
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Schooladviezen
Met 65% doorstroom naar praktijkonderwijs en 30% naar arbeidsgerichte VSO-trajecten (vs. 50% en 25% regio) benadrukt De Parkschool haar praktische focus. Slechts 5% ontvangt een advies voor entreeopleidingen, wat lager is dan het regionale gemiddelde (12%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Sittard-Geleen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
82% van de leerlingen presteert op het niveau van hun schooladvies (landelijk 75%). De lage onderadvisering (3%, landelijk 8%) reflecteert de zorgvuldige overgangsbegeleiding, zoals beschreven in het onderwijsprotocol voor ZMLK-leerlingen.
Sociale ontwikkeling
Wat willen we onze leerlingen met betrekking tot sociale competentieontwikkeling meegeven als ze van school gaan, wat moeten ze weten, waar moeten ze vaardig in zijn, welke houding vinden we belangrijk? We vinden het belangrijk, dat onze leerlingen: Begrip/ respect hebben voor elkaar. Normbesef hebben. Vriendelijk zijn. Naar elkaar luisteren. Rekening houden met anderen/ inlevingsvermogen hebben. Zorg hebben voor eigen en andermans spullen. Communicatief vaardig zijn. Om kunnen gaan met (kritische) feedback. Om kunnen gaan met conflicten/ zelfbeheersing hebben. Conflicten op kunnen lossen. Gevoelens kunnen verwoorden/ kunnen omgaan met gevoelens. Eigen grenzen aan kunnen geven. Hulp kunnen en durven vragen. Zichzelf kunnen presenteren. Doorzettingsvermogen hebben. Aanpassingsvermogen hebben met betrekking tot personen en situaties. Een positieve instelling hebben. Eerlijk zijn. Behulpzaam zijn. Kunnen samenwerken. Keuzes kunnen en durven maken. Zorgzaam zijn. Goede manieren tonen. Binnen hun eigen mogelijkheden zelfstandig en zelfredzaam zijn. Weerbaar zijn. Zichzelf kunnen zijn. Zelfvertrouwen hebben. Weet hebben van hun sterke en zwakke eigenschappen. LEES MINDER