Basisschool Daltonschool De Tweemaster in Lisse

Het team van Daltonschool De Tweemaster in Lisse

Current section: team
Nassaupark 80
2161 Lisse

Zie hier hoe het team van Daltonschool De Tweemaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool De Tweemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool De Tweemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool De Tweemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonschool De Tweemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool De Tweemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonschool De Tweemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool De Tweemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Daltonschool De Tweemaster: Een Zorgeloze Continuïteit

Bij Daltonschool De Tweemaster begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving voor uw kind. Mocht een leerkracht onverhoopt ziek uitvallen, dan zetten we direct alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het vinden van een gekwalificeerde invalleerkracht. Indien dit niet direct mogelijk is, kijken we naar de mogelijkheid om een duo-instructie te organiseren binnen de school. Uw kind kan rekenen op een deskundige opvang, ook tijdens onverwachte afwezigheid van de vaste leerkracht. In uitzonderlijke gevallen waarin zowel een invalleerkracht als een duo-instructie niet gerealiseerd kan worden, zorgen we voor een verantwoorde verdeling van de leerlingen over andere klassen. We minimaliseren de impact op het leerproces en zorgen ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Een helder stappenplan is hierbij leidend.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Daltonschool De Tweemaster

5

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Daltonschool De Tweemaster zetten wij ervaren specialisten in om leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van taal en rekenen optimaal te ondersteunen. Onze intern begeleider, rekenspecialist, remedial teacher en taalspecialist werken nauw samen om een lesprogramma op maat te bieden. Ook voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen, hebben we passende begeleiding beschikbaar.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kanjertraining gecertificeerde teamleden

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal binnen ons onderwijs. Onze intern begeleider, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden gerichte ondersteuning. Daarnaast beschikt een aanzienlijk deel van ons team over een Kanjertraininglicentie, wat bijdraagt aan een positieve en veilige leeromgeving voor alle leerlingen. Meer details vindt u in ons zorgplan.

3

Gedrag en Werkhouding: Effectieve Leeraanpak

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Daltonschool De Tweemaster biedt gespecialiseerde hulp bij gedrag, werkhouding en het ontwikkelen van effectieve taakaanpakken. Onze intern begeleider, remedial teacher en specialist meer- en hoogbegaafdheid coördineren deze aanpak. Samen met u als ouder zorgen we voor een omgeving waarin uw kind optimaal kan leren en ontwikkelen. Raadpleeg ons zorgplan voor specifieke werkwijzen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Goed in Balans

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Wij monitoren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen nauwlettend, in samenwerking met de schoolarts en de GGD. Bij signalen van zorgen, bespreken we dit tijdig met u als ouder. Samen dragen we zorg voor de gezonde ontwikkeling van uw kind. Onze intern begeleider is het eerste aanspreekpunt voor deze zorg.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Onze school beschikt over goed opgeleide bedrijfshulpverleners met actuele certificeringen. We hanteren een duidelijk protocol voor medische handelingen, zodat we adequaat kunnen handelen waar nodig. Hoewel er geen specifieke specialisten voor deze taak zijn aangewezen, waarborgen we de zorg en veiligheid op school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek Onze Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Daltonschool De Tweemaster

Gedetailleerde Uitleg Over Ons Ondersteuningsaanbod

Daltonschool De Tweemaster zet zich, als trotse deelnemer van samenwerkingsverband Duin- en Bollenstreek, volledig in voor het leveren van hoogwaardig en op maat gemaakt passend onderwijs voor al onze leerlingen. Wij geloven dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften en talenten. Voor uitgebreide informatie over de werkwijze en de diensten van ons samenwerkingsverband, kunt u terecht op hun officiële website: swv-db.nl. Hier vindt u alle details over hoe zij ouders en scholen ondersteunen. De contactgegevens van het samenwerkingsverband zijn: Nassaupark 80, Lisse, 2161 KL. U kunt hen bereiken via telefoon op 0252 43 15 75 of per e-mail via info@swv-db.nl. Wij werken nauw samen om de best mogelijke educatieve oplossingen te garanderen. Met een breed scala aan interne en externe voorzieningen, zijn wij in staat om aan 99% van de onderwijsbehoeften van onze leerlingen te voldoen. Het resterende percentage wordt met zorgvuldige afstemming tussen ouders, het schoolbestuur en het samenwerkingsverband, gefaciliteerd door gespecialiseerde externe partners. Toekomstig Ondersteuningsaanbod: Innovatie in Leren. Binnenkort lanceren we een vernieuwend leerlab, speciaal ontworpen voor kinderen die excelleren en behoefte hebben aan uitdaging buiten het reguliere lesprogramma. De focus ligt hierbij op het ontwikkelen van essentiële 'leert leren' vaardigheden en executieve functies, cruciaal voor succes in de 21e eeuw. In alle klassen bieden we een gedifferentieerd lesprogramma aan, zodat ieder kind optimaal kan profiteren en zich volledig kan ontwikkelen. Onze toegewijde intern begeleider monitort nauwgezet de voortgang en het welzijn van alle leerlingen. Door middel van regelmatige groepsbesprekingen en klassenconsultaties waarborgt de intern begeleider dat het onderwijsaanbod altijd passend is en aansluit bij de specifieke leerbehoeften binnen elke klas. Dit proactieve beleid zorgt voor een stimulerende en ondersteunende leeromgeving voor iedereen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan op Daltonschool De Tweemaster

Wat zijn de kernambities van Daltonschool De Tweemaster voor 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 focust Daltonschool De Tweemaster zich op de verdere ontwikkeling van ons team en de versterking van onze Daltonidentiteit. We streven ernaar dat alle leerlingen begeleid worden door gecertificeerde Daltonprofessionals binnen een stimulerende Daltonomgeving. Onze twee belangrijkste ontwikkeldoelen zijn gericht op het bieden van onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften van elke leerling. Dit betekent dat onze leraren hoge verwachtingen koesteren en hun onderwijs en begeleiding continu afstemmen op zowel de groepsdynamiek als de specifieke leerbehoeften van de kinderen. Daarnaast investeren we actief in het verbeteren van ons aanbod op het gebied van burgerschap en digitale geletterdheid, zodat onze leerlingen optimaal voorbereid zijn op de toekomst. We hanteren bewezen lesmethodes zoals 'Alles Telt Q' voor rekenen, 'Taaljacht' voor taal en spelling, en 'Veilig Leren Lezen' voor beginnende lezers. Voor begrijpend lezen gebruiken we 'Nieuwsbegrip' en voor Engels 'Language Nut'. Sociale en emotionele ontwikkeling wordt gestimuleerd door de Kanjertraining, aangevuld met specifieke schoolprojecten en doelen. Ook ontwikkelen we een gestructureerde leerlijn voor digitale geletterdheid. De gedetailleerde werkwijze en inhoudelijke opbouw van onze leerlijnen zijn vastgelegd in onze kwaliteitskaarten. Wat betreft ons achterstandenbeleid, hebben we het aandeel leerlingen met een achterstand in kaart gebracht en plannen we voor het schooljaar 2025-2026 een actieve uitwerking hiervan. De onderbouw is bezig met het optimaliseren van het NT2-aanbod, waarbij we zorgen voor een naadloze aansluiting met de VVE-locatie Gerard Doustraat.

Hoe monitort Daltonschool De Tweemaster het behalen van school- en leerlingdoelen?

Op Daltonschool De Tweemaster werken we systematisch en doelgericht aan het realiseren van onze ambities voor zowel de leerlingen als de algehele schoolkwaliteit. We meten de voortgang van onze leerlingen met behulp van gestandaardiseerde methode-toetsen en de instrumenten van ons leerlingvolgsysteem, IEP. Deze resultaten worden nauwlettend gemonitord en gedetailleerd gerapporteerd in de individuele leerlingrapporten, die we bespreken met de ouders. Op schoolniveau verantwoorden we onze prestaties en onderwijskwaliteit aan de ouders via de Medezeggenschapsraad (MR). Dit doen we tweemaal per jaar met een schoolrapportage en eenmaal per jaar met ons jaarverslag. Bovendien leggen we verantwoording af aan het bestuur over onze onderwijskwaliteit, personeelsontwikkeling en financiële prestaties middels onze schoolrapportages en het jaarverslag. Conform het geldende toezichtskader verantwoorden wij ons ook aan de onderwijsinspectie.

Dalton Tweemaster Lisse: Stimuleren van jonge kinderen met VVE

Toelichting van de school

Bij Daltonschool De Tweemaster in Lisse geloven we dat spelend leren de sleutel is tot de ontwikkeling van jonge kinderen. Onze leerkrachten faciliteren betekenisvolle spelervaringen die de nieuwsgierigheid prikkelen en de wereld openen. Onze rijke speelleeromgeving is speciaal ontworpen om elke jonge leerling te stimuleren en te laten groeien. We zetten ons in voor een doorlopende lijn in voor- en vroegschoolse educatie (VVE). De vroegschoolse educatie wordt verzorgd door onze gewaardeerde partner SPL ’t Piraatje, gevestigd in hetzelfde gebouw. Deze nauwe samenwerking zorgt voor een naadloze overgang naar onze basisschool.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Daltonschool De Tweemaster voor jonge kinderen?

Daltonschool De Tweemaster biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, met een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is erop gericht om jonge kinderen een sterke start te geven in hun educatieve reis. We integreren spelenderwijs belangrijke leerdoelen die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Door deze gestructureerde aanpak, gecombineerd met een stimulerende leeromgeving, leggen we een solide basis voor toekomstig schoolsucces. Dit aanbod wordt verrijkt door onze samenwerking met kinderopvangorganisaties, wat zorgt voor een consistente en ondersteunende leerervaring vanaf de vroegste leeftijd.

Daltonschool De Tweemaster biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, met een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is erop gericht om jonge kinderen een sterke start te geven in hun educatieve reis. We integreren spelenderwijs belangrijke leerdoelen die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Door deze gestructureerde aanpak, gecombineerd met een stimulerende leeromgeving, leggen we een solide basis voor toekomstig schoolsucces. Dit aanbod wordt verrijkt door onze samenwerking met kinderopvangorganisaties, wat zorgt voor een consistente en ondersteunende leerervaring vanaf de vroegste leeftijd.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partnerschappen werkt Daltonschool De Tweemaster samen voor het jonge kind programma?

Daltonschool De Tweemaster werkt nauw samen met SPL 't Piraatje in Lisse om een optimale voor- en vroegschoolse educatie te garanderen. Deze samenwerking is essentieel voor de doorlopende leerlijn van onze jongste leerlingen. SPL 't Piraatje, gevestigd in hetzelfde gebouw, biedt hoogwaardige peuteropvang die naadloos aansluit bij ons VVE-programma. Dit zorgt voor een vertrouwde en educatief rijke omgeving voor kinderen. Door deze combinatie van school en kinderopvang bieden we een consistente en stimulerende start voor alle jonge kinderen die onze school bezoeken.

Daltonschool De Tweemaster werkt nauw samen met SPL 't Piraatje in Lisse om een optimale voor- en vroegschoolse educatie te garanderen. Deze samenwerking is essentieel voor de doorlopende leerlijn van onze jongste leerlingen. SPL 't Piraatje, gevestigd in hetzelfde gebouw, biedt hoogwaardige peuteropvang die naadloos aansluit bij ons VVE-programma. Dit zorgt voor een vertrouwde en educatief rijke omgeving voor kinderen. Door deze combinatie van school en kinderopvang bieden we een consistente en stimulerende start voor alle jonge kinderen die onze school bezoeken.

Team | Daltonschool De Tweemaster in Lisse | [2025] Schoolregister