Basisschool Basisschool Sint Albertus in Loosbroek

Het team van Basisschool Sint Albertus in Loosbroek

Current section: team
Dorpsstraat 44
5471 Loosbroek

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Albertus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Albertus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Albertus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Albertus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Albertus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Albertus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (30%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (10%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Albertus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Albertus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool Sint Albertus: Continuïteit Gegarandeerd

Bij Basisschool Sint Albertus begrijpen we dat de aanwezigheid van een vaste leerkracht essentieel is voor de educatieve ontwikkeling van uw kind. Mocht een van onze toegewijde groepsleerkrachten onverhoopt afwezig zijn, dan zetten wij alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen en de rust binnen de klas te bewaren. Onze eerste stap in het regelen van kwalitatieve vervanging is het inschakelen van de centrale personeelsvoorziening CPV Ingenium. Zij helpen ons proactief bij het vinden van gekwalificeerde leerkrachten. Mocht CPV Ingenium onverhoopt geen geschikte vervanger kunnen bieden, dan wenden wij ons tot onze flexibele parttimers binnen ons eigen schoolteam. Hun betrokkenheid is cruciaal voor het minimaliseren van onderbrekingen. Als laatste redmiddel onderzoeken we alle beschikbare opties om de impact op de leerlingen te beperken. Pas wanneer er echt geen andere oplossing mogelijk is, en dit met pijn in het hart, zouden we genoodzaakt zijn leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. In zo'n uitzonderlijk geval informeren wij u als ouder uiteraard zo spoedig mogelijk. Uw begrip en medewerking worden enorm gewaardeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij zijn een school met iets meer dan 100 kinderen en werken met combinatiegroepen. We gaan uit van de kracht van deze groepen door vooral de verbinding op te zoeken, zowel tussen jaargroepen (op vakgebied of domein) als tussen diverse vakken.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Optimale Ondersteuning op Basisschool Sint Albertus: Onze Specialisten

3

Extra hulp bij taal en rekenen

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Kwalitatieve Groepsleerkrachten met specialisatie

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider beschikt over de essentiële kennis en vaardigheden om leerlingen optimaal te ondersteunen. Verschillende groepsleerkrachten hebben zich verder gespecialiseerd met de training 'Met Sprongen Vooruit'. Bovendien is onze directeur getraind als specialist op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid, wat zorgt voor een breed scala aan expertise binnen ons team.

0

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan het standaard klassikale aanbod, bespreken wij dit nauwgezet met de intern begeleider en/of de directeur. Samen ontwikkelen we een passend ondersteuningsplan, waarbij ouders vanaf het allereerste moment actief betrokken worden. We werken nauw samen met het samenwerkingsverband 30.06, dat ons adviseert en ondersteunt bij specifieke zorgvragen. Indien nodig, kunnen we externe expertise inschakelen om de best mogelijke zorg te garanderen voor elke leerling.

1

Verbetering gedrag, werkhouding en taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider is gecertificeerd voor de 'Taakspel'-methode, een effectieve aanpak om de werkhouding en taakgerichtheid van leerlingen te verbeteren. Dit programma richt zich op het stimuleren van positief gedrag en het minimaliseren van storend gedrag door middel van gerichte complimenten en het negeren van ongewenst gedrag. Taakspel creëert een duidelijke structuur in de klas, bevordert eigenaarschap en verhoogt de leeropbrengsten voor zowel leerlingen als leerkrachten. Onze directeur, met zijn specialisatie in meer- en hoogbegaafdheid, werkt nauw samen met het team om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

0

Ondersteuning bij motorische en lichamelijke ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Basisschool Sint Albertus geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling in dienst heeft, signaleren we eventuele uitdagingen tijdig. Bij signalen van specifieke behoeften op dit gebied, overleggen we met de intern begeleider en adviseren we ouders om contact op te nemen met een fysiotherapeut of ergotherapeut. Ook de schoolarts en jeugdverpleegkundige staan tot onze beschikking voor advies en ondersteuning.

0

Medische zorg en persoonlijke verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Als basisschool zijn wij strikt gebonden aan regelgeving die ons verbiedt medische handelingen te verrichten. Voor advies hieromtrent volgen wij de richtlijnen van de VBA-adviseurs met betrekking tot de Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E), om de veiligheid en gezondheid van onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Kinderopvang organisatie Humankind
Kinderboerderij
Techniektafel

Ontwikkeling en Ondersteuning van Elke Leerling bij Sint Albertus

Onze Filosofie en Praktijk voor Kindgerichte Educatie

Bij Basisschool Sint Albertus creëren we een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontplooien. We hechten veel waarde aan een positief pedagogisch klimaat en bevorderen sociale interactie op alle niveurs. Hoge verwachtingen gecombineerd met nauwkeurige afstemming vormen de kern van ons onderwijs. Wij werken met overzichtelijke focusplannen voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze plannen, gebaseerd op de 4D-methode, helpen ons om data effectief te interpreteren en te vertalen naar concrete onderwijsdoelen. Leerkrachten signaleren, analyseren en formuleren de onderwijsbehoeften van leerlingen in een centraal document, wat ook de overdracht tussen teamleden vergemakkelijkt. Ons toegewijde team is continu bezig met professionele ontwikkeling en reflectie. Leerkrachten onderzoeken actief wat leerlingen nodig hebben en hoe ze dit in de dagelijkse lespraktijk kunnen realiseren. De onderwijsassistente speelt een cruciale rol in het bieden van aanvullende ondersteuning aan leerlingen die dit nodig hebben, waardoor docenten zich volledig kunnen richten op de kern van het onderwijs. De omvang van onze school en de beschikbare expertise bepalen mede de reikwijdte van onze ondersteuningsmogelijkheden. We streven ernaar om de zorg op maat te bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind en de kwaliteiten binnen ons team. Toekomstgericht Leren en Verrijken We blijven ons professionaliseren om ons onderwijsaanbod continu te verbeteren. In het komende jaar focussen we ons op verdieping in het compacten en verrijken van leermateriaal, met speciale aandacht voor rekenen en spelling voor leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong. Ook het verder uitbouwen van hoge verwachtingen in ons onderwijs staat centraal. De onderwijsassistente ondersteunt vier dagdelen per week, zowel in als buiten de klas. Deze extra handen stellen leerkrachten in staat om zich volledig te concentreren op de individuele leer- en sociaal-emotionele behoeften van de leerlingen. Bovendien neemt zij de organisatie van diverse schoolactiviteiten op zich, wat de focus van de leerkracht op de klas maximaliseert.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan | Basisschool Sint Albertus

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Sinds het schooljaar 2023-2024 omarmt Basisschool Sint Albertus, onderdeel van Filios Scholengroep, een ambitieus traject met als leidend principe: 'Goed onderwijs is geen toeval!' Onze focus ligt op drie cruciale pijlers. Ten eerste de mindset: wij geloven dat elk kind kan leren en stellen daarom hoge verwachtingen. Ten tweede hanteren we de 5 R'en: rust, ritme, routine, regelmaat en een positieve relatie. Ten derde streven we naar zeer effectieve lessen, met slimme oefenstrategieën en boeiende aanhaakacties. Het afgelopen schooljaar hebben we hierin aanzienlijke vooruitgang geboekt. Voor schooljaar 2025-2026 verdiepen en verbreden we deze thema's verder. We stimuleren hoge verwachtingen in zowel woord als daad, zorgen voor duidelijke, nageleefde gedragsregels voor de hele schoolgemeenschap, en implementeren een kwaliteitskaart voor compacten en verrijken bij rekenen en spelling. Ook is ons tweejarenplan voor burgerschapsonderwijs vormgegeven, integreren we de 'kleine lus' voor rekenen en spelling, werken alle professionals volgens ons 'visie op leren'-model, en voeren we de STAAL 2 methode en het digikeuzebord in bij de kleuters.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Basisschool Sint Albertus hanteert een planmatige en cyclische benadering voor continue verbetering en innovatie. We analyseren en evalueren grondig, passen onze strategieën aan waar nodig, en zorgen voor breed draagvlak binnen ons toegewijde team. Transparantie in functies, rollen en verwachtingen, gecombineerd met een scherpe focus op opbrengsten en resultaten, vormt de basis van ons succes. Ons team is zeer betrokken, ambitieus en staat continu in ontwikkeling, met een open houding om van en met elkaar te leren. De jaarkalender en toetskalender bieden een duidelijk overzicht van alle belangrijke schoolactiviteiten. Via onze schoolzelfevaluaties en het jaarverslag delen we onze voortgang met zowel het team als het bestuur. Ouders en verzorgers informeren we proactief via Social Schools, de schoolgids, rapporten en persoonlijke gesprekken. De Medezeggenschapsraad (MR) is nauw betrokken bij al deze ontwikkelingen. We volgen de gestructureerde gesprekkencyclus van Filios Scholengroep, aangevuld met regelmatige klassenbezoeken en ontwikkelgesprekken. Hierbij kijken we naar competenties, leerkrachtvaardigheden, Expliciete Directe Instructie (EDI) en zowel individuele als teambreedte ontwikkeling. Bovendien biedt het Filios Leerhuis gespecialiseerde scholing die perfect aansluit op de strategische doelen van onze stichting en school.

Stimuleer Vroege Ontwikkeling: Ons Aanbod voor het Jonge Kind

Toelichting van de school

Basisschool Sint Albertus biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allereerste schooljaren. Hoewel wij geen VVE-school zijn, garanderen we een uitstekende voor- en vroegschoolse educatie door onze nauwe samenwerking met kinderopvangorganisatie Humankind. Sinds dit schooljaar is de peuteropvang van Humankind succesvol gehuisvest binnen onze schoolmuren, wat zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool. Ook de buitenschoolse opvang van Humankind is een vertrouwd onderdeel van onze schoolgemeenschap. Voor een breed VVE-aanbod kunnen ouders ook terecht bij de vestigingen van Humankind in Heeswijk-Dinther, Stap voor Stap in Vorstenbosch of De Benjamin in Nistelrode. Ontdek de voordelen van een geïntegreerde aanpak voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool Sint Albertus voor jonge kinderen?

Basisschool Sint Albertus verrijkt de ontwikkeling van jonge kinderen met specifieke programma's. Wij bieden een geïntegreerde aanpak die de overgang naar het basisonderwijs vergemakkelijkt. Onze samenwerking met Humankind zorgt voor hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, met de peuteropvang direct in ons schoolgebouw. Dit biedt een vertrouwde omgeving en een vliegende start voor uw kind.

Basisschool Sint Albertus verrijkt de ontwikkeling van jonge kinderen met specifieke programma's. Wij bieden een geïntegreerde aanpak die de overgang naar het basisonderwijs vergemakkelijkt. Onze samenwerking met Humankind zorgt voor hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, met de peuteropvang direct in ons schoolgebouw. Dit biedt een vertrouwde omgeving en een vliegende start voor uw kind.

Ontdek de voordelen van onze samenwerking met kinderopvang.
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang: De perfecte start.

Met welke partners werkt Basisschool Sint Albertus samen voor het kinderopvang en educatie aanbod?

Basisschool Sint Albertus werkt nauw samen met Humankind voor een optimale kinderopvang en educatie. Onze partnerschappen omvatten de peuteropvang, die nu in ons schoolgebouw is gevestigd, en de buitenschoolse opvang. Deze samenwerking garandeert een doorlopende pedagogische lijn en een veilige, stimulerende omgeving voor elk kind.

Basisschool Sint Albertus werkt nauw samen met Humankind voor een optimale kinderopvang en educatie. Onze partnerschappen omvatten de peuteropvang, die nu in ons schoolgebouw is gevestigd, en de buitenschoolse opvang. Deze samenwerking garandeert een doorlopende pedagogische lijn en een veilige, stimulerende omgeving voor elk kind.