, ouders en de intern begeleider. Indien er een onderzoek of een aangepast leerprogramma geïndiceerd is, worden ouders proactief geïnformeerd en betrokken. Waar nodig schakelen we externe expertise in, zoals het Regionaal Expertise Team (RET). Toestemming van ouders is hierbij altijd vereist voordat een onderzoek kan plaatsvinden. Na gezamenlijk overleg tussen de groepsleerkracht, de intern begeleider en het RET, kan een op maat gemaakt programma worden opgesteld en binnen de eigen groep geïmplementeerd. We koesteren hoge verwachtingen van onze leerlingen en bieden hen de kans om zich op de best mogelijke manier te ontplooien. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra uitdaging binnen het reguliere lesprogramma. Het vroegtijdig signaleren van meer- en hoogbegaafde leerlingen is cruciaal om onderprestatie te voorkomen. Hiervoor maken we gebruik van een speciaal signaleringsinstrument. Pr. Beatrix heeft een toegewijde HB-coördinator die nauw samenwerkt met de leerkracht om een passend aanbod te ontwikkelen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Deze coördinator beschikt over gespecialiseerde kennis en inzichten op het gebied van hoogbegaafdheid. Vanaf groep 3 krijgen leerlingen de mogelijkheid om te kiezen voor gemiddeld, meer of verrijkend werk, waardoor we ook getalenteerde kinderen de benodigde uitdaging en verrijking kunnen bieden. Zo streven we ernaar ons onderwijs voor ieder kind aantrekkelijk en stimulerend te houden, met plezier als drijvende kracht. Kinderen die behoefte hebben aan meer dan de reguliere verrijking of uitdaging, ontvangen verdiepende en verbredende lesstof. Indien ouders bij inschrijving aangeven dat dyslexie in de familie voorkomt, besteden we extra aandacht aan de taalontwikkeling van het kind. Geregistreerde gegevens geven inzicht in de prestaties en het tempo van de taal-, lees- en spellingontwikkeling. Bij een achterblijvende lees- en/of spellingontwikkeling nemen we direct contact op met de ouders. Voor kinderen met dyslexie, en voor ieder kind wiens leesontwikkeling anders verloopt, zetten we het gespecialiseerde computerprogramma BOUW in.
Positieve Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hechten er grote waarde aan dat onze school een veilige en ondersteunende omgeving is, waar elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Een veilige basis is essentieel voor effectief leren en persoonlijke groei. Om dit te waarborgen, volgen we de succesvolle KiVa-lessen, gericht op een positief sociaal klimaat. Binnen ons Samenwerkingsverband hebben we de mogelijkheid om ondersteuning aan te vragen van een gedragsspecialist. Deze specialist kan ons helpen door middel van gerichte observaties binnen de schoolomgeving. Bovendien is er wekelijks een School Maatschappelijk Werk (SMW) professional aanwezig op onze school. De SMW-professional verzorgt tevens een jaarlijkse training op het gebied van sociale weerbaarheid voor onze leerlingen, wat bijdraagt aan hun persoonlijke ontwikkeling en zelfvertrouwen.
Gerichte Ondersteuning bij Gedrag, Werkhouding en Studiemethoden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer leerlingen extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, hun werkhouding of de aanpak van schooltaken, vindt er altijd nauw overleg plaats met onze ervaren intern begeleider. Zij coördineert de benodigde begeleiding en zorgt voor een effectieve aanpak.
Stimulering van Motorische en Lichamelijke Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er momenteel geen specifieke externe specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling op deze pagina worden vermeld, integreren we beweging en fysieke activiteit actief in ons dagelijks lesprogramma om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te bevorderen.
Zorg en Ondersteuning bij Medische Behoeften en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische ondersteuning of hulp bij persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, met externe zorgprofessionals om een veilige en zorgzame omgeving voor elk kind te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Prinses Beatrix
Hoe Wij Uw Kind Begeleiden naar Succes
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Toewijding aan Kwaliteitsonderwijs en Schoolontwikkeling
Welke Ontwikkelingsdoelen Bevat Ons Schoolplan voor 2025-2026?
Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen? Ontdek Ons PDCA-Model
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierOntdek Ons Uitgebreide Programma voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke Extra Ondersteuning Biedt Basisschool Prinses Beatrix Voor Jonge Kinderen?
Basisschool Prinses Beatrix in Loppersum zet zich in om jonge kinderen een vliegende start te geven met gespecialiseerde programma's. Wij bieden een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool, met toegang tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang. Ons moderne kindcentrum faciliteert een holistische benadering van ontwikkeling, waarbij leren en spelen hand in hand gaan.
Met Welke Partners Werkt Basisschool Prinses Beatrix Samen Voor Jonge Kinderen?
Om een rijke leeromgeving te garanderen, werkt Openbare Basisschool Prinses Beatrix in Loppersum nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen, zoals met kinderopvangorganisatie Kids2b en educatieve instelling Tante Muis, versterken ons aanbod voor jonge kinderen. Samen zorgen we voor een doorlopende ontwikkeling en een warme overgang naar het basisonderwijs.