
De resultaten van Montessorischool Loenersloot in Loenersloot
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessorischool Loenersloot, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Montessorischool Loenersloot
De schoolweging van Montessorischool Loenersloot is 24,17 , met een spreiding van 5,29 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Montessorischool Loenersloot bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessorischool Loenersloot bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessorischool Loenersloot?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Montessorischool Loenersloot | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij gebruiken Parnassys als leerlingvolgsysteem. Het doel is: -De leraar maakt zichtbaar welke leeractiviteiten, welke ontwikkelmomenten en welke onderwijsbehoeften hij/zij waarneemt bij het kind in relatie tot de te leren essentie. -De leraar maakt zichtbaar welke beslissingen hij neemt in relatie tot de waargenomen essenties en laat zien hoe hij zijn/haar handelen afstemt op datgene wat het kind nodig heeft. -Bij systematisch gebruik van het leerlingvolgsysteem maakt de leraar de ontwikkeling van het kind zichtbaar zoals de leerkracht deze waarneemt. Ook wordt zichtbaar de wijze van handelen van de leraar: mate van afstemming, wijze van waarneming, mate van proactief handelen, mate van reactief handelen, mate van preventie. Met systematisch en consequent toepassen van het leerlingvolgsysteem is het handelen van de leraar transparant, zowel kwantitatief als kwalitatief. Bij sommige kinderen is een intensivering van het onderwijs/leren noodzakelijk om een achterblijvende ontwikkeling te voorkomen op 1 of meer domeinen. Dit kan gesignaleerd worden tijdens een observatie of door de toetsresultaten van het CITO.
Zitten de oud-leerlingen van Montessorischool Loenersloot in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...