
Schoolweging
De schoolweging van Jan Bunnik is 30,98 , met een spreiding van 5,66 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
94,69% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit bevestigt een stevige basiskwaliteit, ook in vergelijking met het landelijk gemiddelde van 95,23%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
46,86% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 43,5%. Dit laat zien dat de school ondanks een complexe populatie een stevig aanbod biedt. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 55,36%, wat wijst op uitdagingen in het bereiken van hogere niveaus.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een sterke focus op theoretische leerwegen: 15% vwo-advies (vs. 18,61% regio) en 20% havo/vwo-combinaties. Opvallend is het lage percentage praktijkonderwijs (0% vs. 1,01% regio), wat past bij de relatief hoge schoolweging. Het aandeel vmbo-(g)t-adviezen ligt met 30% bijna dubbel zo hoog als het regionale gemiddelde van 16,45%.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Jan Bunnik | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
42,86% van de leerlingen presteert boven het schooladvies (vs. 25,27% landelijk), wat wijst op een conservatieve advisering. Slechts 10,71% zit onder advies (iets onder het landelijk gemiddelde van 11,81%). Deze resultaten onderstrepen de effectiviteit van de doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.