Openbare Basisschool Oosterhuizen in Lieren

Het team van Openbare Basisschool Oosterhuizen in Lieren

Current section: team
Het Oude Veen 17
7364 Lieren

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Oosterhuizen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Oosterhuizen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Oosterhuizen bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Oosterhuizen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Oosterhuizen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Oosterhuizen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Oosterhuizen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (14.3%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Oosterhuizen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Professionele Leerkrachtvervanging bij OBS Oosterhuizen

Bij Openbare Basisschool Oosterhuizen garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We maken gebruik van de gespecialiseerde vervangingspool PON om gekwalificeerde leerkrachten in te zetten. Onze prioriteit is een soepele voortgang van het lesprogramma. Mocht het onverhoopt niet lukken om een vervanger via PON te regelen, zetten we interne middelen in om de lesdoelen te waarborgen. Dit minimaliseert de impact op uw kind. In zeldzame gevallen, wanneer vervanging intern niet georganiseerd kan worden, informeren we u direct. We streven ernaar om noodopvang te realiseren en de onderbreking voor leerlingen tot een minimum te beperken. Elke groep beschikt over een uitgebreide klassenmap met de weekplanning, zodat de vervangende leerkracht direct aan de slag kan met het vastgestelde lesprogramma.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Structuur: Onze school kenmerkt zich door een heldere en efficiënte organisatiestructuur, waarin duidelijke taakverdelingen en gestroomlijnde communicatie de basis vormen voor een soepel verloop van het onderwijsproces. De schoolleiding, de leerkrachten en ondersteunende diensten (zoals ICT en HR) werken nauw samen om een stabiele en veilige leeromgeving te bieden. Deze structuur zorgt ervoor dat alle processen en verantwoordelijkheden helder zijn, waardoor zowel leerlingen als ouders altijd weten waar zij terecht kunnen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij Obs Oosterhuizen

5

Taal en Rekenen: Optimaliseren van Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Rekencoördinator
Taalcoördinator
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool Oosterhuizen geloven we in een proactieve aanpak voor taal- en rekenonderwijs. Onze toegewijde specialisten, waaronder een rekencoördinator en taalcoördinator, werken nauw samen met het team om de leerprestaties van elk kind te maximaliseren. We volgen een meerjarig beleidsplan, waarbij specifieke doelen worden vastgelegd in ons schooljaarplan. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij taal en lezen, bieden we gerichte begeleiding en compenserende maatregelen. Door vroegtijdige signalering van leesproblemen en het inzetten van diverse methoden zoals Bouw!, Yoleo en RALFI-lezen, zorgen we voor effectieve ondersteuning. Dit gebeurt minimaal twee tot drie keer per week door een leerkracht of onder diens supervisie. Bij rekenproblemen en vermoeden van dyscalculie hanteren we een gestructureerde aanpak met methoden als RekenSprint en RekenenXL. Onze rekencoördinator werkt aan de verbetering van de doorgaande lijn en het materiaalgebruik door middel van observaties en coaching, om zo een optimaal leerrendement te garanderen. U wordt altijd geïnformeerd over de voortgang en betrokken bij evaluaties.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Obs Oosterhuizen stimuleert de sociaal-emotionele ontwikkeling en biedt uitdaging aan meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid ontwikkelt samen met de kwaliteitscoördinator en leerkrachten een beleidsplan, geïntegreerd in het schooljaarplan, om leerlingen optimaal te begeleiden. We bieden extra uitdaging door middel van compacting en verrijking, en organiseren vanaf groep 5 een projectgroep. Hierin worden kinderen gestimuleerd om out-of-the-box te denken, complexe problemen op te lossen en te filosoferen, wat bijdraagt aan hun persoonlijke en cognitieve groei. Daarnaast hebben we 'Groep 9', een bovenschoolse plusklas voor (vermoedelijk) hoogbegaafde leerlingen vanaf groep 5. Hier werken zij in een peergroup aan projecten die hun nieuwsgierigheid, creativiteit en vaardigheden zoals zelfstandig werken en reflecteren bevorderen. Psycho-educatie helpt hen om emoties en sociale interacties beter te begrijpen, wat essentieel is voor hun algehele welbevinden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Op Obs Oosterhuizen zetten we de methode Kwink in voor sociaal-emotioneel leren en pestpreventie, met extra aandacht tijdens de Week Tegen Pesten en de Week van de Mediawijsheid. We monitoren het welbevinden van leerlingen met KindBegrip, een digitale tool die helpt bij het analyseren van gegevens en het geven van handelingssuggesties. De leerkrachten vullen de vragenlijsten sociaal emotioneel leren (SEL) en monitor sociale veiligheid (MSV) in, zowel voor zichzelf als voor de leerlingen. Bijzondere resultaten leiden tot individuele gesprekken en eventuele vervolgstappen. Ons team heeft tevens scholing gevolgd op het gebied van executieve functies, waardoor we beter zijn uitgerust om ondersteuning te bieden. Onze brugfunctionaris biedt laagdrempelige ondersteuning aan gezinnen, signaleert talenten en kansen, en verbindt gezinnen aan passende hulp en professionals in de omgeving. Dit bevordert een vroegtijdige ondersteuning en een positieve ontwikkeling voor elk kind.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Sport- en gezondheidscoördinator

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool Oosterhuizen is een trotse 'Sportactieve school' met een actieve sport- en gezondheidscoördinator. We nemen deel aan diverse schoolsporttoernooien en organiseren jaarlijks een sportweek om beweging te promoten. Met het vignet 'Gezonde School' en certificaten voor 'Sport en bewegen', 'Relaties en seksualiteit' en 'Milieu en natuur' zetten we ons in voor een gezonde leefstijl. De jaarlijkse MQ-scan helpt ons de motorische ontwikkeling van leerlingen te volgen, en indien nodig, schakelen we externe expertise in zoals kinderfysiotherapie. Onze gymlessen worden gegeven door bevoegde leerkrachten, gebruikmakend van methoden die aansluiten bij de grove en fijne motoriek. Vanaf groep 3 werken alle groepen aan dezelfde doelen, met aanpassingen voor elk niveau, om zo een optimale ontwikkeling te waarborgen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverleners

Toelichting van de school:

Obs Oosterhuizen streeft ernaar een inclusieve omgeving te bieden waar elk kind zich welkom voelt. Hoewel ons personeel geen medische handelingen mag verrichten of medicatie mag verstrekken, denken we graag mee over de juiste medische ondersteuning voor uw kind, waarbij de verantwoordelijkheid bij ouders ligt. Onze school beschikt over faciliteiten zoals een invalidetoilet, gespreksruimtes en een speellokaal. Voor situaties rondom ziekte, medicijngebruik of medisch handelen, hanteren wij een protocol dat via school opvraagbaar is. Dit zorgt voor een duidelijke en veilige aanpak. Daarnaast zijn diverse collega's bevoegde bedrijfshulpverleners die jaarlijkse bijscholing volgen. Zij zijn gekwalificeerd om eerste hulp te verlenen bij ongevallen, wat bijdraagt aan de algehele veiligheid op school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Boekenbus op donderdagochtend van 9.00 tot 10.15
Kunstgrasveld
BSO 't Pluisje

Ontdek de Ondersteuning voor Elke Leerling op Obs Oosterhuizen

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Gids voor Ouders

Obs Oosterhuizen zet zich in voor optimale groei en ontwikkeling van elke leerling. Vanaf schooljaar 2025-2026 integreren we ons vernieuwde Schoolondersteuningsprofiel (SOP) in de schoolgids. Dit document beschrijft gedetailleerd de extra ondersteuningsmogelijkheden voor leerlingen met specifieke behoeften en hoe deze zorg geregeld is. Ons Handboek Onderwijs Ondersteuning schetst hoe we zowel basis- als extra ondersteuning organiseren. We hanteren een aanpak die gericht is op resultaat, handelingsgerichtheid en een planmatige aanpak. Door continu de voortgang van leerlingen te monitoren, creëren we een omgeving waarin elk kind kan excelleren, met aandacht voor zowel talenten als uitdagingen. Kinderen met extra ondersteuningsvragen krijgen waar mogelijk begeleiding binnen onze reguliere klassen, in nauwe samenwerking met het samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Passend onderwijs is een fundamenteel recht voor ieder kind. De individuele onderwijsbehoeften van uw kind staan bij ons centraal. Leerlingen die behoefte hebben aan intensievere begeleiding, bijvoorbeeld bij leer- of gedragsproblemen, ontvangen naast de reguliere ondersteuning gespecialiseerde hulp. Zo waarborgen wij dat elke leerling zich veilig en optimaal kan ontwikkelen. Vernieuwend aanbod: De Brugfunctionaris In het schooljaar 2024-2025 hebben we de brugfunctionaris geïntroduceerd, een laagdrempelig aanspreekpunt voor ouders. Deze functionaris helpt bij uiteenlopende vragen en wijst de weg naar passende externe instanties. Voor Obs Oosterhuizen blijft de brugfunctionaris ook in 2025-2026 een belangrijke rol spelen, waarbij haar zichtbaarheid en ondersteuning verder worden uitgebouwd. Passend Onderwijs: Samenwerken aan Kansen Wij geloven dat elk kind recht heeft op kwalitatief goed onderwijs, inclusief de nodige extra ondersteuning. Het samenwerkingsverband Leerplein055 streeft ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen terechtkunnen op een reguliere basisschool. Kinderen die specifieke zorg nodig hebben, kunnen gebruikmaken van speciaal (basis)onderwijs. In Apeldoorn bundelen scholen hun krachten om passend onderwijs voor alle leerlingen te realiseren. Sinds 1 januari 2025 is het verplicht om ouders en leerlingen actief te betrekken bij het Ontwikkelingsperspectief (OPP). We vernieuwen daarom het OPP om de participatie van ouders en kinderen in het stellen van doelen te vergroten. Onze kwaliteitscoördinator volgt hiervoor een gespecialiseerde training in schooljaar 2025-2026. Zorgplicht: Een Passende Plek voor Elk Kind Elke school draagt zorgplicht, wat betekent dat we een passende onderwijsplek garanderen. Dit kan op onze school met extra ondersteuning, of, indien nodig, op een andere school binnen het reguliere of speciaal (basis)onderwijs. Eventuele extra ondersteuning wordt altijd met u besproken, in overleg met onze kwaliteitscoördinator en gedragswetenschapper. We werken nauw samen met professionals van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), zoals de schoolmaatschappelijk werker en jeugdverpleegkundige, die deel uitmaken van het kernteam van de school. Ouders worden hierbij doorgaans uitgenodigd. Informatie en Contact voor Ouders Voor gedetailleerde informatie over onze werkwijze, inclusief de aanvraagprocedures, verwijzen we u graag naar de website van Passend Onderwijs Apeldoorn: www.swvapeldoornpo.nl. Bij specifieke vragen over de ontwikkeling van uw kind, kunt u contact opnemen met de school of het samenwerkingsverband. Daarnaast biedt het Ouder & Jeugdsteunpunt van het samenwerkingsverband ondersteuning via https://www.swvapeldoornpo.nl/ouder-en-jeugdsteunpunt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Focus op Groei

Wat zijn de kernambities van ons vierjarige schoolplan?

Ons schoolplan is een dynamisch document dat onze visie en ontwikkelingsrichting voor de komende vier jaar uiteenzet. Dit plan is nauw afgestemd op het Koersplan 2024-2027 van Leerplein055, waarin we gezamenlijke ambities en doelstellingen definiëren. Voor elk schooljaar stellen we een gedetailleerd schooljaarplan op. Hierin vertalen we onze ambities naar concrete acties en monitoren we de voortgang. Het schooljaarplan wordt periodiek geëvalueerd om flexibiliteit en effectiviteit te garanderen. Voor het aankomende schooljaar focussen we op drie cruciale ontwikkelingsgebieden: het verhogen van leesplezier en het integreren van begrijpend lezen in diverse vakken, het optimaliseren van onze woordenschatdidactiek en het herzien van ons rekenplan. Daarnaast streven we naar een gezonde groei van ons leerlingaantal en het vergroten van de eigenaarschap en betrokkenheid van leerlingen bij hun eigen leerproces.

Hoe waarborgt Obs Oosterhuizen het behalen van de onderwijsdoelen?

Obs Oosterhuizen hanteert een integrale aanpak om onze educatieve doelen te realiseren. Samenwerking tussen ons toegewijde team van leerkrachten en ondersteunend personeel is hierbij essentieel. We creëren een veilige en stimulerende leeromgeving die elke leerling de kans geeft zich optimaal te ontwikkelen. Door middel van regelmatige evaluatiemomenten en open communicatie met ouders en verzorgers, zorgen we ervoor dat onze ambitieuze leerdoelen effectief en haalbaar worden nagestreefd. Dit continue proces van feedback en aanpassing garandeert een hoge onderwijskwaliteit.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool Oosterhuizen

Toelichting van de school

Openbare Basisschool Oosterhuizen zet vol in op de optimale ontwikkeling van jonge kinderen, omdat een goede start essentieel is voor toekomstig succes en welzijn. We erkennen dat deze vroege jaren de fundering leggen voor levenslang leren en sociale integratie. Onze aanpak richt zich specifiek op de verrijking van spel, een cruciale factor die bijdraagt aan zowel de sociale als cognitieve groei van kleuters. Door spel te stimuleren en te begeleiden, bevorderen we de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid van elk kind. Wij investeren bewust in deze fundamentele leeftijdsfase door de nadruk te leggen op kernvaardigheden. Deze vaardigheden vormen de basis voor verdere exploratie, effectieve samenwerking binnen een groep en de ontwikkeling van vroege geletterdheid en gecijferdheid. Om een naadloze overgang te garanderen, onderhouden we nauwe banden met kinderopvang 't Pluisje en andere relevante partners. Deze samenwerking zorgt voor een warme overdracht, vroegtijdige signalering van onderwijsbehoeften en een gepersonaliseerde afstemming van ons onderwijs voor elk nieuw kind.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Oosterhuizen voor de allerkleinsten?

Basisschool Oosterhuizen biedt diverse extra programma's en activiteiten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat spelgerichte activiteiten die de sociale en cognitieve vaardigheden versterken, evenals aandacht voor de ontwikkeling van fundamentele leercompetenties.

Basisschool Oosterhuizen biedt diverse extra programma's en activiteiten speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat spelgerichte activiteiten die de sociale en cognitieve vaardigheden versterken, evenals aandacht voor de ontwikkeling van fundamentele leercompetenties.

Kinderopvang en Peuterspeelzaal

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool Oosterhuizen samen?

Om een soepele overgang naar de basisschool te waarborgen, werkt Openbare Basisschool Oosterhuizen nauw samen met kinderopvang 't Pluisje. Deze samenwerking zorgt voor een goede afstemming en een warme welkom voor nieuwe leerlingen.

Om een soepele overgang naar de basisschool te waarborgen, werkt Openbare Basisschool Oosterhuizen nauw samen met kinderopvang 't Pluisje. Deze samenwerking zorgt voor een goede afstemming en een warme welkom voor nieuwe leerlingen.

Team | Openbare Basisschool Oosterhuizen in Lieren | [2025] Schoolregister