
De resultaten van Frans ten Bosch in Lichtenvoorde
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Frans ten Bosch, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Frans ten Bosch bij jullie?
Ontdek hoe goed Frans ten Bosch bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool Frans ten Bosch
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep 8 middels de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamenteel niveau. Dit geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Basisschool Frans ten Bosch.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald door Leerlingen van Basisschool Frans ten Bosch
Het streefniveau biedt een uitdaging om leerlingen te stimuleren tot hogere academische prestaties aan het einde van groep 8. Het is een ambitieus doel dat we nastreven voor onze leerlingen. De specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau wordt door de Onderwijsinspectie vastgesteld op basis van de unieke leerlingpopulatie van elke school. Dit zorgt voor een gepersonaliseerde prestatiestandaard.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Frans ten Bosch?
Bij Basisschool Frans ten Bosch in Lichtenvoorde begeleiden we leerlingen zorgvuldig van het primair onderwijs naar het voortgezet onderwijs. In groep 7, na de centrale toetsen, evalueren we de resultaten samen met de leerkracht en intern begeleider. Een voorlopig advies wordt besproken met leerling en ouders, waarbij we de procedure voor LWOO/PRO toelichten. Begin groep 8 herhalen we het voorlopige advies tijdens ouder-kindgesprekken en bespreken we de verwachtingen per uitstroomprofiel. De groepsleerkracht stelt een Onderwijs- en Kansenprofiel (OKR) op, dat ouders ter inzage krijgen. Midden groep 8, na de Citotoetsen, bepalen we het definitieve advies tijdens groepsbesprekingen. Leerlingen die extra aandacht nodig hebben, worden besproken in een leerlingbespreking en het OKR wordt verder verfijnd. De leerkracht deelt voortgang en eventuele dilemma's met het team. De definitieve adviesvorming gebeurt in samenspraak met de groepsleerkracht, intern begeleider en het schoolteam. In februari, na de doorstroomtoets, vindt het adviesgesprek met ouders en leerling plaats. Waar mogelijk wordt het OKR ondertekend. De uitslagen ontvangen we uiterlijk 15 maart, waarna het definitieve schooladvies uiterlijk 23 maart wordt gedeeld. De aanmelding voor het voortgezet onderwijs vindt plaats tussen 25 en 31 maart. Bij LWOO/PRO wordt de beschikking beoordeeld en vinden er gesprekken plaats met leerling, ouders en leerkracht, eventueel aangevuld met de intern begeleider. Na de doorstroomtoets wordt per leerling bekeken of het advies bijgesteld moet worden, in lijn met de toetsresultaten. Bij een hogere eindtoets dan het gegeven advies, overleggen intern begeleider en leerkracht. Eventuele heroverwegingen worden altijd eerst met ouders besproken.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling Basisschool Frans ten Bosch Lichtenvoorde
Bij Basisschool Frans ten Bosch in Lichtenvoorde geloven we sterk in samen leven, leren en werken binnen een veilige en stimulerende leeromgeving. In de moderne maatschappij is het cruciaal dat kinderen leren samenwerken aan gemeenschappelijke doelen en effectief leren communiceren. Wij streven ernaar om kinderen, in nauwe samenwerking met ouders, te begeleiden bij het ontwikkelen van creatieve probleemoplossende vaardigheden. Om deze essentiële vaardigheden te bevorderen, maken we gebruik van "Kwink". Kwink is een bewezen methode die sociaal-emotionele vaardigheden aanleert door middel van boeiende filmpjes, liedjes en rollenspellen. Kinderen leren zich beter uiten en ontwikkelen een sterkere omgang met zichzelf en hun omgeving, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten van experts zoals dr. Kees van Overveld. Voor meer gedetailleerde informatie over onze aanpak, klik hier.
Veiligheid voorop op onze school
Gelijkheid in kansen voor elke leerling
Betrokkenheid bij het leerproces van elk kind
Hoe bevordert Basisschool Frans ten Bosch de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Jaarlijks meten we de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen door middel van enquêtes ingevuld door leerkrachten en, voor de hogere groepen, ook door de leerlingen zelf. De resultaten worden besproken met leerlingen en ouders om inzicht te geven in de voortgang. Daarnaast voeren we leerlingtevredenheidsonderzoeken uit, waarvan de bevindingen worden geanalyseerd door ons team om mogelijke verbeterpunten te identificeren en te implementeren. Ouders worden actief geïnformeerd over de conclusies en aanbevelingen. Meer informatie over onze methoden en resultaten is hier beschikbaar.
Welke systemen gebruikt Basisschool Frans ten Bosch voor het registreren van sociale opbrengsten?
Voor het nauwkeurig in kaart brengen van sociale opbrengsten, maakt Basisschool Frans ten Bosch gebruik van het volgende registratiesysteem:
- Kindbegrip
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Frans ten Bosch?
Basisschool Frans ten Bosch zet de volgende methoden in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:
- Kwink
Inspectierapport Basisschool Frans ten Bosch: Inzichten en Kwaliteitsbeoordeling
Ontdek de officiële beoordeling van Basisschool Frans ten Bosch door de onderwijsinspectie. Dit rapport biedt een gedetailleerd inzicht in de onderwijskwaliteit, pedagogische aanpak en de algemene ontwikkeling van onze school. Lees meer over de sterke punten en aandachtspunten die de inspectie heeft vastgesteld om onze educatieve missie te waarborgen en te verbeteren.