Christelijke Basisschool Roemte in Loppersum

Het team van Christelijke Basisschool Roemte in Loppersum

Current section: team
Schoolstraat 3
9919 Loppersum

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Roemte is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Roemte. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Roemte bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Roemte bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Roemte

3

Taal en Rekenen: Extra Hulp en Uitdaging op Basisschool Roemte

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Roemte
Rekenspecialist Loppersum
Taalspecialist Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Roemte streven we ernaar dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen en ontplooien. We erkennen dat leerlingen in hun eigen tempo leren. Wanneer toetsen en observaties uitwijzen dat een leerling extra ondersteuning nodig heeft om het gemiddelde leertempo bij te benen, bieden we aangepaste lesstof of gerichte hulp. Deze extra begeleiding kan plaatsvinden binnen de klas, waar de leerkracht verlengde instructie geeft aan individuele leerlingen of kleine groepjes. Ook buiten de klas is er extra ondersteuning mogelijk door de leerkracht of een onderwijsassistent, zowel individueel als in kleine groepen. Dit zorgt ervoor dat leerlingen die meer begeleiding nodig hebben, deze ook daadwerkelijk ontvangen. Bij signalen van stagnatie in de ontwikkeling van een kind, werken de groepsleerkracht, de intern begeleider en de ouders nauw samen. Bij specifieke onderzoeken of aangepaste programma's worden ouders altijd geïnformeerd en betrokken. Indien nodig schakelen we externe deskundigen in, zoals het Regionaal Expertise Team (RET), na verkregen toestemming van de ouders. Het gezamenlijke advies van de leerkracht, intern begeleider en het RET kan leiden tot een aangepast programma, dat primair binnen de eigen klasgroep wordt uitgevoerd. Christelijke Basisschool Roemte heeft hoge verwachtingen van haar leerlingen en biedt hen de kans zich optimaal te ontwikkelen. Voor leerlingen die behoefte hebben aan extra uitdaging binnen het reguliere lesprogramma, bieden we uitdagende lesstof. We besteden extra aandacht aan het vroegtijdig signaleren van meerbegaafde leerlingen om onderpresteren te voorkomen. Hiervoor gebruiken we een specifiek signaleringsinstrument. Onze HB-coördinator werkt nauw samen met de leerkrachten om een passend aanbod te creëren voor meerbegaafde leerlingen. Deze coördinator beschikt over diepgaande kennis en inzicht in hoogbegaafdheid. Vanaf groep 3 kunnen leerlingen kiezen uit gemiddeld, meer of verrijkend werk, waardoor we getalenteerde kinderen de nodige uitdaging en verdieping bieden. Zo maken we het onderwijs voor elk kind boeiend en motiverend, wat leidt tot plezier in leren en schoolbezoek.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving op Basisschool Roemte

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Samenwerkingsverband
Intern Begeleider Roemte

Toelichting van de school:

Wij vinden het essentieel dat Basisschool Roemte een veilige omgeving is waar elk kind zich gerespecteerd en gezien voelt. Pas wanneer een leerling zich veilig en geborgen voelt, kan deze zich optimaal richten op leren. Om dit veilige schoolklimaat te waarborgen, volgen we de KiVa-lessen, die gericht zijn op sociale vaardigheden en weerbaarheid. Binnen ons samenwerkingsverband hebben we de mogelijkheid om de expertise van een gedragsspecialist in te schakelen. Deze specialist kan bijvoorbeeld middels observaties waardevolle inzichten bieden aan ons team. Tevens is er wekelijks een medewerker van School Maatschappelijk Werk (SMW) op school aanwezig. SMW verzorgt jaarlijks een training op het gebied van sociaal-weerbaarheid voor onze leerlingen.

1

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Roemte

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, vindt altijd overleg plaats met onze intern begeleider. Samen met de intern begeleider zoeken we naar de meest effectieve aanpak om de leerling te helpen succesvol te zijn.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Roemte stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door middel van diverse activiteiten en een uitdagende omgeving.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij bieden een veilige en verzorgde omgeving waar aandacht is voor de persoonlijke behoeften van onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden voor uw Kind op Roemte

Ontwikkeling en Ondersteuning: Wat Roemte Biedt

Bij Christelijke Basisschool Roemte zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Momenteel bieden wij geen specifieke, apart benoemde extra ondersteuningsprogramma's aan die losstaan van ons reguliere onderwijs. Onze ervaren leerkrachten bieden echter binnen de lesuren altijd gerichte aandacht en begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, zodat ieder kind zich op zijn of haar eigen tempo kan ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Christelijke Basisschool Roemte

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan voor verbetering?

De kern van ons schoolplan richt zich op de duurzame verbetering van leerresultaten, met een specifieke focus op de basisvaardigheden rekenen, lezen en burgerschap. We streven ernaar dat geen enkele leerling onder de landelijke referentieniveaus of signaleringswaarden scoort. De eindtoetsresultaten moeten minimaal voldoen aan de verwachtingen gebaseerd op onze leerlingenpopulatie. Ons burgerschapsbeleid is volledig geïntegreerd in het dagelijkse onderwijs. Leerlingen worden actief betrokken bij maatschappelijke thema's en schoolbrede initiatieven, wat bijdraagt aan hun ontwikkeling tot betrokken burgers. Indicatoren voor succes omvatten het behalen van landelijke normen voor rekenen en lezen door minimaal 80% van de leerlingen aan het einde van elk schooljaar. Daarnaast streven we naar een jaarlijkse verbetering van 5% op de resultaten van de DIA-toetsen voor deze vakken. Extra ondersteuning en interventieprogramma's worden ingezet voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Voor de doorlopende leerlijnen burgerschap in groep 1 t/m 8, met heldere doelen en activiteiten, meten we jaarlijks de betrokkenheid. Minimaal 80% van de leerlingen toont actieve participatie in burgerschapsactiviteiten, zoals debatten en maatschappelijke projecten. Onze visie en kernwaarden zijn leidend voor alle onderwijsbeslissingen en gedrag binnen de school. We waarborgen dat alle onderwijsvernieuwingen consistent zijn met onze identiteit. Elk jaar evalueren we nieuwe en bestaande initiatieven: minimaal 90% van de vernieuwingen moet aansluiten bij onze kernwaarden. We informeren 100% van ons personeel en minimaal 80% van de ouders over onze visie en kernwaarden via jaarlijkse enquêtes en bijeenkomsten. Dit zorgt voor een gedeeld begrip en commitment. Een veilig en positief pedagogisch klimaat is essentieel. Minimaal 95% van de leerlingen en leerkrachten voelt zich veilig op school, wat blijkt uit jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken. Voor de zaakvakken (geschiedenis, aardrijkskunde), taal en Engels implementeren we nieuwe methodieken. Tegen het einde van schooljaar 2027-2028 verwachten we een verbetering van ten minste 10% in leerprestaties in deze vakken, vergeleken met schooljaar 2023-2024. Minimaal 75% van de leerlingen geeft in een tevredenheidsonderzoek aan positieve ervaringen te hebben met de nieuwe methoden. Door deze doelstellingen na te streven, bevorderen we niet alleen academische groei, maar ook de persoonlijke en sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Een sterke identiteit en goed burgerschap zijn cruciaal voor hun toekomstige succes.

Hoe realiseren we de gestelde doelen binnen ons schoolplan?

Het schoolplan van Christelijke Basisschool Roemte wordt om de vier jaar vastgesteld door de medezeggenschapsraad en het schoolbestuur. Het volledige plan is beschikbaar op onze website. Jaarlijks vertalen we dit plan naar concrete acties in een schooljaarplan, dat we jaarlijks evalueren. In de bijlage van onze schoolgids vindt u een beknopt overzicht van de specifieke ontwikkelpunten waar we dat schooljaar aan werken. Dit zorgt voor transparantie en focus op onze kwaliteitsverbetering.

Welke andere belangrijke ontwikkelingen en organisatieaspecten pakken we aan?

Binnen ons meerjarenplan, onder het hoofdstuk 'Onze school', besteden we naast onze speerpunten ook aandacht aan diverse organisatieaspecten en ontwikkelingen. Deze gebieden zijn voorzien van beleid, of beleid is in ontwikkeling, met waarborgen voor doorlopende lijnen door werkgroepen en de directie. We pakken ruimteoptimalisatie aan door het analyseren van bestaande ruimtes en mogelijke uitbreidingen. Ons doel is een optimale leeromgeving te creëren die het leerproces maximaal ondersteunt. De dynamische schooldag versterken we door meer variatie en flexibiliteit in het dagprogramma te introduceren. Dit stimuleert leren op diverse manieren en momenten. Voor meerbegaafde leerlingen ontwikkelen we gespecialiseerde ondersteuning, in samenwerking met partners binnen het kindcentrum. Zo bieden we deze leerlingen de uitdaging en begeleiding die nodig is om hun talenten volledig te benutten. Ons cultuurbeleidsplan wordt verder uitgerold, in nauwe samenwerking met onze partners in het kindcentrum. Cultuur is een integraal onderdeel van ons onderwijsaanbod. Tot slot borgen we doorlopende leerlijnen in ons curriculum. Dit zorgt voor consistentie en samenhang, essentieel voor het verbeteren van leerprestaties en het opbouwen van kennis en vaardigheden. Door deze focus te houden, creëren we een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op Basisschool Roemte: Een Vliegende Start

Toelichting van de school

Christelijke Basisschool Roemte in Loppersum biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elk kind de ruimte krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op het creëren van een veilige en vertrouwde basis voor de toekomst. Met 129 leerlingen bieden we een hechte gemeenschap waar aandacht voor het individu centraal staat. Van de eerste schooldagen tot de doorstroom naar het voortgezet onderwijs, wij begeleiden uw kind met passie en expertise. Ontdek hoe wij uw kind een fantastische start geven in het basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Christelijke Basisschool Roemte voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool Roemte onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor de jongste leerlingen. Dit omvat: Een nauwe samenwerking met kinderopvangvoorzieningen om een soepele overgang te garanderen. We bieden ook toegang tot voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, essentieel voor een vliegende start. Bovendien faciliteren we een naadloze integratie met kindcentra, wat zorgt voor een doorlopende leerlijn van de vroegste jaren tot aan de basisschoolleeftijd.

Christelijke Basisschool Roemte onderscheidt zich met een rijk aanbod speciaal voor de jongste leerlingen. Dit omvat: Een nauwe samenwerking met kinderopvangvoorzieningen om een soepele overgang te garanderen. We bieden ook toegang tot voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, essentieel voor een vliegende start. Bovendien faciliteren we een naadloze integratie met kindcentra, wat zorgt voor een doorlopende leerlijn van de vroegste jaren tot aan de basisschoolleeftijd.

Deskundige kinderopvang dichtbij huis
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvangfaciliteiten
Geïntegreerde kindcentra voor optimale doorstroom

Met welke betrouwbare partners werkt Basisschool Roemte samen voor het jonge kind?

Om het beste te bieden aan onze jongste leerlingen, werkt Christelijke Basisschool Roemte samen met gerenommeerde partners. We hebben een waardevolle samenwerking met Tante Muis, bekend om hun kwalitatieve educatieve middelen en programma's die de ontwikkeling stimuleren. Daarnaast werken we nauw samen met Kids2b, een organisatie die gespecialiseerd is in integrale kinderopvang en naschoolse activiteiten. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat uw kind profiteert van een breed scala aan ontwikkelingskansen, zowel binnen als buiten de schoolmuren.

Om het beste te bieden aan onze jongste leerlingen, werkt Christelijke Basisschool Roemte samen met gerenommeerde partners. We hebben een waardevolle samenwerking met Tante Muis, bekend om hun kwalitatieve educatieve middelen en programma's die de ontwikkeling stimuleren. Daarnaast werken we nauw samen met Kids2b, een organisatie die gespecialiseerd is in integrale kinderopvang en naschoolse activiteiten. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat uw kind profiteert van een breed scala aan ontwikkelingskansen, zowel binnen als buiten de schoolmuren.

Team | Christelijke Basisschool Roemte in Loppersum | [2025] Schoolregister